Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa tarpeeksi sairaslomaa

Vierailija
30.12.2014 |

Olen kymmenen vuotta elänyt todella stressaavaa elämää. Takana pätkätöitä monessa, monessa paikassa. Nykyinen työni on kaikkein haastavin ja kuluttavin. En koe olevani oikeassa paikassa eikä koko työ sovi introverttiluonteelleni.
Irtisanoutuminen ei tule kysymykseen, koska työtilanne on mitä on, ja minulla on isot velat maksettavana.
Olen luova ja suurin haaveeni on perustaa oma yritys, joten se turhauttaa kun en pääse toteuttamaan itseäni. Työpäivä vie niin mehut etten kykene edes kunnon ajatteluun.
Lisäksi en saa mitään aikaiseksi, en syö, en saa unta, ja kun saan niin voisin nukkua kellon ympäri. Dataan 90% hereilläoloajastani. Kaikki ahdistaa, turhauttaa ja stressaa.
Olen käynyt työterveyshuollossa. Ovat patistaneet psykiatrille ja työpsykologille. Sairaslomaa en juurikaan saa, antavat vain reseptiä toisen perään - uni- ja masennuslääkettä vaikka olen melko pillerivastainen.
Auttaisiko kunnalliselle meno?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ja on ihan sama homma. Ärsyttää, veetuttaa olla toisen käskytettävänä eikä omia aivoja saa käyttää, ei suunnitella omaa työpäivää, ei oikeuksia vain velvollisuuksia.
En jaksa mitään, stressaan töitä, stressaan lapsen asioita, ahdistaa.
Itse sain saikkua vasta kun pääsin työpsykiatrille. Tällöin en nukkunut, hyvä että tiesun nimenu. Ja sen jälkeen olinkin kusessa pomon kanssa. Pomo epäili minun käyttävän saikkuja väärin, jouduin syyniin. Siitä lähtien (1v 7kk sitten) olen ollut pomon silmätikkuna.

Vierailija
2/54 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2: paljon sitten sait saikkua?
Onneksi itsellä ei sentään lasta tässä tilanteessa ole kun ei saa huolehdittua itsestänikään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/54 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 20:10"]

Mulla oli ja on ihan sama homma. Ärsyttää, veetuttaa olla toisen käskytettävänä eikä omia aivoja saa käyttää, ei suunnitella omaa työpäivää, ei oikeuksia vain velvollisuuksia. En jaksa mitään, stressaan töitä, stressaan lapsen asioita, ahdistaa. Itse sain saikkua vasta kun pääsin työpsykiatrille. Tällöin en nukkunut, hyvä että tiesun nimenu. Ja sen jälkeen olinkin kusessa pomon kanssa. Pomo epäili minun käyttävän saikkuja väärin, jouduin syyniin. Siitä lähtien (1v 7kk sitten) olen ollut pomon silmätikkuna.

[/quote]

Vaihda työpaikkaa. Ihme valitusta teillä. 

Vierailija
5/54 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työterveys ehdottaa palkatonta lomaa, koska yrityksen perustamishalu ei ole sairaus.

Vierailija
6/54 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:58"]Meillä työterveys ehdottaa palkatonta lomaa, koska yrityksen perustamishalu ei ole sairaus.
[/quote]

Toivottavasti työpaikallasi opetetaan luetunymmärtämistä.

Vierailija
7/54 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 23:04"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:58"]Meillä työterveys ehdottaa palkatonta lomaa, koska yrityksen perustamishalu ei ole sairaus. [/quote] Toivottavasti työpaikallasi opetetaan luetunymmärtämistä.

[/quote]

En ole töissä koulussa, mutta jos ap:n suurin ongelma on se, että haluaa perustaa oman yrityksen, koska nykytyö ei ole sopiva hänen luonteelleen, niin missö ihmeessä on se sairaus, jonka takia pitää saada lomaa?

Vierailija
8/54 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, okei. Ehkä yrityshaaveet oli tarpeeton info, koska se nyt ei koko asiaan oikeastaan liity. Eli se ei todellakaan ole suurin ongelmani.
Jos ei olisi tapana tarttua turhiin asioihin näpäyttämisen halusta, niin huomaisi tekstistä ehkä niitä oikeita ongelmia.

Jos jollekin jäi vielä epäselväksi, niin olen totaalisen loppuunpalanut, stressaantunut, saamaton, voimaton, haluton. Ja käsittääkseni nämä ovat ihan perusteet sairaslomaan. Kun ei oikeasti vain enää pysty.

Ap

Vierailija
9/54 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos todella haluat perustaa sen yrityksen, niin sitten perustat! Ei sairasloma mitään siihen auta. Suunnittele talousasiasi uudelleen, jos tilanne sitä vaatii. Ei millään pahalla, mutta viet turhaan työpaikan sellaiselta, joka ihan oikeasti haluaisi tehdä sitä sinun päivätyötäsi! Siitä huolimatta, että on ehkä introvertti ja luova.

Vierailija
10/54 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10:
Sairasloma ei auta yrityksenperustamiseen (en kai niin väittänytkään?) mutta esimerkiksi viestissä numero yhdeksän luettelemiini asioihin kyllä.
Ja kuten sanottu, tarvitsen työpaikkani taloudellisten asioiden vuoksi. Yllättävää kyllä, mutta on myös ihmisiä jotka käyvät töissä koska pakko.
Nyt olen vain tullut pisteeseen että töitäni en pysty hoitamaan sen enempää kuin itseäni.

Vierailija
11/54 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 23:31"]

10: Sairasloma ei auta yrityksenperustamiseen (en kai niin väittänytkään?) mutta esimerkiksi viestissä numero yhdeksän luettelemiini asioihin kyllä. Ja kuten sanottu, tarvitsen työpaikkani taloudellisten asioiden vuoksi. Yllättävää kyllä, mutta on myös ihmisiä jotka käyvät töissä koska pakko. Nyt olen vain tullut pisteeseen että töitäni en pysty hoitamaan sen enempää kuin itseäni.

[/quote]

Miten pitkän sairasloman jälkeen sitten koet kestäväsi nykyistä työtä sanotaan vaikka viisi vuotta eteenpäin?

Vierailija
12/54 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten pitkän sairasloman jälkeen sitten koet kestäväsi nykyistä työtä sanotaan vaikka viisi vuotta eteenpäin?"

No kun tässä nyt ei ole kyse pelkästään työssä jaksamisesta, vaan myöskin ihan henkisestä hyvinvoinnista joka ei itselläni ole ollut kunnossa ties kuinka pitkään aikaan.

Siis aivan kuin olisin tässä nyt ensimmäinen ihminen maailmassa, joka joutuu jäämään masennuksen vuoksi sairaslomalle?

Vierailija
13/54 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen voin kyllä tuohon kysymykseen vielä todeta, että työpaikallani viiden vuoden putki on harvinaisuus.
Työpaikallani vaihtuvuus on suuri.
Vuosi sitten aloittaneista (40kpl) jäljellä on alle puolet.

Vierailija
14/54 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 23:43"]

"Miten pitkän sairasloman jälkeen sitten koet kestäväsi nykyistä työtä sanotaan vaikka viisi vuotta eteenpäin?" No kun tässä nyt ei ole kyse pelkästään työssä jaksamisesta, vaan myöskin ihan henkisestä hyvinvoinnista joka ei itselläni ole ollut kunnossa ties kuinka pitkään aikaan. Siis aivan kuin olisin tässä nyt ensimmäinen ihminen maailmassa, joka joutuu jäämään masennuksen vuoksi sairaslomalle?

[/quote]

En usko sairasloman auttavan sinua.

Vierailija
15/54 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 23:22"]

loppuunpalanut, stressaantunut, saamaton, voimaton, haluton. Ja käsittääkseni nämä ovat ihan perusteet sairaslomaan. Kun ei oikeasti vain enää pysty. Ap

[/quote]

Eipä nuo oikein mitään sairauksia ole, mutta mahdollisia oireita MT-ongelmista. Oikea ratkaisu on töiden järjestely uudelleen yhteistyössä esimiehen ja työterveyshuollon kanssa.

Vierailija
16/54 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 19:57"]

Olen käynyt työterveyshuollossa. Ovat patistaneet psykiatrille ja työpsykologille.

[/quote]

No miksi ihmeessä et mene?

Vierailija
17/54 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eipä nuo oikein mitään sairauksia ole, mutta mahdollisia oireita MT-ongelmista. Oikea ratkaisu on töiden järjestely uudelleen yhteistyössä esimiehen ja työterveyshuollon kanssa."
Tämä keskustelu on edessä, odotan innolla mitä tuleman pitää.
Minulla on meinaan tasan yksi työtehtävä eikä mitään joustoa töissä.
Edellinen joka oli tilanteessani, tyhjensi työpöytänsä samaisen keskustelun jälkeen (vapaaehtoisesti mutta vaihtoehtojakaan ei ollut).

Vierailija
18/54 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 23:57"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 19:57"]

Olen käynyt työterveyshuollossa. Ovat patistaneet psykiatrille ja työpsykologille.

[/quote]

No miksi ihmeessä et mene?
[/quote]

Olen käynytkin.
Työterveyspsykologin kanssa on edessä tuo "välityskeskustelu" (kts viesti 18) ja psykiatri käyttää tunnin masennuslääkkeiden puolesta puhumiseen.

Vierailija
19/54 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile. Jos joku kuuntelisi sinua.

. Ja jos itse kuuntelisit myös...hae apua. Kunnallisen puolelta voisi löytyä myös mt-apua.

johonkin puhumaan ja kuuntelemaan. Ne lääkkeet turruttaa. Sinulle on suositeltu psyykkistä apua. Hae sitä.

tukinainen esim. Jos sinulla on ollut jokin seksuaalinen väärinkäyttö tai esim. al anon olet alkoholistiperheessä kasvanut.

Ja on niitä paljon muitakin, vaikkeivät ole juuri terapiaa, mutta vertaisryhmiä voisit kokeilla. Tai jotain avoimia tyhmiä.

se stressi saattaa tulla jostain sieltä muista jutuista...se syö virtaa. Se työ ei välttämättä ole se syy vaan se syy on syvemmällä...siksi olisi hyvä mennä juttelemaan.

Vierailija
20/54 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 23:31"]

10: Sairasloma ei auta yrityksenperustamiseen (en kai niin väittänytkään?) mutta esimerkiksi viestissä numero yhdeksän luettelemiini asioihin kyllä. Ja kuten sanottu, tarvitsen työpaikkani taloudellisten asioiden vuoksi. Yllättävää kyllä, mutta on myös ihmisiä jotka käyvät töissä koska pakko. Nyt olen vain tullut pisteeseen että töitäni en pysty hoitamaan sen enempää kuin itseäni.

[/quote]

Tiedätkö miksi saat rahaa töissäkäynnistä? Yleensä työnantajatkin palkkaavat työntekijöitä sen takia, kun työt on vaan saatava tehtyä. Yleensä ne työt pitää saada tehtyä taloudellisten asioiden vuoksi.

Ehkä sinun työpaikalla tilanne eroaa muista, eikä sinua tarvita taloudellisten asioiden vuoksi, mutta ehkä työnantajasi ei ole kertonut sitä työterveyteen. Saat sairaslomaa varmasti paljon helpommin, kun pyydät työnantajaasi kertomaan työterveyteen, etteivät tarvitse työpanostasi, vaan maksavat mielellään palkan kotiisi. Vielä helpommin se kuitenkin sujuisi, kun sovit vain työnantajasi kanssa suoraan, ettei sinun tarvitse käydä töissä, mutta palkka kelpaa, koska tarvitset työpaikkaa taloudellisten asioiden vuoksi.

Ja miten ajattelit yrittämistä? Ajattelitko, että yrittäjänä palkkasi juoksee samalla tavalla, kun väsyt otat saikkua muutamiksi päiviksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä