Ärsyttääkö ketään muuta? Sairastelu FB:ssa
Siis pakko avautua nyt täällä, kun en muualla kehtaa: olen aivan kurkkua myöten täynnä noiden lapsettomien aikuisten sairauspäivityksiä Facebookissa. "Byhyy, byhyy, mulla on nuha, joudun löhöämään täällä kotisohvalla, kattelemaan leffoja ja mussuttamaan suklaata..." Anna mun kaikki kestää! Eikö tule pieneen mieleenkään, että sairastaminen ILMAN pieniä lapsia on ihan luksusta, senkus vaan sairastaa kaikessa rauhassa. Että miksi siitä pitää valittaa jonnekin Facebookiin ja kerjätä sääliä?
Niin, ehkä vähän pistää vihaksi kun olen nyt joulupäivästä saakka ollut INFLUENSSASSA, en flunssassa ja kotona touhukkaat 1 ja 3 -vuotiaat, joita pitäisi hoitaa, laittaa ruokaa, siivota jatkuvaa sotkua, leikittää, vaihtaa vaippaa, pyyhkiä peppua ja vielä mukulat ihan seinähulluina, kun eivät ole päässeet ulos, kun isänsä on myös kipeänä. Ja nyt 1 v. sai myös kuumeen ja on valvonut kaksi yötä eli levätä ei oikein saa edes yöllä. Että joo lapsettomat, hajotkaa vaan niihin flunssiinne ja leffoihinne ja valittakaa oikein kuinka kurjaa TEILLÄ on...
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 23:00"]
Ymmärrän sun pointin, mutta kyllä fbssa saa valittaa. Asia erikseen taas on se, että joku valittais juuri henk.koht. sinulle.
[/quote]
Ihan hyvä pointti, ei pitäisi ottaa henkilökohtaisesti, kun sitä se ei varmasti ole.
- Ap
Älä ap valita influenssastas sillä jollakin lukijoista voi olla syöpä tai jotain muuta pahempaa kuin tuo sun influenssas!!!
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 23:09"]
Hyvin ehdit palstailla kuitenkin sairaana ja kaiken kiireen keskellä....
[/quote]
Joo, huomasitko kun tossa tuli tauko? Kävin tuudittamassa sen heräilevän 1 vuotiaan takaisin uneen.
Palstailu ei katsos vaadi paljon voimia, se menee lepäilystä. Vaikka onkin jo viides sairastelupäivä takana, niin edelleen pitäisi lepäillä ja todellakin olo vaatii lepoa.
Kuka muuten sanoi, että on kiire? Ei todellakaan. Kahden pienen lapsen hoitaminen vaan vaatii aika paljon kaikkea kotityötä, jota sairaana joko sitten jaksaa tai ei jaksa tehdä.
- Ap
Tuo nyt on vähän typerää yleensäkin vertailla ongelmia. Ihmiset elää eri elämäntilanteissa. Kyllä mullekin usein tulee mieleen, että mitä tuokin nyt viitsii valittaa, kun lapseton ystäväni purnaa jostain huonosti nukutusta yöstä, flunssasta, baari-illan jälkeisestä krapulasta tms. ja itse poden niitä samoja asioita joskus sillä erolla, että on lapsia huolehdittavana siinä samalla. Kerrankin kun olimme olleet yhdessä illanvietossa ja seuraavana aamupäivänä hän viestitti että yök oksettaa ja minä vastasin, että täällä ollaan jo leikkipuistossa riehumassa, niin hän kauhisteli että kuinka voit olla pystyssä ja sata huutomerkkiä ja kysymysmerkkiä. Niin. On vähän pakko olla. Mutta ymmärrän, että hänen elämänsä lapsettomana sinkkuna on hyvin erilaista ja hän kokee asiat toisin kuin minä, joka olen aivan päinvastaisessa tilanteessa. Jos olisin ihan yksinäni ja flunssan kourissa sängyn pohjalla, niin tuntuisihan se silloin aivan järkyttävältä, kun muusta ei olisi tietoa.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 22:56"]No, kiva että edes jotkut lapselliset ovat linjoilla ja ymmärtävät fiiliksen :)
Tiedoksi teille nuhakuumeilijoille: influenssa on tosiaan aika paljon rankempi sairaus kuin tavan flunssa. Kiva vastaaja 15, että teillä ois ollut apujoukkoja. Meilläkin niitä on, mutta eivät näiden vakavien tartuntatautien pelossa uskalla näissä tapauksissa auttaa :(
- Ap
[/quote]
Meillä oli tukijoukot sairastanut jo influenssan niin onnistui sillä tavalla. Tsemppiä teille sinne ihan hirveesti! <3 Huvittaa nää jotka vertailee tääl tätä influenssaa muihin sairauksiin. Varmasti on pahempiakin joo mut ei se ollu tässä se pointti, huooh :D No mut täält saat multa ainaki tuen ku just oon ite selvinny tost pöpörumbasta.
Lapsettomalla on kyllä ihan samanlainen oikeus valittaa asioistaan kuin perheellisellä!
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 23:33"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 22:56"]No, kiva että edes jotkut lapselliset ovat linjoilla ja ymmärtävät fiiliksen :) Tiedoksi teille nuhakuumeilijoille: influenssa on tosiaan aika paljon rankempi sairaus kuin tavan flunssa. Kiva vastaaja 15, että teillä ois ollut apujoukkoja. Meilläkin niitä on, mutta eivät näiden vakavien tartuntatautien pelossa uskalla näissä tapauksissa auttaa :( - Ap [/quote] Meillä oli tukijoukot sairastanut jo influenssan niin onnistui sillä tavalla. Tsemppiä teille sinne ihan hirveesti! <3 Huvittaa nää jotka vertailee tääl tätä influenssaa muihin sairauksiin. Varmasti on pahempiakin joo mut ei se ollu tässä se pointti, huooh :D No mut täält saat multa ainaki tuen ku just oon ite selvinny tost pöpörumbasta.
[/quote]
Iso kiitos! - Ap
No mua häiritsee lapsettomien murheita enemmän erään puolitutun fb-kamun AINAINEN valitus sairastelevista lapsistaan. Ja pilkuntarkka selostus jokaisesta poliklinikkakäynnistä, rokotuksesta, siedätyshoidosta, siitä kun hoito/lääkitys ei auta ja jopa siitä, kun hoito auttaa... Apua ei saa keneltäkään ja siitäkin pitää valittaa, vaikka ihmiset tarjoavat apuaan jopa naamakirjan kautta. Kiireiset ihmiset, joilla on omakin perhe huollettavana... Aina kieltäytyy ottamasta sitä vastaan. Onhan se kiva olla se marttyyri ja kerätä niitä säälipisteitä, mut ei taida tämä mamma miettiä millaisen kuvan itsestään antaa.
Minulla itselläni on 4 lasta, eikä mulla ole aikaa ruikuttaa netissä koko päivää. Laita se 1v nukkumaan, 3v leikkimään omaan huoneeseensa ja sun patja siihen lattialle oven eteen. Saat nukkua ja heräät varmasti jos se 3v yrittää karata johonkin mihin ei saisi. En mä ainakaan datailis hetkeäkään, jos olisin noin kipeänä kuin kuvaat olevasi... ei, vaan mä ihan oikeasti nukkuisin lattialla vaikka lasten vilistäessä vieressä, kyllä ne kipeän äidin viereen yleensä tulee vaikka piirrettyjä katsomaan.
Kaiken lisäksi ihmiset vielä kokevat asiat eri tavoin. Tuohon sun tilanteeseen joku tulee sanomaan, että mitä valitat, teillä sentään on tukijoukkoja, tai mitä valitat, teillä sentään on lapsia jne. Mutta ymmärrän kyllä, samoissa fiiliksissä joskus itsekin, vaikka kuinka tietää, miten kuuluis ajatella. Tsemppiä, kyllä sitä empatiaa riittää taas muidenkin elämäntilanteisiin jahka tuo tauti hellittää. Mä lintsaan aina sairastaessa kaikesta, mistä voi, ja siivoan sitten terveenä kolme päivää putkeen. Paranemisia, Ap!
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 22:07"]
Ihan on ollut kuule oma valintasi tuo lasten teko. Kyllä sillä lapsettomallakin voi olla todella paska olo kipeänä.
[/quote]
voi voi, ei siitä ollut kyse.Vaan siitä, että valittavat raukka parat niin, että melkein kyynel tulee! Mä henk.lkoht. en ymmärrä tollasta huomiohakuista käytöstä aikuisilta oihmisiltä, flunssa nyt kuitenkin on VAAN flunssa ja NUHA vaan NUha. Voi kauheeta!
Melkoinen marttyyri toi Ap! :-DDD
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 23:33"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 22:56"]No, kiva että edes jotkut lapselliset ovat linjoilla ja ymmärtävät fiiliksen :) Tiedoksi teille nuhakuumeilijoille: influenssa on tosiaan aika paljon rankempi sairaus kuin tavan flunssa. Kiva vastaaja 15, että teillä ois ollut apujoukkoja. Meilläkin niitä on, mutta eivät näiden vakavien tartuntatautien pelossa uskalla näissä tapauksissa auttaa :( - Ap [/quote] Meillä oli tukijoukot sairastanut jo influenssan niin onnistui sillä tavalla. Tsemppiä teille sinne ihan hirveesti! <3 Huvittaa nää jotka vertailee tääl tätä influenssaa muihin sairauksiin. Varmasti on pahempiakin joo mut ei se ollu tässä se pointti, huooh :D No mut täält saat multa ainaki tuen ku just oon ite selvinny tost pöpörumbasta.
[/quote]
Eiköhän ap ihan itse aloittanut tuon vertailun ihan jo aloitusviestissään? Että flunssasta ei saa valittaa koska hänellä on influenssa, mitä muuta se on kuin vertailua? Mutta niin päin ei enää saakaan verrata jos joku sairaus on pahempi kuin tuo maailman-kamalin-influenssa?
Kai te ymmärrätte, että lapsen hankinta on oma valinta? Mulle saa ystävät jatkossakin valittaa, vaikka tälläkin hetkellä päänsärky ja muutaman viikon ikäinen lapsi kainalossa.
Häh. Itse olen minäkin lapseni tekemällä tehnyt enkä todellakaan sairastellessani mieti miten elämäni on paskempaa kuin sohvalla suklaata mussuttavalla kuumeisella lapsettomalla. Itse tein ihan samoin ennen lapsia.
Kun on lapsia niin on hyväksyttävä se fakta, että tietyt asiat nyt vaan muuttuu. Aivan turhaa meuhkata niiden elämän helppoudesta, joilla on eri tilanne. En käsitä yhtään ap:n kaltaisia nillittäjiä.
Mitä niiden lapsettomien pitäis tehdä? Päivittää jotain, miten "nyt oon sairaana, mutta eihän tämä ole mitään verrattuna XX:n influenssaan ja lapsiperhehelvettiin!"
Niin mutta mieti millaista on äidillä,joka sairastuu slummissa. Hiukan eri olot kuin sinulla!!! Ja oikeasti se on todella monen arkea!!! AINA löytyy joku jolla on paremmin kuin sinulla ja joku jolla on huonommin kuin sinulla.
Hyvin ehdit palstailla kuitenkin sairaana ja kaiken kiireen keskellä....