Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämä on karmeeta kun ei ole varaa mihkään

Vierailija
11.12.2024 |

Mies jäänyt työttömäksi, ollaan juuri rajoilla että toimeentulotukea ei saada ja käteen jää varmasti silti alle rajan kaikkien laskujen jälkeen, mitä ei huomioida. Halvempaan asuntoon ei olla päästy ja tämä ei edes ole kovin kallis. 

Autoa ei ole käytössä lainkaan (seisonnassa, 1000e maksanut auto josta voisi ehkä saada 500e myymällä). 

Olen myynyt käytännössä kaiken irtilähtevän. Ei käytetä mitään päihteitä eikä syödä enää karkkeja, sipsejä yms, ostan kaikessa halvimmat tuotteet ja leivon leivätkin itse. Kerään tölkitkin maasta. 

Aivan järkyttävää. Alan ymmärtää, miksi jotkut päättävät päivänsä. 

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen ostanut jo alkusyksystä muutamat lahjat lapsille :) Ja itse tehdyt parit joululaatikot+piparitaikina ja pieni kinkku saavat nyt tuoda joulun. Isovanhemmiltakin tulee parit lahjat aina, eli joulumieltä vielä tallessa.

Vierailija
2/43 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis toihan on väliaikainen tilanne, mikä on oikeesti hätänä? 

Muistan kyllä itse opiskeluajat, samaa paskaa se oli, enkä enää ikinä halua uudestaan kokea, et ole yksin ketä käy noita ajatuksia läpi, mutta eihän se oo loppuelämän kestävä tilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti on pullollaan erilaisia lisätienesti-ideoita jos normaalia päivätyötä ei saa.

Vierailija
4/43 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netti on pullollaan erilaisia lisätienesti-ideoita jos normaalia päivätyötä ei saa.

Tuntuu olevan aika kiven alla. Kaikenlaiset käännöstyöt yms. onnistuisivat, muut tuntuvat olevan jotain verkostomarkkinointia tai perusta tiktok tili -tyylisiä mitä olen nähnyt.

Vierailija
5/43 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin vaan koko konkkaronkka. Jollei ole töissä, on aikaa itse poimia marjoja, sieniä, metsästää ja kalastaa.

Vierailija
6/43 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis toihan on väliaikainen tilanne, mikä on oikeesti hätänä? 

Muistan kyllä itse opiskeluajat, samaa paskaa se oli, enkä enää ikinä halua uudestaan kokea, et ole yksin ketä käy noita ajatuksia läpi, mutta eihän se oo loppuelämän kestävä tilanne.

Totta kai on väliaikainen tilanne, ei se silti poista tätä rankkuutta ja kun kuvioissa vielä lapsiakin. 

Ennen tätäkään ei säästöön ole jäänyt juuri mitään, vaikka emme reissaa eikä ole isoja rahareikiä yms.

Vierailija
7/43 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko sinä hankkia lisätuloja?

Vierailija
8/43 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia tulee nyt jopa yksin ruoka-apuun "Heillä on silmin nähden nälkä"

https://www.suomenmaa.fi/uutiset/lapsia-tulee-nyt-jopa-yksin-ruoka-apuu…

Vierailija
9/43 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnistuisiko luontovisan käyttö?

Vierailija
10/43 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikein ole mitään, mitä voisin tehdä kun ei ole lisätöitä/sijaisuuksia töissäni mahdollista saada.

Vierailija
11/43 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oikein ole mitään, mitä voisin tehdä kun ei ole lisätöitä/sijaisuuksia töissäni mahdollista saada.

En ymmärrä. Miksi töiden on pakko olla omalta alalta? Esimerkiksi henkilökohtaiseksi avustajaksi pääsee lähes kuka tahansa (minäkin) ja niitä tunteja voi valita ihan haluamansa määrän ja haluamaansa aikaan.

