FB:n älä osta raketteja- kampanja: jösses!
Itsekkyyden huippu! Halutaan, että ihmiset jättävät ilotulitteet kerran vuodessa ostamatta koska MUN koira! Niin että viis lasten ja aikuisten ilosta KERRAN vuodessa. On kyllä ihan sen koiran isännän/emännän vastuulla huolehtia siitä eläimestään eikä kiusata muita typerillä kielloilla. Mikä ihmisiä vaivaa? Koska suomalaisista tuli noin itsekkäitä? Muuttakaa maalle tai lappiin niin saatte elellä rauhassa eläintenne kanssa ja antakaa muiden pitää hauskaa!
Kommentit (261)
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:12"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:17"]
Mua risoo se järjetön roskamäärä. Mun mielestä voisi olla ihan hyvin järjestetty ilotulitus, vaikka muutamakin ympäri kaupunkia. Mutta ei, jengi ampuu miten sattuu ja omalta pihalta saa poimia kassillisen muiden roskia.
[/quote]
Plus että niitä raketteja ampuu humalaiset ja pienet lapset ilman valvontaa. Niitä sitten ammutaan mm. autoja ja väkijoukkoja päin.
[/quote]
Ollaan jo melko hyvin sivuraiteilla ap pointista. ..
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:21"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:00"] [quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:42"] [quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:25"] [quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:23"]Meillä kolmevuotias lapsi pelkää raketteja. Koirat eivät niinkään. Miksi kaikesta pitää tehdä ongelma? Suon raketit muille, ja meillekin ostetaan. Koirat lenkitetään ennen kuin pauke alkaa ja yöpissille pääsevät kun pahin on ohi. Pelkäävä lapsi katselee raketteja ikkunasta. [/quote] Näin juuri! Mutta tällä ihmisten itsekeskeisyydellä ei oo mitään rajaa nykyään. Kaikki pitäs mennä niinku itelle on paras. [/quote] Mitä itsekeskeisyyttä se on, jos ajattelee lemmikki-, villi- ja tuotantoeläinten paniikkia, pelkääviä lapsia, sotatraumaisia vanhuksia, lapsityövoimaa, ympäristöä jne? Mun mielestä itsekeskeisyys on sitä, ettei osata astua siitä omasta kuplasta pois. "Mun lapset tykkää tästä, tää on hyvä" [/quote] Rehellisesti nyt: kuinka moni raketteja pelkäävän koiran omistaja miettiin niitä "sotatraumaisia vanhuksia" ku yrittää raketteja kieltää?? :D Eiköhän se sessuli silloin ole enemmän huolen aiheena. Että voit lopettaa jeesustelun. Alapeukut I am ready for you! :D [/quote] Miten nämä ovat muka toisiaan poissulkevia? Se on toki tullut selväksi, että sinua ei kiinnosta kummankaan kärsimykset. [/quote] Aha. Sinähän sen tiedät ;) Minulla ei ole lapsia mutta koira löytyy, joka muuten pelkää raketteja. Silti ostin muutaman ja aion ne myös ampua, omalla pihalla, oikeaan aikaan ja samalla pidän huolen, että koirallani on kaikki hyvin (btw oma asenne vaikuttaa tähän paljon). Niin ja roskat kerään luonnollisesti myös itse! Ja ei toki ole toisiaan pois sulkevia, mutta täyttä jeesusteluahan tuo on ainakin sinulta! ;) Hauskaa uuttavuotta ja vähemmän hiekkaista alapäätä sinulle! Pus pus :) [/quote] Ai olen hiekkapillu, kun minua kiinnostaa mitä eläimille ja vanhuksille kuuluu? Minulla ei edes ole koiraa, joten se siitä. Vaikutat kyllä ihanalta ihmiseltä, toivottavasti tuli älykkäästä kommentistasi edes itsellesi hyvä mieli. Olisin sinuna huomattavasti huolestuneempi ihan oman alapään hiekkatilanteesta ja sierainten herneistä ja mitä näitä kliseisiä, mukahauskoja kielikuvia nyt voisi vielä luetella. Tui tui vaan. [/quote] Joku suuttu! :D Faktahan on se, ettet tiedä minusta yyyhtään mitään ja jatkoin vaan samaa linjaa minkä sinä aloitit: oletin sinun olevan hiekkapillu, niinkuin sinäkin oletit minun olevan itsekeskeinen hmmm, voisiko sanoa paskakasa. Että pata kattilaa soimaa. Olen itseasiassa täysin päinvastainen kuin mitä sinä oletat. Senkin takia haistan p***apuheen kun sellaista kuulen/nään. Eli edelleen voit lopettaa jeesustelun vanhuksista yms. kun et asioista oikeasti kiinnostunut ole ne vain sopivat tällähetkellä sinun agendaasi.
[/quote]
Mitä ihmettä sä oikein selität siellä?
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:21"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:00"] [quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:42"] [quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:25"] [quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:23"]Meillä kolmevuotias lapsi pelkää raketteja. Koirat eivät niinkään. Miksi kaikesta pitää tehdä ongelma? Suon raketit muille, ja meillekin ostetaan. Koirat lenkitetään ennen kuin pauke alkaa ja yöpissille pääsevät kun pahin on ohi. Pelkäävä lapsi katselee raketteja ikkunasta. [/quote] Näin juuri! Mutta tällä ihmisten itsekeskeisyydellä ei oo mitään rajaa nykyään. Kaikki pitäs mennä niinku itelle on paras. [/quote] Mitä itsekeskeisyyttä se on, jos ajattelee lemmikki-, villi- ja tuotantoeläinten paniikkia, pelkääviä lapsia, sotatraumaisia vanhuksia, lapsityövoimaa, ympäristöä jne? Mun mielestä itsekeskeisyys on sitä, ettei osata astua siitä omasta kuplasta pois. "Mun lapset tykkää tästä, tää on hyvä" [/quote] Rehellisesti nyt: kuinka moni raketteja pelkäävän koiran omistaja miettiin niitä "sotatraumaisia vanhuksia" ku yrittää raketteja kieltää?? :D Eiköhän se sessuli silloin ole enemmän huolen aiheena. Että voit lopettaa jeesustelun. Alapeukut I am ready for you! :D [/quote] Miten nämä ovat muka toisiaan poissulkevia? Se on toki tullut selväksi, että sinua ei kiinnosta kummankaan kärsimykset. [/quote] Aha. Sinähän sen tiedät ;) Minulla ei ole lapsia mutta koira löytyy, joka muuten pelkää raketteja. Silti ostin muutaman ja aion ne myös ampua, omalla pihalla, oikeaan aikaan ja samalla pidän huolen, että koirallani on kaikki hyvin (btw oma asenne vaikuttaa tähän paljon). Niin ja roskat kerään luonnollisesti myös itse! Ja ei toki ole toisiaan pois sulkevia, mutta täyttä jeesusteluahan tuo on ainakin sinulta! ;) Hauskaa uuttavuotta ja vähemmän hiekkaista alapäätä sinulle! Pus pus :) [/quote] Ai olen hiekkapillu, kun minua kiinnostaa mitä eläimille ja vanhuksille kuuluu? Minulla ei edes ole koiraa, joten se siitä. Vaikutat kyllä ihanalta ihmiseltä, toivottavasti tuli älykkäästä kommentistasi edes itsellesi hyvä mieli. Olisin sinuna huomattavasti huolestuneempi ihan oman alapään hiekkatilanteesta ja sierainten herneistä ja mitä näitä kliseisiä, mukahauskoja kielikuvia nyt voisi vielä luetella. Tui tui vaan. [/quote] Joku suuttu! :D Faktahan on se, ettet tiedä minusta yyyhtään mitään ja jatkoin vaan samaa linjaa minkä sinä aloitit: oletin sinun olevan hiekkapillu, niinkuin sinäkin oletit minun olevan itsekeskeinen hmmm, voisiko sanoa paskakasa. Että pata kattilaa soimaa. Olen itseasiassa täysin päinvastainen kuin mitä sinä oletat. Senkin takia haistan p***apuheen kun sellaista kuulen/nään. Eli edelleen voit lopettaa jeesustelun vanhuksista yms. kun et asioista oikeasti kiinnostunut ole ne vain sopivat tällähetkellä sinun agendaasi.
[/quote]
Mitä ihmettä sä oikein selität siellä?
[/quote]
No lue teksti uudestaan jos on luetun ymmärtämisessä häikkää. Noh selvennetään sitten: mua henkilökohtasesti ällöttää kun käytetään omien asioiden ajamiseen (tässä tapauksessa ilotulitteiden kieltämiseen) tekosyynä kaikkea muuta mistä on oikeasti kyse. Eli siitä omasta koirasta joka niitä raketteja pelkää. Ei tarvi keksiä mitään vanhusten trauma tarinaa kun ne jutut ei oikeasti juuri ketään kiinnosta (valitettavasti). Vaan se oma koira.
Olen aktiivinen koiraharrastaja ja olen sitä mieltä, että paukkuarkojen koirien omistajien ongelmat ovat paukkuarkojen koirien omistajien ongelmia, koirien vuoksi ei raketteja tule kieltää. Koirien jalostuksessa ja pennun valinnassa sen sijaan paukkuarkuuteen tulee ehdottomasti kiinnittää huomiota.
Raketit saisi mielestäni kieltää yksityishenkilöiltä. Käsittämätöntä rahan haaskausta, ympäristön saastuttamista, roskaamista, turhan häiriön, vaaratilanteiden ja pelon aiheuttamista kanssaihmisille. Raketeista seuraa tulipaloja ja vammautumisia. Paras olisi, jos ilotulitteita varten tarvittaisiin pätevyys ja erityislupa, myös uutenavuotena. Kunnat ja kaupungit voisivat järjestää omat ilotulituksensa.
Ilotulitteet ovat vastenmielisiä ja pelottavia monille ihmisillekin, mm. sodassa Suomea puolustaneille vanhuksille. Ikävää, ettet pysty käsittämään asiaa.
Fiksu ihminen antaisi ilotulitteisiin varatut rahat hyväntekeväisyyteen. Ymmärrän tietenkin, ettet käsitä tätäkään.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:38"]
Olen aktiivinen koiraharrastaja ja olen sitä mieltä, että paukkuarkojen koirien omistajien ongelmat ovat paukkuarkojen koirien omistajien ongelmia, koirien vuoksi ei raketteja tule kieltää. Koirien jalostuksessa ja pennun valinnassa sen sijaan paukkuarkuuteen tulee ehdottomasti kiinnittää huomiota.
Raketit saisi mielestäni kieltää yksityishenkilöiltä. Käsittämätöntä rahan haaskausta, ympäristön saastuttamista, roskaamista, turhan häiriön, vaaratilanteiden ja pelon aiheuttamista kanssaihmisille. Raketeista seuraa tulipaloja ja vammautumisia. Paras olisi, jos ilotulitteita varten tarvittaisiin pätevyys ja erityislupa, myös uutenavuotena. Kunnat ja kaupungit voisivat järjestää omat ilotulituksensa.
[/quote]
Mun mielestä taas: Koirat saisi mielestäni kieltää yksityishenkilöiltä. Käsittämätöntä rahan haaskausta, ympäristön saastuttamista, roskaamista, turhan häiriön, vaaratilanteiden ja pelon aiheuttamista kanssaihmisille. Koirista seuraa tulipaloja ja vammautumisia. Paras olisi, jos koiria varten tarvittaisiin pätevyys ja erityislupa, myös uutenavuotena.
Itsekin useamman koiran omistajana meinasin pissata aamulla housuuni kun nauroin niin paljon näille kamppanjoille fb:ssä.. Etenkin useammilla pienten rotujen omistajien sivuilla herätti suunnatonta närkästystä tämä erään koirakasvattajan teksti, jossa tämä totesi uskovansa että melkoisen suuri osa paukkuarkuuksista on ihmisen itsensä koiralle luomaa.. Ja olen hänen kanssaan täysin samaa mieltä. Meiltä löytyy koiraa useammastakin koosta ja rodusta, ja yhdenkään kanssa ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa rakettien kanssa. Pystyn kuljettamaan koko laumaani mukanani katsomassa raketteja, eikä yksikään edes hätkähdä paukkumista, koska en itse tee siitä mitään isoa numeroa. Ammumme itsekkin raketteja, koirat tyynesti katselevat vieressä kanssani, kun mies sytyttelee raketteja.
Samalla ystäväni koira, jota on pennusta saakka napattu aina syliin heti kun jossain kolahtaa ja alettu voivotella ylikimeästi: "Voi voi Puppe kun sinä nyt niin säikähdit tuota tuhmaa ääntä, voi Puppe raukkaa", viettää tämänkin uuden vuoden sisällä, rauhoittavilla huumattuna.. Mutta eihän se tietenkään ole missään määrin omistajan aiheuttamaa pelkoa..
Että minun ja koirieni puolesta ampukaa niin paljon kuin haluatte, kunhan siivoátte roskanne ;)
Pakko kai se on sit kuitenki ostaa. Ei voi olla ostamattakaan, jos FB-lampaat vastustaa.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:32"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:21"] [quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:00"] [quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:42"] [quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:25"] [quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:23"]Meillä kolmevuotias lapsi pelkää raketteja. Koirat eivät niinkään. Miksi kaikesta pitää tehdä ongelma? Suon raketit muille, ja meillekin ostetaan. Koirat lenkitetään ennen kuin pauke alkaa ja yöpissille pääsevät kun pahin on ohi. Pelkäävä lapsi katselee raketteja ikkunasta. [/quote] Näin juuri! Mutta tällä ihmisten itsekeskeisyydellä ei oo mitään rajaa nykyään. Kaikki pitäs mennä niinku itelle on paras. [/quote] Mitä itsekeskeisyyttä se on, jos ajattelee lemmikki-, villi- ja tuotantoeläinten paniikkia, pelkääviä lapsia, sotatraumaisia vanhuksia, lapsityövoimaa, ympäristöä jne? Mun mielestä itsekeskeisyys on sitä, ettei osata astua siitä omasta kuplasta pois. "Mun lapset tykkää tästä, tää on hyvä" [/quote] Rehellisesti nyt: kuinka moni raketteja pelkäävän koiran omistaja miettiin niitä "sotatraumaisia vanhuksia" ku yrittää raketteja kieltää?? :D Eiköhän se sessuli silloin ole enemmän huolen aiheena. Että voit lopettaa jeesustelun. Alapeukut I am ready for you! :D [/quote] Miten nämä ovat muka toisiaan poissulkevia? Se on toki tullut selväksi, että sinua ei kiinnosta kummankaan kärsimykset. [/quote] Aha. Sinähän sen tiedät ;) Minulla ei ole lapsia mutta koira löytyy, joka muuten pelkää raketteja. Silti ostin muutaman ja aion ne myös ampua, omalla pihalla, oikeaan aikaan ja samalla pidän huolen, että koirallani on kaikki hyvin (btw oma asenne vaikuttaa tähän paljon). Niin ja roskat kerään luonnollisesti myös itse! Ja ei toki ole toisiaan pois sulkevia, mutta täyttä jeesusteluahan tuo on ainakin sinulta! ;) Hauskaa uuttavuotta ja vähemmän hiekkaista alapäätä sinulle! Pus pus :) [/quote] Ai olen hiekkapillu, kun minua kiinnostaa mitä eläimille ja vanhuksille kuuluu? Minulla ei edes ole koiraa, joten se siitä. Vaikutat kyllä ihanalta ihmiseltä, toivottavasti tuli älykkäästä kommentistasi edes itsellesi hyvä mieli. Olisin sinuna huomattavasti huolestuneempi ihan oman alapään hiekkatilanteesta ja sierainten herneistä ja mitä näitä kliseisiä, mukahauskoja kielikuvia nyt voisi vielä luetella. Tui tui vaan. [/quote] Joku suuttu! :D Faktahan on se, ettet tiedä minusta yyyhtään mitään ja jatkoin vaan samaa linjaa minkä sinä aloitit: oletin sinun olevan hiekkapillu, niinkuin sinäkin oletit minun olevan itsekeskeinen hmmm, voisiko sanoa paskakasa. Että pata kattilaa soimaa. Olen itseasiassa täysin päinvastainen kuin mitä sinä oletat. Senkin takia haistan p***apuheen kun sellaista kuulen/nään. Eli edelleen voit lopettaa jeesustelun vanhuksista yms. kun et asioista oikeasti kiinnostunut ole ne vain sopivat tällähetkellä sinun agendaasi. [/quote] Mitä ihmettä sä oikein selität siellä? [/quote] No lue teksti uudestaan jos on luetun ymmärtämisessä häikkää. Noh selvennetään sitten: mua henkilökohtasesti ällöttää kun käytetään omien asioiden ajamiseen (tässä tapauksessa ilotulitteiden kieltämiseen) tekosyynä kaikkea muuta mistä on oikeasti kyse. Eli siitä omasta koirasta joka niitä raketteja pelkää. Ei tarvi keksiä mitään vanhusten trauma tarinaa kun ne jutut ei oikeasti juuri ketään kiinnosta (valitettavasti). Vaan se oma koira.
[/quote]
Sanoin jo, ettei mulla ole omaa koiraa. Kissa on, se ei välitä paukuista. Se kuitenkaan ei estä sitä, ettenkö tietäisi, että monet eläimet kärsivät, olen sen omin silmin nähnyt. Ja uskon, että monet lapset ja vanhuksetkin kärsivät. Se, ettet sinä itse veny veteraaneja ajattelemaan, ei tarkoita sitä, että se muille olisi mahdotonta. Yrität selvästi tässä jotain omaa virtuaalisädekehääsi kiillottaa, ei mene läpi.
t: Se, jota nimittelit hiekkapilluksi.
Niin kauan kun meidän lasten leikkipaikan läheisyydessä, keskellä katua, lenkkipolullani ja lasten pulkkamäessä on koiran paskaa, en aio uutena vuotena piitata yhtään jonkun rakin mielenterveydestä. Ammun oikein koko rahan edestä ja vaihdan paikkaa pitkin iltaa antaumuksella että omistaja on helisemässä epävakaan koiransa kanssa.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:32"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:21"] [quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:00"] [quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:42"] [quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:25"] [quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:23"]Meillä kolmevuotias lapsi pelkää raketteja. Koirat eivät niinkään. Miksi kaikesta pitää tehdä ongelma? Suon raketit muille, ja meillekin ostetaan. Koirat lenkitetään ennen kuin pauke alkaa ja yöpissille pääsevät kun pahin on ohi. Pelkäävä lapsi katselee raketteja ikkunasta. [/quote] Näin juuri! Mutta tällä ihmisten itsekeskeisyydellä ei oo mitään rajaa nykyään. Kaikki pitäs mennä niinku itelle on paras. [/quote] Mitä itsekeskeisyyttä se on, jos ajattelee lemmikki-, villi- ja tuotantoeläinten paniikkia, pelkääviä lapsia, sotatraumaisia vanhuksia, lapsityövoimaa, ympäristöä jne? Mun mielestä itsekeskeisyys on sitä, ettei osata astua siitä omasta kuplasta pois. "Mun