Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ILTAVIRKUT – Miten sopeudutte tähän yhteiskuntaan?

Vierailija
24.10.2021 |

TÄMÄ KESKUSTELU ON VERTAISTUKEA ILTAVIRKUILLE. Eli jos et kuulu iltavirkkuihin, olet esimerkiksi juuri tulossa kirjoittamaan "Aikainen lintu madon nappaa! Jokainen voi muuttua rehelliseksi ja reippaaksi aamuvirkuksi halutessaan"!!1 niin elä tee sitä, mene mieluummin vaikka nukkumaan.

Jakakaa iltavirkut, yökyöpelit ja aamuntorkut kokemuksenne! Mikä on vaikeinta, kun elämme aamuvirkkujen rytmin mukaan tehdyssä yhteiskunnassa? Oletko onnistunut löytämään alan, jossa iltavirkkuus on ok, ehkä jopa vahvuus? Oletko luova ja älykäs ihminen, jonka parhaat ideat tulevat öisin? Onko hyviä vinkkejä? Kiintoisia tarinoita?

Kommentit (408)

Vierailija
401/408 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on täydellisesti iltavirkulle sopiva työ; teen työtä kääntäjänä omassa yrityksessä. Työaika täysin vapaa, yhteydenpito asiakkaisiin pääasiassa sähköpostilla. Työpiste on kotona, ja saan kukkua illat ihan miten haluan. Nyt kun lapset ovat vielä kouluiässä, nuorin alakoulussa, joutuu vielä kouluaamuihin kiskomaan itsensä hereille (ei ole pokkaa nukkua kun lasten lähdettävä kouluun), mutta jahka lapset lentävät pesästä säädän vuorokausirytmini täysin kohdalleen.

Ihanteellisinta minulle olisi käydä nukkumaan yhden-kahden aikaan yöllä ja herätä kahdeksan-yhdeksän aikaan. Mulle sopiva määrä unta yössä on vähän reilu 7-8 tuntia, mieluummin lähempänä seitsemää, tai herään pää kipeänä.

Vierailija
402/408 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa iltavirkut, että aikainen kala madon nappaa!!!

(eri) Alapeukuttajien runsaudesta päätellen tässä on reagoitu avainsanoihin miettimättä, miten tämä eroaa siitä aamuvirkkujen lempilauseesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/408 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nukkunut ollenkaan monina öinä, ei vaan tullut uni ennen kello puoli kuutta, jolloin oli noustava töihin. Viikonloput nukuin. Nyt eläkkeellä herään klo 11 ja nukahdan aamukolmelta. Olin opettajana, kyllä sitä työtä voi tehdä unissaankin, lapset pitivät hereillä ja virkeänä. Mutta kesti monta vuotta eläkkeellä, ennen kuin oikeasti toivuin työelämästä.

Vierailija
404/408 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt Tk- eläkkeellä, mutta työelämä oli kyllä yhtä helvettiä vuorotöineen. Ei tämä elämäntilanne kuitenkaan mikään parhaasta päästä ole. 

Vierailija
405/408 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ei haittaa, siitä vaan, meille iltavirkuille ei oikein madot maistu, itse ainakin syön mieluummin jotain muuta.

Vierailija
406/408 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei haittaa, siitä vaan, meille iltavirkuille ei oikein madot maistu, itse ainakin syön mieluummin jotain muuta.

Ja miten sille kalalle käy jos nappaa vaikka onkimadon.... 🤷

Vierailija
407/408 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuorotyössä paikassa jossa useimmat kollegani pitävät enemmän aamuvuoroista. Joten en ole onneksi joutunut työn vuoksi heräämään aikaisin pitkään aikaan. 

Vierailija
408/408 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein 15 vuotta epäsäännöllistä kolmivuorotyötä, ei ollut unirytmiä, mutta aina ehti jossain kohtaa nukkua hyvin. Lapsen myötä tuli säännöllisempi rytmi ja vaihdoin päivätyöhön, jossa liukuma ja etätyömahdollisuus. Saa nukkua pidempään kun aloittaa heti työt kotona.

Ikä on vähän myös aikaistanut rytmiä. Todella myöhään opin, että kun kierrokset ja virta alkaa illalla nousta, ei pidä lähteä kiihdyttämään vaan hidastaa ihan tietoisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän