Käyttääkö joku teistä Geni-sukupuupalvelua? Kuinka yleistä on olla sukua kuninkaille?
Liityin Geniin ja kun olin päässy isoisoisääni asti, tuli toisesta sukupuusta ehdotus yhdistää henkilöt. Katsoin, että tiedot olivat prikulleen oikeat, joten yhdistin profiilit. Siitä aukesikin yhtäkkiä kymmenien tuhansien ihmisten sukupuu, jossa päästiin eurooppalaisiin kuninkaallisiin asti. Siis kuninkaita, ei pelkkiä aatelisia. Meni kuitenkin lähes 1000 vuotta taaksepäin ne sukupuut, eli ei tässä mitään kuninkaiden lehtolapsia tai niiden jälkeläisiä olla.
Kuinka yleistä on olla jonkun kuninkaan jälkeläinen? Siis niitähän on varmaan miljoonia, kun aikaa on kulunut. Mutta silti.
Kommentit (46)
Ai ihmiset jo jakaa tietoja sukupuustaan jollekin monikansalliselle suuryritykselle?
Vierailija kirjoitti:
Ai ihmiset jo jakaa tietoja sukupuustaan jollekin monikansalliselle suuryritykselle?
Sehän onkin aivan järkyttävä salaisuus, että olen äitini ja isäni lapsi. Huhhuh, se tieto kun leviäisi maailmalla, niin olisin pulassa!
nyt äkiä vaatimaan osingot perinnöstä
Vierailija kirjoitti:
Olen näemmä sukua aatamille.
Isän vai äidin puolelta?
Vaikea sanoa, kuinka yleistä, mutta varmaan Suomessa on tuhansia, jotka jollain tavalla ovat kuninkaallisille sukua, vaikka kaukaistakin. Eihän tarvitse mennä pitkääkään aikaa taaksepäin, kun esi-isiä on jokaisella jo satoja.
Itse asiassa olen ollut yllättynyt, kuinka paljon suomalaisten esi-isissä on ulkomaalaisia, aatelisia, säätyläisiä ja jopa kuninkaallisia.
Tämän olen havainnut sukututkimusta tehdessäni. Pieni kansa, siihen nähden paljon ns. ”hienompaa porukkaa” esi-isinä.
Itse käytän My Heritagea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän onkin aivan järkyttävä salaisuus, että olen äitini ja isäni lapsi. Huhhuh, se tieto kun leviäisi maailmalla, niin olisin pulassa!
Jos kirjaudut suomi.fi palveluun ja tarkistat sitä kautta omat väestörekisteritietosi niin tiedoistasi isäsi ja äitisi nimet on sensuroitu jonkun (mystisen) tietoturvajutun vuoksi. Jos siis olet täysi-ikäinen. Samoin kuulemma täysi-ikäisten lasten nimet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isän vai äidin puolelta?
Avioliiton kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isän vai äidin puolelta?
kyllä
Hyvin yleistä. Mieti kuinka monta esi-isää ja esiäitiä yhdellä ihmisellä on. Omat vanhemmat 2, isovanhemmat 4, isoisovanhemmat 8, isoisoisovanhemmat 16, isoisoisoisovanhemmat 32
Vierailija kirjoitti:
Hyvin yleistä. Mieti kuinka monta esi-isää ja esiäitiä yhdellä ihmisellä on. Omat vanhemmat 2, isovanhemmat 4, isoisovanhemmat 8, isoisoisovanhemmat 16, isoisoisoisovanhemmat 32
Eli ei leijumisen aihetta..? :D
ap
Kyllä tuosta kannattaa tuttaville mainita.
Olet omalle isoisoisoisovanhemmallesikin vain 3 prosenttia sukua, jos on siitä kaukaisempi esivanhempi niin yhteiset geenit menevät 1,5 prosenttiin ja sen alle.
Kaikki Euroopassa ovat sukua Charlemagnelle.
Itse hämmästyin huomatessani, että olen suht läheistä sukua Sauli Niinistölle.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Euroopassa ovat sukua Charlemagnelle.
No niin näköjään minäkin. Mutta suoraan alenevassa polvessa. "Kaarle Suuri, frankkien kuningas ja roomalaisten keisari is your 34th great grandfather."
ap
Kyllä se Kaarle Suuri yllättävän monen esi-isä on, mutta ei toki kaikilla.
Itse ilahduin kaukaisista, varsin värikkäistä aatelissukujuuristani. Suurin osa perimääni on ihan tavallista suomalaista talonpoikaa, mutta 2 promillea on aatelisverta. Ei paljoa, mutta varsin suuri vaikutus ihmiseen on jos on kahden promillen humalassakin, miksei sitten kahden promillen aatelisverelläkin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se Kaarle Suuri yllättävän monen esi-isä on, mutta ei toki kaikilla.
Itse ilahduin kaukaisista, varsin värikkäistä aatelissukujuuristani. Suurin osa perimääni on ihan tavallista suomalaista talonpoikaa, mutta 2 promillea on aatelisverta. Ei paljoa, mutta varsin suuri vaikutus ihmiseen on jos on kahden promillen humalassakin, miksei sitten kahden promillen aatelisverelläkin.
No kyllä tuolla määrällä jo aika paljon valtaa ja sivistystä tulee veren mukana :D
Kyllä varmaankin se aika yleistä on että suvussa on monarkkeja jos tutkitaan sukua satojen vuosien takaa. Itselläni isäni puolelta ensimmäinen monarkki sukupuussa oli Romanov ( muistaakseni isoäidin äidin sisko, ) joka kuoli muistaakseni 1900 luvun alussa ja tämän vuoksi sukupuu on täynnä Eurooppalaisia monarkkeja kun hänen oksaa katsotaan taaksepäin , koska monarkit näköjään menivät koko ajan pääasiallisesti naimisiin toisten monarkkien kanssa.
Äidin puolelta sukupuussa ensimmäinen monarkki löytyy vasta 1500 luvulta vaikka aateloituja ,pappeja sekä upseereita oli suku täynnä eli mitä kauemmaksi menneisyyteen mennään niin sitä todennäköisempää on että löytyy jonkinnäköinen "polku" yhteys johonkin monarkkiin.
En tiedä, olen käyttänyt My Hairy Tits -palvelua.