Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri kävi eilen, ja jäi ristiriitainen olo...

Vierailija
29.12.2014 |

Kaveri kävi kylässä miehensä kanssa ja minulla jäi jotenkin epämiellyttävä olo. Juttelimme siinä niitä näitä, mutta keskustelun edetessä huomasin jatkuvaa piilovittuilua. Varmistin myöhemmin mieheltäni, huomasiko hän samaa, etten ihan vain kuvitellut.

Kaveripariskunta vittuili minun aiemmasta työttömyydestäni, nykyisestä työstäni, elektroniikkalaitteista, koulutustasostamme ja jopa siivousjäljestä. Hänen miehensä tosissaan pyyhkäisi sormella pölyjä hyllyn päältä ja totesi että on täällä sentään siivottu.

Olemme olleet kavereita lapsesta saakka, vaikkakin nykyään olemme tekemisissä kerran vuodessa ja satunnaisesti jutellaan facebookissa. Olen aina avoimesti ihaillut tätä ystävääni. Hän on erittäin nätti, älykäs ja taitava. Myös jotenkin karismaattinen ja osaa olla luonteva ja oma itsensä. Hän on edennyt elämässään niinkuin itse olen haaveillut, mutta mihin en ole pystynyt.

Nyt tämän vierailun jälkeen minulla on jotenkin hirmu ristiriitainen olo. Edelleen ihailen nuita edellä mainittuja asioita hänestä, mutta tuo hänen pilovittuilunsa ja ylimielinen käytöksensä tekee minut jollain lailla surulliseksi. En kunnolla tiedä mitä tunnen. Olen aina ollut kateellisen surullinen hänen "ylivertaisuudesta", eikä tuo hänen käytöksensä tunnu muuttavan tuota seikkaa, päin vastoin. Tunnen itseni entistä huonommaksi.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 13:45"]

Ystävän tehtävä ei ole vain hymistellä ja myötäillä. Ystävä on kokonainen, erillinen persoona, eikÄ ainoastaan kimppu kivoja ominaisuuksia, eikä varsinkaan ystävän tehtävä ole olla tukena saamattomuudelle tai laiskuudelle.

[/quote]

En oletakaan että ystävän pitäisi olla joku kamala robotti jolla ei voi olla omaa mieltä. Mutta tuo ystäväni muuttunut käytös sai minut ihan hämilleni. -ap

Vierailija
22/53 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 13:48"]

Mitä miehesi vastasi?

[/quote]

Mieheni oli suivaantunut heidän käytöksestään. Hän oli samaa mieltä että vieraat selvästi piilovittuilivat ja on sanonut minulle että olen liian kiltti jos jaksan tuollaista. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kuvailemasi jutut ei kyllä ole mitään piilovittuilua.

Vierailija
24/53 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 13:57"]

Huono tapaisuus ja piilovittuilu ovat kyllä mielestäni eri asioita. Ja jos tämän piilovittuilun teki ystäväsi mies eikä ystäväsi voisit ehkä kysyä häneltä miksi moinen käytös

[/quote]

Näin jälkikäteen ajatellen, minun olisi ehkä pitänyt tarttua joihinkin hänen sanomisiinsa. Silloin itse hetkellä ajattelin että jos hän ei osaa olla kohtelias, niin minä ainakin olen, jos se herättäisi hänet jotenkin huomaamaan käytöksensä. -ap

Vierailija
25/53 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:53"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 13:57"]

Huono tapaisuus ja piilovittuilu ovat kyllä mielestäni eri asioita. Ja jos tämän piilovittuilun teki ystäväsi mies eikä ystäväsi voisit ehkä kysyä häneltä miksi moinen käytös

[/quote]

Näin jälkikäteen ajatellen, minun olisi ehkä pitänyt tarttua joihinkin hänen sanomisiinsa. Silloin itse hetkellä ajattelin että jos hän ei osaa olla kohtelias, niin minä ainakin olen, jos se herättäisi hänet jotenkin huomaamaan käytöksensä. -ap

[/quote]

Mä tekisin jatkossa niin, että en enää itse ottaisi yhteyttä ja jos kaveri ottaa yhteyttä sanoisin suorat sanat.

Vierailija
26/53 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poista facebook-kavereista. Oppiipahan olemaan.

Vierailija
27/53 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:00"]

Ehkä ei kuitenkaan ole syytä tuntea alemmuutta tai kateutta, jos ystäväsi on niin juntti että vittuilee sinulle.

Toinen vaihtoehto on sitten se, että tunnet niin suurta alemmuutta että koet kaiken kuittailuna. Esimerkit tästä kuittailusta selventäisivät asiaa.

[/quote]

Sehän tästä tekeekin ristiriitaisen. Hänen käytöksensä perusteella minun ei enää pitäisi ihailla häntä tässä mittakaavassa. Ehkä hölmöä että olen niin takertunut siihen mielikuvaan mikä minulla hänestä on, mutta jotenkin koen tuon tökerön käytöksen hänestä irrallisena asiana. En oikein osaa selittää, mutta tyhmää se on ihan minunkin mielestä. -ap

Vierailija
28/53 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä ei ole provo, niin tuollainen kiusaaminen ja vittuilun kokeilu voi olla juuri kokeilua.

Jos alistut, niin kaverisi tietää, että voi olla entistä ilkeämpi yms. sinua kohtaan.

Monilla hulluilla ja kiusaajilla on tapana kokeilla kepillä jäätä tuolla tavalla ennen sen varsinaisen kiusaamisen aloittamista.

Vierailija
29/53 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoman perusteella ei vaikuta piilovittuilulta, vaan ihan suoralta ja törkeältä vittuilulta. Katkaisisin välit tuollaiseen "ystävään" saman tien.

Vierailija
30/53 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:44"]

Eli tää olikin provo. No niin, toinen tulee suorastaan vittuilemaan, ja sulle jää ristiriitainen olo? Jos et ole provo, niin olet todellakin liian kiltti. Ehkä se ärsyttää kaveriasi, ja haluaa nyt huvitella miehensä kanssa kokeilemalla miten paljon paskaa nielet. Näköjään aika paljon.

Ei tässä mistään koulutustasoista ole kysymys. Minun kokemuspiirissäni ihmiset ovat kohteliaita toisilleen ja aitoja ystävyyssuhteita on olemassa koulutustasoista riippumatta. Ainoa rajaava tekijä ovat kiinnostuksenkohteet ja luonteenpiirteet. Jos ne eivät käy yksiin, ollaan ongelmissa.

[/quote]

Liian kiltti, sitä minulle on toitotettu aina. Koulutustason mainitsin vain koska he nostivat itsensä siihen jalustalle jne. Olen sinun kanssa ihan samaa mieltä ystävyyssuhteista, se ei katso mitään koulutustasoa tai muutakaan tuollaista pikkuseikkaa. Ristiriitaisuus taas tulee siitä, että yhä ihailen hänessä asioita joita tuolla aikaisemmin listasin, vaikka normaalisti jos minulle käyttäydytään noin, arvostus laskee kuin lehmän häntä. -ap

Vierailija
31/53 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos edelleen ihailet noin vittumaista persoonaa, niin todennäköisesti on narsisti ja sinä olet narsistin uhri, joka oikein etsit itsellesi ongelmia. Miksi haluaisit edelleenkin ihannoida ilkeää ja sisäisesti rumaa ihmistä? En ymmärrä. Ja ihmeen kiltti olet että annat jonkun käyttäytyä omassa kodissasi noin. Itse laittaisin ainakin tuollaisen vierailun jälkeen viestin että ei tarvitse tulla kylään enää toiste, sen verran rumia puhuit!

Vierailija
32/53 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:59"]

Jos tämä ei ole provo, niin tuollainen kiusaaminen ja vittuilun kokeilu voi olla juuri kokeilua.

Jos alistut, niin kaverisi tietää, että voi olla entistä ilkeämpi yms. sinua kohtaan.

Monilla hulluilla ja kiusaajilla on tapana kokeilla kepillä jäätä tuolla tavalla ennen sen varsinaisen kiusaamisen aloittamista.

[/quote]

Hän ei kyllä vaikuta sellaiselta henkilöltä, mutta toisaalta, ei tuo mitenkään tyypillistä käytöstä häneltä ollut. Tämä kaveri on jokus nuorempana saattanut vitsillä heittää jotain "no ootpas tyhmä" -läppää, jossa on nostanut itseään hieman jalustalle. Olin luullut että hän on tässä vuosien myötä aikuistunut kun ne vitsit oli loppunut jo aikoja sitten. Viimeksi kun näimme irl, molemmat pariskunnasta tuntuivat nauttivan kyläilystä. Joka on harvinaista, kun tuo hänen miehensä ei tosiaan minusta oikein välitä. -ap

Vierailija
33/53 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 15:15"]

No jos edelleen ihailet noin vittumaista persoonaa, niin todennäköisesti on narsisti ja sinä olet narsistin uhri, joka oikein etsit itsellesi ongelmia. Miksi haluaisit edelleenkin ihannoida ilkeää ja sisäisesti rumaa ihmistä? En ymmärrä. Ja ihmeen kiltti olet että annat jonkun käyttäytyä omassa kodissasi noin. Itse laittaisin ainakin tuollaisen vierailun jälkeen viestin että ei tarvitse tulla kylään enää toiste, sen verran rumia puhuit!

[/quote]

Sitä minäkin ihmettelen, että miten voin vielä ihailla häntä. En ihaile tuota hänen käytöstään tippaakaan, mutta ihailen hänen ulkonäköään, olemustaan, saavutuksiaan... Ihailen sitä ihmistä, joka luulin hänen olevan. Jollain tasolla haluaisin ajatella, että ehkä tämä oli joku poikkeustapaus, kun hän on ennen käyttäytynyt niinkuin ystävän kuuluu. Mutta sitten taas, entä jos olen ollut vain ihan mielettömän sinisilmäinen enkä ole huomannut hänen vittuilujaan aikaisemmin.

Ehkä osa minusta on niellyt tuon hänen vittuilunsa, ja ajattelen että olisin paljon parempi jos olisin niinkuin hän. Että sillä lunastaisin hänen kaveruutensa. Joka on myös aivan typerä ajattelutapa, koska jos hän todella on tuollainen persoona, niin ei hänen kanssaan kannata olla tekemisissä. -ap

Vierailija
34/53 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sitten sun vaan täytyy ihailla ap. turhaan teet siitä mitään ongelmaa.

Jatkat vain ihailua, ja ihailet.

Miksi edes kirjoittelet tänne asiasta, jos kerran ideanasi on vain ihailla sitä ihailtua kaveriasi.

Vierailija
35/53 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pertymys. Tottakai tossa tilanteessa pettymys on varmasti suuri kun henkilö ketä on pitänyt ylivertaisena osottautuukin ylimieliseksi juntiksi missä taas ei ole mitään ihailtavaa :D

Vierailija
36/53 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vois kuvailla vittumaista ihmistä fiksuksi.

Vierailija
37/53 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala "ystävä"!

Vierailija
38/53 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 15:47"]

Kamala "ystävä"!

[/quote]

Mutta kovin ihailtava!

Vierailija
39/53 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
40/53 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Menin sitten sanomaan ystävälleni tästä asiasta niin ystäväni antoi 100e, ja tokaisi: "hanki siivooja, sika" Aion ottaa etäisyyttä heihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan