Tuhkimotarinoita
lapsentekokone, ammattina synnyttäjä ym. Tätäkö se vl-naisen elämä sitten on? Missä on Jumalan rakkaus ja Jeesuksen armo näiden naisten elämässä? Todellinen rakkaus ei satuta ketään eikä halua kenellekään pahaa.
Kommentit (215)
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 15:48"]Rohkea, upea Minna! Hänen kokemuksensa olivat pysähdyttäviä ja koskettavia. Lasten kuolemat, menettämisen tuska ja rakkaus lapsiin oli ilmeinen. Todella vahva nainen ja inhimillinen. Upeaa, että oli löytänyt romahduksensa ja kriisin jälkeen valon ja voiman oman elämän jatkamiseen. Lahjakas taiteilija.
Vanhoillislestadiolaisuus on sairas uskonto. Mietin koko ohjelman ajan hänen ex-miehestä, kuinka vain itsekäs psykopaatti voi tehdä tuollaista. Ei minkäänlaista inhimillisyyttä tai järkeä. Koin että Minnaa oli käytetty häikäilemättä seksuaalisesti hyväksi, objektina. Tätä ei voi puolustaa uskonnolla, lestaadiolaisuutena tms. Kyseinen uskonto kuvottaa, lähinnä sairaita piirteitä. Heidän Jumala on kieltämättä eri kuin minkä itse tunnen.
Kaikkea hyvää Minnalle, rakasta ja nauti elämästäsi. Hienoa, että sait apua ja terapiaa. Ja saat elää nyt hyvässä parisuhteessa jossa on myös fyysinen koskemattomuus, arvostus. Maalaamaan taulu Tuhkimotarinassa kertoi kaiken. - Eeva
[/quote]
Narsisti on tehnyt vain itsestään uhrin. Sopivasti valheita ja liioittelua heitetty tarinaan.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 15:20"]
Jos minä olisin ollut tuo nainen olisin syönyt salaa pillereitä muutaman lapsen jälkeen.9 raskautta,aivan järkyttää, vielä kun oli se geenisairaus tällä parilla.
[/quote]
Se on helppo puskista huudella, kun ei elä tilannetta itse.
Miten te edes viitsitte spekuloida täällä vieraiden ihmisten narsismia tai narsismittomuutta. Noita asioita kun ei aina tiedä eikä huomaa edes perheen läheisetkään. Jos joku on narsisti tai luonnehäiriöinen, ne asiat tehdään yleensä salassa ja osataan kyllä näyttää pyhäpuolta tarpeen mukaan.
Oma kokemus on suhteesta luonnehäiriöisen kanssa enkä itsekään tuossa suhteessa ollut tasapainoinen. Se toisen käytös ajoi oman itsenkin välillä sellaiseen, mikä ei ole itselle ominaista. Enkä tiedä, ehkä tuo toinen ihminen osaa olla jonkun toisen kanssa paremmin - tiedä häntä. Meidän tapauksessa kukaan ei osannut arvata, mitä kulisseissa tapahtui. Ja jos joskus jotain läikkyi yli, se oli aina minun vikani, koska en osannut enkä jaksanut näytellä kuten tuo henkilö, joka naruista veteli.
Onko Minnalla diagnosoitu narsismi? Vai mies on vaan löytänyt siitä helpotuksen eroon ja pieleen menneeseen suhteeseen.
Siitä ei tarvitse spekuloida, eikä pidäkään jos ei tiedä onko joku narsisti. Kyllä se on ihan ammattilaisen diagnoosi ja faktaa. Spekuloida ei tarvi, kun on tietoa.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:26"]
Siitä ei tarvitse spekuloida, eikä pidäkään jos ei tiedä onko joku narsisti. Kyllä se on ihan ammattilaisen diagnoosi ja faktaa. Spekuloida ei tarvi, kun on tietoa.
[/quote]
Kuka olet jä millä pätevyydellä tätä "faktaa" jaat?
Mistä asti ne lääkäritkään ovat niitä diagnooseja kertoneet edes perheenjäsenille? Eiköhän se ole 'potilaan' yksityisasia.
Kun täällä on keskusteltu aiheesta ,
"Kannattaa katsoa ohjelma aamusydämellä parisuhteen uhrit. Minna on ohjelmassa olevan ex-vaimo. Ajasta, josta tuhkimotarinoita puhutaan, niin Minna oli antanu kuvan ..... "
muistan tuon Aamusydämellä ohjelman ja minulla jäi olo, että Minnan mies Eero Inkeroinen kärsi samanlailla lestaatiolais- yhteisön säännöistä ja elämäntavoista, kun ex vaimonsa Minna .
Se oli minulle yllätys , että mies haki eroa. Outoa oli myös, etten muista Eeron puhuneen lapsen menetyksestä.
Tämä Minnan entinen mies Eero ei todellakaan ole ns.narsistin uhri. Hymyilee ja naureskelee ohjelmassa antaen itsestään muka narsistin uhri kuvan, vaikka on itse kyseinen narsisti.Siinä itse narsisti haluaa esittää ja kerätä ympärilleen hovia. Tunnen tapauksen ja hävettää hänen toimintansa. Toki tämä ei poissulje sitä, että kasvanut narsistivanhemman vaikutuksen alaisuudessa ja uskonto sinänsä pitää myös ns. " narsistisa ja karismaattisia " persoonia sisällään. Seksiriippuvuus on sairaus ja jos sureva, pienen vauvan äiti täytyy laittaa raskaaksi, se jos mikä on sairautta.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:59"]
"Kannattaa katsoa ohjelma aamusydämellä parisuhteen uhrit. Minna on ohjelmassa olevan ex-vaimo. Ajasta, josta tuhkimotarinoita puhutaan, niin Minna oli antanu kuvan ..... "
muistan tuon Aamusydämellä ohjelman ja minulla jäi olo, että Minnan mies Eero Inkeroinen kärsi samanlailla lestaatiolais- yhteisön säännöistä ja elämäntavoista, kun ex vaimonsa Minna .
Se oli minulle yllätys , että mies haki eroa. Outoa oli myös, etten muista Eeron puhuneen lapsen menetyksestä.
[/quote]Aiheena oli narsismi ja uhrina olo. Ei lapsenkuolema.
Tuolla aamusydämmellä-sivuilla sanotaan kyllä, että Eero on tunnistanut itsessään läheisriippuvuuden ja vetää Narsistien uhrien tuki ry:ssä läheisriippuvaisten vertaistukiryhmää. Ei anneta ymmärtää, että puoliso olisi ollut narsisti tai että olisi itsekään sen puoleen narsisti.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 17:00"]Tämä Minnan entinen mies Eero ei todellakaan ole ns.narsistin uhri. Hymyilee ja naureskelee ohjelmassa antaen itsestään muka narsistin uhri kuvan, vaikka on itse kyseinen narsisti.Siinä itse narsisti haluaa esittää ja kerätä ympärilleen hovia. Tunnen tapauksen ja hävettää hänen toimintansa. Toki tämä ei poissulje sitä, että kasvanut narsistivanhemman vaikutuksen alaisuudessa ja uskonto sinänsä pitää myös ns. " narsistisa ja karismaattisia " persoonia sisällään. Seksiriippuvuus on sairaus ja jos sureva, pienen vauvan äiti täytyy laittaa raskaaksi, se jos mikä on sairautta.
[/quote]
ai miehellä on seksiriippuvuuskin?:D ei tullut mieleen, että nainen on itse voinut haluta seksiä? Eiku niin joo, eihän lestadiolaiset naiset tai naiset ylipäänsä voi haluta seksiä, se on vain miesten juttu ja naisen tehtävä on tyydyttää miehensä tarpeet.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 17:05"]Tuolla aamusydämmellä-sivuilla sanotaan kyllä, että Eero on tunnistanut itsessään läheisriippuvuuden ja vetää Narsistien uhrien tuki ry:ssä läheisriippuvaisten vertaistukiryhmää. Ei anneta ymmärtää, että puoliso olisi ollut narsisti tai että olisi itsekään sen puoleen narsisti.
[/quote]
no mut täällä on diagnosoitu hänelle narsismi, ja av-mammat ei erehdy koskaan!XD
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 17:01"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:59"]
[/quote]Aiheena oli narsismi ja uhrina olo. Ei lapsenkuolema.
[/quote]
Aiheena oli läheisriippuvaisuus. Olen samaa mieltä että turhaa ja typerää spekuloida tuntemattomien ihmisten mahdollisilla narsismeilla. Eero ei tuossa ohjelmassa myöskään väittänyt että ex-vaimonsa olisi narsisti. Surullinen tarina tämä avioliitto kaikenkaikkiaan.
Tuo ohjelmahan oli uhrina parisuhteessa. Eiköhän heillä molemmilla ole ollut henkistä sairautta. Eerolla se on läheisriippuvuus.
Koskettava tarina. Rohkea minna. Hyvä muistaa että kaikki ei ole samanlaisia, ei vl:t eikä muut. Vl olen itse ja tiedän useiden miesten kärsivän näistä säännöistä kuten naisten. Eli ei se ihan noin mene et miehet raiskaa.. Monen miehen tiedän ottaneen kontolleen ehkäisyn koska eivät pysty vaimon kärsimystä katsomaan.. On pitkä tie erkaantua jostain mihin kasvanut. Ja epäasiallinen viestiminen esim täällä ei rakenna koskaan mitään. Huomasitte varmasti että minna ei syyttävä sormi ojossa ollut. Sellainen viestintä tavoittaa myös vl:t ja muutosta voi syntyä. Avoin ja kunnioittava keskustelun sävy vaikka asiat olisivat hankalia. Toivoisin että vl yhteisö saisi kasvaa rakkauteen ja muutosta tapahtuisi. Sille on tarvetta.
Valheellista elämää kaikki tyyni ja ovat niiiiin uskovaisia. Surullista.
Mulle tulee enemmän kyllä tuosta aamusydämellä ohjelmasta mieleen, että mies ei varmasti kykene ikinä ymmärtämään naisen hormonaalisia muutoksia raskauden ja synnytyksen aikana ja jälkeen. Voin vain kuvitella miltä tuntuu olla toipilaana synnytyksestä, hormoonimyrskyssä, huomata olevansa uudelleen raskaana, synnyttää sairas lapsi, haudata hänet ja huomata jälleen olevansa raskaana, menettää taas lapsi jne... Uskon, että vaatisin itsekin poikkeuksellisen paljon ymmärrystä ja tukea puolisoltani tuossa tilanteessa. Niin paljon, että mies varmasti kokisi vuosikausia kestävän huomioimisen tarpeeni narsismiksi. Eihän synnytyskoneena ehdi ikinä toipua tai palautua raskauksista fyysisesti saati henkisesti.
no varmasti molemmille lottovoitto päästä irti toisistaan ja sairaasta lahkosta.
En tahdo katsoa sitä ohjelmaa, en myöskään lue Taivaslaulu kirjaa/Usko, toivo ja raskaus.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 15:48"]Rohkea, upea Minna! Hänen kokemuksensa olivat pysähdyttäviä ja koskettavia. Lasten kuolemat, menettämisen tuska ja rakkaus lapsiin oli ilmeinen. Todella vahva nainen ja inhimillinen. Upeaa, että oli löytänyt romahduksensa ja kriisin jälkeen valon ja voiman oman elämän jatkamiseen. Lahjakas taiteilija.
Vanhoillislestadiolaisuus on sairas uskonto. Mietin koko ohjelman ajan hänen ex-miehestä, kuinka vain itsekäs psykopaatti voi tehdä tuollaista. Ei minkäänlaista inhimillisyyttä tai järkeä. Koin että Minnaa oli käytetty häikäilemättä seksuaalisesti hyväksi, objektina. Tätä ei voi puolustaa uskonnolla, lestaadiolaisuutena tms. Kyseinen uskonto kuvottaa, lähinnä sairaita piirteitä. Heidän Jumala on kieltämättä eri kuin minkä itse tunnen.
Kaikkea hyvää Minnalle, rakasta ja nauti elämästäsi. Hienoa, että sait apua ja terapiaa. Ja saat elää nyt hyvässä parisuhteessa jossa on myös fyysinen koskemattomuus, arvostus. Maalaamaan taulu Tuhkimotarinassa kertoi kaiken. - Eeva
[/quote]
Väitätkö oikeasti, että kaikki minnan elämän vaikeudet johtuivat hänen miehestään ja lestadiolaisuudesta?:D