Pihalla 7-8m kuusi kaato ja pois vienti sekä kannon jyrsintä 250€, onko ok hinta tuollaisesta?
Kommentit (20)
Minulla yrittäjä tuli ilmaiseksi hakemaan koska tekee polttopuita.
Vierailija kirjoitti:
Minulla yrittäjä tuli ilmaiseksi hakemaan koska tekee polttopuita.
Jyrsikö myös kannon ilmaiseksi?
Ei mikään paha hinta, täällä pk-seudulla ei kukaan tee noin halvalla.
Pyydä toki useampi tarjous. Kysy myös, miten hyödyntää puun. Noin isosta puusta saa monta klapisäkkiä.
kaadettiin itse, pätkittiin , pilkottin , havut haki jteyhtiän kuljetuspalvelu hintaan 64e. kun osaa pakata ne tiiviisti, portinpieleen noutoa varten niin ei tarvi liikaa maksaa siitäkään. 8 kuusta näin kaadettu pihalta muutaman vuoden aikana, isompia kuin ap.n mainima
Vierailija kirjoitti:
Pyydä toki useampi tarjous. Kysy myös, miten hyödyntää puun. Noin isosta puusta saa monta klapisäkkiä.
Kuusiklapi ei ole kysytyintä/kalleinta. Menee saunapuuna toki.
Itse kaadoin suuren kuusen pois pihaltani,mut sitten vasta jälkikäteen ajattelin miksen kysyny vaikka kunnalta haluaako kunta hakea pihaltani kuusen vaikka talvella torille joulukuuseksi. Olisin itse säästynyt työnteolta.
Lasket tuntipalkkaa alkavalta tunnilta satasen, sisältää matkat, puun loppukäsittelyn, koneet, verot, yms.
Vierailija kirjoitti:
kaadettiin itse, pätkittiin , pilkottin , havut haki jteyhtiän kuljetuspalvelu hintaan 64e. kun osaa pakata ne tiiviisti, portinpieleen noutoa varten niin ei tarvi liikaa maksaa siitäkään. 8 kuusta näin kaadettu pihalta muutaman vuoden aikana, isompia kuin ap.n mainima
Miten poistit kannot pihaltasi?
Miksi et jyrsi itse jos hinta on tärkeä?
Onhan se ihan hyvä tuotto. Kuusitukin hinta on pyörinyt viime aikoina päälle 80 eur/m3 ja tuskin kuusesi sentään kauhean paljoa yli kolmea tukkikuutiota on, vaikka olisi suurikin. Kannon jyrsintä on hyvä bonus kauppoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole yö. kirjoittaja, mutta omalta pihalta poistin poraamalla siihen reikiä pysty ja vaaka suuntaan niin että pysty reiät kohtasivat vaakaan poratut. Sitten kaadoin lamppuöljyä reikiin niin että sitä hieman valui ulos vaakaan poratuista rei-istä, jonka jälkeen sysytin sen palamaan. Iltapäivän ja illan paloi kuin jätkänkynttilä, aamulla kanto oli palanut nurmen tasolle. Laitoin multaa päälle ja nurmen siemeniä. Nyt ei huomaa että siinä koskaan olis ollutkaan kuusta.
Kaadettu ja kanto poltettu siis tämän juhannuksen jälkeisellä viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole yö. kirjoittaja, mutta omalta pihalta poistin poraamalla siihen reikiä pysty ja vaaka suuntaan niin että pysty reiät kohtasivat vaakaan poratut. Sitten kaadoin lamppuöljyä reikiin niin että sitä hieman valui ulos vaakaan poratuista rei-istä, jonka jälkeen sysytin sen palamaan. Iltapäivän ja illan paloi kuin jätkänkynttilä, aamulla kanto oli palanut nurmen tasolle. Laitoin multaa päälle ja nurmen siemeniä. Nyt ei huomaa että siinä koskaan olis ollutkaan kuusta.
Joo o. Sinä et varmasti millään lamppuöljyllä polta tuoretta kantoa.
Vierailija kirjoitti:
Aika velho saa olla, jos 7-8 metrin puusta saa useamman klapisäkin, joka taitaa yleisesti olla noin kuution kokoinen
Mökillä kaadettiin kesällä useampi puu ja klapeja tuli tiiviinä pinona silmämääräisesti arvioiden reilu kuutio..
Kiintokuution puuta saa esim. mäntyrungosta, jonka paksuus on reilut 30 senttiä ja puun pituus 25 metriä. Toki klapikaupassa myydään heitto- ja pinokuutioita. Pinokuutio on 0,65-0,7 kiintokuutiota.
Mä mielelläni jätin kannon pihalleni. Sen päällä on lintujen juoma astia kesällä. Kun joskus on niin kuumaa ja kuivaa kesällä,että juoma astialla on kylpylä meininkiä ja ruuhkaa. Joka päivä uusi raikas vesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla konstilla voi myös polttaa oman ja naapurin mökin, kun tuli jää kytemään johonkin maaperään, vaikka näyttää päällisin puolin sammuneen.
Noin pienen kuusen kaataisin itse. Runko polttopuiksi ja oksat veisin peräkärryllä. 8 metrisestä kuusesta ei ihan valtavaa määrää polttopuuta edes tule.
Pidän silti 250 euron hintaa tuosta halpana.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se ihan hyvä tuotto. Kuusitukin hinta on pyörinyt viime aikoina päälle 80 eur/m3 ja tuskin kuusesi sentään kauhean paljoa yli kolmea tukkikuutiota on, vaikka olisi suurikin. Kannon jyrsintä on hyvä bonus kauppoihin.
Harvoin omakotitontin pihapuut lienee edes kuution kokoisia. Esimmerkiksi kuusesta tulee kiintokuutio puuta, kun rungon paksuus katsojan rinnankorkeudelta on 34 senttiä ja puun korkeus 25 metriä. Lähteenä metsätalouden tilavuustaulukot.
Vierailija kirjoitti:
8 metrisestä kuusesta kolme kuutiota tukkia?! Onkohan porukka koskaan nähnyt tuon kokoista puuta? Miten voi arviot olla tuollaisia? Tuosta saa alle 0,5 kuutiota polttopuuta. Mahdollisesti saattaa saada ehkä yhden tukin.
Koittaisin aina saada 2-3 tarjousta vertailuun, mutta kuvatusta hommasta tuo ei kuullosta pahalta hinnalta.