Luxenburg laillisti kannabiksen
Mitä ajatuksia tämä herättää palstalla?
Kommentit (972)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä erehdyt. En minä balalaikkaa osaa soittaa, ainoastaan kitaraa, bassoa, didgee ja sit jotain hangia, mikä se sitten onkaan. Ja olen erittäin kannabis vastainen ja subutex myönteinen.
Miksi olet subutex-myönteinen? Kai ymmärrät, että se huume orjuuttaa suuren osan kokeilijoistaan loppuelämäksi ja on ns. kova huume. Eikä se ole sitä turhaan.
Subutexin lääkekäyttö on myös paljon yleisempää maailmalla.
Ja riippuvuus suurella osalla elämän mittainen.
Ei ole, vaan aivan pienellä vähemmistöllä. Suomi on tilastokummajainen, missään muussa maassa ei narkkarit vedä Subutexiä. Ne vetää heroiinia, tai sit muutamassa maassa esim Virossa 3-metyylifentanyyliä.
Buprenorfiinia käytetään ympäri maailmaa kipuun ja opioidivieroitukseen ja valtaosa lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä erehdyt. En minä balalaikkaa osaa soittaa, ainoastaan kitaraa, bassoa, didgee ja sit jotain hangia, mikä se sitten onkaan. Ja olen erittäin kannabis vastainen ja subutex myönteinen.
Miksi olet subutex-myönteinen? Kai ymmärrät, että se huume orjuuttaa suuren osan kokeilijoistaan loppuelämäksi ja on ns. kova huume. Eikä se ole sitä turhaan.
Subutexin lääkekäyttö on myös paljon yleisempää maailmalla kuin kannabiksen, että mitäs siihen sanot.
Mihin sairauteen sitä käytetään?
Kipuun (akuuttiin ja krooniseen) sekä opioidiriippuvuuteen. Ei sillä ole väliä vaikka jossain hörhölandiassa määrätään pilveä joka vaivaan, suurimmassa osassa maailmassa sen lääkekäyttöä ei hyväksytä. Toisin kuin buprenorfiinin (eikä sen päihdekäyttöä esiinny merkittävästi missään muualla kuin Suomessa).
Sen turvallisuus lääkekäytössä on paljon yleisemmin hyväksyttyä kuin kannabiksen, joka on laillista tietyissä maissa muuhun kuin ms-tautiin lähinnä aggressiivisen lobbauksen takia.
Kannabis on kuitenkin monipuolisin lääkekasvi koko maailmassa, ja myös hyvin vähähaittainen jopa todella runsaassakin päivittäiskäytössä. Tuhansia vuosia lääkekäytössä käytetty. Eikä aiheuta edes voimakasta riippuvuutta kuten Subutex.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Subutexin lääkekäyttö on myös paljon yleisempää maailmalla.
Ja riippuvuus suurella osalla elämän mittainen.
Ei ole, vaan aivan pienellä vähemmistöllä..
Kuinka pienellä? Moniko Suomen 30 000 Subutex-riippuvaisesta pääsee eroon?
Suomessa ainakin on jo hyväksytty se, että suurelle osalle Subutex-riippuvaisia jaetaan lopuksi aineet koko loppuelämän ajan ilmaiseksi, koska riippuvuudesta ei päästä eroon. Jokainen päihdekuntoutuksessa työskentelevä ammattilainen tietää tämän.
Ei Subutex ole huume missään muualla kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Toisin kuin buprenorfiinin (eikä sen päihdekäyttöä esiinny merkittävästi missään muualla kuin Suomessa).
Älä viitsi valehdella. Subutex on ongelma joka maassa jossa sitä myydään laittomasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei Subutex ole huume missään muualla kuin Suomessa.
Eli muualla maailmassa päivittäin Subutexiä käyttävät eivät ole huumeriippuvaisia vaikka käyttäisivät ainetta vuosikausia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Subutexin lääkekäyttö on myös paljon yleisempää maailmalla kuin kannabiksen, että mitäs siihen sanot.
Kipuun (akuuttiin ja krooniseen) sekä opioidiriippuvuuteen.
No eipä niitä paljon sitten ollut lääkekäytön kohteita Subutex-huumeella. Kannabiksella on paljon enemmän, ja kannabiksen lääkekäytön tutkimushan on vasta pääsemässä kunnolla alkuun vuosikymmenien kieltolakien jälkeen. Tähän mennessä on jo täysin selvää, että kannabis on monipuolisin lääkekasvi maailmassa, ja myös hyvin vähähaittainen jopa runsaassakin käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän se Luxenburg sijaitsee?
Vinoiletko kirjoitusvirheestä? Normiälyllä kyllä tajuaa mistä maasta kyse.
Löydät Luxenburgin, kun ensin lennät Thaimaaseen. Se on heti siinä vasemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/tepposyvril/thaimaa-sallii-kannabiksen…
"Thaimaa sallii kannabiksen kotikasvatuksen ja myynnin valtiolle."
Sveitsissä kannabiksen käyttö on kielletty laissa, mutta käytännössä siitä ei rangaista kovin helposti. Myös pienimuotoinen kannabiksen kasvattaminen omaan käyttöön on sallittua, mutta isoihin viljelmiin suhtaudutaan kielteisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kipuun (akuuttiin ja krooniseen).
Kannabistakin on käytetty kipulääkkeenä tuhansien vuosien ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Sanoisin että valehtelet taas kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi olla jo viides kerta kun puutut yhden kirjaimen kirjoitusvirheeseen samassa keskustelussa. Eipä ne sinunkaan tekstisi aina mitään virhevapaita ole olleet. Jos et ole huomannut sitä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi oikein Thaimaahan vai Thaimaaseen?
Thaimaaseen-muoto on siis omalla tavallaan ymmärrettävä. Thaimaa on kuitenkin yhdyssana siinä missä thairuoka. Sana maa taipuu maahan (eikä ”maaseen”) kuten muutkin yksitavuiset pitkään vokaaliin päättyvät sanat: päähän, puuhun, piihin. Niinpä myös yhdyssanan Thaimaa oikea taivutus on Thaimaahan.
Vierailija kirjoitti:
EU-raportti: Kannabis tupakkaa ja alkoholia turvallisempaa
Kannabis on muita päihteitä vaarattomampaa, kertoo laaja EU-selvitys.
Kannabis on käyttäjälleen turvallisempaa kuin tupakka tai alkoholi, kertoo laaja EU-katsaus. Tiedot perustuvat Euroopan huumausaineiden ja niiden väärinkäytöksen seurantakeskuksen julkaisemaan 700-sivuisen, 3-osaiseen raporttiin.
Suurin osa kannabiksen käyttäjistä lopettaa sen polttamisen hieman alle tai yli 30-vuotiaana, EIVÄTKÄ HE KÄRSI MINKÄÄNLAISISTA KIELTEISISTÄ VAIKUTUKSISTA LOPETTAMISEN JÄLKEEN.
- Kaikki tekemämme vertailut osoittavat, että kannabis on käyttäjälleen monilla mittareilla mitattuna muita aineita turvallisempaa, kertoo raportin kirjoittamiseen osallistunut tutkija Robin Room.
Room tutustui raporttia varten useisiin laillisten ja laittomien päihteiden terveysvaikutuksia käsittelevään tutkimukseen, joissa selvitettiin päihteiden vaarallisuutta tai niiden haittavaikutuksia sekä niiden aiheuttaman päihtymyksen ja riippuvuuden astetta.
Roomin mukaan tutkimusten perusteella voidaan todeta seuraavaa:
- Huumeen vaarallisuus: Vaarallisimpia ovat ekstaasi ja kokaiini, joita seuraavat alkoholi ja heroiini. Vähiten vaarallinen huume on kannabis.
- Päihtymyksen aste: Vahvimman päihtymyksen aiheuttaa alkoholi. Seuraavina tulevat heroiini ja kokaiini, kannabis on listassa neljäntenä.
- Riippuvuus: Pahinta riippuvuutta aiheuttaa tupakka, seuraavina tulevat heroiini, kokaiini ja alkoholi. Kannabis on tutkimusten mukaan vähiten riippuvuutta aiheuttava päihde.
Stakesin päihdetutkija Kristoffer Tigerstedt pitää raportin päätelmiä luotettavina. Hänen mukaansa ne ovat linjassa muiden tutkimusten kanssa.
Tigerstedt muistuttaa kuitenkin kannabiksen sosiaalisista riskeistä. Hänen mukaansa monet näistä johtuvat siitä, että kannabis on suuressa osassa maita laiton, toisin kuin alkoholi ja tupakka.
- Se merkitsee sitä, että kannabista käytetään yhteyksissä, jotka ovat usein yhteiskunnan marginaalissa. Ja silloin tietysti tulee mieleen, että kannabista käytetään myös muiden huumeitten yhteydessä.
Kannabiksen käyttö on yleistäKannabis on hyvin yleinen päihdeaine, sitä on kokeillut arviolta joka viides eurooppalainen aikuinen. Kuluneen kuukauden aikana sitä on käyttänyt yli 13 miljoonaa eurooppalaista.
Maailmassa tuotetaan käyttöön lähes 50 000 tonnia kannabisruohoa tai -hartsia joka vuosi.
Näin on marjat!
Vierailija kirjoitti:
En tuo ollut minä vaan joko minuna esiintyvä trolli tai psykoosisi tuotetta.
T. soittajapoika
PS. Hankin tossa hiljattain nauhattoman 5-kielisen Warwickin basson. Kyllä lähtee muuten sellainen soolo että itse Les Claypool olisi ylpeä.
Moi! Ootko soittimes kanssa maailman parhaita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi olla jo viides kerta kun puutut yhden kirjaimen kirjoitusvirheeseen samassa keskustelussa. Eipä ne sinunkaan tekstisi aina mitään virhevapaita ole olleet. Jos et ole huomannut sitä itse.
Kuvitteletko että jokainen, joka tuosta on huomauttanut on yksi ja sama henkilö? Oletettavasti vielä soittajapoika?
Oot kyllä harvinaisen harhainen. Sitä se kannabis kyllä tunnetusti aiheuttaa.
Kipuun (akuuttiin ja krooniseen) sekä opioidiriippuvuuteen. Ei sillä ole väliä vaikka jossain hörhölandiassa määrätään pilveä joka vaivaan, suurimmassa osassa maailmassa sen lääkekäyttöä ei hyväksytä. Toisin kuin buprenorfiinin (eikä sen päihdekäyttöä esiinny merkittävästi missään muualla kuin Suomessa).
Sen turvallisuus lääkekäytössä on paljon yleisemmin hyväksyttyä kuin kannabiksen, joka on laillista tietyissä maissa muuhun kuin ms-tautiin lähinnä aggressiivisen lobbauksen takia.