Saako eskarilaisen sairastuessa vielä neuvolaan soittamalla todistuksen töihin,
vai miten? Auttakaa hölmöä :) . Tyttö on oksennustaudissa eli en viitsisi mihinkään terveyskeskukseenkaan alkaa viedä.
Kommentit (30)
Peraatteessa joo,mutta miel kouluterkalta. Lienevätkö lomilla?
Riippuu varmaan neuvolasta, soita ja kysy..
Ps. Missä eskarissa ei oo joululomaa?
Täytyy soittaa ja kysyä, harmiksi vaan soittoaika on vasta puoliltapäivin jos eivät voikaan todistusta kirjoittaa. Mietin vain että mihin eskarilainen "kuuluu", kun päiväkoti-ikäinen kuuluu neuvolaan näissä asioissa ja koululainen kouluterveydenhuoltoon.
Ja eskarista kyllä on lomaa, mutta lapsi on siis päivähoidossa nyt kun itse olen töissä, samassa päiväkodissa missä varsinainen eskarikin sitten on.
Eskari-ikäiset ovat kyllä vielä lastenneuvolan asiakkaita.
Jos teidän kunnassa lastenneuvola kirjoittaa todistuksia puhelimitse, niin kyllä, soita neuvolaan. Vasta ekalla lapsi siirtyy kouluterveydenhoidon piiriin.
Missä muuten saa soittamalla todistuksen? Meidän kunnassa on aina joutunut menemään terveyskeskuksen hoitajavastaanotolle (onneksi nyk. työnantajalla toimii omailmoitus myös lapsen sairastuessa).
Kiitos kun autoitte :)
Olemme tamperelaisia, ja mun työpaikalle käy neuvolasta tai kouluterveydenhoitajalta saatu todistus. Se on kyllä todella hyvä asia, varsinkin tällain mahatautisen lapsen ollessa kyseessä.
Mun mielestä tämä lappupelleily on ihan naurettavaa. Oksentavaa lasta ei voi viedä tk:een jonkun lapun takia ja sitten joku tuntematon ihminen todistaa kirjallisesti että lapsi on sairas. Meillä alettiin töissä inistä näiden lappujen perään ja kysyin että mitä se pomo tekee sillä lapulla. Voin tarvittaessa lähettää videota siitä kun lapsi oksentaa mutta mitään lappuja en hae.
Ei saa enää ainakaan meidän kunnassa, raahattava terkan hoitsulle... Idioottimaista.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 07:32"]
Riippuu varmaan neuvolasta, soita ja kysy.. Ps. Missä eskarissa ei oo joululomaa?
[/quote]
Ei riipu neuvolasta vaan kuntaa ylempänä olevasta hallinnosta. Oat antaneet määräyksen, ettei enää saa antaa neuvolasta lasta näkemättä mitään lappusia.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 08:12"]Mun mielestä tämä lappupelleily on ihan naurettavaa. Oksentavaa lasta ei voi viedä tk:een jonkun lapun takia ja sitten joku tuntematon ihminen todistaa kirjallisesti että lapsi on sairas. Meillä alettiin töissä inistä näiden lappujen perään ja kysyin että mitä se pomo tekee sillä lapulla. Voin tarvittaessa lähettää videota siitä kun lapsi oksentaa mutta mitään lappuja en hae.
[/quote]
Valitettavasti on myös niitä työntekijöitä, joilla on jatkuvasti itsellä vatsatautia, selkäkipua jne ja kun aina ei voi itse sairaana olla, on sitten lapsella joku tauti. Epärehellisten vuoksi todistuksia joudutaan sitten pyytämään muiltakin työnyekijöiltä.
Tiesithän muuten, että jos lapsen isä on kotona, äiti ei voi palkallisesti olla poissa. Ja poissa voi palkalla olla vain kolme lapsen sairaspäivää. Eli jos isä on jo ollut ne kolme päivää, sinä et enää voi saada poissaolosta palkkaa.
Kuulostaa oudolta, jos todistuksen saa soittamalla.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 08:26"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 08:12"]Mun mielestä tämä lappupelleily on ihan naurettavaa. Oksentavaa lasta ei voi viedä tk:een jonkun lapun takia ja sitten joku tuntematon ihminen todistaa kirjallisesti että lapsi on sairas. Meillä alettiin töissä inistä näiden lappujen perään ja kysyin että mitä se pomo tekee sillä lapulla. Voin tarvittaessa lähettää videota siitä kun lapsi oksentaa mutta mitään lappuja en hae.
[/quote]
Valitettavasti on myös niitä työntekijöitä, joilla on jatkuvasti itsellä vatsatautia, selkäkipua jne ja kun aina ei voi itse sairaana olla, on sitten lapsella joku tauti. Epärehellisten vuoksi todistuksia joudutaan sitten pyytämään muiltakin työnyekijöiltä.
Tiesithän muuten, että jos lapsen isä on kotona, äiti ei voi palkallisesti olla poissa. Ja poissa voi palkalla olla vain kolme lapsen sairaspäivää. Eli jos isä on jo ollut ne kolme päivää, sinä et enää voi saada poissaolosta palkkaa.
[/quote]
Joo, tottakai tiedän nuo säännöt. Ei olla epärehellisiä ja lisäksi ollaan molemmat vanhemmat samassa yrityksessä töissä. Minun pointti on se että sairasta lasta ei kiusata yhtään tuon lappushown takia! Jos video ei riittä todisteeksi sairaudesta niin tulkoot kotiin tarkistamaan ;)
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 08:12"]Mun mielestä tämä lappupelleily on ihan naurettavaa. Oksentavaa lasta ei voi viedä tk:een jonkun lapun takia ja sitten joku tuntematon ihminen todistaa kirjallisesti että lapsi on sairas. Meillä alettiin töissä inistä näiden lappujen perään ja kysyin että mitä se pomo tekee sillä lapulla. Voin tarvittaessa lähettää videota siitä kun lapsi oksentaa mutta mitään lappuja en hae.
[/quote]se lappu takaa sulle palkallisen poissaolon
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 08:26"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 08:12"]Mun mielestä tämä lappupelleily on ihan naurettavaa. Oksentavaa lasta ei voi viedä tk:een jonkun lapun takia ja sitten joku tuntematon ihminen todistaa kirjallisesti että lapsi on sairas. Meillä alettiin töissä inistä näiden lappujen perään ja kysyin että mitä se pomo tekee sillä lapulla. Voin tarvittaessa lähettää videota siitä kun lapsi oksentaa mutta mitään lappuja en hae.
[/quote]
[/quote]
Joo, tottakai tiedän nuo säännöt. Ei olla epärehellisiä ja lisäksi ollaan molemmat vanhemmat samassa yrityksessä töissä. Minun pointti on se että sairasta lasta ei kiusata yhtään tuon lappushown takia! Jos video ei riittä todisteeksi sairaudesta niin tulkoot kotiin tarkistamaan ;)
[/quote]eipä ne taida tulla eli jos et toimita todistusta et saa poissaolon ajalta palkkaa
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 08:26"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 08:12"]Mun mielestä tämä lappupelleily on ihan naurettavaa. Oksentavaa lasta ei voi viedä tk:een jonkun lapun takia ja sitten joku tuntematon ihminen todistaa kirjallisesti että lapsi on sairas. Meillä alettiin töissä inistä näiden lappujen perään ja kysyin että mitä se pomo tekee sillä lapulla. Voin tarvittaessa lähettää videota siitä kun lapsi oksentaa mutta mitään lappuja en hae.
[/quote]
[/quote]
[/quote]Onneks näihin on yksinkertainen ratkaisu: Ei lääkärintodistusta lapsesta = ei palkkaa poissaolopäiviltä vanhemmalle
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 08:26"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 08:12"]Mun mielestä tämä lappupelleily on ihan naurettavaa. Oksentavaa lasta ei voi viedä tk:een jonkun lapun takia ja sitten joku tuntematon ihminen todistaa kirjallisesti että lapsi on sairas. Meillä alettiin töissä inistä näiden lappujen perään ja kysyin että mitä se pomo tekee sillä lapulla. Voin tarvittaessa lähettää videota siitä kun lapsi oksentaa mutta mitään lappuja en hae.
[/quote]
[/quote]
[/quote]eipä ne taida tulla eli jos et toimita todistusta et saa poissaolon ajalta palkkaa
[/quote]
Aina olen saanut palkan ilman lappuja. Eri asia jos on ollut oikeasti tarvetta käydä lääkärissä ja ottaa samalla se todistus. Pelkkää lappua en hae.
Ihan riippuu työpaikasta ja "tittelistä" pitääkö saikkulappu hakea vai ei ja saako palkan ilman lappua vai ei.
Mies töissä yksityisellä "pikkupomona" ja silloin tosi harvoin kun on sairas niin ei tarvitse parin päivän poissaolosta mitään lappuja hakea vaan pelkkä soitto riittää ja saa palkan. Muutenkin saa ihan vapaasti päivän aikana tehdä mitä haluaa jos vain hommat hoituu.
Ja oikeasti kannattaa puhua töissä järkeä jos tuo touhu on ihan älytöntä. Esim oksentavan lapsen vieminen lääkäriin on todella hankalaa. Jos ei ole autoa käytössä niin esim taksiin tuskin ottavat asiakkaaksi. Oma esimies on lapseton mies joten ei ymmärrä tällaisia asioita ellei niitä selitä. Sairaus vaan pitkittyy jos lapsi ei saa levätä. Mihkään kyykytykseen en suostu! T se joka saa palkan ilman lappuja
Joo, tää lappupelleily on ihan perseestä. Tiedän että niitä pyydetään kun jengi käyttää saikkuja väärin. Meillä näitä pyydetään pitkillä saukuilla olleilta (johon todistus) vain tietyiltä henkilöiltä, ei kaikilta. Riippuu myös sairauden syystä. Esim. henkilö A on 6 viikkoa pois tenniskyynärpään takia => ei tarvitse toimittaa todistusta. Henkilö B on 6 viikkoa pois masennuksen takia => joutuu jatkossa toimitamaan todistus ekasta päivästä. Kysyttäessä syytä tähän, pomo vetosi oikeuteen pyytää. Ei edes kehdannut myöntää suoraan että henkilö B:n kohdalla epäile väärinkäyttöä. Näin meillä.
Siinä sit matkustat busseilla terkkariin paskatautisena hakemaan sitä todistusta. Matkalla tartutat satoja ihmisiä. Tämä johtanut myös siihen että pelkässä ripulissa olevat tulevat työpaikalle tartuttamaan muita.
Ihmiset ei saa sairastaa rauhassa vaan jonkun lapun takia lähteä kilometrien päähän. Ei kyllä edesauta paranemista lainkaan.
Tää on kyllä sellaista pelleilyä.
2