Kokemuksia 38-39 vuotiaana raskaaksi tulosta
Onko kokemuksia raskautumisesta 38 tai 39 vuotiaana? Kauanko meni aikaa? Onnistuiko luomusti?
Kommentit (33)
Onnistui 39-vuotiaana ensimmäisellä yrityksellä, samoin nuorempana eli noin 30 v tulin raskaaksi ekalla yrityksellä.
Puolisen vuotta, 38 v. Mutta en kyllä katellut kalenteria, että oliko yritykset oikeaan aikaan kuukaudesta.
Pari vuotta myöhemmin kävi vähän nopeammin.
3 jatkaa, nyt olen 55 v ja edelleen säännöllinen kuukautiskierto (+ovulaatio).
Luomusti, 39v. Heti ekalla kertaa.
Raskaaksi tullaan viimeistään 30 vuotiaana
Raskaaksituloikäni: 34 v, 36 v, 39 v, 42 v. Ihan itsestään. Viimeinen raskaus oli työläämpi, olin väsyneempi kuin aiemmissa. Mutta ei mitään ongelmia ja synnytys oli helpoin kaikista. Seisaallaan synnytin.
Vierailija kirjoitti:
Raskaaksi tullaan viimeistään 30 vuotiaana
Miten, jos ei ole miestä? Pyhällä hengellä?
Kyllä. Luomusti. 4kk meni. Nyt poika 14v ja itse 54v. Kaikki on mennyt hyvin👍
40 v yk3
Osa siis tulee ihan normaalisti raskaaksi tuossa iässä ja osa ei enää ollenkaan, koska esivaihdevuodet. Lapsettomuusklinikalla voivat selvittää sun tilannetta. Mies kannattaa myös tutkia, että ei turhaan yritä.
Turha kiirehtiä. Just oli uutisissa kun 70 vuotias nainen synnytti terveen lapsen intiassa. Hedelmällisyys hoidot kehittyy koko ajan vain paremmaksi, niin voi viellä vanhempana tehdä lapsia :)
Mulla on vähän erilainen vastaus, koska meillä oli miehestä johtuva lapsettomuus ja siksi hoitomuotona ICSI.
Tulin raskaaksi ekasta hoidosta 38-vuotiaana -> spontaani keskenmeno rv 8.
Sama toisesta hoidosta 39-vuotiaana -> keskeytynyt keskenmeno rv 13.
Terve lapsi syntyi neljännellä yrityksellä, kun olin 42 v.
Tosiaan, n. puoli vuotta, eka lapsi, 38 v.
Ensimmäinen lapsi , 37-vuotiaana, noin kahdeksan kuukauden yritysten tulos.
Toinen lapsi , 39-vuotiaana, heti tärppäsi. Näiden välissä yksi aikainen keskenmeno.
Kaikki luomuna.
Kertalaakista just 38 täytettyäni. Esikoisen yritys muutamaa vuotta aiemmin kesti paljon paljon pidempään.
Tulin raskaaksi ihan ekasta kierrosta, joten yllättävän nopeasti onnistui 39v.
Eka lapsi 29v. luomuna ja toinen 40v. ICSI hoidoilla, 5v. meni toisen lapsen saamiseen.
Heti tulin raskaaksi kun halusin, olin tuolloin 37v.
Luomusti 36-vuotiaana esikoinen toisesta kierrosta ja 37-vuotiaana nuorempi lapsi samoin toisesta kierrosta. En kyllä edes ajatellut olevani vanhempi yrittäjä (mitä toki olin) kun moni samanikäinen kaverikin sai lapsia tuolloin samoihin aikoihin.
4 kuukautta, luomusti, alla yksi raskaus 36 v.