Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuhkimotarinoita

Vierailija
29.12.2014 |

lapsentekokone, ammattina synnyttäjä ym. Tätäkö se vl-naisen elämä sitten on? Missä on Jumalan rakkaus ja Jeesuksen armo näiden naisten elämässä? Todellinen rakkaus ei satuta ketään eikä halua kenellekään pahaa.

Kommentit (215)

Vierailija
61/215 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni se Yle Puheen lähetys ohi. :( Sitä ei liene Areenassakaan.

Mitä siinä oli, ja mua kiinnostaisi kovasti, että miksi olivat juuri Minnesota-hoidossa, eihän heillä kummallakaan ollut päihdeongelmaa?

Vierailija
62/215 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nyt jo Areenassa, mutta ei siinä tuosta Minnesota-asiasta puhuttu mitään. Mutta kiva haastattelu oli. Kaikkea hyvää Minnalle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/215 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puhuttu siinä radiohaasatttelussa, mutta noissa telkkariohjelmissa molemmat puhuvat Minnesotasta tai avominnesta.

Vierailija
64/215 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 17:24"]Mulla meni se Yle Puheen lähetys ohi. :( Sitä ei liene Areenassakaan.

Mitä siinä oli, ja mua kiinnostaisi kovasti, että miksi olivat juuri Minnesota-hoidossa, eihän heillä kummallakaan ollut päihdeongelmaa?
[/quote]

Päihdeongelmasta en tiiä, mut fb:ssa näytti linkkaavan usein juttuihin, joissa käsiteltiin esim. alkoholismia.

Vierailija
65/215 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI oli Aamusydämellä ohjelmassa äärimmäisen kalsea egosentrinen. Puhui ilkeästi nuoruutensa vaimosta jonka oli saattanut seksihaluillaan kärsimyksiin joista itse sai olla vapaa. Miksi mies voi olla noin julma.

Vierailija
66/215 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin Aamusydämellä ohjelman silloin tuoreeltaan ja jo siinä vaiheessa heräsi epäilys, että onkohan tässä koko totuus. Toinen haastateltava kertoi konkreettisesti, miten häntä narsistisessa suhteessa kohdeltiin. Eero sen sijaan ei kertonut mitään konkreettisia esimerkkejä siitä, miten narsisimi heidän parisuhteessaan ilmeni. Silloin jo ajattelin, että olisi Blomberg voinut jonkun paremman esimerkin ohjelmaansa löytää, kun ei tuosta saanut oikein mitään irti. Virhearviointi ohjelman tekijöiltä ilman muuta.

Vierailija
67/215 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:59"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 02:02"]

Mutta eihän tuossa ohjelmassa millään tapaa syyllistetä kuitenkaan Minnaa? Kertoo vaan omasta läheisriippuvuudestaan ja huonosta itsetunnosta ja kulissien ylläpitämisestä. Ihan fiksun ja mukavan oloinen mies. 

Varmasti ollut kaksi rikkinäistä ihmistä liitossa ja niin paljon surua ja menetystä. 

[/quote]

ei ehkä suoraan syyllistetä Minnaa, mutta jos hän on mukana Narsistien uhrit toiminnassa, niin eikö silloin ole itsestään selvää, että ex-vaimo on narsisti? 

[/quote]

Olisikohan niin että Eeron jompikumpi vanhemmista on ollut narsisti? Tuli vahvasti mieleen kun hän kertoi lapsuudestaan?

Vierailija
68/215 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nyt vedettäisi tähän arvuutteluun koko sukua. Aika asiatonta.

Vierailija
69/215 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin äsken ensin Tuhkimotarinat ja sen jälkeen tuon Aamusydämellä. 

Minua jäi mietityttämään se, että kulkivatkohan he perheineen niissä lestadiolaistouhuissa siihen saakka, kunnes mies haki eroa vuonna 2012. 

Minna sanoi jääneensä erossa täysin tyhjän päälle. Ymmärtääkseni tuollaiset Minnesota-hoidot ovat hyvin kalliita ja samoin Minnan käymä taideterapiakoulutus. Ei hän rahallisesti voinut olla täysin tyhjän päällä (toisin kuin moni lastensa kanssa kotona elänyt äiti), vaikka muuten toki aivan kamalan kivisen tien hän on kulkenutkin.

Vierailija
70/215 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:34"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:22"] [quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 13:00"]Aivan sairasta tuo lestojen touhu. Kyllä siinä saa liikkeestä eroamisen jälkeen käydä läpi terapian jos toisenkin, jos aikoo täysissä sielun voimissa nauttia elämästä. [/quote] ei mun vain ole tarvinnut, enkä tiedä ketään, jonka olisi pitänyt käydä terapiassa erottuaan lestadiolaisista. [/quote] lisään vielä, että se on se katkeruus, mikä pakottaa menemään terapiaan. Katkeran ihmisen tulevaisuus ei ole hyvä... [/quote]   Katkeruus pakottaa menemään terapiaan? Luulenpa että pikemminkin se pakottaa menemään terapiaan, kun on elänyt umpiossa ja yrittää sen jälkeen tutustua itseensä ja ympäröivään maailmaan ja miettii, että mitä elämältään haluaa.    Katkeruus on aivan normaali tuntemus ensivaiheessa, kun on aiemmin elänyt aivopestyn elämää. Siitä katkeruudesta se lähtee, tie kohti parempaa elämää! :)  [/quote] no en tunne eläneeni aivopestyn elämää. Se on osa menneisyyttäni, ja olen siitä kiitollinen. Se on katsos se asenne, millä suhtautuu yleensäkin elämään.:)

[/quote]

Hienoa, jos se asenne tulee sydämestä eikä siitä, että ei ole (vielä) prosessoinut asioita pohjiaan myöten, jolloin vaikeudet olisivat edessä.

Miten muuten lestadiolaisilla - jättääkö lestaporukka eronneet kastiin hylkiöt, joita ei edes tervehditä? Siis kuin kuin jehovalaiset tekevät uskonnon jättäneille.
[/quote]

En kyllä tiiä ketään joka olisi hylätty ja lähipiiriini kuuluu lukemattomia lestadiolaisuuden jättäneitä. Joskus on niin, että nämä lestadiolaisuuden jättäneet etsivät niin paljon uusia asioita ja ihmisiä elämäänsä, että he itse lipuvat pikkuhiljaa pois lestadiolaisten kavereiden elämästä. Siis kavereiden! Ei perheiden eikä sukulaisten. Mutta tätäkään ei voi yleistää.

Vierailija
71/215 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan ole totta että kaikki vl naiset ovat alistettuja, varmasti suurin osa ei ole.Harmi että he joilla on rakastava aviomies ja todella onnellinen ja hyvä elämäntilanne, eivät pääse kuuluviin näiden negatiivisten ja itseään uhreiksi nimittävien seasta. Eihän minnan olisi koskaan tarvinnut mennä naimisiin tai harrastaa seksiä miehensä kanssa ja jos olisi tapahtunut raiskaus olisi minnan aviomies todennäköisesti jo vankilassa. Vaikka lestadiolaisuudessa ehkäisyä ei käytetä, silti pahempaa on jos nainen ei synnytä tai odota lasta rakkaudella vaan ajattelee kuten minna:`` olisin mieluummin halunnut kuolla kuin olla raskaana´´.

Vierailija
72/215 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ed. kommentissa ajattelemisen aihetta palstan miestenvihaajille.

Asia on niin, että jos ihminen oikeasti päättäisi lapsiluvun, ja päätöksen tekisi oikeasti mies, vl-perheet olisivat huomattavasti pienempiä. Keskimäärin on noin. Tämä tieto on autenttista. Ja yleistys raiskauksista on täyttä sontaa. Se on rikos, ja sellaisena sitä pidetään kaikissa mahdollisissa olosuhteissa, vaikka joku vl-mies olisi sellaiseen syyllistynytkin. Mätämunia on joka porukassa.

