Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tätini meni sitten fbssä kertomaan kaikille että olen raskaana!

Vierailija
30.12.2014 |

Kyllä ärsyttää! Asiasta tiesi vain muutama ja siskoni meni kertomaan asiasta muille vaikka kielsin. Nyt tätini oli kirjoittanut seinälleni facebookissa että onnea raskaudesta! Raskaus on todella alussa enkä todellakaan olisi halunnut että kukaan ylimääräinen saa tietää. Vasta äskettäin kohtukuoleman kokeneena en tahdo taas alkaa selittelemään kaikille jos joku menee pieleen. Olen muutenkin todella ahdistunut ja paniikissa. Poistin päivityksen, mutta silti kokoajan satelee yksityisenä viestejä että ootko raskaana? Ai sä oot raskaana. Ärsyttävää :(

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea raskaudestani. Nyt mäkin tiedän.

ymmmärän kyllä tunteitasi. Toivottavasti kaikki menee tällä kertaa hyvin.

se fb on mitä on. Kyllähän se tiedetään.

Vierailija
42/76 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
44/76 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina ollu muiden asioiden kanssa todella varovainen facebookissa. Omia asioitani en peittele. Tiesin kaverin olevan raskaana, mutta oli sanonut ettei halua vielä tietoa julkiseksi. Yksi päivä oli sitten lisännyt ultrakuvan faceen. En siltikään uskaltanut kommentoida julkisesti mitään, enhän minä tiennyt tuliko nyt "kaapista ulos" voi onko kyse vaikka jonkun toisen kuvasta. Jotenkin itse ajattelen että jos olen jonkun ihmisen kanssa niin läheinen että hänen raskautensa tai muu henk.koht. Elämä minulle kuuluu, niin ne kuitenkin jutellaan naamatusten ja puhelimessa ja ne asiat voi puida siinä.
.
Yksi moka on käynyt myös niin päin että mun "salaisuus" on paljastettu facebookissa. Olin itse raskaana aika viimeisilläni ja ultran mukaan tyttö oli tulossa. Tämä tieto ei min puolesta ollut salainen, mutta mun perhe ja suku eivät missään nimessä halunneet tietää ennen syntymää. Kerroin siis vain parhaalle kaverille kun sitä kysyi. Vähän ajan päästä lisäsin Facebookiin luvan missä minä vatsa pystyssä ulkoilutan kahta pinkkiin sadeasuun puettua koiraa. Mitäpä tekee tämä kaveri? "Kyllä se tuleva tyttö tuohon porukkaan sopii:) Ostin jo kaikkea röyhelöä kun innostuin sun tyttöuutisesta".... Että silleen, eipä pysynyt kauaa salassa

Vierailija
45/76 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
46/76 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia! ♡

Vierailija
47/76 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä menit huutelemaan niin aikaisessa vaiheessa yhtää kenellekkää?
Etkö tienny että tyhmyydestä sakotetaan aina?

Vierailija
48/76 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 00:14"]Mitä menit huutelemaan niin aikaisessa vaiheessa yhtää kenellekkää?
[/quote]

Sinä olet kyllä yhdenlainen idiootti. Ap:lla edellinen raskaus päättynyt lapsen kuolemaan. Tottakai siinä tarvitsee muutaman tukihenkilön. Perheeseenkään ei vain voi luottaa kun ap:n sisko meni juoruamaan pahemmalle juoruakalle.
Ap tarvitsi tukihenkilöitä koska kuten kertoi, pelkää kamalasti menettävänsä tämänkin. Yksinkö pitäisi vain nököttää ja ahdistua? Olet idiootti.

Vierailija
49/76 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
50/76 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 00:14"]Mitä menit huutelemaan niin aikaisessa vaiheessa yhtää kenellekkää?
[/quote]

Siinä taas yksi idiootti joka ei tiedä mistään mitään. Oletko menettänyt lapsesi? Oletko sinä synnyttänyt kuolleen lapsen? Tuskin, koska jos olisit niin et huutelisi tuollaisia. Sinulla ei varmaankaan ole läheisiä jotka tukevat. Olet itsekkin epäilemättä tuollainen juoruakka joka ei osaa pitää salaisuuksia. Olet todella säälittävä tapaus.

Vierailija
51/76 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

A

Vierailija
52/76 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos laitat nyt päivityksen jossa kerrot, että olet kokenut kovia edellisen raskauden kanssa ja toivoit että tämän olisit saanut pitää salassa pidempään ja että tätisi ei ole edes pahoillaan vaikka julisti salaisuuden kaikelle kansalle. Voisit vaikkapa lainata tuota tekstiviestiä. Lopuksi sitten lisäät, että tiedät ainakin, kehen ei voi yhtään luottaa. Voisitpa laittaa tämän ihan tädin omallekin seinälle vaikkapa niin, että kerroin salaisuuden ja sinä kerroit sen kaikelle kansalle. Miksi ihmeessä olet niin ilkeä?

Vierailija
53/76 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö isäsi tai äitisi (kumman sisko tätisi nyt onkaan) tästä? Saisitko tukea heiltä? Itse ainakin puolustaisin omaa tytärtäni sisarusteni aivopieruilta tuollaisessa tilanteessa.

Onnea kovasti raskaudesta, valittelut ankeasta sukulaisesta.

Vierailija
54/76 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan hirveältä tädiltä!! Heti estoon ja luut kurkkuun mokomalle ämmälle!

Onnea ap:lle nyt kuitenkin :) 

Vierailija
55/76 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 00:35"]

Mitä jos laitat nyt päivityksen jossa kerrot, että olet kokenut kovia edellisen raskauden kanssa ja toivoit että tämän olisit saanut pitää salassa pidempään ja että tätisi ei ole edes pahoillaan vaikka julisti salaisuuden kaikelle kansalle. Voisit vaikkapa lainata tuota tekstiviestiä. Lopuksi sitten lisäät, että tiedät ainakin, kehen ei voi yhtään luottaa. Voisitpa laittaa tämän ihan tädin omallekin seinälle vaikkapa niin, että kerroin salaisuuden ja sinä kerroit sen kaikelle kansalle. Miksi ihmeessä olet niin ilkeä?

[/quote]

Aika teinimeininkiä tuollainen. Älä ap vajoa tuolle tasolle. 

Vierailija
56/76 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kirjoitat AP tätisi seinälle jotain että "kuulin että sinulla on alkanut menopaussi. Onnea uuteen elämänvaiheeseen". Tai jotain että tiedät paikan mistä saa halvalla Tenoja ;).

Vierailija
57/76 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä luulette johtuvan, että perinteiseen tapaan alkaneesta raskaudesta ei ole kerrottu ennen kuin se on näkynyt?

Perusoletus taitaa monilla olla se, että kun kerrotaan, niin kerrotaan juuri siksi, että halutaan "kaikkien" tietävän. Siksi tietoa levitetään mahdollisimman laajalle, vaikka kuinka on vannotettu, että tämä on salaisuus. Jostakin syystä juuri raskaus on sellainen "salaisuus", joka kerrotaan  mahdollisimman monelle.

Vierailija
58/76 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:58"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:51"]Eikös se siskosi sen jutun mennyt kertomaan? Mistäs se täti tiesi sen salaisuus olevan, jos sisko sitä asiaa on "kaikille" levittänyt? Ihmettelee mies. [/quote] Sisko sanoi jokaiselle, että asiasta ei saa puhua, myös tädille ja täti keksi sitten että laittaa silti facebookkiin. - Tuli muuten hetki sitten tädiltä viesti. : Ai, minusta on typerää salailla kaikkea. Etkö ole onnellinen raskaudestasi? - Voi hyvää päiväää!!! Ap

[/quote]

Kai sinä vastasit tädillesi, että pelkään jälleen kohtukuolemaa ja siksi sinä et halunnut kaikkien tietävän ja tulevan kyselemään ja säälittelemään, jos vauvaa ei sitten koskaan tulekaan.

Terveisin odottaja, joka ei koskaan kertonut kuin lapsen isälle, että vauva on tulossa. Kylläpä ne "kaikki" ovat hyvin ehtineet sen havaita kertomattakin.

Vierailija
59/76 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 07:26"]Mistä luulette johtuvan, että perinteiseen tapaan alkaneesta raskaudesta ei ole kerrottu ennen kuin se on näkynyt?

Perusoletus taitaa monilla olla se, että kun kerrotaan, niin kerrotaan juuri siksi, että halutaan "kaikkien" tietävän. Siksi tietoa levitetään mahdollisimman laajalle, vaikka kuinka on vannotettu, että tämä on salaisuus. Jostakin syystä juuri raskaus on sellainen "salaisuus", joka kerrotaan  mahdollisimman monelle.
[/quote]

Paitsi, että jos sanotaan asiasta kuin asiasta että ei kerrota niin täyspäinen ei sitä kerro. Varsinkaan jos takana on lapsen menetys ja siitä on tiedetty, kuten tässä tapauksessa. Oksettavia tuollaiset kaltaisesi juoruämmät. Toivottavasti kukaan ei kerro sinulle mitään koskaan. Jos ap kettoi muutamalle henkilölle joihin uskoi voivansa luottaa ja yksi näistä meni kertomaan eteenpäin vaikka erikseen mainittu vielä miksi ei saa kertoa niin vika ei ole ap:n. Luotettavat ihmiset alkaa olla harvassa. Minulle ei koskaan ole ollut vaikeaa pitää mitään salaisuuksia. Enkä muutenkaan juorua kuulemiani asioita kenellekkään.

Vierailija
60/76 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sisko ei pitänyt suutaan kiinni asiasta vaan kertoi lörpölle tädille? Siskollehan tässä pitäisi olla kiukuissaan enemmän.