Vierailija
12/43 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. Miksi töiden on pakko olla omalta alalta? Esimerkiksi henkilökohtaiseksi avustajaksi pääsee lähes kuka tahansa (minäkin) ja niitä tunteja voi valita ihan haluamansa määrän ja haluamaansa aikaan.

En kyllä pysty millään kun on päivätyöt+työmatkat julkisilla kestää jo nyt melkein 2h. Sit eri työpaikkaan taas julkisilla, en usko että toimii kun tämä ei ole mikään suurkaupunki. Lisäksi lapsiakin pakko nähdä joskus. 

Tuo toinen puolisko taas voisi hyvinkin katsoa kaikki nämä vaihtoehdot läpi. Itsekin, jos onnistuu pelkät viikonloput tms.

Vierailija
13/43 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt käytännössä kaiken irtilähtevän. Ei käytetä mitään päihteitä eikä syödä enää karkkeja, sipsejä yms, ostan kaikessa halvimmat tuotteet ja leivon leivätkin itse. Kerään tölkitkin maasta. 

No mihin ne myyntirahat, herkuista ja päihteistä säästetyt rahat ja tölkkirahat sitten kulutit? Miksi et laittanut niitä säästöön ja jatka samoin, että saisit jonain päivänä jotain vähän isompaa?

Vierailija
14/43 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä viikonloputkin onnistuu. Eikun hakemaan vaan.

Vierailija
15/43 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mihin ne myyntirahat, herkuista ja päihteistä säästetyt rahat ja tölkkirahat sitten kulutit? Miksi et laittanut niitä säästöön ja jatka samoin, että saisit jonain päivänä jotain vähän isompaa?

No oiskohan ruokaan, vakuutuksiin, laskuihin, muihin kuluihin joita tullut esim. terveydenhuollosta ja lääkkeistä?

Alunperinkään ei ole ollut mitään arvokasta tavaraa tai paljoa.

Vierailija
16/43 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin nipistin kaikessa mahdollisessa, minkä vain vähänkin pystyin, ostin halpistuotteita, jätin herkut jne. Silti jäi hyvin vähän ylimääräistä. Joskus meni löhes eurolleen kaikki. Toimeentulotukea sain 140 euroa. Jatkoin säästökuuria ja hankin työpaikan, josta sain hiukan enemmän rahaa kuukaudessa.

Vierailija
17/43 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän moni joutuu turvautumaan tilapäisesti sukulaisten apuun tai sitten karsitaan menot rankalla kädellä. Hyviä toimia olet jo tehnyt. Onko ukon mahdollista osallistua tai saada tilapäistöitä? 

Vierailija
18/43 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella voi tehdä lumitöitä jopa omassa naapurustossa. Keväällä tarjoa pihojen siivousta ja puiden leikkuuta. Jos et tällaisia osaa, opettele jokin uusi taito. Monet tienaavat neulomalla villasukkia ihan kotisohvalla. Töitä löytyy muualtakin kuin suurkaupungista. Itse asiassa pienemmillä paikkakunnilla asuu niin paljon vanhuksia, että siinä on markkinarako. Käytä kaupassa, tarjoa kotisiivousta, auta digihommissa.

Nämä olen itse tehnyt ja päässyt vaikeiden aikojen yli. Ei pitäisi tietenkään sanoa, että pimeänä voi aloitella mutta onhan se vaihtoehto, jos et ala kevyt yrittäjäksi tai hakeudu jonkun palkkalistalle.

Vierailija
19/43 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jättää alkoholin niin jää helposti enemmän rahaa käteen. Alkoholi on jäätävän kallista suomessa. Tai jos sitä ei voi jättää hankkimatta niin sitten kannattaa tehdä kotiviiniä itse. Hyvää se ei välttämättä ole mutta alkoholia siinä on. Jos vk.loppuna menee alkoa sen 10€ niin kuukaudessa siis säästää 40€ helposti. Kotiviini tarvikkeet maksaa noin 6€ ja siitä tekee 5L tuotetta.

Vierailija
20/43 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisitko myydä vähän metsää?