todella kuiva iho kasvoissa? myös punoitusta?
mikä auttaisi tähän vaivaan on kokeiltu apteekin kosteusvoiteet ja öljyvoiteet kasvoille muttei mikään tunnu aauttavan. kärsin myös sekaihosta eli osalti todella kuiva ja osalti rasvainen. osasta meinaa iho ihna hilseillä pois.
Kommentit (32)
Mullakin on ollut samaa vaivaa. Mä olen tehnyt vaan niin, etten pese naamaa millään, vedellä suihkussa vaan... Kaikki ärsyttää ihoa ja pahentaa ongelmaa, voiteet ja pesuaineet ym. Enkä käytä mitään meikkejä. Näin on paras olla, mut ei varmaan toimi kaikille, esim. jos on pahempana, tai haluaa puhtaamman ihon. :D
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:23"]
En ole edes varma onko pintakuiva vai puuttuuko rasvaa. Käytän säännöllisesti turvenaamiota ja pesen kasvoni http://www.iherb.com/Dr-Woods-Facial-Cleanser-Daily-Exfoliating-8-fl-oz-236-ml/37903#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=black%20soap&rc=64&sr=null&ic=23 tällä.
olen siis käyttänyt apteekin perusrasvoja kasvoihin ja erilaisia öljyjä.
[/quote]
Kyllä tuo puhdistusaine vaikuttaisi liian rankalta pintakuivalle hilseilevälle iholle. Ennemminkin vaikuttaisi akneiholle sopivalta. Onko se saippuamainen, vaahtoava vai puhdistusmaito? Sinulle sopii varmaan puhdistusmaito paremmin, ei ole niin "pesevä".
hmm voisin tuota aqualia vielä kokeilla. onko minkä hintaisia?
tuo puhdistusaine on saippuamainen.
Koittakaa tajuta, että iho saa ravintonsa siitä ruoasta, mitä syötte.
Ihan sama, mitä apteekin mömmöjä ihollenne laitatte. Jos ruokanne on huonoa, niin ihokin on huono.
Lidl.n puhdistuspyyhkeet herkälle iholle,kasvivesi ja bio oil,on minun resepti atoopikkona. Toimii erinomaisesti ja ekaa kertaa ei ole kuivia laikkuja ollut koko talvena.
Ja sori virheet,puhelimella kirjoitan.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:36"]
[/quote]
No vaihdat nyt alkuun puhdistusmaidoksi, tai voit myös puhdistaa ihosi ihan apteekin perusvoiteella, käytä sitä siis samaan tapaan kuin mitä tahansa kasvojenpuhdistusainetta.
Millainen ruokavalio sinulla on? Juotko riittävästi?
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:43"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:36"]
[/quote]
No vaihdat nyt alkuun puhdistusmaidoksi, tai voit myös puhdistaa ihosi ihan apteekin perusvoiteella, käytä sitä siis samaan tapaan kuin mitä tahansa kasvojenpuhdistusainetta.
Millainen ruokavalio sinulla on? Juotko riittävästi?
[/quote]
Esim Aqualan L toimii puhdistusmaitona hyvin.
Mulla sama ongelma ennen, luometkin oli hurjan näköiset kun ihan rutikuivat ja kaula kirkuvan punainen. Samoin kädet, sormenpäät halki koko talven. Kunnes kas, sattumalta sain paketin krilliöljyä ja vaikutuksen huomasi heti.
Olen nyt käyttänyt viisi vuotta ko tuotetta säännöllisesti, ekat pari vuotta vaan talviaikaan, nyt läpi vuoden.
Ei halkeile sormet enää, eikä kuivu luomet yms. Iho voi todella hyvin, mutta auta armias jos unohtaa ottaa niin heti alkaa kuivumaan. Eli säännöllinen päivittäinen käyttö. Omega red kyseessä ja saa ihan marketeistakin nykyään.
aquala l mulla onkin, keltainen tuubi? olen vastikään aloittanut juomaan enemmän vettä mitä aiemmin mutta ruokavalio on mielestäni aika kohdillaan. paljon kasviksia, kalaa, kanaa. ei oikeastaan herkkuja. paheena vaalea leipä kylläkin.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:35"]
hmm voisin tuota aqualia vielä kokeilla. onko minkä hintaisia?
[/quote]
vichyn aqualia thermal on muistaakseni jonkun 18 euroa/purkki, purkki riittää hienosti noin 3 kuukaudeksi, eli hintaa tulee 6 euroa/kuukausi.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:59"]
aquala l mulla onkin, keltainen tuubi? olen vastikään aloittanut juomaan enemmän vettä mitä aiemmin mutta ruokavalio on mielestäni aika kohdillaan. paljon kasviksia, kalaa, kanaa. ei oikeastaan herkkuja. paheena vaalea leipä kylläkin.
[/quote]
Joo, keltainen tuubi. Hylkää se saippuamainen puhdistusaine. Mulla itselläni on pintakuiva sekaiho johon ilmestyi aina kuivia laikkuja talvisin, mutta Lushin Skin Nanny voide poisti pintakuivuuden ja laikut. Käytän sitä kesät talvet. Briteistä Lushin nettikaupasta saa tilattua sitä lähes puolet halvemmalla kuin suomen Lusheista.
Kannattaa kokeilla meikkejen pesuun vauvaöljyä! Natusan-merkkistä käytän itse ja sillä lähtee tosi hyvin meikit ja lisäksi tuntuu kosteuttavan ihoa. Itselläni varmaan kaikki meikinpoistoaineet alkoivat yhtäkkiä kuivattaa ihoa tai aiheuttivat ehkä jopa allergiaa, mutta kerran kokeilin vauvaöljyä ja meikit lähtivät todella hyvin, eikä naamakaan ärsyyntynyt
joo vauvaöljyä suosittelen minäkin.
Tämä soodan ja perusvoiteen seos tuntuisi toimivan meillä.
http://ukkram09.puheenvuoro.uusisuomi.fi/136433-ihottumat-ja-kortisonivoiteiden-teho
Täältä piste Laveran 2 in 1 puhdistusvoiteelle (sinivalkoinen tuubi). Joka talvi ollut rutikuivat, punaiset ja ärtyneet korppuposket, mutta nyt ovat ihan sileät ja pehmeät.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:37"]
Koittakaa tajuta, että iho saa ravintonsa siitä ruoasta, mitä syötte.
Ihan sama, mitä apteekin mömmöjä ihollenne laitatte. Jos ruokanne on huonoa, niin ihokin on huono.
[/quote]
Mulla on kesällä iho ok-kunnossa mutta talvella hilseilee, kuivuu ja kiristää. Varsinkin kädet välillä jopa halkeilee, mutta kesällä niissä ei ole mitään ongelmaa.
Sama kasvoilla, kesällä jopa rasvoittuu mutta talvella kuivuu kun tuuli tuivertaa ja pakkanen paukkuu ja ilma on kuiva. Olen huomannut vähintään viikoittaisen kuorinnan auttavan kasvojen ihon laatuun huimasti, eli kuori ja kosteuta. Käytössä on.. pärrrr, yllätys! Rainbown sensitive- sarjan vartalovoide, on kasvoilleni sopivan paksua ja kosteuttavaa. Kesällä käytän Lorealin triple active day-voidetta, se on kevyempi.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:15"]
Syötkö tarpeeksi rasvoja sisäisesti?
Ja kuoritko ihoa? Jos ei säännöllisesti kuori, kuivalla iholla oleva kuolleen kuivan ihokarstan kerros saattaa estää minkään voiteiden imeytymisen ja tehoamisen. Kosteuttavia naamioita kannattaa myös käyttää.
Niistä voiteista sen verran, että on hyvä pohtia onko oma iho nimenomaan kosteusköyhä ja pintakuiva, vai puuttuuko siltä rasvaa. Ensimmäiseen tapaukseen tehoaa parhaiten aika vähärasvaiset kosteuttavat voiteet, kun taas viimemainittu kaipaa öljyisiä ja täyteläisiä voiteita.
[/quote]
Todella kuivalle iholle kuorinnasta on vain haittaa. Kaksi kertaa on talvikaudella kosmetologi suositellut kuorintaa ihan atoopikolle tarkoitetuilla tuotteilla, kun kyselin apuja kuivaan talvi-ihoon, joka hilseilee. Tuska ja kirvely oli hirveä, jälkeenpäin iho punoitti, kiristi ja hilseili vielä enemmän. Kolmatta kertaa en yritä.
Apteekin kosteuttavilla yritän selvitä talvikaudet, töissäkin rasvaan kasvoja usein, koska hilseily näkyy jo aamupäivästä, vaikka olisi aamulla rasvannut. Kesällä iho voi niin hyvin, ettei tarvitse rasvailla lainkaan: on kimmoisa, ei rasvoitu, ei näppyjä jne. Talvellakaan ei ole näppyjä ja moni on siitä kateellinen, mutta on jatkuva kuiva ja kiristävä tunne ja iho punoittaa helposti. Jos talvella pääsee (on rahaa) parin viikon etelän reissuun, niin siitä on suuri apu ja loppu talvi menee jo helpommin ja hilseily on vähäistä, mutta jos koko talven Suomessa joutuu olemaan, niin kuivuminen on ihan hirveää.
sanot kokeilleesi jo apteekin kosteusvoiteita ja öljyvoiteita, mutta koska nekin ovat keskenään niin erilaisia niin kerron kuitenkin: Mulla juuri tuollaiseen ihoon on auttanut erinomaisesti vichyn aqualia thermal voide ja seerumi. Näin talvella käytän rich- versiota ja kesäisin light -versiota. Seerumia ei edes ole pakko laittaa voiteen alle, mutta toki se tekee hyvää. Tämä pitää jopa couperosan ja silmänympärysihottuman kurissa.