Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei syytä elää

Vierailija
24.10.2021 |

Mulla ei ole yhtäkään syytä elää. Olen ryssinyt elämäni sairastumalla henkisesti jo teininä. Ensimmäisen kerran hakeuduin avun piiriin vasta vuosi sitten, kun en enää jaksanut töistä kävellä kotiin ilman, että jäin istumaan hetkeksi puiston penkille ja kotona vaan makasin sohvalla.

Olen yksinäinen. Mulla on puhelimessa kaksi numeroa, joihin voin soittaa. Molemmat mun lapsuudenperheen jäseniä, joista kummallakin on omat ongelmansa. Yhtäkään kaveria mulla ei ole ollut yli kymmeneen vuoteen. Kavereille en ole koskaan vuodattanut ongelmiani, yhteydenpito jäi muista syistä ja uusia ei kotona istumalla ja puutteellisilla sosiaalisilla taidoilla saa.

Vihaan mun työtä, opiskelupaikkaa, koska olen siinä surkea ja itseäni. Mä en yksinkertaisesti enää jaksa uskoa, että mitään hyvää on tällä elämällä mulle tarjolla. Oon ylipainonen, oksettava, 35-vuotias lapseton vanhapiika ja siis täysin tarpeeton ja turha.

En tiedä, mitä tehdä. Haluaisin vaan tämän kivun pois ja terapiat sun muut jo kokeiltu eikä apua ollut.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Askel ulos nihilismistä olisi eksistentialismi kuten jo ehdotettu tai absurdismi. Camusilla on hyviä ideoita absurdista.

Camus on hanurista. Länsimainen filosofia on hybrististä pelleilyä joka johtaa relativismiin ja itsemurhaan.

Relativismi on kuin neliskanttiset renkaat autossa. Ei mitään tekemistä oikeiden filosofioiden kanssa.

Vierailija
62/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Askel ulos nihilismistä olisi eksistentialismi kuten jo ehdotettu tai absurdismi. Camusilla on hyviä ideoita absurdista.

Camus on hanurista. Länsimainen filosofia on hybrististä pelleilyä joka johtaa relativismiin ja itsemurhaan.

Relativismi on kuin neliskanttiset renkaat autossa. Ei mitään tekemistä oikeiden filosofioiden kanssa.

Ja oikeat filosofiat ovat tylsistyneiden/kärsivien ihmisten kompensaatiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun elämällä ei ole tarkoitusta, on valittavana ainakin:

Itsemurha

-looginen mutta niin ikävystyttävä vaihtoehto

Uskonnollinen pöhinä ja häslääminen

-tämä on askel taaksepäin koska pöhinällä yritetään saada merkitystä maailmaan jossa sitä ei ole. Punainen pilleri on peruuttamaton ja liikaa sinisen pillerin syöjiä ympärillä.

Nihilismi

-lamaantuminen tyhjyyden edessä. Pysahtyneisyys

Solipsismi

-suojakuori: vain minä olen olemassa. Pysähtyneisyys

Mystinen ponniskelu kohti valaistumista

-elämällä on sittenkin tarkoitus:: sen etsintä joka kokee tämän kaiken. Yllättävä lopputulos joka avartaa näkymiä mutta tekee kaikesta vielä kummallisempaa.

Absurdismi

-etsinnän jatkaminen etsinnän itsensä vuoksi: ei se päämäärä vaan matka. Nauraminen kohti tyhjyyden kasvoja

Suunnilleen ehkä noin. Onko muita vaihtoehtoja?

Vierailija
64/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsemurha

-tämä on askel taaksepäin koska pöhinällä yritetään saada merkitystä maailmaan jossa sitä ei ole. Punainen pilleri on peruuttamaton ja liikaa sinisen pillerin syöjiä ympärillä.

Nihilismi

Solipsismi

-elämällä on sittenkin tarkoitus:: sen etsintä joka kokee tämän kaiken. Yllättävä lopputulos joka avartaa näkymiä mutta tekee kaikesta vielä kummallisempaa.

Absurdismi

-etsinnän jatkaminen etsinnän itsensä vuoksi: ei se päämäärä vaan matka. Nauraminen kohti tyhjyyden kasvoja

On: elää ja lopettaa rationalisointipelleilyn.

Vierailija
65/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsemurha

Nihilismi

Solipsismi

Absurdismi

On: elää ja lopettaa rationalisointipelleilyn.

Eli Zen-buddhismi.

Vierailija
66/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni ihminen haluaisi elää. Joku voi haaveilla siitä, että pääsee omin voimin vessaan. Tuntuu hullulta, että täysin terveet eivät tajua kuinka onnekkaita ovat.

En valitettavasti ymmärrä viestiäsi. Kenestä terveestä puhut? Masennus on sairaus, joka joissakin tapauksissa johtaa kuolemaan oman käden kautta.

ap

Tarkoitin terveellä ihmistä, joka pääsee omin voimin vessaan.

Vierailija
67/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä päin Suomea asut? Onko siellä vertaisryhmiä tms?

Mä en oikein koe, että vertaisryhmät on mua varten, koska en halua jatkuvasti puhua ongelmistani. Ehkä joku muunlainen toiminta olisi mulle parempi.

ap

Esitin asian vähän huonosti ja väärin, kun tarkoitin esim. yhdistysten ryhmätoimintaa. Ei niissä puhuta ongelmista, vaan tehdään yhdessä kaikkea, joka tuo elämiseen mielekkyyttä. Toiminta voi olla kaikenlaista liikuntaa, kulttuuria, taidetta, luontoretkiä, leirejä jne. Ja tietenkin tukiryhmiäkin löytyy.

Vierailija
68/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP. Tule ritarikseni. Opetan sinua, kaltaisiasi tarvitsen. Näen sinulla olevan hyvän sydämen. En anna minkään sinua satuttaa.

Vierailija
69/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt pahalla, ap, mutta vaikuttaa, että olet jäänyt jumiin tuohon surkeuteen ja et ehkä ole valmis luopumaan siitä. Kirjoiti aloituksessa: "En tiedä, mitä tehdä." Täällä on ehdotettu jotain (esim. SPR-ystävä, lemmikki) mutta kaikkiin olet sanonut "ei", vaikka et ilmeisesti ole niitä ikinä edes kokeillut.

Olen kokenut vakavan masennuksen, psykoottistasoisen, ja tiedän, mitä on olla masentunut. Mutta en vaan ymmärrä tuota asennetta. Ehkä se on sitten kiinni persoonallisuudesta, kuinka avoin on erilaisille vaihtoehdoille. Joskus voi sysätä syrjään sen automaattisen ensimmäisen ajatuksen ja päättää toimia toisin. Toimiminen automaationsa vastaisesti voi tuntua huonolta ja hankalalta, ja jälkeenpäinkin kaduttaa, mutta voi se myös tuoda hyvän muutoksen...

Vierailija
70/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit että vihaat työtäsi. Ota loparit. Työ vie yleensä prosentuaalisesti todella suuren osan ihmisen päivästä. Ei ole mitään järkeä tehdä työtä mitä vihaa ja mikä saa sinut voimaan entistäkin huonommin. Mielummin olet vaikka työtön ja teet asioita mitkä oikeasti saa sinulle hyvän mielen. Äläkä tule sanomaan että "pakko käydä töissä". Ei, ei ole pakko. Kukaan ei pakota sinua tekemään mitään mitä et halua tehdä. Sinä itse päätät mitä teet.

Vierailija
71/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa itsensä hommattua vankilaan niin löytää sieltä mukavia kavereita ja ajankulua, joka voi pelastaa elämän.

Vierailija
72/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko näistä yhtään hyötyä sinulle ap? 🙂 Olisi kiva kuulla ja tsempata lisää jos ei ollut.

Vierailija
73/78 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni ihminen haluaisi elää. Joku voi haaveilla siitä, että pääsee omin voimin vessaan. Tuntuu hullulta, että täysin terveet eivät tajua kuinka onnekkaita ovat.

En valitettavasti ymmärrä viestiäsi. Kenestä terveestä puhut? Masennus on sairaus, joka joissakin tapauksissa johtaa kuolemaan oman käden kautta.

ap

Tarkoitin terveellä ihmistä, joka pääsee omin voimin vessaan.

Se, että ihminen pääsee omin voimin vessaan ei tarkoita, että ihminen olisi terve.

Vierailija
74/78 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Sinä olet tärkeä. Te kaikki olette tärkeitä.

Vierailija
75/78 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä inhoa itseäsi. Ei me muutkaan kovin ihmeellisiä olla.

Kunpa pystyisin olemaan vihaamatta. Vihaan, koska en ole pystynyt taistelemaan kovempaa. Jos olisin pystynyt, mun elämä olisi parempaa, mutta mun voimat ja kyvyt eivät ole riittäneet.

ap

Kohtele itseäsi kuin muita ja muita kuin itseäsi. Äläkä tee itsellesi mitä et tekisi muille. Nöyryys, myötätunto, hyväksyvyys.

Tässä mulla on opettelemista. En saisi sallia sitä, että mua kohdelleen huonosti. Olen vuosia ollut sellaisissa kaverisuhteissa, joissa mä olin vaan se ö-vaihtoehto ja mä olin aina valmiina niihin armopaloihin.

ap

Vierailija
76/78 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin auttaa kirjoitti:

Älä luovuta vielä. ♥️ Toivon että saisit jostain ystäviä. Missä päin Suomea asut?

Kiitos, asun Varsinais-Suomessa.

ap

Lapseton ja yksinäinen saa paljon henkisesti kun lähtee vapaaehtoistyöhön. Joka kaupunki kunta tarjoaa kursseja.Yksinäiset kohtaa toisensa ja saavat koko elämän matkansa ystävyyden. Mikä estää sinua ? Tai eri järjestöiltä pyytää itsellesi ystävän. Kumpikaan muoto ei maksa mitään. Esin. ystävän saat tai itse ryhdyt ystäväksi Kontakti: Kirkon diakonin ( ei tarvitse kuulua kirkkoon)Punanen risti,Diakonilaitos!Ryhdistäydy elämä odotaa sinua noiden linkkejen kautta.

Tein nuorempana paljon vapaaehtoistyötä ja olen sitä miettinyt nytkin, mutta en ole vaan löytänyt sopivaa paikkaa. Mä en henkilökohtaisesti haluaisi "ystävää" tuollaisen ystäväpalvelun kautta, koska kyseinen henkilö viettäisi minun kanssa aikaa vapaaehtoistyönsä vuoksi, ei siksi että hän haluaisi sitä juuri minun kanssani viettää.

ap

No minä ajattelen sen toisinpäin: olen yksin, mutta aloitan ehkä vapaaehtoistyön siksi, että sillä toisella olisi vähän aikaa kuulija. En yritä hakea sieltä kavereita, siis ollenkaan. Vaan tehdä elämääni pienen hetken jolloin olen muille hyödyksi ja tueksi.

Ajattelet kauniisti. Mä en oon itse niin heikoilla, että ei musta tällä hetkellä ole tueksi tuolla tavalla. Mulla ei ole valitettavasti varaa kuluttaa näitä vähäisiä voimiani, koska sitten en jaksa tätä vähääkään. Joku sattunnainen talookopäivä silloin ja toinen tällöin hyväntekeväisyyteen voisi ehkä toimia, koska ei sitoisi liikaa. 

ap

Vierailija
77/78 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se on kun kelpaa vain rentut. Sitten jäät lapsettomaksi ja se syö naisen henkisen jaksaminen. Olisit ottanut sen luokan hiljaisimman pojan aviomieheksi.

Mä en ole koskaan seurustellut, koska olen ajatellut etten kelpaa kenellekään.

ap

Hyvä puoli tässä on, että ongelma on sun omissa ajatuksissa ja asenteissa ja silloin sinä pystyt myös niihin vaikuttamaan. Varmasti löytäisit ihan kelpo kumppanin, jos uskaltaisit ulos itse luomastasi vankilasta.

Oon tainnut piilottaa tämän vankilani avaimen niin hyvin, että pelkäänpä etten löydä sitä enää.

ap

Vierailija
78/78 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko näistä yhtään hyötyä sinulle ap? 🙂 Olisi kiva kuulla ja tsempata lisää jos ei ollut.

En osaa sanoa, jäin pohdiskelemaan näitä viestejä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi