Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huolettaa. Miehellä "määrittelemätön maksatulehdus"

Vierailija
12.12.2014 |

Ruoka ei pysy sisällä. Nesteet eivät tahdo pysyä sisällä. Lääkkeet eivät pysy sisällä. Kohta viikon jatkunut tämä rumba. Yks kaks vain alkoi, miehellä ikää 35v. Alkoholia käyttänyt aina kohtuudella, 2 saunaolutta lauantaisin eikä oikeastaan koskaan kännissä, joskus juhlapäivinä (vappu, syntymäpäivä) mutta silloinkin mennyt max 10 annosta päivän aikana.
Nyt tosiaan maksa tulehtunut, haluaa olla tämän yön kotona. Huomenna lääkäriin, taas. Tänään pääsi osastolta, mutta oireet palasivat lähes heti kun saavuimme kotiin.
Pelottaa :(
Sairaalassa halusivat vain miehestä eroon kun oli jo muutenkin niin täyttä. Eihän se heidän vika ole, eihän kukaan siellä turhaan tahdo olla mutta ahdistaa tämä tilanne.

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksansiirto edessä.

Vierailija
2/93 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasetamoli on se joka rasittaa maksaa, ei ibuprofeeni!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä aiheutti mononukleoosi (pusutauti) maksatulehduksen. Oli epätyypillinen, eli ei kurkkukipua, joten kaikkien hiv yms testien jälkeen tuo löytyi sattumalta. Ei pystynyt liikkumaan kun oksennus lensi, ihottuma, järkyttävä päänsärky. Luulen että virus oli jäänyt muhimaan edellisestä talvesta, silloin oli maailman järkyttävin kurkkukipu ja melkein 40 asteen kuume mutta ainoa tehty testi oli silloin angiina (oli neg). Mononukleoosin yleisiä jälkitauteja on mm maksatulehdus. Olin silloin osastolla viikon.

Vierailija
4/93 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 02:33"]Herkkusienien joukossa valkoinen kärpässieni?
[/quote]

Ei se noin putkään vaikuttaisi.

Vierailija
5/93 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä oli tuo 8 vuotta sitten. Kortisonilla hoidettiin, kun arvot oli pilvissä. Ei ole pulsu.

Koepalasta löytyi merkkejä myrkytyksestä. Koepala oli kuitenkin viimeinen testi, eikä siitä saatu koskaan varmuutta, mikä aiheutti asian. Samoja oireita ei ole koskaan enää ollut. Söi kai epähuomiossa jotakin vahingollista.

Vierailija
6/93 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
7/93 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 01:15"]

Itsekkään en saa nukuttua kun pelottaa. Mulla läheisiä menehtynyt parin viime vuoden aikana useita, osa sairastellut pitkään ja osa lähtenyt yllättäen. Siksi mulla matala kynnys näissä sairausasioissa. Jatkuvasti tekisi mieli soittaa päivystykseen ja kysyä sieltä neuvoa mitä tehdä. Niin ja tosiaan aloituksessa en muistanut mainita että mies on ollut koko sairastelun ajan n. 38-39 asteen kuumeessa, särkylääkkeillä laskee mutta vain hetkeksi. Ap

[/quote]

Ei varmaan saisi särkylääkkeitä nyt syödä? 

Vierailija
8/93 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
9/93 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Päivystykseen tultiin ja heti päästiin sisälle. Aivan ihmeissään olivat että kuinka on voitu kotiuttaa näin heikossa kunnossa ilman diagnoosia. Tippa nyt paikoillaan ja verikokeet otettu. Ei meinannut tulla verta. Itseänikin alkoi mietittää tuo kodin sisäilma, sillä oireet pahenevat kotona.

Vierailija
10/93 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan vasta muutettu väliaikaisetn vuokra-asuntoon kun uusi kotimme vapautuu vasta helmikuussa. Vanha 70-luvun elementtitalo. Sieniteoriaan en usko, nyt aion istua joka ikisellä lääkärin ja hoitajan tapaamisella vieressä ja kysyä mitä testataan, miksi, mitä turkitaan. Viimeksi mies ei halunnut mua niihin kaikkiin, nyt kuulemma saan tulla. Ja ehdottomasti täytyy tuo koepala ottaa. Aiomme olla täällä niin kauan kuin oireet loppuvat tai diagnoosi ja oikea hoito saadaan. Ja ei, meillä EI OLLUT kotisairaanhoitoa.
Ap

Vierailija
11/93 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

V

Vierailija
12/93 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä muuten suututtaa. Hoitaja kyseli että oletko vetänyt aineita (kun taipeet ovat ihan mustelmilla) ja ei riittänyt yksi vastauskerta vaan kyseli kanyylin laiton aikana ainakin 5 kertaa että oletko käyttänyt päihteitä, mistä nuo mustelmat ovat tulleet, ei ole mahdollista että täällä ovat tulleet.
No, kyllä kahdenkymmenen veriputken jälkeen niitä vaan tulee!
Ap

Vierailija
13/93 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä teille! Ihana kun olet hänen vierellä huolehtimassa :)

Vierailija
14/93 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 16:59"]Tsemppiä teille! Ihana kun olet hänen vierellä huolehtimassa :)
[/quote]

Kiitos tsempeistä! Pitkä yö taas edessä. Tietysti olen täällä, mutta meillä on koko koti ihan kaaos. Ahdistaa. Tiskiä on vaikka, samoin pyykkiä vaikka kuinka. Ei jaksettu muka raahata apkta ja ppkta (ajateltiin käyttää pesutupaa) väliaikaiseen asuntoon ja nyt se kostautui.
Ap

Vierailija
15/93 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan siltä kuin olisitte olleet LPKS:ssa, Siellä on juuri tuollainen meininki. Toivottavasti mies saa nyt hyvää hoitoa ja paranee nopeasti. Kyllä hänet kuntoon saadaan :)

Vierailija
16/93 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt, rakas ystävä, tiskejä ja pyykkejä mieti.

Voimia ja siunausta!

Vierailija
17/93 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olemme edelleen, ja mitään ei ole selvinnyt. Kaikki mahdollinen kuulemma teatattu. Jäämme tänne. Ap

Vierailija
18/93 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se epstein-barr ja D ja E hepat otettu ja pois suljettu?

Unohtu yöllä sanoa että jos bentsoa on tarvis, niin maksaystävällisin on opamox. Mä näitä muutama vuosi taaksepäin jouduin selvitteleen ton interferonihoidon takia. Mutta tsemppiä teille sinne.

Terv: hcvab+

Vierailija
19/93 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni koko ketju pilalle kun joku tuli feikkaamaan apta.

Vierailija
20/93 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen nautti tällaisilla asioilla feikkamisesta. Ihan jo säikähdin AP:n puolesta.

Isäni kuoli muutamia vuosia sitten maksasyöpään. Senkinvuoksi olen seurannut tätä, silloin tällöin.

Itselläni oli/on sappivika, joka dignosoitiin(?) ultralla. Vaan oli penteleenmoiset palleakivut, jotka säteili selän puolelle. Välillä ei tiennyt kumpi oli kipeä: pallea, vai selkä. Tähystimellä vatsanpeitteitten läpi poistettiin. Vaan yhtä kiveä ei saatu. Se poistettiinkin endoskooppista retrogradista kolangiopankreatikografiaa käyttäen.

Hirveä sanalätinä = niellään letkua, jostä tähystin viedään sappitihyeen. Oli muuten rankka keikka. No se siitä. Toivon AP:lle kaikkea hyvää, eikun kaikkea parasta.

Mies salomailta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi