Ärsyttääkö ketään muuta? Sairastelu FB:ssa
Siis pakko avautua nyt täällä, kun en muualla kehtaa: olen aivan kurkkua myöten täynnä noiden lapsettomien aikuisten sairauspäivityksiä Facebookissa. "Byhyy, byhyy, mulla on nuha, joudun löhöämään täällä kotisohvalla, kattelemaan leffoja ja mussuttamaan suklaata..." Anna mun kaikki kestää! Eikö tule pieneen mieleenkään, että sairastaminen ILMAN pieniä lapsia on ihan luksusta, senkus vaan sairastaa kaikessa rauhassa. Että miksi siitä pitää valittaa jonnekin Facebookiin ja kerjätä sääliä?
Niin, ehkä vähän pistää vihaksi kun olen nyt joulupäivästä saakka ollut INFLUENSSASSA, en flunssassa ja kotona touhukkaat 1 ja 3 -vuotiaat, joita pitäisi hoitaa, laittaa ruokaa, siivota jatkuvaa sotkua, leikittää, vaihtaa vaippaa, pyyhkiä peppua ja vielä mukulat ihan seinähulluina, kun eivät ole päässeet ulos, kun isänsä on myös kipeänä. Ja nyt 1 v. sai myös kuumeen ja on valvonut kaksi yötä eli levätä ei oikein saa edes yöllä. Että joo lapsettomat, hajotkaa vaan niihin flunssiinne ja leffoihinne ja valittakaa oikein kuinka kurjaa TEILLÄ on...
Kommentit (49)
Influenssaa vastaan voi ottaa rokotuksen, joten turhaan valitat sinäkin.
Voi voi sinua ap.
Minä olen oikeasti vakavasti sairas. Sairauteeni ei ole parantavaa hoitoa eikä se myöskään parane itsestään. Mitään ei siis ole tehtävissä. Silti ymmärrän kuinka ikävää ja kurjaa on olla flunssassa ja tarjoan tukea ja empatiaa ihan mielelläni "pikkuvaivoista" valittaville ja niistä kärsiville. Ennen sairastumistani suhtautumiseni oli tylympää, mutta ilmeisesti tämä tauti on opettanut minulle empatiakykyä ja muiden huomioon ottamista.
Elämä on oikeasti paljon kivempaa kun ei kieriskele omassa navassa, vaan näkee myös ympärillä olevan elämän :)
Sairaita ne lapsettomatkin ovat, tuskin ovat sen tarkemmin tutkituttaneet itseään onko flunssa vai influenssa, ei ne taudit niin paljon toisistaan eroa, jos vain makaa sohvalla. On meilläkin molemmat aikuiset sairaita, lääkkeillä selviää hyvin lumitöissäkin ja lapset saavat katsoa tavallista enemmän dvd:ltä ohjelmia, turhaa rutiset sinäkin vaivaista influenssaa: ajattelepa niitä 10 lapsen vanhempia joilla voi olla joku pahempi perussairaus influenssan lisäksi. Että suuta suppuun ja valitukset pois, aina jollain on huonommin kuin itsellä! Äläkä lue niitä päivityksiä, jotka ei kiinnosta, ei niitä ole pakko huomioida!
Flunssalle, influenssalle ja elämälle pienten lasten kanssa on yksi yhteinen piirre: ne menevät ohi ajan kanssa.
t. 52v
Tässä ap:n aloituksessa on kuitenkin pointti, joka ainakin mulle on se, että ei jaksa kuunnella niiden muiden ruikutusta, joilla kuitenkin on kaikki ihan hyvin. Mulla on sama tilanne, en jaksa kuunnella ystävien valitusta kun vähän väsyttää tai vituttaa joku asia, joka on ihan vähäpätöinen ja jonka itse luultavasti on itselleen aiheuttanut. Minä taistelen omasta selviytymisestä ja sairaudesta ja jokainen terve päivä on juhlinnan arvoinen. En vaan jaksa sitä valittamista pienistä asioista kuunnella, en vaan jaksa kun itsellä asiat on niin paljon isompia. Antaisin oikean käteni, että saisin sairastaa pelkästään flunssaa.