Tätini meni sitten fbssä kertomaan kaikille että olen raskaana!
Kyllä ärsyttää! Asiasta tiesi vain muutama ja siskoni meni kertomaan asiasta muille vaikka kielsin. Nyt tätini oli kirjoittanut seinälleni facebookissa että onnea raskaudesta! Raskaus on todella alussa enkä todellakaan olisi halunnut että kukaan ylimääräinen saa tietää. Vasta äskettäin kohtukuoleman kokeneena en tahdo taas alkaa selittelemään kaikille jos joku menee pieleen. Olen muutenkin todella ahdistunut ja paniikissa. Poistin päivityksen, mutta silti kokoajan satelee yksityisenä viestejä että ootko raskaana? Ai sä oot raskaana. Ärsyttävää :(
Kommentit (76)
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:16"]Vieläkö pidät tädin facebook-kaverina.
[/quote]
Estin hänet. Olen todella kyllästynyt hänen käytökseensä. Ilmoitin hänelle tekstarilla että asia ei todellakaan ollut julkinen ja ei jatkossakaan tarvitse puhua kellekkään minun asioiatani. Edellisessä raskaudessa kommentoi kokoajan jotain vinkkejä, ja käski hävittää sisäkissani koska niistä tulee tauteja. Kohtukuoleman jälkeen oli puhunut muille että kissoista varmaan johtui. Ei todellakaan johtunut! Suurimman osan näistä kirjoittaa aina facebookkiin. No, ei ole läheinen minulle joten jos loukkaantui nyt ja pistää välit poikki niin en menetä paljoa.
Ap
Tiesikö täti kohtukuolemasta? Tosin eipä sen väliä, vaikkei tiennytkään. Ei henkilökohtaisia asioita käsitellä "julkisesti" fb-seinällä.
Onnea raskaudesta, toivottavasti kaikki menee hyvin. Unohda asia ja yritä olla stressaamatta.
Kyllä tällaisia tonttuja löytyy ihan "kavereistakin". Erikseen vielä pyydät ettei mitään tällaisia juttuja (vauvan sukupuoli) niin eiköhän olla heti tarjoamassa sitä tietyn väristä vaatekappaletta.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:22"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:08"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:06"]Kaikille? Voi harmi, en ehtinyt sitä näkemään, joten kaikille on aika suhteellinen käsite! [/quote] Heh heh. Jokainen joka näki on ylimääräinen tässä vaiheessa. Tykkäysten ja onnea viestien perusteella 40 henkeä on jo "kaikille" kun asia ei heille kuulunut. Ap
[/quote]
En ole ikinä ymmärtänyt kaltasiasi ihmisiä, jotka eivät osaa olla omista asioistaan hiljaa, mutta tuohtuvat heti, kun muut toimivat kuin sinä.
[/quote]
Anteeksi mitä? Jos olen kertonut muutamalle ihmiselle, joiden tukea tarvitsen koska ei todellakaan ole helppoa pelätä kokoajan menettävänsä lasta uudelleen, niin mitä teen väärin? Jos sanon ettei asiasta saa puhua kellekkään muulle niin miksi se pitää mennä juoruamaan eteenpäin vielä pahemmalle juoruakalle? Sinustako on ok jos kerrot salaisuuden jollekulle ja tämä kertoo sen julkisesti. Just.
Ap
On se naamakirja vaan niiiin hieno juttu. Jos et muista itse levitellä asioitasi ympäri kyliä niin kyllä sen joku muu muistaa tehdä.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:31"]On se naamakirja vaan niiiin hieno juttu. Jos et muista itse levitellä asioitasi ympäri kyliä niin kyllä sen joku muu muistaa tehdä.
[/quote]
Sen lisäksi jos sattuu asumaan pienellä paikkakunnalla niin tämmöinenkin juttu muuttuu äkkiä ihan toiseksi ja kohta huomaatkin, että se tädin raskaus viesti on muuttunut muotoon jossa asianomainen on raskaana eikä tiedä kuka isä on vaikka olisi naimisissa. Juoruajat muuttaa aina juttuja mehukkaammiksi.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:22"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:08"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:06"]Kaikille? Voi harmi, en ehtinyt sitä näkemään, joten kaikille on aika suhteellinen käsite! [/quote] Heh heh. Jokainen joka näki on ylimääräinen tässä vaiheessa. Tykkäysten ja onnea viestien perusteella 40 henkeä on jo "kaikille" kun asia ei heille kuulunut. Ap
[/quote]
En ole ikinä ymmärtänyt kaltasiasi ihmisiä, jotka eivät osaa olla omista asioistaan hiljaa, mutta tuohtuvat heti, kun muut toimivat kuin sinä.
[/quote]
no eihän nyt perkele kenenkään toisen asioita pidä mennä eteenpäin puhumaan. ihme kommentti taas kerran.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:22"]
[/quote]
[/quote]
no eihän nyt perkele kenenkään toisen asioita pidä mennä eteenpäin puhumaan. ihme kommentti taas kerran.
[/quote]
Kyseinen henkilö on ilmeisesti juuri tuollainen juoruaja. Jos joku kertoo salaisuuden niin hän kertoo sen kaikille koska- mitäs kerroit. Tuskin sillä kauaa on ystäviä jos kerran levittää toisten juttuja eteenpän. Ja hyvä jos ei olekkaan :)
Eikös se siskosi sen jutun mennyt kertomaan? Mistäs se täti tiesi sen salaisuus olevan, jos sisko
sitä asiaa on "kaikille" levittänyt?
Ihmettelee mies.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:51"]Eikös se siskosi sen jutun mennyt kertomaan? Mistäs se täti tiesi sen salaisuus olevan, jos sisko
sitä asiaa on "kaikille" levittänyt?
Ihmettelee mies.
[/quote]
Sisko sanoi jokaiselle, että asiasta ei saa puhua, myös tädille ja täti keksi sitten että laittaa silti facebookkiin.
-
Tuli muuten hetki sitten tädiltä viesti. : Ai, minusta on typerää salailla kaikkea. Etkö ole onnellinen raskaudestasi?
-
Voi hyvää päiväää!!!
Ap
Voi ei, kamalaa että vielä syyllisti sua että kohtukuolema johtui susta (siitä että pidit kissat) :( vaikka järki sanoo ettei itse tehnyt mitään väärin niin tollaset kommentit ainakin itse ottaisin raskaasti :( onnea raskaudesta! <3 toivottavasti kaikki menee hyvin
HIrveä ämmä se täti, anteeksi vaan. Pistäisin välit poikki, kuulostaa sen verran törkeältä tapaukselta, jolla ei ole normaaleja rajoja. Tietenkin voisit laittaa hänen seinälleen jonkun kivan vanhan salaisuuden hänen elämäänsä liittyen, mutta se olisi tietty samalle tasolle vajoamista..
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:14"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:06"]Kaikille? Voi harmi, en ehtinyt sitä näkemään, joten kaikille on aika suhteellinen käsite! [/quote]anteeksi, piti tulla alapeukku!!
[/quote]
No minulta saat.
Minkäikäinen ihminen on kyseessä? Olkoon minkäikäinen vain, mutta todella ärsyttävältä sukulaiselta vaikuttaa..huhhuh..
Jep, näitä kyllä riittää. Eräs FB-tuttuni on yrittänyt lasta miehensä kanssa vuosikaudet, ja nyt viimeinkin hän on hedelmöityshoitojen jälkeen raskaana. Ei ollut luonnollisestikaan heti alkuun kamalasti huutelemassa asiaa, kun alkuun liittyy niin paljon riskejä. No eikös sitten Facebookissa joku laittanut hänen seinälleen viestin "kuulin, että teille tulee vauva - onneksi olkoon!!!" Tässä vaiheessa nainen siis n. viikolla 6 raskaana. Oli ehtinyt vasta illalla Facebookiin, ja siinä välissä tuohon viestiin oli tullut jo kymmeniä onnitteluja, eli hankala sitä oli enää lähteä poistamaan.
Ei tulisi mieleenkään mennä kirjoittelemaan tuollaisia, ennen kuin äiti on itse päättänyt tehdä asiasta julkisen. Eikä muutenkaan Facebook ole välttämättä se paras kanava onnentoivotuksille.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 23:40"]
Jep, näitä kyllä riittää. Eräs FB-tuttuni on yrittänyt lasta miehensä kanssa vuosikaudet, ja nyt viimeinkin hän on hedelmöityshoitojen jälkeen raskaana. Ei ollut luonnollisestikaan heti alkuun kamalasti huutelemassa asiaa, kun alkuun liittyy niin paljon riskejä. No eikös sitten Facebookissa joku laittanut hänen seinälleen viestin "kuulin, että teille tulee vauva - onneksi olkoon!!!" Tässä vaiheessa nainen siis n. viikolla 6 raskaana. Oli ehtinyt vasta illalla Facebookiin, ja siinä välissä tuohon viestiin oli tullut jo kymmeniä onnitteluja, eli hankala sitä oli enää lähteä poistamaan.
Ei tulisi mieleenkään mennä kirjoittelemaan tuollaisia, ennen kuin äiti on itse päättänyt tehdä asiasta julkisen. Eikä muutenkaan Facebook ole välttämättä se paras kanava onnentoivotuksille.
[/quote]
Otin raskausaikanani kommentointimahdollisuuden pois sivultani juuri tuon takia... Kerroin töissäkin työkavereille vasta joskus viikolla 21 (pomolle aiemmin) , enkä todellakaan olisi halunnut, että joku möläyttää asiani fb:ssä, kuten tutulleni kävi samoihin aikoihin...
[/quote]