Tuhkimotarinoita
lapsentekokone, ammattina synnyttäjä ym. Tätäkö se vl-naisen elämä sitten on? Missä on Jumalan rakkaus ja Jeesuksen armo näiden naisten elämässä? Todellinen rakkaus ei satuta ketään eikä halua kenellekään pahaa.
Kommentit (215)
En usko teoriaan siitä, että Minna olisi ainakaan vakavasti luonnehäiriöinen tai narsisti. Hän sanoo itsekin ohjelmassa, että heidän liitto oli paljon riitelyä ja pahaa oloa, ei narsisti tee tuollaisia myönnytyksiä koskaan. Ja aika moni ihminen käyttäytyy epätasapainoisesti paineistettuna. Minnahan on ollut itse ihan lapsi, kun on jo aloittanut vaikean taipaleen äitinä eikä ole saanut kaipaamaansa tukea aviopuolisoltaan.
Arvon vl-naiset tässä ketjussa, miten kehtaatte edes nimittää itseänne tällä nimellä ja käyttää kännyköitä ja internettiä? :))
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:12"]
Arvon vl-naiset tässä ketjussa, miten kehtaatte edes nimittää itseänne tällä nimellä ja käyttää kännyköitä ja internettiä? :))
[/quote]
??
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 03:32"]
Ulkopuolisen huomio.
Eero haki psykiatrista apua ja avioliiton aikana ja ilmeisesti aloitti terapian jo avioliiton aikana v. 2011. Eero haki eron (btw narsisti ei luovuta). Minna ilmeisesti aloitti terapian vasta erottuaan.
Aamusydän -ohjelmassa puitiin ongelmaa.
Tuhkimotarinassa vahvana juonteena se, miten yksilöstä tehdään kaunis, korostetaan yksilöä, tehdään jopa kaunneisleikkauksia, on julkkiksia.
Narsisti voi myös uhriutumisen kautta nostaa itseään: "MINÄ olen näin paljon kärsinyt". Narsistin kanssa ongelmana on myös se, että kun hän joutuu kohtaamaan, että hänessä on ongelma, hän alkaa korostaa, kuinka HÄN on niin huono, ja näin estää todellisen asioiden ratkaisun ja muutoksen. Narsisti manipuloi.
Manipulaatio on tärkeä narsistia tunnistaessa. Narsisti alkaa ohjaamaan. Narsisti piiloutuu hymyn taakse. Sitten toiselle iskeekin puukon selkään, yleensä salassa muilta. Hovistaan hän pitää huolta. Mikä on narsistin hovi? Hänen ympärillä olevan joukko ihmisiä, jotka lumoutuvat hänestä... vaikka hänen tarinastaan.
Varokaa narsistia.
[/quote]
Minna ja Eero olivat yhdessä "avominnen" leirillä jo 2010, (Eero laittanut leiristä kuvia nettiin) Eero nykyisin uusissa naimisissa? (ainakin kosi facebookissa julkisella seinällään ja sai myöntävän vastauksen) niinikään avominnen kävijän kanssa. Ei tuosta oikein ota selvää, että kumpi vai kampi olisi narsisti tai kumpikaan ja mitä siellä avominnessa on terapoitu.
Mielenkiintoista, että joku niin hanakasti eri foorumeilla syyttää Minnaa.
Lehtihaastattelussa (olisiko ollut iltalehti) Minna kertoi aloittaneensa taideterapian jo 2009. Kiinnittää myös huomioni, että missään haastattelussa hän ei ole syyllistänyt miestään. Ei oikein istu narsistimääritelmään.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 10:33"]
Lehtihaastattelussa (olisiko ollut iltalehti) Minna kertoi aloittaneensa taideterapian jo 2009. Kiinnittää myös huomioni, että missään haastattelussa hän ei ole syyllistänyt miestään. Ei oikein istu narsistimääritelmään.
[/quote]
http://www.iltalehti.fi/tosielamaa/2015021319190178_ir.shtml
en tiennytkään, että Minnalla ja ex-miehellään oli geenivirhe, joka aiheuttaa suomutautia. Varmasti kamalaa senkin takia raskausaika.
Aamusydämellän sivuilla sanottiin, että Eero meni minnesotaan ystävänsä tukihenkilöksi.
Niin no lestoillahan nainen ei ole kuitenkaan samanarvoinen ja on se kumma että tänä päivänä ei saisi erota jos ei kiinnosta olla kimpassa miehen kanssa joka ei tajua naisen tyydyttämisestä mitään. Kaikki tämä syntihöpötys on vain sitä, että pyritään pitämään kiinni omasta edusta ja hyödyistä ja kasvattamaan kaikki häpeän kautta. Tekopyhää hommaa jossa pääasia on saada hyötyä ja siinä jos missä ajatellaan vain tasan omaa itseä.
Onhan niitä esimerkkejä joissa lestadiolainen mies jää kiinni vieraissa käymisestä ja nainen heittää ukon pihalle mutta yhteisö järjestää asiat niin että mies palaa takaisin ja se onkin nainen joka pyytää anteeksi.
Kun on tieto siitä, että syntyvä lapsi voi olla sairas, voi vanhoillislestadiolainen äiti/isä käyttää ehkäisyä.
Yksi asia, mikä minua vanhoillislestadiolaisena surettaa, on se, että miksi naiset ja miehet menevät naimisiin niin nuorena. Ja miksi heidän vanhemmat eivät kehoita esimerkiksi, että okei, menkää kihloihin, mutta toinen lähtee opiskelemaan merikapteeniksi, ja toinen lähtee opiskelemaan tuhannen kilometrin päähän, tai pakkaamaan kalaa Norjaan. Seuraavaksi neljäksi vuodeksi. Tänä aikana yhteydenpito on sallittu vain vanhanaikaisia kirjeitä kirjoittamalla.
Jossakin häivähti mielipide, että ei-vanhoillislestadiolaisilla naisilla on helpompaa avioliitossa, koska käyttävät ehkäisyä, ja eritasoisesta pakottamisesta yhdyntään ei tule raskaaksi. Tämä on paha, jos näin on (tiedän että tämä on ei-vl ihmisille kipeä asia, siksi on helpompi syyttää vanhoillislestadiolaisia miehiä, kun heidän vaimot tulevat raskaaksi). Tällaisesta asiasta seuraa, että ei haeta apua, kun raiskataan. Koska kukaan muu kuin minä ei tiedä tätä, ei näy muille.
Muutenkin ihmisen on niin helppo puhua omasta pahasta olosta toisen kautta.
Tulee uusintana. Monenlaisia ajatuksia herättää.
Olen aivan järkyttynyt mitä tämä nainen on kokenut.
Mä oon sitä mieltä, että on Suomessa pienemmästäkin syystä suljettu ihmisiä pakkohoitoon. Toi äijä on sairas. Narsisti-psyko/sosiopaatti. Tunnen tapauksen ja henkilöt jossain määrin.
Siis miten Minna syyllistää tässä muita? En minä nähnyt tässä syyttävää sormea ketään kohtaan. Jos nainen ei halua olla synnytyskone ei se hänestä narsistia tee. Herätkää nyt.