Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuhkimotarinoita

Vierailija
29.12.2014 |

lapsentekokone, ammattina synnyttäjä ym. Tätäkö se vl-naisen elämä sitten on? Missä on Jumalan rakkaus ja Jeesuksen armo näiden naisten elämässä? Todellinen rakkaus ei satuta ketään eikä halua kenellekään pahaa.

Kommentit (215)

Vierailija
41/215 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää puiko näiden ihmisten parisuhdetta kun ette tiedä aiheesta mitään. Mä tunnen henkilöt ja tiedän Minnan olevan narsisti. Älkää mututuntumalla ruvetko spekuloimaan mitään, kun ette edes tunne heitä! Ja muuten kumma juttu, että heti arvellaan miehen olevan se oikea narsisti.

Vierailija
42/215 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 15:20"]

Jos minä olisin ollut tuo nainen olisin syönyt salaa pillereitä muutaman lapsen jälkeen.9 raskautta,aivan järkyttää, vielä kun oli se geenisairaus tällä parilla.

[/quote]Mikä yhdeksässä raskaudessa on aivan järkyttävää, särähtää korvaan/silmään, sillä itselläni 9. raskaus menossa (7 lasta ja yksi keskenmeno). Kyllä lasten saaminen ja raskaus pitäisi lähtökohtaisesti olla jotain muuta kuin järkyttävää, ns. vanha kansakin puhuu siunatusta tilasta... Mieti vähän mitä puhut. Lapsi ja raskaus on lahja ja arvokas asia riippumatta siitä, millä järjestysnumerolla perheeseen saapuu. Myös kyseinen Minna puhui lapsistaan ylpeydellä. Ei voi saada mitään jos ei myös anna jotain itsestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/215 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tulee tunne, että juuri lestadiolaiset täällä meuhaa Minnan olevan narsisti. Onhan se narsistista erota alistavasta lahkosta ja tehdä itse omat päätökset omasta elämästään. 

Ihan sama kumpi on narsisti tai onko kumpikaan. Lestadiolaiset itse tulivat länkyttämään syytöksiä, kun oikein tuntee nää ihmiset. Paskanko väliä sillä meille muille on.

Vierailija
44/215 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä huomaa että lestat lukee ahkerasti tätä ketjua ja alapeukuttaa jokaista uskontoaan kritisoivaa kirjoitusta. Totuus tekee kipeää!

Vierailija
45/215 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin tullut julkisuuteen??!! Huh mitä touhua

Vierailija
46/215 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 18:30"]

Älkää puiko näiden ihmisten parisuhdetta kun ette tiedä aiheesta mitään. Mä tunnen henkilöt

[/quote]

Kuuluuko sinulle yhtään sen enempää heidän elämänsä kommentointi täällä? Ovatko pyytäneet, että puutut asiaan av:lla?

Vierailija
47/215 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kys. aamuohjelmassa tämä Eero silmät loistaen hoki joka toisessa lauseessa minä, minun, minun pahaoloni, minä ja minä, minun tarpeeni. Välittyi kuva ihmisestä, joka täysin vailla empatiaa ja ymmärrystä muusta kuin itsestä.

Vaimo usean raskauden, kipujen ja surun kanssa yksin hormoonimyrskyissä masentuneena, niin tällä taivaanlahjalla ei ole ollut mielessä kuin omat seksuaaliset halut ja niiden tyydyttäminen. Jokainen jolla on vähänkin älynlahjoja olisi toiminut noissa tilanteissa toisin. Rauhoittanut tilanteen yhdessä surren ja eläen asian lävitse, eikä lisäämällä bensaa liekkeihin.

Aamuohjelmassa välittyi hyvin itsekeskeinen sekä hieman yksinkertainen mies, jolle tuntuu olevan ainut tärkeä asia oman miehuuden ylistäminen ja sen ympärillä eläminen, ei myötätuntoinen ja elämän kolhuista viisastunut.

Voin kuvitella kuinka vetäessään näitä narsisminuhri-tukiryhmiä asettaa itsensä uudeksi messiaaksi "omien kärsimystensä" läpikäyneenä ja täydellisenä oppaana. Koskaan ei tule myöntämään omia virheitään, sillä pitää itseään täydellisenä, muissa on aina vika. Tunnistan tyyppiesimerkiksi.

Vierailija
48/215 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 18:30"]

Älkää puiko näiden ihmisten parisuhdetta kun ette tiedä aiheesta mitään. Mä tunnen henkilöt

[/quote]

Kuuluuko sinulle yhtään sen enempää heidän elämänsä kommentointi täällä? Ovatko pyytäneet, että puutut asiaan av:lla?
[/quote]

Niin ja miten hyvin voit tuntea molemmat? Olet heidän lapsi? Tuskin. Ystävällekin usein esitetään ja kaikessa on kaksi puolta, joista harva näkee molemmat.

Vierailija
49/215 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:12"]

Jos minä olisin ollut tuo nainen olisin syönyt salaa pillereitä muutaman lapsen jälkeen.9 raskautta

[/quote]

Se on helppo puskista huudella, kun ei elä tilannetta itse.

[/quote]

Eikö tämä kommentti muka yhtään vihjaa siihen, että yhteisössä on ongelmia? Vähemmistössä ovat ne ei-uskovaiset, jotka joutuvat syömään pillereitä salaa tai joutuvat elämään tuollaisia tilanteita. Hyvä niin. Miksi uskovaiset puolustautuvat sanomalla, että "helppoahan sinulla on, kun..."? Sehän juuri tarkoittaa, ettei heillä itsellään ole helppoa. Miksei ole, jos kerran ovat vapaaehtoisesti uskontonsa valinneet eikä kukaan painosta mihinkään?

Sitäpaitsi aiemmin joku tuolla kirjoitti "Järkeäkin saa käyttää, jos raskaudesta on jotain riskejä äidille tai vauvalle, asiaan tulee puuttua." Miksei sitä järkeä käytetä, vaan valitetaan, ettette te muut mitään ymmärrä, kun teillä on niin helppoa?

Vierailija
50/215 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo kyllä jotain Ylen nykytilasta se, että A) ensin Aamusydämellä ottaa omaan sarjaansa  parisuhteen toisen osapuolen narsismin uhrina ja sitten B) Tuhkimotarinoita esittää väitetyn narsistin uhrina. Melkoisen kornia eikä kyllä täytä ammattieettisesti korkeatasoisen journalismin tunnusmerkkejä. Menee enemmän keltaisen lehdistön sarjaan. 

Vierailija
51/215 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 19:28"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:12"]

Jos minä olisin ollut tuo nainen olisin syönyt salaa pillereitä muutaman lapsen jälkeen.9 raskautta

[/quote]

Se on helppo puskista huudella, kun ei elä tilannetta itse.

[/quote]

Eikö tämä kommentti muka yhtään vihjaa siihen, että yhteisössä on ongelmia? Vähemmistössä ovat ne ei-uskovaiset, jotka joutuvat syömään pillereitä salaa tai joutuvat elämään tuollaisia tilanteita. Hyvä niin. Miksi uskovaiset puolustautuvat sanomalla, että "helppoahan sinulla on, kun..."? Sehän juuri tarkoittaa, ettei heillä itsellään ole helppoa. Miksei ole, jos kerran ovat vapaaehtoisesti uskontonsa valinneet eikä kukaan painosta mihinkään?

Sitäpaitsi aiemmin joku tuolla kirjoitti "Järkeäkin saa käyttää, jos raskaudesta on jotain riskejä äidille tai vauvalle, asiaan tulee puuttua." Miksei sitä järkeä käytetä, vaan valitetaan, ettette te muut mitään ymmärrä, kun teillä on niin helppoa?
[/quote]

Koska asiat eivät ole niin yksiviivaisia. Otetaan esimerkki, jossa olllaan samaa mieltä siitä, että varastaminen on rikos. Mutta missä vaiheessa tulee vastaan raja, että niin voi silti tehdä? Kun on kuolemassa nälkään ja ruokaa on saatava? Kun lapsi tarvitsee kallista lääkettä? Kun muuten vaan ottaa päähän, kun muilla on kaikkea enemmän? Helpompaa on vaan olla varastamatta kuin pohtia oikeutuksen rajanvetoa.

Vierailija
52/215 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli jotenkin mieleen, varsinkin kun näki omahyväisen Eero "narsismin uhrin" selittelemässä, että Minnan useat kohtukuolemat ovat voineet aiheutua tämän miehisen mahtisonnin toimesta, sillä tärkeintä on ollut ilmeisesti vain tämän ukon halut ja tarpeet.

Vierailija
53/215 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

129: Et vastannut kysymyksiin ja omat esimerkkisikin ovat ääripäästä: nälkäkuolemaa ja ja varastamista. Sitäkö se uskovaisen elämä sitten on? Kaikessa pitää vetää överiksi ja sitten huutaa, että on teillä muilla vaan niin paljon helpompaa. Selvä se.

Vierailija
54/215 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä sen, että aiemmin joku kirjoitti, että tutustukaa lestadiolaisiin, niin ymmärrätte paremin. Mitä se auttaa, jos kaikkeen vaan sanotaan, ettei tämä niin suoraviivaista tai mustavalkoista ole.

131

Vierailija
55/215 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 07:46"][quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 05:51"]Minua mietityttää riippuvuusongelma tässä perheessä, sillä molemmat vanhemmat ovat olleet Minnesota-hoidon kansa tekemisissä. Tokihan se riippuvuus voi olla seksi, uskonto, läheinen tai ruoka, mutta useimmiten se kai kuitenkin on päihteet oli se sitten alkoholi tai lääkkeet. Toivon, että molemmat vanhemmat elävät onnellisina ja antavat lapsille paremmat lähtökohdat kuin heillä itsellään on ollut. Minua surettaa uskonnolla painostaminen ja aivan liian suuret perheet, joissa lapset jäävät vaille huomiota.
[/quote]

Eikö se miehen uusi löytynyt minnesotasta? Sanottiinko jossain, että vaimokin olisi siellä ollut?
[/quote]

Minna kertoi olleensa Avominnessa, joka myös pohjautuu Minnesota-hoitoon. Minnaa haastatellaan tänään kello 16 Yle Puheella.

Vierailija
56/215 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 12:26"]

Säälikää lapsia ja lopettakaa parisuhdeselvittelyt täällä (ja muutenkin julkisuudessa).

Kiitos

[/quote]

Mikäli vanhemmat itse olisivat ajattelleet ensisijaisesti lapsia, heistä kumpikaan ei olisi tullut asian kanssa julkisuuteen. Julkisuus on raaka maailma: jos sille avaa oven, on sitä mahdotonta enää kokonaan sulkea.

Vierailija
57/215 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt minulle, miten tuossa Tuhkimotarinoissa-ohjelmassa kävi ilmi, että Minna olisi narsisti? Ihan oikeasti. Katsoin jakson kahdesti, eikä mulle tullut tällainen mieleen vaikka olen narskun lähipiirissä elänyt. Valistakaa mua.

Vierailija
58/215 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä Minnasta nää puhuu? Mistä kaikki tietää mistä puhutaan mut mä en??!?!?

Vierailija
59/215 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhkimotarinasta ei puhuttu narsismista vaan aamusydämellä ohjelmassa Minnan ex-mies puhui siitä.

Vierailija
60/215 |
31.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies otti eron, sillä hänen "miehuutensa" ei olisi kestänyt, että hänet olisi jätetty eli tahtoi ehtiä ensin.

Nämä hänen fb päivityksensä "päheestä kuukautiskierronlaskurista" kertoo juuri sen kuinka typerästä ja itsekeskeisestä tyypistä on kyse. Ällöttävä ilmaisu "pähee", Yök, kylmät väreet menee tästä tyypistä. Ihmistuntemukselllani olen onneksi kiertänyt kaukaa tämänlaiset tapaukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme