FB:n älä osta raketteja- kampanja: jösses!
Itsekkyyden huippu! Halutaan, että ihmiset jättävät ilotulitteet kerran vuodessa ostamatta koska MUN koira! Niin että viis lasten ja aikuisten ilosta KERRAN vuodessa. On kyllä ihan sen koiran isännän/emännän vastuulla huolehtia siitä eläimestään eikä kiusata muita typerillä kielloilla. Mikä ihmisiä vaivaa? Koska suomalaisista tuli noin itsekkäitä? Muuttakaa maalle tai lappiin niin saatte elellä rauhassa eläintenne kanssa ja antakaa muiden pitää hauskaa!
Kommentit (261)
Jos ampuisivat silloin kun sallittu mutta ei, pitää aloittaa posauttelu heti kun myynti alkaa.
Mikä niitä koiria sitten nykyään riivaa? Mahtaako ne huomata jo isännästä että nyt tarttee hermostua paukkeesta. Ennen olisi sellaiset koirat lopetettu varmaan melko äkkiä, ei metsällä niillä taida mitään tehdä.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:23"]Meillä kolmevuotias lapsi pelkää raketteja. Koirat eivät niinkään. Miksi kaikesta pitää tehdä ongelma? Suon raketit muille, ja meillekin ostetaan. Koirat lenkitetään ennen kuin pauke alkaa ja yöpissille pääsevät kun pahin on ohi. Pelkäävä lapsi katselee raketteja ikkunasta.
[/quote]
Näin juuri! Mutta tällä ihmisten itsekeskeisyydellä ei oo mitään rajaa nykyään. Kaikki pitäs mennä niinku itelle on paras.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:25"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:23"]Meillä kolmevuotias lapsi pelkää raketteja. Koirat eivät niinkään. Miksi kaikesta pitää tehdä ongelma? Suon raketit muille, ja meillekin ostetaan. Koirat lenkitetään ennen kuin pauke alkaa ja yöpissille pääsevät kun pahin on ohi. Pelkäävä lapsi katselee raketteja ikkunasta. [/quote] Näin juuri! Mutta tällä ihmisten itsekeskeisyydellä ei oo mitään rajaa nykyään. Kaikki pitäs mennä niinku itelle on paras.
[/quote]
Mitä itsekeskeisyyttä se on, jos ajattelee lemmikki-, villi- ja tuotantoeläinten paniikkia, pelkääviä lapsia, sotatraumaisia vanhuksia, lapsityövoimaa, ympäristöä jne? Mun mielestä itsekeskeisyys on sitä, ettei osata astua siitä omasta kuplasta pois. "Mun lapset tykkää tästä, tää on hyvä"
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:25"]
Mikä niitä koiria sitten nykyään riivaa? Mahtaako ne huomata jo isännästä että nyt tarttee hermostua paukkeesta. Ennen olisi sellaiset koirat lopetettu varmaan melko äkkiä, ei metsällä niillä taida mitään tehdä.
[/quote]
Niin, paukkuarkuus ei ole lemmikkikoiralle mikään ongelma, kun ei se niitä paukkuja arjessa kärsimään. Moni palvelus- ja metsästyskoiraksi aiottukin on paukkuarka, silloin se pitää pistää muihin hommiin. Oma koirani sieti vuosia paukkuja normaalisti, kunnes joku ääliö peläytti sen räjäyttämällä lenkin aikana lähietäisyydellä paukun aamupäivällä uudenvuodenaattona. Sen jälkeen reppana vapisi kauhusta aina uudenvuoden tienoilla, pelon laukeamiseen riitti pienempikin pamaus. Ihan sama, kuinka rauhallisia omistajat ympärillä olivat. Taustamusiikilla ja suljetuilla verhoilla yritimme hämätä reppanaa.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:23"]
Meillä kolmevuotias lapsi pelkää raketteja. Koirat eivät niinkään. Miksi kaikesta pitää tehdä ongelma? Suon raketit muille, ja meillekin ostetaan. Koirat lenkitetään ennen kuin pauke alkaa ja yöpissille pääsevät kun pahin on ohi. Pelkäävä lapsi katselee raketteja ikkunasta.
[/quote]
Ongelma on se, ettei se paukuttelu pysy jästipäillä käsissä, vaan niitä paukkuja paukutellaan pitkin viikkoa niin, että lemmikit ja osa lapsista on aivan hermoraunioita. Eikö tämä ole aika monesti tässä ketjussa toistettu jo?
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:25"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:23"]Meillä kolmevuotias lapsi pelkää raketteja. Koirat eivät niinkään. Miksi kaikesta pitää tehdä ongelma? Suon raketit muille, ja meillekin ostetaan. Koirat lenkitetään ennen kuin pauke alkaa ja yöpissille pääsevät kun pahin on ohi. Pelkäävä lapsi katselee raketteja ikkunasta. [/quote] Näin juuri! Mutta tällä ihmisten itsekeskeisyydellä ei oo mitään rajaa nykyään. Kaikki pitäs mennä niinku itelle on paras.
[/quote]
Mitä itsekeskeisyyttä se on, jos ajattelee lemmikki-, villi- ja tuotantoeläinten paniikkia, pelkääviä lapsia, sotatraumaisia vanhuksia, lapsityövoimaa, ympäristöä jne? Mun mielestä itsekeskeisyys on sitä, ettei osata astua siitä omasta kuplasta pois. "Mun lapset tykkää tästä, tää on hyvä"
[/quote]
Rehellisesti nyt: kuinka moni raketteja pelkäävän koiran omistaja miettiin niitä "sotatraumaisia vanhuksia" ku yrittää raketteja kieltää?? :D Eiköhän se sessuli silloin ole enemmän huolen aiheena. Että voit lopettaa jeesustelun. Alapeukut I am ready for you! :D
Meillä ei koira paukkuja pelkää, mutta yksityisten ilotulitteet ovat vaarallisia sekä ihmisille, eläimille, että rakennuksille. Moni sivullinen saa vammoja ja monta tulipaloa syttyy. Yksikin on liikaa. Puhumattakaan mm. sotaveteraanien traumoista. Ainoat itsekeskeiset tässä keskustelussa on rakettien puolustelijat. Ne muutamat oikeana ajankohtana ja oikein paukuttelevat jäävät ikävään välikäteen niin monen törpön vuoksi.
Näinpä, ja meidän pitää sietää ympäri vuoden sitä räksytystä ja kakkakasoja. ..
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:42"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:25"] [quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:23"]Meillä kolmevuotias lapsi pelkää raketteja. Koirat eivät niinkään. Miksi kaikesta pitää tehdä ongelma? Suon raketit muille, ja meillekin ostetaan. Koirat lenkitetään ennen kuin pauke alkaa ja yöpissille pääsevät kun pahin on ohi. Pelkäävä lapsi katselee raketteja ikkunasta. [/quote] Näin juuri! Mutta tällä ihmisten itsekeskeisyydellä ei oo mitään rajaa nykyään. Kaikki pitäs mennä niinku itelle on paras. [/quote] Mitä itsekeskeisyyttä se on, jos ajattelee lemmikki-, villi- ja tuotantoeläinten paniikkia, pelkääviä lapsia, sotatraumaisia vanhuksia, lapsityövoimaa, ympäristöä jne? Mun mielestä itsekeskeisyys on sitä, ettei osata astua siitä omasta kuplasta pois. "Mun lapset tykkää tästä, tää on hyvä" [/quote] Rehellisesti nyt: kuinka moni raketteja pelkäävän koiran omistaja miettiin niitä "sotatraumaisia vanhuksia" ku yrittää raketteja kieltää?? :D Eiköhän se sessuli silloin ole enemmän huolen aiheena. Että voit lopettaa jeesustelun. Alapeukut I am ready for you! :D
[/quote]
