Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaipaan neuvoa kylmäuinnista

Vierailija
25.08.2026 |

Toukokuussa menin ensimmäistä kertaa mereen. Tai se jäi yritykseksi kun jalkaterät sattuivat niin paljon. Kävelin reippaasti rappusia alas mutta vesi sattui valtavasti jalkoihin. 

En siis pystynyt kastautumaan ja oli todella vaikea nousta portaita ylös. Tuntui ettei jalat toimi yhtään. Loppupäivän jalkaterät jomottivat.

No seuraavalla kerralla mulla oli uintikengät jalassa. Edelleen sattui mutta pystyin kastautumaan ja siitä sitten äkkiä ylös. Taas oli hankala nousta portaita. 

Heinäkuussa kävin kahdesti ja jalat ei sattunut. Vesi oli 22 astetta. 

Viime viikolla yritin taas. Mittari näytti 18 astetta ja taas sama jalkaterän kipu iski. Ja taas särky jatkui monta tuntia. 

Onko kellään käsitystä mistä tällainen voi johtua? Kipeä alue on koko ns nilkkasukan alue eli nilkasta alaspäin.

Voiko tämä olla jotain reumaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö saunassa ollenkaan? Mulla iskee elokuussa jäykkyys viileällä niskahartiaan. Alahampaat viilenee.

Vierailija
2/7 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytkö saunassa ollenkaan? Mulla iskee elokuussa jäykkyys viileällä niskahartiaan. Alahampaat viilenee.

Olen kokeillut saunalla ja ilman. Ei eroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain hermostollista. Reuma?

Vierailija
4/7 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain hermostollista. Reuma?

Niin sitä mä tässä ihmettelen. Olen kyllä lapsena ja nuorena uinut koko kesän luonnonvesissä ja todella viileässäkin vedessä. Ei silloin tullut mitään tällaista.

Vierailija
5/7 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään suonenvetoa vai pelkkä kipu. Jaloissa on myös suonia sekä lihaksia. 

Vierailija
6/7 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään suonenvetoa vai pelkkä kipu. Jaloissa on myös suonia sekä lihaksia. 

Pelkkä kova, jäytävä kipu. Ja omituisesti tarkkarajaisesti alkaa nilkasta ja päättyy varpaisiin.

Aivan kuin olisi joku kipusukka päällä.

Vierailija
7/7 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku reumaa sairastava auttaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi