Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tätini meni sitten fbssä kertomaan kaikille että olen raskaana!

Vierailija
30.12.2014 |

Kyllä ärsyttää! Asiasta tiesi vain muutama ja siskoni meni kertomaan asiasta muille vaikka kielsin. Nyt tätini oli kirjoittanut seinälleni facebookissa että onnea raskaudesta! Raskaus on todella alussa enkä todellakaan olisi halunnut että kukaan ylimääräinen saa tietää. Vasta äskettäin kohtukuoleman kokeneena en tahdo taas alkaa selittelemään kaikille jos joku menee pieleen. Olen muutenkin todella ahdistunut ja paniikissa. Poistin päivityksen, mutta silti kokoajan satelee yksityisenä viestejä että ootko raskaana? Ai sä oot raskaana. Ärsyttävää :(

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap tässä. Siskolle pidin puhuttelun jo aikaisemmin kun kuulin että oli juorunnut. Sisko on tosin vasta 12 ja oli vahingossa puhunut asiasta kun oli tädin luona kylässä. Kaksi serkkua oli myös paikalla joten siinä kaikki joille siskoni kertoi. Äitini oli myös paikalla silloin ja he kumpikin painottivat ettei asiasta olisi saanut puhua muille ja täti lapsineen on sitten hiljaa koska tietävät miten rankka kokemus lapsen menettäminen oli minulle. Täti kirjoitti silti facebookkiin. Ja aiemmin kerroinkin tänne että laitoin hänelle viestiä.
-
Täti on siis ihan tosissaan tuollainen joka tahallaan kertoilee kaiken ja kirjoittelee fb seinälleni tai merkkaa minut julkaisuun omalla seinälläni. Hän haukkuu minua aina, syyllistää kaikesta ja jopa siitä, että oma vikani kun lapsi kuoli sillä pidin kissat. Hän on myös levittänyt muille sukulaisille kaikenlaista paskaa minusta jos näkee vaikka kaverin kanssa kaupungilla. Ja ihan tosissaan kerran väitti facebookkiin kirjoittaen että uskoo minun olevan lesbo koska näki minun halaavan ystävääni. Täti on 52v.
-
Estin hänet, koska en halua jakaa elämästäni enää mitään tuollaisella harakalle. Äitini soitti tälle siskolleen eilen ja käski jättää minut rauhaan ja olla puuttumatta enää minun asioihini. Täti oli vain sanonut edelleen samaa, että minä en vain iloitse raskaudestani joten en ansaitste lasta. Että sellainen täti...

Vierailija
2/76 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sai nyt siis syyn vihoitella kunnolla tädilleen, josta ei pidä. Raskaushöyryt tekevät vielä syyntakeettomaksi, joten vettä nyt kunnolla myllyyn: hyviä vinkkejähän moni täällä jo antoi. Onneksi olkoon ap! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muiden käytöstä ei voi kontrolloida FB:ssä, kannattaa laittaa omat asetukset sellaiseksi, ettei tämmöistä pääse käymään. Kun kaikki ei tosiaan osaa olla tahdikkaita. Eli sen oman seinan asetukset voi laittaa sellaiseksi, ettei niitä muiden kirjoittamia juttuja näe kuin itse.

Vierailija
4/76 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ärsyttävää! Mun sisko on just samanlainen. Ennen kuin itse ehdittiin lapsen syntymästä julkisesti tiedottamaan, niin oli jo mun face-seinälle kirjotellut liirumlaarumit -> seinä täynnä onnitteluja. Että ketutti... kaikki poistin. Saman teki edellisenä vuonna synttäreistä, tieto ei ole julkisesti esillä, koska en kaipaa onnitteluja - tällä kertaa olin viisaampi, eipä pääse enää seinälle kirjoittelemaan.

Vierailija
5/76 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä juttuja saa lukea täältä vähän väliä. Koska naiset oppisivat että suurin osa naisista on juorukelloja joiden pitää päästä kertomaan salaisuus ainakin yhdelle ihmiselle. Itse olen kokemusten kautta oppinut pitämään suuni kiinni omista asioistani.

Vierailija
6/76 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetti ihmisiä vaivaa kun pitää tahallaan tuollaista tehdä. Normaali ihminen varmasti ymmärtää, että raskaus kohtukuoleman jälkeen on todella raskas joten kaiken kanssa on todella varovainen. Jos raskaana oleva ei itsekkään kirjoita facebookkiin raskaudestaan niin miksi jonkun muun pitää mennä siitä kirjoittamaan!

Vierailija
7/76 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! :( mutta onnea raskaudesta!!

Vierailija
8/76 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 20:57"]Voi ei! :( mutta onnea raskaudesta!!
[/quote]

Kiitos. Onnea tarvitsenkin. On todella raskasta kun en uskalla iloita raskaudesta. Pahoinvointia on ja paljon muita oireita, mutta pää sanoo välillä, että joku on pielessä taas. Ja en mitenkään voi olla varma onko raskaus jatkunut vai onko keskeytynyt. Psykologilla olen käynyt mutta mitä se auttaa kun tiedän riskit erittäin hyvin ja mahdollisuuden myös kohtukuolemaan. Ja nyt jos jotain käy niin täytyy taas kestää sitä mitä kävi? Joko vauva on syntynyt juttuja. Siksi en halunnut ulkopuolisten tietävän. En edes sen tädin! Ehkä helpottaa kun raskaus on pidemmällä, sitä toivon todella. Silloin ainakin voin sydänäänillä rauhoittaa mieltäni
Ap

Vierailija
9/76 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille? Voi harmi, en ehtinyt sitä näkemään, joten kaikille on aika suhteellinen käsite!

Vierailija
10/76 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töykeää. Luulisi järjen leikkaavan, että jos se odottaja ei vielä itsekkään ole maininnut asiasta fb:ssä niin sitten ei kukaan muukaan mainitse. Onnittella voi soittamalla, se on paljon parempi tapa kuin ohi mennen kirjoittaa facebook seinälle.

Vierailija
11/76 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vastaa mitään niille kyselijöille ja kommentoijille, joille et ole itse kertonut. Mulla paloi äitiin ja serkkuun hihat mun raskausuteluideni takia.

Vierailija
12/76 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:06"]Kaikille? Voi harmi, en ehtinyt sitä näkemään, joten kaikille on aika suhteellinen käsite!
[/quote]

Heh heh. Jokainen joka näki on ylimääräinen tässä vaiheessa. Tykkäysten ja onnea viestien perusteella 40 henkeä on jo "kaikille" kun asia ei heille kuulunut.
Ap

Vierailija
13/76 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän myös yhden tapauksen jossa facebookissa sukulainen onnitteli tuttuani raskaudesta ja kun siihen sitten muut kommentoi onnentoivotuksia, tämä alkuperäinen kommentoija havahtui pyytelemään anteeksi kun oli kuvitellut laittavansa yksityisviestiä joka ei näy muille. Tässä ei taida vastaavasta olla kyse mutta joka tapauksessa todella ärsyttävää!

Vierailija
14/76 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:07"]Älä vastaa mitään niille kyselijöille ja kommentoijille, joille et ole itse kertonut. Mulla paloi äitiin ja serkkuun hihat mun raskausuteluideni takia.
[/quote]

En vastannutkaan kaikille. Osalle totesin vain etten ymmärrä mitä tätini hakee takaa tuollaisella. Jatkokysymyksiä ei tullut. Tätini on muutenkin työntämässä nokkaansa toisten asioihin ja nyt kun hän tietää niin ilman facebookkia jo pikkuserkut ja heidän kaiman veljetkin tietävät. Ärsyttää tuollainen juoruilu. Varmaan onnellinen kun sai tehdä suuren paljastuksen kaikille :/
Ap

Vierailija
15/76 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistithan viestin? Jätä kommentoimatta. Ehkä ymmärtävät ettet halua puhua ja huudella asiasta.

Minun tätini teki samoin. Poistin viestin ja vaikenin asiasta. Yksityisviestillä laitoin tädille tiedon ettei ole julkinen asia jne. Ihan ilkeyttään tämä täti teki sen!

Tsemppiä

Vierailija
16/76 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:06"]Kaikille? Voi harmi, en ehtinyt sitä näkemään, joten kaikille on aika suhteellinen käsite!
[/quote]anteeksi, piti tulla alapeukku!!

Vierailija
17/76 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:14"]Poistithan viestin? Jätä kommentoimatta. Ehkä ymmärtävät ettet halua puhua ja huudella asiasta.

Minun tätini teki samoin. Poistin viestin ja vaikenin asiasta. Yksityisviestillä laitoin tädille tiedon ettei ole julkinen asia jne. Ihan ilkeyttään tämä täti teki sen!

Tsemppiä
[/quote]

Sori tihrusilmä ei osannut lukea viestejäsi

Vierailija
18/76 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö pidät tädin facebook-kaverina.

Vierailija
19/76 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI sukulaisia fb-kavereiksi! Se on sääntö joka pitää muistaa.

Vierailija
20/76 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ärsyttävää. Vanhemmat ihmiset ei ilmeisesti aina ihan ymmärrä että mikä on korrektia ja mikä ei, varsinkin Facebookissa kun eivät ihan tajua sosiaalista mediaa. Älä vastaa uteluihin ennen kuin olet valmis siitä puhumaan, mutta koita nyt rentoutua ja nauttia raskaudesta, murehtiminen ei auta ollenkaan. Ja todella paljon onnea raskaudesta!!!:)

Älä stressaa, äläkä välitä muiden viesteistä, keskity itseesi ja vauvaasi.