lapset tykkää tästä, tää on hyvä" [/quote] Rehellisesti nyt: kuinka moni raketteja pelkäävän koiran omistaja miettiin niitä "sotatraumaisia vanhuksia" ku yrittää raketteja kieltää?? :D Eiköhän se sessuli silloin ole enemmän huolen aiheena. Että voit lopettaa jeesustelun. Alapeukut I am ready for you! :D [/quote] Miten nämä ovat muka toisiaan poissulkevia? Se on toki tullut selväksi, että sinua ei kiinnosta kummankaan kärsimykset. [/quote] Aha. Sinähän sen tiedät ;) Minulla ei ole lapsia mutta koira löytyy, joka muuten pelkää raketteja. Silti ostin muutaman ja aion ne myös ampua, omalla pihalla, oikeaan aikaan ja samalla pidän huolen, että koirallani on kaikki hyvin (btw oma asenne vaikuttaa tähän paljon). Niin ja roskat kerään luonnollisesti myös itse! Ja ei toki ole toisiaan pois sulkevia, mutta täyttä jeesusteluahan tuo on ainakin sinulta! ;) Hauskaa uuttavuotta ja vähemmän hiekkaista alapäätä sinulle! Pus pus :) [/quote] Ai olen hiekkapillu, kun minua kiinnostaa mitä eläimille ja vanhuksille kuuluu? Minulla ei edes ole koiraa, joten se siitä. Vaikutat kyllä ihanalta ihmiseltä, toivottavasti tuli älykkäästä kommentistasi edes itsellesi hyvä mieli. Olisin sinuna huomattavasti huolestuneempi ihan oman alapään hiekkatilanteesta ja sierainten herneistä ja mitä näitä kliseisiä, mukahauskoja kielikuvia nyt voisi vielä luetella. Tui tui vaan. [/quote] Joku suuttu! :D Faktahan on se, ettet tiedä minusta yyyhtään mitään ja jatkoin vaan samaa linjaa minkä sinä aloitit: oletin sinun olevan hiekkapillu, niinkuin sinäkin oletit minun olevan itsekeskeinen hmmm, voisiko sanoa paskakasa. Että pata kattilaa soimaa. Olen itseasiassa täysin päinvastainen kuin mitä sinä oletat. Senkin takia haistan p***apuheen kun sellaista kuulen/nään. Eli edelleen voit lopettaa jeesustelun vanhuksista yms. kun et asioista oikeasti kiinnostunut ole ne vain sopivat tällähetkellä sinun agendaasi. [/quote] Mitä ihmettä sä oikein selität siellä? [/quote] No lue teksti uudestaan jos on luetun ymmärtämisessä häikkää. Noh selvennetään sitten: mua henkilökohtasesti ällöttää kun käytetään omien asioiden ajamiseen (tässä tapauksessa ilotulitteiden kieltämiseen) tekosyynä kaikkea muuta mistä on oikeasti kyse. Eli siitä omasta koirasta joka niitä raketteja pelkää. Ei tarvi keksiä mitään vanhusten trauma tarinaa kun ne jutut ei oikeasti juuri ketään kiinnosta (valitettavasti). Vaan se oma koira.
[/quote]
Sanoin jo, ettei mulla ole omaa koiraa. Kissa on, se ei välitä paukuista. Se kuitenkaan ei estä sitä, ettenkö tietäisi, että monet eläimet kärsivät, olen sen omin silmin nähnyt. Ja uskon, että monet lapset ja vanhuksetkin kärsivät. Se, ettet sinä itse veny veteraaneja ajattelemaan, ei tarkoita sitä, että se muille olisi mahdotonta. Yrität selvästi tässä jotain omaa virtuaalisädekehääsi kiillottaa, ei mene läpi.
t: Se, jota nimittelit hiekkapilluksi.
[/quote]
Ei mene muuten sinunkaan "koirattomuus" ja "laupias samarilainen" esityskään. Veteraaneja hoidan n. 40 tuntia viikossa, että se siitä välinpitämättömyydestä.
Rakettien miinukset: Koirat pelkää, linnut pelkää ja kuolee, luonnoneläimet pelkää, vanhukset ja dementikot pelkää, roskan määrä, ympäristön kuormitus, onnettomuudet
Rakettien plussat: hetken ilo, lasten ilo, tunnelma...?
Jep selvää on, että tässä taloudessa ei raketteja ammuta.
Mulla on kolme kissaa ja koira, joita ei paukuttelu haittaa yhtään. Sen sijaan poikani pelkää raketteja hysteerisesti. Ottaa lievästi päähän, kun poika ei uskalla mennä ulos, kun muutamat paukut on jo kuulunut. Koskahan pauke loppuu...
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:19"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 07:05"]
Oma jännittynyt tila aiheuttaa koirilla tuon paniikin uutenavuotena. Siis niillä koirilla joilla paniikkia esiintyy. Testi ihmisille aatoksi; tarkkailkaa pulssianne ja muutenkin kiihtynyttä tilaa, stressiä, jännittyneisyyttä ja odotusta. Huomaatte kyllä, jos oikeasti haluatte, kuinka uusivuosi vaikuttaa mieleen. Koirat peilaa omistajien tunteita, asia jonka kaikkien koiranomistajien pitäisi nykyään jo tietää.
[/quote]
Ei pidä paikkaansa, johan tästä on tässä ketjussa puhuttu. Paukkuarkuus on periytyvää ja sitä esiintyy joillain koirilla, toisilla taas ei. Jotkut koirat ovat paukkuarkoja, koska ovat pelästyneet lenkillä väärään aikaan pamautettua ilotulitetta. Samalla omistajalla saattaa olla sekä paukkuarkoja että ei-pelkääviä koiria, vaikka kaikkia kohdellaan samoin. Kun koiran paukkupelko on fobian puolella, siinä ei omistajan käyttäytymisellä ole juuri vaikutusta.
[/quote]
Valitan, ei faktat alapeukuttamalla muuksi muutu. Vanhemmillani on yksi paukkuarka ja kaksi pelkäämätöntä palveluskoiraa, kaikkia kohdellaan ihan samoin. Itsellä onneksi kissoja, jotka eivät pelkää raketteja.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:27"]
Pelkääkö ne koirat raketteja ainoastaan uuden vuoden tienoilla, vai miksi kukaan ei vielä tässä 250 viestin aikana ole keksinyt valittaa myös kauppakeskusten, erilaisten tapahtumien ja yksityisten järjestämistä ilotulituksista, joita on pitkin vuotta?
[/quote]
Kappas kun edes Keskinen ei ammu 8 tuntia putkeen, saati sitten viikkoa putkeen.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:31"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:27"]
Pelkääkö ne koirat raketteja ainoastaan uuden vuoden tienoilla, vai miksi kukaan ei vielä tässä 250 viestin aikana ole keksinyt valittaa myös kauppakeskusten, erilaisten tapahtumien ja yksityisten järjestämistä ilotulituksista, joita on pitkin vuotta?
[/quote]
Miten tämä on taas näin vaikeaa? Järjestetyt ilotulitukset kestävät alle puoli tuntia ja niistä ilmoitetaan etukäteen. Hieman eri asia kuin se, että uudenvuodenaaton viikolla ammutaan sekalaisia pommeja milloin sattuu pitkin viikkoa, niin että koira on koko viikon pienessä paniikissa eikä pääse rauhassa tarpeilleen. Kun juuri tätä haja-ammuskelua tällä kampanjalla halutaan vähentää. Ja aika harvan kodin lähelle järjestettyjä tulituksia muutenkaan osuu, toisin kuin näitä uv:n raketteja.
[/quote]
No ei todellakaan ilmoiteta etukäteen, jos vaikka jossain häissä järjestetään ilotulitus. Paljon enempi kai sellainen säikäyttää iltalenkillä olevan koiran ja ulkoiluttajan, entä uuden vuoden pommittelu, joka on sentään ennakoitavissa joka vuosi.
Rakettien ampuminen on niin junttia kuin olla ja voi.
Toivottavasti se kielletään jossain vaiheessa kaikilta muilta paitsi ammattilaisilta. Täällä on niin idioottia porukkaa kommentoimassa, että en todellakaan antaisi niille tulta ja ruutia yhtä aikaa.
Kylläpä koiranomistajia ahistaa yksi paukepäivä, mutta mites kevät kun on kaikki tienselustat paskaa solkenaan? Niin, ei teistäkään kaikki jätä paskoja tienviereen, ei kaikki ilotulittelijat roskaa tai tule sinun ikkunan alle. Työkaverini sai eläinlääkäriltä rauhottavia koiralleen, muutko niitä ei saa? Taidan ostaa tänä vuonna satsin ilotulitteita ihan vain koirien takia.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:17"]
Miksi rakettien ampujat eivät kerää levittämiään roskia?
[/quote]
Miksi koiran omistajat ei kerää koiriensa jätöksiä?
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:00"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:42"] [quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:25"] [quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:23"]Meillä kolmevuotias lapsi pelkää raketteja. Koirat eivät niinkään. Miksi kaikesta pitää tehdä ongelma? Suon raketit muille, ja meillekin ostetaan. Koirat lenkitetään ennen kuin pauke alkaa ja yöpissille pääsevät kun pahin on ohi. Pelkäävä lapsi katselee raketteja ikkunasta. [/quote] Näin juuri! Mutta tällä ihmisten itsekeskeisyydellä ei oo mitään rajaa nykyään. Kaikki pitäs mennä niinku itelle on paras. [/quote] Mitä itsekeskeisyyttä se on, jos ajattelee lemmikki-, villi- ja tuotantoeläinten paniikkia, pelkääviä lapsia, sotatraumaisia vanhuksia, lapsityövoimaa, ympäristöä jne? Mun mielestä itsekeskeisyys on sitä, ettei osata astua siitä omasta kuplasta pois. "Mun lapset tykkää tästä, tää on hyvä" [/quote] Rehellisesti nyt: kuinka moni raketteja pelkäävän koiran omistaja miettiin niitä "sotatraumaisia vanhuksia" ku yrittää raketteja kieltää?? :D Eiköhän se sessuli silloin ole enemmän huolen aiheena. Että voit lopettaa jeesustelun. Alapeukut I am ready for you! :D [/quote] Miten nämä ovat muka toisiaan poissulkevia? Se on toki tullut selväksi, että sinua ei kiinnosta kummankaan kärsimykset. [/quote] Aha. Sinähän sen tiedät ;) Minulla ei ole lapsia mutta koira löytyy, joka muuten pelkää raketteja. Silti ostin muutaman ja aion ne myös ampua, omalla pihalla, oikeaan aikaan ja samalla pidän huolen, että koirallani on kaikki hyvin (btw oma asenne vaikuttaa tähän paljon). Niin ja roskat kerään luonnollisesti myös itse! Ja ei toki ole toisiaan pois sulkevia, mutta täyttä jeesusteluahan tuo on ainakin sinulta! ;) Hauskaa uuttavuotta ja vähemmän hiekkaista alapäätä sinulle! Pus pus :)
[/quote]
Ai olen hiekkapillu, kun minua kiinnostaa mitä eläimille ja vanhuksille kuuluu? Minulla ei edes ole koiraa, joten se siitä. Vaikutat kyllä ihanalta ihmiseltä, toivottavasti tuli älykkäästä kommentistasi edes itsellesi hyvä mieli. Olisin sinuna huomattavasti huolestuneempi ihan oman alapään hiekkatilanteesta ja sierainten herneistä ja mitä näitä kliseisiä, mukahauskoja kielikuvia nyt voisi vielä luetella.
Tui tui vaan.
[/quote]
Joku suuttu! :D Faktahan on se, ettet tiedä minusta yyyhtään mitään ja jatkoin vaan samaa linjaa minkä sinä aloitit: oletin sinun olevan hiekkapillu, niinkuin sinäkin oletit minun olevan itsekeskeinen hmmm, voisiko sanoa paskakasa. Että pata kattilaa soimaa. Olen itseasiassa täysin päinvastainen kuin mitä sinä oletat. Senkin takia haistan p***apuheen kun sellaista kuulen/nään. Eli edelleen voit lopettaa jeesustelun vanhuksista yms. kun et asioista oikeasti kiinnostunut ole ne vain sopivat tällähetkellä sinun agendaasi.