Millä soittimella upein musiikkinautinto?
Ja oletko musikaalinen, soitatko itse jotain, laulatko vai kuunteletko vaan? Kouluarvosanasi? Ja eiku valitsemaan...
Kommentit (54)
Kitara (ja toi edellä mainittu panhuilu!) . Kitaralla saa niin erilaisia soundeja ja rytmejä ja tunnelmia. Kouluarvosana 10, oon soittanut 12 vuotta kitaraa ja laulelen joka päivä. Musiikki on mulle elinehto, sanoitukset ja melodiat on terapiaa!
[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 23:21"]
Pirunviulu. Te ette edes tiedä, mikä se on.
[/quote]
Tiedetään ja useassa ikkunassa soitellutkin lapsuudessani 70-lluvun alkupuolella. Tiedätkö edes lunttaamatta millä sitä soitettiin?
Piano, ehdottomasti. Soitin 8 vuotta musiikkiopistossa. Soitan edelleen pianoa ja laulan myös. Mulla on absoluuttinen sävelkorva. Musiikki aina ollut 10 koulussa.
Viulu omasta mielestäni, ehdottomasti.
Kontrabasso ja bassobaritoni lauluäänenä. En osaa soittaa eikö ole äänialani mutta tarkka korva.
Sello, olen laulanut kuorossa, 9 arvosana, en osaa soittaa
Sello, 9, en soita, laulan mielelläni vaikken ehkä kovin kauniisti.
Aika vaikea vastata kun niin harvalla on monesta erilaisesta soittimesta nautintoon asti ulottuvaa soittokokemusta. Kuka osaa verrata urkujen soiton kokemusta fagottiin tai akustiseen kitaraan?
Piano ja kitara. En osaa valita, riippuu tunnetilasta kumpaa haluan rääkätä.
Urkumusiikki on ihan jäätävän hyvänkuuloista
Sähkökitara. En soita itse mitään.
Soitan itse harppua, ja vähän kitaraa ja pianoa. Viulua olen alkanut opetella. Kyllä harppu on ikuinen suosikkini, ja tunteiden paras tulkki :) Elämäni rakkaus <3
Sello. Soittanut selkoa oon lapsesta asti. Kouluarvosana musiikista 10. Nautin sellonsoiton kuuntelusta ja soittamisesta. Sellon ääni vaan on niin yksinkertaisen kaunis ja laulaja. Tykkään myös laulaa ja soitella muita soittimia.
Sanoisin joko viulu tai kantele (tai sitten banjo).
Osaan soittaa nokkahuilua ja akustista kitaraa ja pianolla Ukko Nooan :D
Olen musikaalinen. Osaan toistaa kerta kuuntelulla laulun kun laulun. Jossain pelkän melodian (esim. hyräillen tai viheltäen), joissain ihan sanatkin. Olin tällainen kuulemma lapsena. Osaan lukea nuotteja, vaikkei kukaan ole niitä mulle koskaan opettanut.
Olen myös harrastanut tanssia (26 vuotta kansantansseja ja 15 vuotta rivitanssia) ja rytmitajuani on moni kehunut + sitä, että opin heti tanssin, kun tanssin + opin myös lennosta tansseja. En osaa "laskea" askeleita, mulla nimittäin musiikki sanoo aina, mikä vuoro tulee seuraavaksi, mitä pitää tehdä jne. Ja musiikki myös antaa sen rytmin automaattisesti.
Muistaakseni ala-asteella musiikki oli 8 ja yläasteella samaten.