Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei syytä elää

Vierailija
24.10.2021 |

Mulla ei ole yhtäkään syytä elää. Olen ryssinyt elämäni sairastumalla henkisesti jo teininä. Ensimmäisen kerran hakeuduin avun piiriin vasta vuosi sitten, kun en enää jaksanut töistä kävellä kotiin ilman, että jäin istumaan hetkeksi puiston penkille ja kotona vaan makasin sohvalla.

Olen yksinäinen. Mulla on puhelimessa kaksi numeroa, joihin voin soittaa. Molemmat mun lapsuudenperheen jäseniä, joista kummallakin on omat ongelmansa. Yhtäkään kaveria mulla ei ole ollut yli kymmeneen vuoteen. Kavereille en ole koskaan vuodattanut ongelmiani, yhteydenpito jäi muista syistä ja uusia ei kotona istumalla ja puutteellisilla sosiaalisilla taidoilla saa.

Vihaan mun työtä, opiskelupaikkaa, koska olen siinä surkea ja itseäni. Mä en yksinkertaisesti enää jaksa uskoa, että mitään hyvää on tällä elämällä mulle tarjolla. Oon ylipainonen, oksettava, 35-vuotias lapseton vanhapiika ja siis täysin tarpeeton ja turha.

En tiedä, mitä tehdä. Haluaisin vaan tämän kivun pois ja terapiat sun muut jo kokeiltu eikä apua ollut.

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitys tarvitaan masennukseen selvästi. Toiseksi kehotan sinua kääntymään Kristuksen puoleen rukouksessa. Hän rakastaa sinua. Seurakunnan kautta saat uusia ystäviä. Jos siellä on mielenterveyskuntoutujien toimintaa niin hakeudu heidän luo. Saat vertaistukea ja ystäviä. 1. Lääkitys kuntoon. 2. Rukous ja kääntymys 3. Seurakuntaan Mars. 4. Vertaistukea

Vierailija
2/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkitys tarvitaan masennukseen selvästi. Toiseksi kehotan sinua kääntymään Kristuksen puoleen rukouksessa. Hän rakastaa sinua. Seurakunnan kautta saat uusia ystäviä. Jos siellä on mielenterveyskuntoutujien toimintaa niin hakeudu heidän luo. Saat vertaistukea ja ystäviä. 1. Lääkitys kuntoon. 2. Rukous ja kääntymys 3. Seurakuntaan Mars. 4. Vertaistukea

Lääkkeitä olen kokeillut, ne vain pahensi oloa. Mielenterveysongelmian kohdalla koen, että lääkkeet kohdallani poistavat ehkä osan oireista, mutta eivät tietenkään oireiden syytä.

Kiitos seurakuntavinkistä. Kuulun evlut. seurakuntaan, mutta en ole halukas osallistumaan vertaistukitoimintaa. En koe, että jatkuva ongelmista puhuminen niitä helpottaa. Kävin vuoden terapiassa puhumassa ja samat surunaiheet mulla edelleen on. Muutaman "työkalun" sieltä toki itselleni sain, jotka ovat helpottaneet elämääni hieman.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on kun kelpaa vain rentut. Sitten jäät lapsettomaksi ja se syö naisen henkisen jaksaminen. Olisit ottanut sen luokan hiljaisimman pojan aviomieheksi.

Vierailija
4/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haluaisit elämääsi?

Vierailija
5/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sulla joku syy vielä on, muuten et olisi täällä palstalla, vaan kiikkuisit metsässä puunoksasta naru kaulassa tms.

Vierailija
6/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä haluaisit elämääsi?

Lapsen ja miehen t: ap

Vierailija
7/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä luovuta vielä. ♥️ Toivon että saisit jostain ystäviä. Missä päin Suomea asut?

Vierailija
8/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se on kun kelpaa vain rentut. Sitten jäät lapsettomaksi ja se syö naisen henkisen jaksaminen. Olisit ottanut sen luokan hiljaisimman pojan aviomieheksi.

Mä en ole koskaan seurustellut, koska olen ajatellut etten kelpaa kenellekään.

ap

Vierailija
9/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkemättömät itkut

" Kaikki menneet murheelliset päivät,

itkut, jotka itkemättä jäivät,

suru, jota lievitä ei kukaan

kipu, joka aina tulee mukaan

tuska, joka yhä kulkee kohti

murhe, joka epätoivoon johti

kyynel, joka poskille ei juokse; kaikki kootaan Isän luokse.

Kerran vielä merkityksen saavat

kaikki itkut, kaikki lyödyt haavat.

Aika kutoo suurta salaisuutta:

kivun kautta Jumala luo uutta.

Mikään vaihe ei voi mennä hukkaan.

kyyneleetikin puhkeavat kukkaan.

Vaikkei silmä vielä nähdä saata,

tuskakin on toivon kasvumaata"         A-M Kaskinen

Vierailija
10/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä inhoa itseäsi. Ei me muutkaan kovin ihmeellisiä olla.

Vierailija
11/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sulla joku syy vielä on, muuten et olisi täällä palstalla, vaan kiikkuisit metsässä puunoksasta naru kaulassa tms.

Joo, ne kaksi lapsuudenperheen jäsentä. Olen ajatellut, että en halua aiheuttaa heille surua ja olen kituutellut siksi. Viime aikoina olen miettinyt, että onko mun velvollisuus jaksaa vaan heidän vuokseen.

ap

Vierailija
12/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan kannata miettiä itsemurhaa vaihtoehtona.

Vierailija
13/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä haluaisit elämääsi?

Kaikkia toiveita ei ole tehty täytettäviksi, siitä huolimatta voi elää täysipainoista ja hyvää elämää. Maapallollekin on parempi kun ihmiset eivät lisäänny ja kuluta liikaa. Tee elämästäsi omanlainen niillä korteilla jotka sinulle on jaettu, tai koeta pelata korttisi paremmiksi. 

Vierailija
14/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä haluaisit elämääsi?

Tuo ei ole ap: vastaus, kiitos trolli.

Haluaisin voida hyvin ja elää tasaista arkea, jonka välillä keskeyttäisi vaikka teatterireissu tai retki jonnekinpäin Suomea. Tottakai olisin halunnut puolison ja oman perheen.

ap

Vierailija
15/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin auttaa kirjoitti:

Älä luovuta vielä. ♥️ Toivon että saisit jostain ystäviä. Missä päin Suomea asut?

Kiitos, asun Varsinais-Suomessa.

ap

Vierailija
16/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä asioista olet kiinnostunut?

Vierailija
17/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä inhoa itseäsi. Ei me muutkaan kovin ihmeellisiä olla.

Kunpa pystyisin olemaan vihaamatta. Vihaan, koska en ole pystynyt taistelemaan kovempaa. Jos olisin pystynyt, mun elämä olisi parempaa, mutta mun voimat ja kyvyt eivät ole riittäneet.

ap

Vierailija
18/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ehdotettiin kissaa tai koiraa.

En pysty hoitamaan.

Entäs sinä?

Vierailija
19/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koskaan kannata miettiä itsemurhaa vaihtoehtona.

Mä en oikein ymmärrä enää sitä, että miksi itsemurhaan suhtaudutaan niin pahana asiana. Mäkin on harkinnut sitä jo aika kauan ja näiden vuosien aikana ei ole asiat muuttuneet paremmaksi.

ap

Vierailija
20/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ehdotettiin kissaa tai koiraa.

En pysty hoitamaan.

Entäs sinä?

Tavallaan ymmärrän tuon ajatuksen tasolla, mutta ei lemmikki kyllä tuo mun elämään mitään sellaista, jota koen olevani vailla.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän