Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouduin ahdistelluksi ja nyt hävettää mielettömästi

Vierailija
30.12.2014 |

Olen aikuinen. Minun olisi pitänyt osata pitää puoleni, mutta en osannutkaan. En kehtaa kertoa kenellekään ja tuntuu että pakahdun tähän. Oli pakko edes tänne purkaa. 

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kävi?  Puhu jollekin, kannattaa. Ymmärrän ton tunteen, mutta yritä päästä sen yli.

Vierailija
2/38 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistelluksi? Miksi se on niin kamalaa muka? Ahdisteluhan ei tarkoita minkään konkreettisen tekemistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:16"]

Mitä kävi?  Puhu jollekin, kannattaa. Ymmärrän ton tunteen, mutta yritä päästä sen yli.

[/quote]

Tosiaan, olen aikuinen, mutta tekijä elämässäni aina lapsuudesta saakka ollut "luotettava aikuinen". Tunnen tavallaan olevani lapsiasemassa, vaikka se kuulostaa naurettavalta. Ei tehnyt mitään varsinaisen vakavaa, mutta tarpeeksi inhottavaa ja selvästikin ylitti rajan.

ap

Vierailija
4/38 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:18"]

Ahdistelluksi? Miksi se on niin kamalaa muka? Ahdisteluhan ei tarkoita minkään konkreettisen tekemistä

[/quote]

Paitsi sen ahdistelun! Kyllä se on tarpeeksi konkreettista, vaikka sua varmaan saiskin kohdella niin?

Vierailija
5/38 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ole tehnyt mitään väärää. Väärin teki se toinen ihminen. sinulla ei ole mitään syytä hävetä. puhuminen auttaa. soita auttavaan puhelimeen ja puhu anonyyminä. siitä saat ainakin ensiapua. ja voit kysyä sieltä, missä kotipaikkakunnallasi on apua saatavilla. 

jos yksin jäät asian kanssa, se saattaa paisua vielä isommaksi ahdistukseksi kuin se muutenkin jo on. 

Vierailija
6/38 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:23"]

et ole tehnyt mitään väärää. Väärin teki se toinen ihminen. sinulla ei ole mitään syytä hävetä. puhuminen auttaa. soita auttavaan puhelimeen ja puhu anonyyminä. siitä saat ainakin ensiapua. ja voit kysyä sieltä, missä kotipaikkakunnallasi on apua saatavilla. 

jos yksin jäät asian kanssa, se saattaa paisua vielä isommaksi ahdistukseksi kuin se muutenkin jo on. 

[/quote]

Kiitos. Kerroin parille kaverille, mutta hekin ovat kaukana juuri nyt. Läheisimmilleni en uskalla puhua, koska haluan suojella heitä. Ajattelin aina että totta kai pitää uskaltaa kertoa ja tsemppaisin muita samassa tilanteessa, mutta ei tämä helppoa olekaan. 

ap

Vierailija
7/38 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtui? Sen purkaminen anonyymina voisi helpottaa. 

Vierailija
8/38 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos SINUA ahdistellaan, niin sinun ei tarvitse hävetä, vaan sen tekijän. Sinähän olet uhri etkä syyllinen

Vierailija
9/38 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tosiaan, olen aikuinen, mutta tekijä elämässäni aina lapsuudesta saakka ollut "luotettava aikuinen". Tunnen tavallaan olevani lapsiasemassa, vaikka se kuulostaa naurettavalta. Ei tehnyt mitään varsinaisen vakavaa, mutta tarpeeksi inhottavaa jaselvästikin ylitti rajan.

ap

[/quote]

Ei tossa ole mitään naurettavan kuuloista. Kyllä mä suosittelisin et puhuisit jonkun kanssa. Mulla itsellä tuli ihan todella oksettavien olo kun mun suosikkiopettaja, luottohenkilö yläasteelta, alkoi limaisesti  iskemään mua kun sattumalta tavattiin myöhemmin!  Eihän siinäkään ollut sinänsä mitään juridisesti väärää, mutta  kyllä tuntu pahalta ja ällöttävältä ja hämmentävältä. Hä on naimisissakin. En osannut oikein reagoida siihen mitenkään fiksusti. Se teinityttö sisälläni pettyi todella pahemman kerran.

Vierailija
10/38 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi kertoa kaikkia yksityiskohtia paljastumisen pelossa, mutta kävi niin että tekijä tuli mukamas sanomaan heipat, mutta jäikin sängylleni istumaan ja alkoi hieromaan epämiellyttävän intiimisti. Menin lukkoon enkä saanut tehdyksi mitään :( Se jatkui aika kauan. Olin aivan tuskassa ja yritin olla tärisemättä. Olen niin pettynyt itseeni. Miten voi niin lamaantua. 

ap

Vierailija
11/38 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:27"]

[/quote]

Tosiaan, olen aikuinen, mutta tekijä elämässäni aina lapsuudesta saakka ollut "luotettava aikuinen". Tunnen tavallaan olevani lapsiasemassa, vaikka se kuulostaa naurettavalta. Ei tehnyt mitään varsinaisen vakavaa, mutta tarpeeksi inhottavaa jaselvästikin ylitti rajan.

ap

[/quote]

Ei tossa ole mitään naurettavan kuuloista. Kyllä mä suosittelisin et puhuisit jonkun kanssa. Mulla itsellä tuli ihan todella oksettavien olo kun mun suosikkiopettaja, luottohenkilö yläasteelta, alkoi limaisesti  iskemään mua kun sattumalta tavattiin myöhemmin!  Eihän siinäkään ollut sinänsä mitään juridisesti väärää, mutta  kyllä tuntu pahalta ja ällöttävältä ja hämmentävältä. Hä on naimisissakin. En osannut oikein reagoida siihen mitenkään fiksusti. Se teinityttö sisälläni pettyi todella pahemman kerran.

[/quote]

Kuulostaa kauhealta... :( Luulen että meillä on aika samankaltaiset kokemukset. Kun menee pohja siltä, millaisena on pitänyt tärkeää aikuista. Tässä hankalaa se, että tekijä on koko perheen hyvä ystävä.

ap

Vierailija
12/38 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tosiaan, olen aikuinen, mutta tekijä elämässäni aina lapsuudesta saakka ollut "luotettava aikuinen". Tunnen tavallaan olevani lapsiasemassa, vaikka se kuulostaa naurettavalta. Ei tehnyt mitään varsinaisen vakavaa, mutta tarpeeksi inhottavaa ja selvästikin ylitti rajan.

ap

[/quote]

Lapsenvahti, setä, eno? Jotain tätä tasoako? 

Vierailija
13/38 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllisyys tulee varmaan siitä, että ei ole osannut pitää puoliansa. Itseänikin on serkku joskus lapsena lähennellyt (piilohomo varmaankin) enkä tajunnut mistä on kyse. Nyt vetäisin turpaan vastaavassa tilanteessa. Eikä sitä aina aikuisenakaan osaa pitää puoliansa. Eli ei sulla ap ole mitään syytä potea huonoa omaa tuntoa tai muutakaan negatiivista. Ahdistelijat saisivat kyllä vaikka hirttää itsensä.

Vierailija
14/38 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:32"]

[/quote]

ap

[/quote]

Lapsenvahti, setä, eno? Jotain tätä tasoako? 

[/quote]

Tätä tasoa, mutta ei sukua milläänlailla.

ap

Vierailija
15/38 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:30"]En voi kertoa kaikkia yksityiskohtia paljastumisen pelossa, mutta kävi niin että tekijä tuli mukamas sanomaan heipat, mutta jäikin sängylleni istumaan ja alkoi hieromaan epämiellyttävän intiimisti. Menin lukkoon enkä saanut tehdyksi mitään :( Se jatkui aika kauan. Olin aivan tuskassa ja yritin olla tärisemättä. Olen niin pettynyt itseeni. Miten voi niin lamaantua. 

ap
[/quote]

Älä syytä itseäsi. Tuollaisessa tilanteessa lamaantuu kuka tahansa, koska se tulee täysin puskan takaa. Monet miehet ovat heikkoja sikoja. Näin 40+ v elämänkokemuksella, valitettavasti. Välttele ko. hlöä tästä lähtien ja laita elämänkokemuksen piikkiin.

Vierailija
16/38 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:33"]

Syyllisyys tulee varmaan siitä, että ei ole osannut pitää puoliansa. Itseänikin on serkku joskus lapsena lähennellyt (piilohomo varmaankin) enkä tajunnut mistä on kyse. Nyt vetäisin turpaan vastaavassa tilanteessa. Eikä sitä aina aikuisenakaan osaa pitää puoliansa. Eli ei sulla ap ole mitään syytä potea huonoa omaa tuntoa tai muutakaan negatiivista. Ahdistelijat saisivat kyllä vaikka hirttää itsensä.

[/quote]

Joo, luulen että syyllisyys tulee juuri siitä. En yksinkertaisesti osannut mitenkään varautua, varsinkaan kotonani. Tilanne oli niin tyrmistyttävä. Serkkuko ei enää ole yrittänyt mitään? :/

ap

Vierailija
17/38 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:36"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:30"]En voi kertoa kaikkia yksityiskohtia paljastumisen pelossa, mutta kävi niin että tekijä tuli mukamas sanomaan heipat, mutta jäikin sängylleni istumaan ja alkoi hieromaan epämiellyttävän intiimisti. Menin lukkoon enkä saanut tehdyksi mitään :( Se jatkui aika kauan. Olin aivan tuskassa ja yritin olla tärisemättä. Olen niin pettynyt itseeni. Miten voi niin lamaantua.  ap [/quote] Älä syytä itseäsi. Tuollaisessa tilanteessa lamaantuu kuka tahansa, koska se tulee täysin puskan takaa. Monet miehet ovat heikkoja sikoja. Näin 40+ v elämänkokemuksella, valitettavasti. Välttele ko. hlöä tästä lähtien ja laita elämänkokemuksen piikkiin.

[/quote]

Voi kiitos sanoistasi! Yritän ajatella noin. Taitaa tosiaan välttely olla aiheellista. En halua enää kiusata itseäni. Tällä hetkellä tosin inhottaa koko huone missä tämä tapahtui.

ap

Vierailija
18/38 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:37"]

[/quote]

Joo, luulen että syyllisyys tulee juuri siitä. En yksinkertaisesti osannut mitenkään varautua, varsinkaan kotonani. Tilanne oli niin tyrmistyttävä. Serkkuko ei enää ole yrittänyt mitään? :/

ap

[/quote]

Olet varmasti luottanut tuohon henkilöön, joten tilanne on ollut yllättävä. Yllättävässä tilanteessa ihminen jäätyy välillä aivan totaalisesti ja vasta jälkikäteen tajuaa mitä on tapahtunut.

Olin varmaan 10v ja serkku oli teini, hän muutaman kerran halusi mastuboida minun nähteni ja kerran pyysi että kosken hänen elimeensä. En tajunnut ollenkaan mistä on kyse, mutta tunsin vastenmielisyyttä. Tuo tapahtuma unohtui minulta kuitenkin. Sitten tuli serkun kanssa konflikti enkä halunnut enää nähdä häntä. Myöhemmin yritin päässäni keksiä hyviä syitä olla välirikossa tämän kanssa ja tuo tuli mieleeni. Olin varmaan blokannut ajatuksistani tuon koko jutun. Nyt ei ole aikomustakaan törmätä tuohon henkilöön. Välttelen jopa sukujuhlia tuon takia.

Vierailija
19/38 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:32"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:27"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

Kuulostaa kauhealta... :( Luulen että meillä on aika samankaltaiset kokemukset. Kun menee pohja siltä, millaisena on pitänyt tärkeää aikuista. Tässä hankalaa se, että tekijä on koko perheen hyvä ystävä.

ap

[/quote]

Sun pitää kertoa sun perheelle. Ainakin mahdolliselle puolisollesi. Kyllä perheesikin ansaitsee tietää millainen sika tuo tyyppi on...

Vierailija
20/38 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:43"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:37"]

[/quote]

ap

[/quote]

Olet varmasti luottanut tuohon henkilöön, joten tilanne on ollut yllättävä. Yllättävässä tilanteessa ihminen jäätyy välillä aivan totaalisesti ja vasta jälkikäteen tajuaa mitä on tapahtunut.

Olin varmaan 10v ja serkku oli teini, hän muutaman kerran halusi mastuboida minun nähteni ja kerran pyysi että kosken hänen elimeensä. En tajunnut ollenkaan mistä on kyse, mutta tunsin vastenmielisyyttä. Tuo tapahtuma unohtui minulta kuitenkin. Sitten tuli serkun kanssa konflikti enkä halunnut enää nähdä häntä. Myöhemmin yritin päässäni keksiä hyviä syitä olla välirikossa tämän kanssa ja tuo tuli mieleeni. Olin varmaan blokannut ajatuksistani tuon koko jutun. Nyt ei ole aikomustakaan törmätä tuohon henkilöön. Välttelen jopa sukujuhlia tuon takia.

[/quote]

Ei ihme että jäi vastenmielisyys loppuiäksi :( Onneksi sinulla kasvoi sisu asiaa kohtaan. Lapsen mieli pyrkii kai piilottamaan ikävät muistot, ja se on puppua että riittävän pieni lapsi ei kärsi kun ei ymmärrä mistä on kyse. Kyllä ne silti jättää jäljet, ja oikeastaan varmaan pahemmat kun ei ole vielä mielellä keinoja käsitellä asiaa. Ja joo, olen hyvinkin paljon luottanut tähän ihmiseen, ja pitänyt ikään kuin velihahmona.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän