Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jättäisitkö miehesi yhden lyönnin jälkeen?

Vierailija
29.12.2014 |

Käsi sydämellä, jättäisitkö? Missä menee raja? Jättäisitkö tönäisystä, läpsäisystä? Jättäisitkö, vaikka olisit ensin lyönyt henkisesti?

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu todella paljon kaikesta..Yleisesti joo lähtisin heti enkä taakseni katsoisi mutta mutta meillä kun tuo läpsiminen ja kevyt lyöminen kuuluu myös öisin tapahtuviin  intiimihetkiin niin se raja on vähän häilyvä.. Ja riippuu jonkinverran siitä paljonko oisin lämmittänyt sanoillani miestä valmiiksi koska facta on se, että mieltä kun mieheltä loppuu ennen naista sanat ja sitten se on jo tilaustyö.

Tee niiku tykkäät..Jos tunnet ,että et voi jatkaa ja tuntuu ,että tuo tuli täysin tyhjästä nin lähde ihmeessä, itsellä se on vähän häilyvä kuten sanoin.

Vierailija
42/108 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 15:12"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 15:08"]

En välttämättä. Mieheni kerran vuosia sitten kuristi minua känni-illan ja ison riidan päätteeksi. Olin ärsyttänyt häntä monta tuntia ja riitely vain jatkui ja miehellä pimahti. Se oli iso kriisi meidän suhteessa ja siihen johtaneiden asioiden takia jo kerran meinattiin erota. Saatiin suhde kuntoon ja huomattiin, että alkoholilla oli suuri merkitys siinä, että suhde oli niin huonossa jamassa. Nyt ollaan onnellisesti yhdessä perheenä, eikä mitään vastaavaa ole tapahtunut vuosiin. Alkoholia juodaan nykyään kohtuudella, minä en oikeastaan enää ollenkaan. Olen onnellinen, että saimme asiat selvitettyä ja olemme vielä yhdessä.

[/quote]Kuristi? Tuohan on jo törkeä pahoinpitely? Miten tuollaisen voi unohtaa ja elää "onnellisena" perheenä?

[/quote]

Koska minä olin siihen ihan yhtä lailla syyllinen. Oikeasti ärsytin miestäni todella paljon ja hän oli todella sekaisin, eikä kyllä ollut oma itsensä. Voi kuulostaa todella kamalalta, kun ei tiedä tilanteeseen johtaneita syitä. Ei hän mitenkään tosissaan kuristanut, otti kaulasta kiinni ja päästi, kun huusin että sattuu. Joo, tää kuulostaa kauhealta, mutta oikeasti mies oli todella järkyttynyt seuraavana päivänä, kun kerroin mitä oli tapahtunut ja tätä asiaa puitiin kauan ja olimme vähällä erota. Hän ei muistanut koko tapahtumaa. Eikä mieheni tekisi koskaan enää sellaista, se on vannotettu. Ja mä tiedän, koska tunnen mieheni yli 10 vuoden ajalta, että mitään väkivaltaa ei tule enää koskaan tapahtumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tähän. Ei kannata yleistää.

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 15:14"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 15:10"]

Täällä mammat on herttisen yksimielisiä siitä, että jos kerrankaan litsari poskelle mäjähtää, niin homma on paketissa, eli vähintään välittömästi ero ja mielellään vielä rosikseenkin. 

Mutta mites sitten asia on toisinpäin, eli kun se litsari tuleekin sieltä teidän suunnalta. Saako välittömästi heittää akan pihalle, vai pitääkö vaan ottaa tyynesti vastaan, sillä eihän nyt kunnon mies naisen litsarista ole moksiskaan, vai mites se menee tuossa tapauksessa?

[/quote]

Juurihan tuossa mainittiin että yleensä nollatoleranssi on henkilöllä molempiin suuntiin. Ne varmaan antaa anteeksi jotka itsekin harrastaa fyysistä ojentamista, muut taas ei.

[/quote]

Vierailija
44/108 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jättänyt miestäni. Olemme käyneet asian suhteen pariterapiassakin. Ikävin ajatus, joka minulle vuoden pituisen parisuhdeterapian aikana iski oli, että voisin alitajuisesti pitää miestäni tylsänä, jollei hänellä olisi äkkipikaista luoteenpiirrettä, jonka olemassaolosta ei tiedä kukaan perheen ulkopuolella. Itse keksin tuon ajatuksen jonain käyntikertojen välillä ja kun kerroin terapeutille ajatuksesta, hän ei kommentoinut sitä sen enempää. Tuo terapeutti uskoi johonkin asioiden syväkäsittelyyn metatasolla, eikä antanut valmiita vastauksia tms. Mutta minua tuo ajatus vaivaa taustalla. Jos meillä menee pitkään hyvin ilman väkivallan purkauksia mieheni taholta, voin mielestäni alkaa alitajuisesti pitää miestäni tylsänä.

 

Samalla mieheni väkivalta  on asia, jonka tietoisella tasolla eniten haluaisin muuttaa parisuhteessamme.

 

Mieheni tekemä väkivalta on ollut lievää (ei mustelmaa) ja harvakseltaan mutta toistuvaa, avioliittoa takana nyt 13 vuotta.

 

  Maija

Vierailija
45/108 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasi kuulosti vähän erilaiselta otsikossa. Miehen yhtäkkinen nyrkinisku on vähän eri asia kuin se että sinä olet aloittanut väkivallan ja mies vain tönäisi ja läpsäisi reiteen... Jotain rajaa. Sinähän olet tuossa suhteessa se väkivaltainen joten ei tietenkään sulla oo varaa tuomita muita väkivaltaisia.

Vierailija
46/108 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:47"]No riippuu siitä miksi läpsäisi. Ja puhutaanko nyt kunnolla turpiin saamisesta vai läimäyttämisestä. Tuskin jättäisin, sillä mieheni on kultaisin ihminen maan päällä ja minun tulisi mokata tosi tosi pahasti että löisi. Henkistä väkivaltaa en kestäisi, minusta pahempaa.
[/quote]

Eli sinun syysi, jos mies lyö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/108 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:40"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:17"]

Kyllä joo jättäisin. Ne naiset jotka antaa miestensä mäiskiä itseään eivätkä lähde suhteesta, on varmaan suurin syy siihen miksi niin monet miehet lyö, saavat aina kaiken anteeksi niin eivät näe syytä muuttaa käytöstään.

[/quote]

Naiset (uhrit) on suurin syy siihen miksi miehet lyö? Ihan totta hei.

 

[/quote]

Eikö ihan oikeesti tällaisesta uhrien syyllistämisestä olla vieläkään päästy eroon? Tuostakin kommentista yli 20 tykkää?!?!!!
[/quote]

No sanoohan täälläkin osa, että syy olisi hänessä itsessä, kun on miehen niin suututtanut.

Vierailija
48/108 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 15:39"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:40"] [quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:17"] Kyllä joo jättäisin. Ne naiset jotka antaa miestensä mäiskiä itseään eivätkä lähde suhteesta, on varmaan suurin syy siihen miksi niin monet miehet lyö, saavat aina kaiken anteeksi niin eivät näe syytä muuttaa käytöstään. [/quote] Naiset (uhrit) on suurin syy siihen miksi miehet lyö? Ihan totta hei.   [/quote] Eikö ihan oikeesti tällaisesta uhrien syyllistämisestä olla vieläkään päästy eroon? Tuostakin kommentista yli 20 tykkää?!?!!! [/quote] No sanoohan täälläkin osa, että syy olisi hänessä itsessä, kun on miehen niin suututtanut.

[/quote]

No toi 2 on omaa luokkaansa silti kun ei syyllistä edes itseään vaan muita naisia. Ja moni komppaa häntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/108 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti, varsinkin jos se tapahtuu suhteen alussa. Ei siksi, että yksi litsari itsessään olisi anteeksiantamaton teko, vaan siksi että se kertoo jostain isommasta ongelmasta (joko lyöjässä tai parisuhdedynamiikassa tai molemmissa). Olin nuorena (liian) pitkään parisuhteessa jossa mies käytti väkivaltaa - minkä ymmärsin vasta jälkikäteen, koska se ei ollut fyysistä laatua. Se teki minusta melko valikoivan ja olen jättänyt tapailun jo alkumetreillä mikäli olen huomannut ihmisessä tiettyjä käytösmalleja/luonteenpiirteitä. Se on suojannut minua hyvin kokemasta samaa uudestaan, vaikka sellaisia ihmisiä ei olekaan jotka eivät pystyisi satuttamaan ketään.

Vierailija
50/108 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/108 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 15:17"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 15:14"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 15:10"]

Täällä mammat on herttisen yksimielisiä siitä, että jos kerrankaan litsari poskelle mäjähtää, niin homma on paketissa, eli vähintään välittömästi ero ja mielellään vielä rosikseenkin. 

Mutta mites sitten asia on toisinpäin, eli kun se litsari tuleekin sieltä teidän suunnalta. Saako välittömästi heittää akan pihalle, vai pitääkö vaan ottaa tyynesti vastaan, sillä eihän nyt kunnon mies naisen litsarista ole moksiskaan, vai mites se menee tuossa tapauksessa?

[/quote]

Juurihan tuossa mainittiin että yleensä nollatoleranssi on henkilöllä molempiin suuntiin. Ne varmaan antaa anteeksi jotka itsekin harrastaa fyysistä ojentamista, muut taas ei.

[/quote]

Mutta mikä on sinun henkilökohtainen kantasi siihen, heitetäänkö eukko heti ensimmäisestä litsarista pihalle?

[/quote]

Mites mä arvasin, että tähän ei enää vastausta herukaan, vaikka aiemmin on huudettu kitarisat suorana samassa ketjussa, että välittömästi äijä mäkeen jos kerrankaan litsari viuhuu.

Vierailija
52/108 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 15:17"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 15:14"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 15:10"]

Täällä mammat on herttisen yksimielisiä siitä, että jos kerrankaan litsari poskelle mäjähtää, niin homma on paketissa, eli vähintään välittömästi ero ja mielellään vielä rosikseenkin. 

Mutta mites sitten asia on toisinpäin, eli kun se litsari tuleekin sieltä teidän suunnalta. Saako välittömästi heittää akan pihalle, vai pitääkö vaan ottaa tyynesti vastaan, sillä eihän nyt kunnon mies naisen litsarista ole moksiskaan, vai mites se menee tuossa tapauksessa?

[/quote]

Juurihan tuossa mainittiin että yleensä nollatoleranssi on henkilöllä molempiin suuntiin. Ne varmaan antaa anteeksi jotka itsekin harrastaa fyysistä ojentamista, muut taas ei.

[/quote]

Mutta mikä on sinun henkilökohtainen kantasi siihen, heitetäänkö eukko heti ensimmäisestä litsarista pihalle?

[/quote]

Ei tämä ole mielestäni sukupuolikysymys, itse en hyväksy minkäänlaista väkivaltaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/108 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu voimakkuudesta. Kunnon lyömistä, niin se on kerta se ja ukko ulos. Jos läpsäisee, antaisin vaihtoehdoksi pariterapian/yksilöterapian, tai ero. Jatkuvasta räyhäämisestä, pelottavasta, tai epäkunnioittavasta käytöksestä sama juttu. Kaksi vaihtoehtoa...lapsuudessa olen nähnyt ihan tarpeeksi henkistä ja fyysistä väkivaltaa, en todellakaan suostuisi enää kenenkään kynnysmatoksi.

Vierailija
54/108 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 15:46"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 15:17"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 15:14"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 15:10"]

Täällä mammat on herttisen yksimielisiä siitä, että jos kerrankaan litsari poskelle mäjähtää, niin homma on paketissa, eli vähintään välittömästi ero ja mielellään vielä rosikseenkin. 

Mutta mites sitten asia on toisinpäin, eli kun se litsari tuleekin sieltä teidän suunnalta. Saako välittömästi heittää akan pihalle, vai pitääkö vaan ottaa tyynesti vastaan, sillä eihän nyt kunnon mies naisen litsarista ole moksiskaan, vai mites se menee tuossa tapauksessa?

[/quote]

Juurihan tuossa mainittiin että yleensä nollatoleranssi on henkilöllä molempiin suuntiin. Ne varmaan antaa anteeksi jotka itsekin harrastaa fyysistä ojentamista, muut taas ei.

[/quote]

Mutta mikä on sinun henkilökohtainen kantasi siihen, heitetäänkö eukko heti ensimmäisestä litsarista pihalle?

[/quote]

Mites mä arvasin, että tähän ei enää vastausta herukaan, vaikka aiemmin on huudettu kitarisat suorana samassa ketjussa, että välittömästi äijä mäkeen jos kerrankaan litsari viuhuu.

[/quote]

 Tottakai saa heittää, mikäli oma henk.koht. raja siinä kulkee. Ei ole sukupuolikysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/108 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 15:50"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 15:17"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 15:14"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 15:10"]

Täällä mammat on herttisen yksimielisiä siitä, että jos kerrankaan litsari poskelle mäjähtää, niin homma on paketissa, eli vähintään välittömästi ero ja mielellään vielä rosikseenkin. 

Mutta mites sitten asia on toisinpäin, eli kun se litsari tuleekin sieltä teidän suunnalta. Saako välittömästi heittää akan pihalle, vai pitääkö vaan ottaa tyynesti vastaan, sillä eihän nyt kunnon mies naisen litsarista ole moksiskaan, vai mites se menee tuossa tapauksessa?

[/quote]

Juurihan tuossa mainittiin että yleensä nollatoleranssi on henkilöllä molempiin suuntiin. Ne varmaan antaa anteeksi jotka itsekin harrastaa fyysistä ojentamista, muut taas ei.

[/quote]

Mutta mikä on sinun henkilökohtainen kantasi siihen, heitetäänkö eukko heti ensimmäisestä litsarista pihalle?

[/quote]

Ei tämä ole mielestäni sukupuolikysymys, itse en hyväksy minkäänlaista väkivaltaa.

[/quote]

Eli mielestäsi miehen ja naisen litsari on tismalleen samanarvoinen?

Kun siis kuulet, että naapurisi Jouko on läimässyt riidan päätteeksi vaimoaan Irmeliä litsarilla poskipäähän, niin ehdotat hyvälle ystävällesi Irmelille välitöntä muuttoa turvakotiin. Kun taas kuulet, että riidan päätteeksi Irmeli on lasauttanut litsarin Joukon poskelle, niin sinä suosittelet Joukolle välitöntä muuttoa turvakotiin. Näinkö sen siis mielestäsi kuuluisi mennä?

Vierailija
56/108 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin väkivaltaisessa suhteessa melko pitkään. Pienestä tönäisystä se alkoi ja aika nopeasti meni kunnon lyömiseksi. Syyhän oli tietenkin aina minussa itsessäni, kun olin sanonut sitä tai tätä... Onneksi pääsin kuitenkin eroon tyypistä ennen kuin henki meni. 

Vierailija
57/108 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:15"]

Käsi sydämellä, jättäisitkö? Missä menee raja? Jättäisitkö tönäisystä, läpsäisystä? Jättäisitkö, vaikka olisit ensin lyönyt henkisesti?

[/quote]

Jättäisin ja mies tietää sen. En siedä minkäänlaista väkivaltaa. Siskoni kuoli miehensä hakkaamana. Mulla on väkivaltaan nollatoleranssi. Kukaan ei lyö ketään.

Vierailija
58/108 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 15:46"][quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 15:17"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 15:14"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 15:10"]

Täällä mammat on herttisen yksimielisiä siitä, että jos kerrankaan litsari poskelle mäjähtää, niin homma on paketissa, eli vähintään välittömästi ero ja mielellään vielä rosikseenkin. 

Mutta mites sitten asia on toisinpäin, eli kun se litsari tuleekin sieltä teidän suunnalta. Saako välittömästi heittää akan pihalle, vai pitääkö vaan ottaa tyynesti vastaan, sillä eihän nyt kunnon mies naisen litsarista ole moksiskaan, vai mites se menee tuossa tapauksessa?

[/quote]

Juurihan tuossa mainittiin että yleensä nollatoleranssi on henkilöllä molempiin suuntiin. Ne varmaan antaa anteeksi jotka itsekin harrastaa fyysistä ojentamista, muut taas ei.

[/quote]

Mutta mikä on sinun henkilökohtainen kantasi siihen, heitetäänkö eukko heti ensimmäisestä litsarista pihalle?

[/quote]

Mites mä arvasin, että tähän ei enää vastausta herukaan, vaikka aiemmin on huudettu kitarisat suorana samassa ketjussa, että välittömästi äijä mäkeen jos kerrankaan litsari viuhuu.
[/quote]
Mitä sä itse siinä keuhkoat "kitarisat suorana"? Itse en ainakaan miehenä/naisena jatkaisi suhdetta väkivaltaiseen ihmiseen, tähän joukkoon kuuluvat myös väkivaltaiset naiset. Tuliko parempi mieli?

Vierailija
59/108 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi.

Vierailija
60/108 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm..Eikö tuo alku kälkätys ja provosoitiu edusta juuri sitä hekistä väkivaltaa jota vastaan täällä olevat femakot ovat? No edustaahan se..Se se.