Eero kertoi läheisriippuvuudestaan. Puolisolla on ollut jo liiton aikana vakava alkoholiongelma. Eli todennäköisesti on niin kuin täälläkin on arvuuteltu, että Eero on yrittänyt pitää kulisseja pystyssä. E mainitsi sen, että hän on aina odottanut jonkun muun mielipiteen ennen omaa päätöstä. Eropäätös syntyi siitä oivalluksesta, että hän tekee omat päätöksesnsä itse ja on niistä ihan itse vastuussa.

Puolison ei tarvitse olla narsisti, jotta parisuhde olisi vaikea. Jatkuva henkinen väkivalta ja syyllistäminen ja lasten manipuloiminen puolisoa vastaan riittävät mainiosti.

Eeron naureskelu ja vapautunut olemus nähtiin palstalla merkkinä narsismista. Puolison vapautuneisuus ja ilo nykyisestä elämäntilanteesta taas nähtiin ihan päin vastoin. Missä on logiikka? Ei ainakaan naisia vilisevällä palstalla.

Mikäkö minä olen sanomaan asiasta mitään? Olen M:n sukulainen, ja tiedän valitettavasti monien hyvien luonteenpiirteiden lisäksi ne vähemmän mukavatkin piirteet suvussani.

Vierailija
73/215 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs pahaa lapsissa on?

Vierailija
74/215 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea hyvää Minnalle jatkossa. Ihan tuli kyyneleet silmiini, kun häntä kuuntelin. Ihana nainen, toivottavasti loppuelämä on arvoisesi <3.

Vierailija
75/215 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huokui tästä naisesta sellainen elämänviisaus, mitä monella ei ole. Vaatii varmasti suurta rohkeutta tehdä noin yksilöllinen päätös.

Ja miten kovia kokemuksia oli lapsiin liittyen. Ihanaa nähdä, että nyt elämä näytti valoisaa puoltaan. Kaikkea hyvää hänelle!!

Vierailija
76/215 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa koskettavaa! Kaikkea hyvää Minnalle ja hänen lapsilleen. Itkien katsoin tuota ohjelmaa ;( 

Vierailija
77/215 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:59"]jos hän on mukana Narsistien uhrit toiminnassa, niin eikö silloin ole itsestään selvää, että ex-vaimo on narsisti? 

[/quote]

Saako tässä kuka tahansa tehdä toisesta narsistidiagnoosin?

Vierailija
78/215 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän asianosaiset itse tiedä mikä on totuus, kuka on narsisti ja kuka ei. Turha sitä on täällä spekuloida.

Vierailija
79/215 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas luulen, että kun toi äijä on vl, ja kasvanut niissä kuvioissa, niin vaimo joka alkaa vaatia ihmisoikeuksiaan, vaalia omaa haluamistaan ja elämistään, saattaa olla miehen mielestä niiiiiin pöyristyttävä, että pitää ihan aidosti tällaista ihmistä narsistina eikä toivu siitä, että joku "ajattelee vain itseään" eikä alistukaan enää siihen, mihin lahkon naiset normaalisti alistuvat.

Eroaminenhan ei myöskään ole ihan normaalia noissa piireissä, joten tuolla narsismitarinalla saadaan yhteisön tuki ja ymmärrys teolle.

Vierailija
80/215 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 22:05"]

Näillä lestoilla ilmeisesti miehellä on oikeus vaikka raiskata nainen, kun mainitsi lopussa että uudessa suhteessa on ihanaa että on oikeus fyysiseen koskemattomuuteen :-(

[/quote]

Ihan sama tuli mieleen. Jopa silloin kun se toinen lapsi syntyi rv 32 ja oli vakavasti sairas ja teho-osastolla, ja vanhin lapsi oli vasta 1-vuotias, niin silloinkin oli täytynyt seksiä harrastaa, koska sanoi olleensa raskaana lapsen hautajaisissa! Ihan kauheeta! 90-luvun Suomessa! Mä luulin, ettei tällaista naisten alistamista esiinny täällä. Kuinkahan moni nainen elää tälläkin hetkellä tuollaista helvettiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi