Nikke Ankara kadonnut!
Kommentit (194)
no joko tiedetään mitä on tapahtunut tässä jutussa?
Eikös poliisissa tutkinnanjohtajaa ole vaihdettu nyt jo 3 kertaa? Ensin Taisto Kuhlman, sitten Jukka Heiskanen ja nyt Marko Mäkinen. Hulvatonta kohellusta.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 06:13"]
Eikös poliisissa tutkinnanjohtajaa ole vaihdettu nyt jo 3 kertaa? Ensin Taisto Kuhlman, sitten Jukka Heiskanen ja nyt Marko Mäkinen. Hulvatonta kohellusta.
[/quote]
OT, mutta paljonkohan siellä poliisi AMK:ssa opiskellaan viestintää.
Saapa nähdä millaisia uusia käänteitä tänään valkenee ja löytyykö Nikke vielä tämän vuoden puolella. Toivotaan parasta!
Jos se on putkassa. Poliisi tietää et nähty hyvinvoivana tiistaina, omaiset ei. Ei poliisi saa kai omaisillekaan kertoa jos täysi-ikäinen on putkassa, jos on kieltänyt kertomasta. Saatikka sitten medialle.
Miten sellainen psykoosi tulee ihmiselle? Johtuuko jostain sairaudesta (biopolar tms), lääkkeistä, huumeista, alkoholista, stressistä vai mistä? Kauanko yleensä kestää ja miten saadaan normaaliksi tai autetaan? T.aidosta asiasta tietämätön
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 09:41"]
Miten sellainen psykoosi tulee ihmiselle? Johtuuko jostain sairaudesta (biopolar tms), lääkkeistä, huumeista, alkoholista, stressistä vai mistä? Kauanko yleensä kestää ja miten saadaan normaaliksi tai autetaan? T.aidosta asiasta tietämätön
[/quote] Psykoosi on tosiaan mielisairauden vakava oire, jossa todellisuudentaju hämärtyy. Taustalla voi olla skitsofrenia, bipolaarihäiriö, vaikea masennus, päihteet, pitkäaikainen unettomuus. Psykoosia hoidetaan lääkkein ja taustasyytä hoitamalla, esim. alkoholin vieroitusoireiden aiheuttama psykoottinen oireilu menee ohi akuuttivaiheen jälkeen ja pysyy poissa, kun pysyy viinasta erossa.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 09:41"]Miten sellainen psykoosi tulee ihmiselle? Johtuuko jostain sairaudesta (biopolar tms), lääkkeistä, huumeista, alkoholista, stressistä vai mistä? Kauanko yleensä kestää ja miten saadaan normaaliksi tai autetaan? T.aidosta asiasta tietämätön
[/quote]
Psykoosin puhkeamiseen vaikuttaa moni asia, mutta esimerkiksi huumeet voivat sen laukaista. Psykoosi tarkoittaa, että todellisuuden taju on heikentynyt eikä ihminen erota, mikä on totta ja mikä ei. Kesto on ihan yksilöllistä ja hoidetaan psykiatrisella osastolla.
Oiskohan mielenterveysongelmia, joita ei haluta julkisuuteen..voihan olla lääkkeet ottamatta tai vetänyt päihteitä vielä lisäksi.Eihän se tee imagolle hyvää jos on mtt- tapaus.Raha tässä tulee varmaan puhumaan elleivät halua tätä julkisuuteen.Tuntuu et hyväksyttävämpi syy räppärin katoamiseen olisi päihteen, koska mtt- leima saattaa haitata isosti julkisuuskuvaa.Itse henkilökohtaisesti en edes tunne tapausta,mutta mutta mtt- paikassa olen töissä ja siksi tuli mieleen.
Ei varmaan kenenkään kadonneen kohdalla haluta suoraan kertoa että kadonneella on mt-ongelmia, ellei se ole täysin välttämätöntä. Yksityisyyttä halutaan suojella, koska samanlainen leima tulee kenelle tahansa taviksellekin työelämässä ja tuttavapiirissä. Pelkkä katoaminen on varmaan ihmisten mielissä ja muistikuvissa vähän neutraalimpi juttu kaikesta spekuloinnista huolimatta.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 10:01"]
Oiskohan mielenterveysongelmia, joita ei haluta julkisuuteen..voihan olla lääkkeet ottamatta tai vetänyt päihteitä vielä lisäksi.Eihän se tee imagolle hyvää jos on mtt- tapaus.Raha tässä tulee varmaan puhumaan elleivät halua tätä julkisuuteen.Tuntuu et hyväksyttävämpi syy räppärin katoamiseen olisi päihteen, koska mtt- leima saattaa haitata isosti julkisuuskuvaa.Itse henkilökohtaisesti en edes tunne tapausta,mutta mutta mtt- paikassa olen töissä ja siksi tuli mieleen.
[/quote]
Mikä on mtt-leima tai mtt-paikka? Mielenterveysmikä?
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 09:19"]Jos se on putkassa. Poliisi tietää et nähty hyvinvoivana tiistaina, omaiset ei. Ei poliisi saa kai omaisillekaan kertoa jos täysi-ikäinen on putkassa, jos on kieltänyt kertomasta. Saatikka sitten medialle.
[/quote]
Onhan poliisi kertonut aika paljonkin medialle. Sekavaa tietoa, olettamuksia joita ei ole kuitenkaan tarkistettu. Ihme touhua.
Jos tämä onkin Päijät-Hämeen poliisin, eikä Nikke Ankaran mainostempaus.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 11:47"][quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 10:01"]
[/quote]
[/quote]
MTT = mielenterveystoimisto, nykyään psykiatrinen klinikka.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 11:53"][quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 11:47"][quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 10:01"]
[/quote]
[/quote]
MTT = mielenterveystoimisto, nykyään psykiatrinen klinikka.
[/quote]
Siis nykyään psykiatrinen poliklinikka. Ei klinikka
Nikke on kunnossa, uskokaa jo! Elossa nähty eilen päivällä rappukäytävässä piileksimässä.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:00"]Hirmu mukavalta vaikutti radiohaastattelussa. Lahdessa on kai jotain, mikä ajaa ihmiset psykoosiin...
[/quote]
Lihamukipsykoosi. Varma tieto.