Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tätini meni sitten fbssä kertomaan kaikille että olen raskaana!

Vierailija
30.12.2014 |

Kyllä ärsyttää! Asiasta tiesi vain muutama ja siskoni meni kertomaan asiasta muille vaikka kielsin. Nyt tätini oli kirjoittanut seinälleni facebookissa että onnea raskaudesta! Raskaus on todella alussa enkä todellakaan olisi halunnut että kukaan ylimääräinen saa tietää. Vasta äskettäin kohtukuoleman kokeneena en tahdo taas alkaa selittelemään kaikille jos joku menee pieleen. Olen muutenkin todella ahdistunut ja paniikissa. Poistin päivityksen, mutta silti kokoajan satelee yksityisenä viestejä että ootko raskaana? Ai sä oot raskaana. Ärsyttävää :(

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedäthän AP Facebookin Käpy- ja pähkinäryhmät?

Vierailija
62/76 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 09:37"]Miksi sisko ei pitänyt suutaan kiinni asiasta vaan kertoi lörpölle tädille? Siskollehan tässä pitäisi olla kiukuissaan enemmän. 
[/quote]

Ehkä, hän ei sentään tehnyt asiasta julkista facebookkiin. Täti ilmeisesti muutenkin ilkeä ja itsekäs ihminen ap:n kertomien juttujen perusteella. Hyvä että esti nyt tädin niin ei tule uudelleen turhia syytöksiä kun raskaus jatkuu pidemmälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:23"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:16"]Vieläkö pidät tädin facebook-kaverina. [/quote] Estin hänet. Olen todella kyllästynyt hänen käytökseensä. Ilmoitin hänelle tekstarilla että asia ei todellakaan ollut julkinen ja ei jatkossakaan tarvitse puhua kellekkään minun asioiatani. Edellisessä raskaudessa kommentoi kokoajan jotain vinkkejä, ja käski hävittää sisäkissani koska niistä tulee tauteja. Kohtukuoleman jälkeen oli puhunut muille että kissoista varmaan johtui. Ei todellakaan johtunut! Suurimman osan näistä kirjoittaa aina facebookkiin. No, ei ole läheinen minulle joten jos loukkaantui nyt ja pistää välit poikki niin en menetä paljoa. Ap

[/quote]

Hyvä!

Nyt yrität vaan rentoutua ja unohtaa koko jupakan.

Muista tämä tapaus sitten ristiäisten kutsuja mietit (toivottavasti sinne asti päästään!).

Vierailija
64/76 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö silti vika ole ennemmin sisaresi, joka meni asian tädillesi kertomaan?

Vierailija
65/76 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kertonut FBssä et olen raskaana, onneks kaveritkin tän tajusi. Ainut et kun olin tekstarilla ilmottanut kumpi tuli niin FB-seinä täyttyi onnitteluista :D ihan kuin kilpailu kuka pääsi ekana kirjoittamaan ja kertomaan et määä tiesin tän lälläää.

Vierailija
66/76 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:06"]Kaikille? Voi harmi, en ehtinyt sitä näkemään, joten kaikille on aika suhteellinen käsite!
[/quote]
Ai kuinka hauska sinä oletkaan. Ristuksen pässi. Sinä olet varmaan juuri sellainen henkilö, kuka jakaa naamakirjassa kaiken omasta elämästään ja paljon toistenkin asioita.

Vierailija
67/76 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:22"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:08"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:06"]Kaikille? Voi harmi, en ehtinyt sitä näkemään, joten kaikille on aika suhteellinen käsite! [/quote] Heh heh. Jokainen joka näki on ylimääräinen tässä vaiheessa. Tykkäysten ja onnea viestien perusteella 40 henkeä on jo "kaikille" kun asia ei heille kuulunut. Ap

[/quote]

En ole ikinä ymmärtänyt kaltasiasi ihmisiä, jotka eivät osaa olla omista asioistaan hiljaa, mutta tuohtuvat heti, kun muut toimivat kuin sinä.
[/quote]
Mitvit? Ap oli kertonut juoruakka siskolleen, joka sitten välitti tiedon tädille kiellosta huolimatta ja sitten se puupää tunki tiedon faseen. Mutta naiset nyt vain valitettavasti ovat tuollaisia.

Vierailija
68/76 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:58"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:51"]Eikös se siskosi sen jutun mennyt kertomaan? Mistäs se täti tiesi sen salaisuus olevan, jos sisko

sitä asiaa on "kaikille" levittänyt?

Ihmettelee mies.
[/quote]

Sisko sanoi jokaiselle, että asiasta ei saa puhua, myös tädille ja täti keksi sitten että laittaa silti facebookkiin.
-
Tuli muuten hetki sitten tädiltä viesti. : Ai, minusta on typerää salailla kaikkea. Etkö ole onnellinen raskaudestasi?
-
Voi hyvää päiväää!!!
Ap
[/quote]
Pistäppä joku oikein napakka viesti takaisin. Ja samalla voit hieman pelotella yksityisyyden suojan loukkaamisella, vai mikä se nyt oli :)

Vierailija
69/76 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä munkin mielestä ap nyt haukkuu väärää puuta, vaikka täti tosi ilkeesti tekikin. Mutta siskohan se sille tädille asian kertoi, vaikka varmaankin tiesi tädin lörpön luonteen?! Älä nyt siskoasi päästä pälkähästä vaikka veri varmasti on vettä sakeampaa, hyvänen aika!!!

Vierailija
70/76 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:14"]Poistithan viestin? Jätä kommentoimatta. Ehkä ymmärtävät ettet halua puhua ja huudella asiasta.

Minun tätini teki samoin. Poistin viestin ja vaikenin asiasta. Yksityisviestillä laitoin tädille tiedon ettei ole julkinen asia jne. Ihan ilkeyttään tämä täti teki sen!

Tsemppiä
[/quote] Miten niin ilkeyttään? Miksi ap:n täti haluaisi olla sisarenlapselleen ilkeä?

Vierailija
71/76 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:23"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:16"]Vieläkö pidät tädin facebook-kaverina.
[/quote]

Estin hänet. Olen todella kyllästynyt hänen käytökseensä. Ilmoitin hänelle tekstarilla että asia ei todellakaan ollut julkinen ja ei jatkossakaan tarvitse puhua kellekkään minun asioiatani. Edellisessä raskaudessa kommentoi kokoajan jotain vinkkejä, ja käski hävittää sisäkissani koska niistä tulee tauteja. Kohtukuoleman jälkeen oli puhunut muille että kissoista varmaan johtui. Ei todellakaan johtunut! Suurimman osan näistä kirjoittaa aina facebookkiin. No, ei ole läheinen minulle joten jos loukkaantui nyt ja pistää välit poikki niin en menetä paljoa.
Ap
[/quote] Ap, miksi moitit tätiä tästä? Siskosihan se oli joka KIELLOISTASI HUOLIMATTA meni kertomaan muille. Ehkä täti luuli että kyse on ihan julkisesta jutusta jo kun hänellekin kerrottiin - varsinkin, jos et edes ole kovin läheinen hänen kanssaan, niin hän ajatteli että suurin osa tietää jo. En oikeasti jaksa uskoa että tätisi haluaisi asioitasi ilkeyttään kertoa eteenpäin. Vanhemmat ihmiset iloitsevat yleensä vauvauutisista, ei tässä ole mitään uutta. Sukulaisen estäminen Facebookissa tai netissä muutenkin on lapsellinen tapa osoittaa mieltään. Mikset vaikka lähettänyt tekstaria tai soittanut tädille ja selittänyt asian? Tai poistaminen kavereista vaikka sitten. Eri asia jos sukulainen häiriköi tai muuta, mutta tässähän oli kyse periaatteessa positiivisesta jutusta. Tiesikö täti muuten kohtukuolemastasi? Jos ei tiennyt, en ihmettele onnentoivotusta ollenkaan. Jos tiesi, oli ehkä ajattelematon. Ja painotan vielä, että siskoasihan sinun pitäisi moittia eikä niitä, joille hän on kertonut. Tsemppiä ap raskauteen, toivottavasti kaikki menee tällä kertaa hyvin!

Vierailija
72/76 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, komppi muille: siskosi kai tässä on se joka luottamuksesi petti? Varsinkin, jos tädin luonne oli hänelläkin tiedossa. Ei kai siinä ole mitään uutta ettei tuo "kerron sulle, mutta et saa kertoa kenellekään" -juttu ole oikein pitävä tuollaisten ihmisten kesken.

Vierailija
73/76 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 00:35"]Mitä jos laitat nyt päivityksen jossa kerrot, että olet kokenut kovia edellisen raskauden kanssa ja toivoit että tämän olisit saanut pitää salassa pidempään ja että tätisi ei ole edes pahoillaan vaikka julisti salaisuuden kaikelle kansalle. Voisit vaikkapa lainata tuota tekstiviestiä. Lopuksi sitten lisäät, että tiedät ainakin, kehen ei voi yhtään luottaa. Voisitpa laittaa tämän ihan tädin omallekin seinälle vaikkapa niin, että kerroin salaisuuden ja sinä kerroit sen kaikelle kansalle. Miksi ihmeessä olet niin ilkeä?

[/quote] Tuo olisi lapsellista.

Vierailija
74/76 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 06:20"]Nyt kirjoitat AP tätisi seinälle jotain että "kuulin että sinulla on alkanut menopaussi. Onnea uuteen elämänvaiheeseen". Tai jotain että tiedät paikan mistä saa halvalla Tenoja ;).
[/quote] Entä jos täti ei oikeasti tatkoittanut mitään pahaa? Miksi ap:n täytyisi olla ilkeä?

Vierailija
75/76 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 09:33"]

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 07:26"]Mistä luulette johtuvan, että perinteiseen tapaan alkaneesta raskaudesta ei ole kerrottu ennen kuin se on näkynyt? Perusoletus taitaa monilla olla se, että kun kerrotaan, niin kerrotaan juuri siksi, että halutaan "kaikkien" tietävän. Siksi tietoa levitetään mahdollisimman laajalle, vaikka kuinka on vannotettu, että tämä on salaisuus. Jostakin syystä juuri raskaus on sellainen "salaisuus", joka kerrotaan  mahdollisimman monelle. [/quote] Paitsi, että jos sanotaan asiasta kuin asiasta että ei kerrota niin täyspäinen ei sitä kerro. Varsinkaan jos takana on lapsen menetys ja siitä on tiedetty, kuten tässä tapauksessa. Oksettavia tuollaiset kaltaisesi juoruämmät. Toivottavasti kukaan ei kerro sinulle mitään koskaan. Jos ap kettoi muutamalle henkilölle joihin uskoi voivansa luottaa ja yksi näistä meni kertomaan eteenpäin vaikka erikseen mainittu vielä miksi ei saa kertoa niin vika ei ole ap:n. Luotettavat ihmiset alkaa olla harvassa. Minulle ei koskaan ole ollut vaikeaa pitää mitään salaisuuksia. Enkä muutenkaan juorua kuulemiani asioita kenellekkään.

[/quote]

Väärin arvattu. Minä en ole se juoruämmä, kun en edes muista niitä juoruja. Lapsi voi hyvin ehtiä jo syntyä ennen kuin muistan, että joo, kuulinhan minä tästä jo puoli vuotta sitten.

Minä olen se, joka ei koskaan kertonut odotuksesta kenellekään muulle kuin lapsen isälle -  nimenomaan siksu, kun juoruämmät tiedän! Joskus asia paljastui neuvolassa ulkopuolisillekin, joskus vasta sitten, kun selvästi näkyi että ei tämä ole tavallista lihomista.

Vierailija
76/76 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 11:54"]Ap sai nyt siis syyn vihoitella kunnolla tädilleen, josta ei pidä. Raskaushöyryt tekevät vielä syyntakeettomaksi, joten vettä nyt kunnolla myllyyn: hyviä vinkkejähän moni täällä jo antoi. Onneksi olkoon ap! :)
[/quote]
Pitäisitkö sinä tädistä joka juoruaa kaiken sinusta ja levittelee ties mitä typeriä perättömiä juttuja ja kaikki oli pakko vielä fbssä kertoa. Sitten tämä täti vielä päälle menee tahallaan facebookkiin kirjoittamaan raskaudesta vaikka oma siskonsa oli kieltänyt kertomasta kellekkään. Ei siihen raskaushöyryjä tarvita että hermo menee jos täti vielä kaupan päälle sanoo että jos ei julkista asiaa heti alussa facebookissa niin ei ansaitse lasta. Hitto mikä hirviö akka tuo ap:n täti. Pysy vain erossa siitä jatkossakin. Mitään et menetä :)