No ainakin itse mietin :) Jännä, että länsimaisen lapsen "riemu" saa mennä aina kaiken muun edelle... Seuraavana päivänä voikin sitten kiukutella, kun vasta ostettu puhelin onkin väärän värinen ja ihan paska.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:42"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:25"] [quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:23"]Meillä kolmevuotias lapsi pelkää raketteja. Koirat eivät niinkään. Miksi kaikesta pitää tehdä ongelma? Suon raketit muille, ja meillekin ostetaan. Koirat lenkitetään ennen kuin pauke alkaa ja yöpissille pääsevät kun pahin on ohi. Pelkäävä lapsi katselee raketteja ikkunasta. [/quote] Näin juuri! Mutta tällä ihmisten itsekeskeisyydellä ei oo mitään rajaa nykyään. Kaikki pitäs mennä niinku itelle on paras. [/quote] Mitä itsekeskeisyyttä se on, jos ajattelee lemmikki-, villi- ja tuotantoeläinten paniikkia, pelkääviä lapsia, sotatraumaisia vanhuksia, lapsityövoimaa, ympäristöä jne? Mun mielestä itsekeskeisyys on sitä, ettei osata astua siitä omasta kuplasta pois. "Mun lapset tykkää tästä, tää on hyvä" [/quote] Rehellisesti nyt: kuinka moni raketteja pelkäävän koiran omistaja miettiin niitä "sotatraumaisia vanhuksia" ku yrittää raketteja kieltää?? :D Eiköhän se sessuli silloin ole enemmän huolen aiheena. Että voit lopettaa jeesustelun. Alapeukut I am ready for you! :D
[/quote]
Miten nämä ovat muka toisiaan poissulkevia? Se on toki tullut selväksi, että sinua ei kiinnosta kummankaan kärsimykset.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:22"]Koiranpaskasta saadaan nauttia ympäri vuoden, nyt on kyse kuitenkin vain yhdestä illasta/yöstä..Me ainakin ammutaan raketteja lasten iloksi hyvällä omallatunnolla, ollaan selvinpäin ja korjaamme roskat pois.
[/quote]
Mä haluan nähdä kun rämmitte jonnekin lepikkoon etsimään niitä rakettien roskia :D Jos kyse on ihan raketista, ei mistään paikallaan pysyvästä pikkupaukusta...
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:37"]Valitatte rakettien roskista, mutta paskatatte koirianne katujen varsille ympäri vuoden? Ah sehän on aina niin kaunis näky!
[/quote]
Mua ainakin vituttaa omasta pihasta kerätä rakettien roskia kun yhtään rakettia en ammu. Kerään myös koirani jätökset, toivon myös rakettien ampujien keräävän roskansa.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 19:20"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:48"]
Pikkulapset ja dementikkovanhukset pelkää. Mutta mitä niistä, jättäkää paukut ostamatta KOIRIEN vuoksi.
[/quote]
Aika moni iäkäs dementikko kaivautuu uudenvuodenyönä poteroonsa, käytännössä esim. oman sänkynsä alle, kun ei elä enää tässä hetkessä ja olettaa siten olevansa taas sodassa.
[/quote]
Meidän mummo ei ollu edes dementikko, pää toimi oikein hyvin. Silti sodan kokeneena paineli pimeään vessaan istumaan kun raketteja ammuttiin. Sama juttu kovalla ukkosella.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:25"]Mikä niitä koiria sitten nykyään riivaa? Mahtaako ne huomata jo isännästä että nyt tarttee hermostua paukkeesta. Ennen olisi sellaiset koirat lopetettu varmaan melko äkkiä, ei metsällä niillä taida mitään tehdä.
[/quote]
Eikä kaikki koirat ole metsäkoiria, eikä kaikki omistajat metsästäjiä.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:59"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 19:20"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:48"]
Pikkulapset ja dementikkovanhukset pelkää. Mutta mitä niistä, jättäkää paukut ostamatta KOIRIEN vuoksi.
[/quote]
Aika moni iäkäs dementikko kaivautuu uudenvuodenyönä poteroonsa, käytännössä esim. oman sänkynsä alle, kun ei elä enää tässä hetkessä ja olettaa siten olevansa taas sodassa.
[/quote]
Meidän mummo ei ollu edes dementikko, pää toimi oikein hyvin. Silti sodan kokeneena paineli pimeään vessaan istumaan kun raketteja ammuttiin. Sama juttu kovalla ukkosella.
[/quote]
Kielletään siis ukkonen! T. Päivi Räsänen.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:00"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:42"] [quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:25"] [quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:23"]Meillä kolmevuotias lapsi pelkää raketteja. Koirat eivät niinkään. Miksi kaikesta pitää tehdä ongelma? Suon raketit muille, ja meillekin ostetaan. Koirat lenkitetään ennen kuin pauke alkaa ja yöpissille pääsevät kun pahin on ohi. Pelkäävä lapsi katselee raketteja ikkunasta. [/quote] Näin juuri! Mutta tällä ihmisten itsekeskeisyydellä ei oo mitään rajaa nykyään. Kaikki pitäs mennä niinku itelle on paras. [/quote] Mitä itsekeskeisyyttä se on, jos ajattelee lemmikki-, villi- ja tuotantoeläinten paniikkia, pelkääviä lapsia, sotatraumaisia vanhuksia, lapsityövoimaa, ympäristöä jne? Mun mielestä itsekeskeisyys on sitä, ettei osata astua siitä omasta kuplasta pois. "Mun lapset tykkää tästä, tää on hyvä" [/quote] Rehellisesti nyt: kuinka moni raketteja pelkäävän koiran omistaja miettiin niitä "sotatraumaisia vanhuksia" ku yrittää raketteja kieltää?? :D Eiköhän se sessuli silloin ole enemmän huolen aiheena. Että voit lopettaa jeesustelun. Alapeukut I am ready for you! :D [/quote] Miten nämä ovat muka toisiaan poissulkevia? Se on toki tullut selväksi, että sinua ei kiinnosta kummankaan kärsimykset. [/quote] Aha. Sinähän sen tiedät ;) Minulla ei ole lapsia mutta koira löytyy, joka muuten pelkää raketteja. Silti ostin muutaman ja aion ne myös ampua, omalla pihalla, oikeaan aikaan ja samalla pidän huolen, että koirallani on kaikki hyvin (btw oma asenne vaikuttaa tähän paljon). Niin ja roskat kerään luonnollisesti myös itse! Ja ei toki ole toisiaan pois sulkevia, mutta täyttä jeesusteluahan tuo on ainakin sinulta! ;) Hauskaa uuttavuotta ja vähemmän hiekkaista alapäätä sinulle! Pus pus :)
[/quote]
Ei kuule todellakaan vaikuta oma asenne koiran paukkuarkuuteen. Jos noin väität, et todellakaan tiedä mitään koirista.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:17"]
Mua risoo se järjetön roskamäärä. Mun mielestä voisi olla ihan hyvin järjestetty ilotulitus, vaikka muutamakin ympäri kaupunkia. Mutta ei, jengi ampuu miten sattuu ja omalta pihalta saa poimia kassillisen muiden roskia.
[/quote]
Plus että niitä raketteja ampuu humalaiset ja pienet lapset ilman valvontaa. Niitä sitten ammutaan mm. autoja ja väkijoukkoja päin.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:45"]
Näinpä, ja meidän pitää sietää ympäri vuoden sitä räksytystä ja kakkakasoja. ..
[/quote
Enemmän pitää sietää ympäri vuoden kännisten mesoamista, kaduille, porttikonkeihin, bussipysäkeille kuseksimista, rikottuja kaljapulloja ja muita lasinsirpaleita, oksennusta kadut puolillaan,samoin porttikongit ym aineelliset haitat ym..Koirankakat jossain pöpelikössä on pisara meressä.
Meillä kolmevuotias lapsi pelkää raketteja. Koirat eivät niinkään. Miksi kaikesta pitää tehdä ongelma? Suon raketit muille, ja meillekin ostetaan. Koirat lenkitetään ennen kuin pauke alkaa ja yöpissille pääsevät kun pahin on ohi. Pelkäävä lapsi katselee raketteja ikkunasta.