Uskotko Jumalaan?
Moni kirkkoon kuuluvistakin on ns. tapakristitty, olisi kiinnostavaa tietää, kuinka moni suomalainen oikeasti uskoo jumalaan.
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös saatana ja pimeyden henkivoimat uskovat Jumalaan. Kuka ymmärtää kirjoitukseni sisällön?
Aiheesta puhui tänään Charlie Stanley ohjelmassaan Kosketuskohta Alfalla klo 8.00. Löytyy arkistosta jollain aikavälillä.
Kiitos. Saisiko lyhyen referaatin?
Kertoi siitä, kuinka Saatana etsii kaiken aikaa meissä sitä heikkoa kohtaa, mihin iskeä. Paikka, missä Saatana voi iskeä, on ihmisen mieli. Saatana istuttaa mieliimme epäilyksen. Puhuja tarkoitti ilmeisesti sitä, kuinka ihminen lukiessaan Raamattua helposti torjuu sieltä jonkun kohdan, mitä ei pysty hyväksymään. Silloin ihminen alkaa helposti epäilemään, että Raamattu ei ole enää ajan tasalla, ja että asioita pitäisi soveltaa ja muokata nykyhetken tarpeisiin. Mutta näin ei puhujan (Stanley) mukaan ole, vaan joka ainoa asia Raamatussa on Jumalan sanaa, eikä sitä tule ihmisen väännellä mielensä mukaisesti. Saatana iskee silloin, kun ihminen on nälkäinen, sairas, yksinäinen ja heikoimillaan.
Raamattuahan pyritään selittäämään kaiken aikaa pehmentäen, että eihän se varmaan enää nykyaikana noin voi olla, mutta silloin voi myös Jumalan sana vesittyä. Stanley sanoi, että Jumalan sana ei ole vanhentunutta.
Kiitos. Olen kanssasi siitä täysin samaa mieltä, että Jumalan "sana" ei ole vanhentunutta, Missä määrin raamattu tämän sanan sitten kaikilta osiltaan tavoittaa, onkin jo toinen asia. Toivoisin sinun lukevan sananlaskuista kahdeksannen luvun. Siinä kerrotaan kaikki tarpeellinen. Mukavaa syksyä sinulle.
Kiitos, luetaan:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Golgata kirjoitti:
Ai jos Jumala antoi ainoan synnittömän poikansa meidän puolesta , lähetti Messiaan maan päälle Jeesuksen niin onko sun mielestä Jumala olemassa ?? Jeesus nousi kuolleista onko Jumala olemassa ?? Miten voitte olla noin helvetin tyhmiä ???
Mistä tiedät, että Jeesus oli Jumalan poika, todennäköisemmin on vain joku tavallinen huijari? Ainoat ”todisteet” löytyvät aikuisten satukirjasta, joka myös raamattuna tunnetaan.
Aika kova huijari kun meni ristille…
Niin vai menikö. Onko asiasta mitään muuta todistetta kuin raamattu?
Onko siitä historiantutkijoiden keskuudessa jotain kiistaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon heti, kun tulee vastaan yksikin todiste. Toisaalta sitten ei tarvitse enää uskoa, koska se olisi fakta.
Kysy Jumalalta, avaa Raamattu, sieltä sinä löydät todisteet, jos oikeasti kuuntelet, mitä Jumala sanoo. Ei siihen taida olla sellaista oikotietä, että joku referoi sinulle todisteet Jumalasta.
Raamatussa on vain yksi pieni vika. Koko raamattu on niin moneen kertaan sensuroitu ja käännetty että alkuperäinen sanoma, mikä sitten lieneekin ollut, on kadonnut.
Vierailija kirjoitti:
Uskon, eikä sitä uskoa pysty mikään horjuttamaan, vaikka välillä tuleekin epätoivon tilanteita elämässä.
Todisteita olen saanut Jumalan olemassa olosta ja se on siunaus, jonka nyt tässä kirjoittaessani vasta hoksasin. Kiitos siitä.
Rukoiletko usein? Olen alkanut rukoilla enemmän viime päivinä. Jos rukoilet, muistaisitko minua? Sain uhkailuja ja tunnen pelkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Golgata kirjoitti:
Ai jos Jumala antoi ainoan synnittömän poikansa meidän puolesta , lähetti Messiaan maan päälle Jeesuksen niin onko sun mielestä Jumala olemassa ?? Jeesus nousi kuolleista onko Jumala olemassa ?? Miten voitte olla noin helvetin tyhmiä ???
Mistä tiedät, että Jeesus oli Jumalan poika, todennäköisemmin on vain joku tavallinen huijari? Ainoat ”todisteet” löytyvät aikuisten satukirjasta, joka myös raamattuna tunnetaan.
Aika kova huijari kun meni ristille…
Saattoi kärsiä myös mielenterveysongelmista
En tiedä. Uskon kyllä Jeesukseen vuorella
Vierailija kirjoitti:
Uskon Jumalaan ja Jeesukseen. Ja se tuo tässä ajassa, jossa koko tämä maailman meno on menossa yhä kummallisemmaksi, valtavaa turvaa ja toivoa.
Jumalan olemassa olo on ollut minulle aina jotenkin itsestäänselvä asia - en pystyisi selittämään tätä luomakuntaa mitenkään muuten kuin älykkäällä Suunnittelijalla. Jeesuksen pelastustyön käsittäminen on ollut itselläni prosessi, joka on vaatinut vuosien varrella päivittämistä, ja vaatii toki edelleen.Usko on lahja, jota jokainen voi pyytää ja anoa.
Rukoilisitko puolestani? Joutuin vakavan uhkailun kohteeksi ja pelkään joutuvani väkivallan kohteeksi.
"Uskotko Jumalaan?"
Onko realistisia vaihtoehtoja, en usko käytännössä mahdottomaan abiogenesikseen, jonka olen järkeillyt umpikujaan suurinpiirtein kaikkia asiaan liittyviä metodeja käyttäen. Ulos pääsy materialistisesta umpikujasta on siirtyminen immaterialistiselle tarkastelu tasolle. Genesis 1 luku siiis täytyy olla tapahtunut tosiasia.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiinnostavaa kuulla niiltä, jotka ovat vastanneet kyllä, että mikä heidät oikein saa uskomaan johonkin, jonka olemassaolosta ei ole mitään todisteita. Vai johtuuko ”uskominen” vain siitä, että niin on lapsena opetettu.
Eihän minkään olemassaoloa voi todistaa. Oleva on hyvin hämmentävä ilmiö
Uskon, omalla tavallani ja se on Hänen ja minun välinen yhteys. Ja se sellaisena myös pysyy. Siitä ei kerrota eteenpäin, se on syvää hyvänolon tunnetta tuova sisäinen rauha.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä uskon. Yhteenkään uskontoon en usko, ne ovat ihmisten keksimiä. Jeesus tai Jumala ei kirjoittanut Raamattuun sanaakaan.
Järkevä kommentti. Se, että uskoo Jumalan olemassaoloon ilman mitään ihmisen omia keksimä uskontoja on lähtökohtaisesti paljon fiksumpi tapa ajatella asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä uskon. Yhteenkään uskontoon en usko, ne ovat ihmisten keksimiä. Jeesus tai Jumala ei kirjoittanut Raamattuun sanaakaan.
Tuntematon veljeni, sinä olet hyvin lähellä Jumalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon heti, kun tulee vastaan yksikin todiste. Toisaalta sitten ei tarvitse enää uskoa, koska se olisi fakta.
Kysy Jumalalta, avaa Raamattu, sieltä sinä löydät todisteet, jos oikeasti kuuntelet, mitä Jumala sanoo. Ei siihen taida olla sellaista oikotietä, että joku referoi sinulle todisteet Jumalasta.
Raamatussa on vain yksi pieni vika. Koko raamattu on niin moneen kertaan sensuroitu ja käännetty että alkuperäinen sanoma, mikä sitten lieneekin ollut, on kadonnut.
Jumala puhuu sinulle, kun etsit ja pyydät häneltä vastauksia, koska Jumala on läsnä tänäkin päivänä. Totta on tietenkin, että tekstit ovat alunperin olleet kai hepreankielisiä, ja merkityseroja on voinut syntyä jo ensimmäisten käännösten aikana. Tieteelliseltä kannalta en osaa sanoa, milloin näitä käännöksiä on tarkistettu, mutta onhan sitä käännöstyötäkin tarkistettu jossain vaiheessa. Herran siunaus hepreaksi on esimerkiksi paljon pidempi kuin se, miten kirkkoväki nykyään saatetaan kirkosta ulos, ja jotkut uskovat, että vain se hepreankielinen on oikea rukous, mutta miksei Jumala sitä lyhyempää ja suomenkielistä rukoustakin kuulisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkevä kommentti. Se, että uskoo Jumalan olemassaoloon ilman mitään ihmisen omia keksimä uskontoja on lähtökohtaisesti paljon fiksumpi tapa ajatella asiaa.
Lausumalla tämän totuuden ääneen saat koko maailman papiston kimppuusi.
Vierailija kirjoitti:
En usko. Uskiksilla ei ole esittää yhtään tieteellisesti pätevää todistetta jumalan olemassaolon puolesta. Jos niitä alkaa löytyä, olen valmis muuttamaan kantaani.
"tieteellisesti pätevää todistetta" = ateistisen filosofian mukainen evoluutio joka kategorisesti torjuu kaikki näytöt Jumalan teoista.
Evoluutio on tieteellisesti pitävästi todistettu asia. Mene kokeilemaan lähimpään yliopistoon väittämään jotain muuta. Sinut nauretaan sieltä pellolle ennen kuin ehdit kissaa sanoa.
Uskon kolmiyhteiseen jumalaan, en pysty todistelemaan mitään enkä tykkää asiasta väitellä onko Jumalaa olemassa vai ei. En tuputa kristinuskoa kenellekkään. Minä uskon ja jos olen oikeassa pääsen ehkä taivaaseen joten mitään menetettävää minulla ei ole
Vierailija kirjoitti:
Evoluutio on tieteellisesti pitävästi todistettu asia. Mene kokeilemaan lähimpään yliopistoon väittämään jotain muuta. Sinut nauretaan sieltä pellolle ennen kuin ehdit kissaa sanoa.
Ateistit on yleensä narsisteja ja kiittelemättömiä paskiaisia. Kukaan ei saisi uskoa muuhun kun evoluutio teoriaan... 😂
Niin vai menikö. Onko asiasta mitään muuta todistetta kuin raamattu?