Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei syytä elää

Vierailija
24.10.2021 |

Mulla ei ole yhtäkään syytä elää. Olen ryssinyt elämäni sairastumalla henkisesti jo teininä. Ensimmäisen kerran hakeuduin avun piiriin vasta vuosi sitten, kun en enää jaksanut töistä kävellä kotiin ilman, että jäin istumaan hetkeksi puiston penkille ja kotona vaan makasin sohvalla.

Olen yksinäinen. Mulla on puhelimessa kaksi numeroa, joihin voin soittaa. Molemmat mun lapsuudenperheen jäseniä, joista kummallakin on omat ongelmansa. Yhtäkään kaveria mulla ei ole ollut yli kymmeneen vuoteen. Kavereille en ole koskaan vuodattanut ongelmiani, yhteydenpito jäi muista syistä ja uusia ei kotona istumalla ja puutteellisilla sosiaalisilla taidoilla saa.

Vihaan mun työtä, opiskelupaikkaa, koska olen siinä surkea ja itseäni. Mä en yksinkertaisesti enää jaksa uskoa, että mitään hyvää on tällä elämällä mulle tarjolla. Oon ylipainonen, oksettava, 35-vuotias lapseton vanhapiika ja siis täysin tarpeeton ja turha.

En tiedä, mitä tehdä. Haluaisin vaan tämän kivun pois ja terapiat sun muut jo kokeiltu eikä apua ollut.

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä inhoa itseäsi. Ei me muutkaan kovin ihmeellisiä olla.

Näin se on ap. Onko sinut kasvatettu inhoamaan itseäsi? Siitä voi oppia pois, vaikka helppoa se ei ole.

Vierailija
22/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koskaan kannata miettiä itsemurhaa vaihtoehtona.

Mä en oikein ymmärrä enää sitä, että miksi itsemurhaan suhtaudutaan niin pahana asiana. Mäkin on harkinnut sitä jo aika kauan ja näiden vuosien aikana ei ole asiat muuttuneet paremmaksi.

ap

Koska elämäsi päättyy siihen ja sillä voi olla todella iso vaikutus läheisiin ihmisiin. Aina löytyy vaihtoehtoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä asioista olet kiinnostunut?

Olen kiinnostunut ulkonaliikkumisesta, kädentaidoista, teatterista, historiasta, elokuvista jne.

Vierailija
24/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin Suomea asut? Onko siellä vertaisryhmiä tms?

Vierailija
25/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sulla joku syy vielä on, muuten et olisi täällä palstalla, vaan kiikkuisit metsässä puunoksasta naru kaulassa tms.

Tämä ei pidä paikkaansa. Moni itsemurhan tehnyt ajattelee ap:n lailla vuosikausia ennen kuin toteuttaa itsemurhan. Itsetuhoisia puheita ei ikinä pidä vähätellä.

Vierailija
26/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en oikein ymmärrä enää sitä, että miksi itsemurhaan suhtaudutaan niin pahana asiana. Mäkin on harkinnut sitä jo aika kauan ja näiden vuosien aikana ei ole asiat muuttuneet paremmaksi.

ap

Koska elämäsi päättyy siihen ja sillä voi olla todella iso vaikutus läheisiin ihmisiin. Aina löytyy vaihtoehtoja.

Eli käytännössä mun pitää voida huonosti, jotta muut ei voi. Mun kohdalla itsemurha aiheuttaisi pahaa oloa kahdelle ihmiselle, joten itsemurha tuplaisi pahoinvoivien määrän.

ap

Vierailija
27/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin auttaa kirjoitti:

Älä luovuta vielä. ♥️ Toivon että saisit jostain ystäviä. Missä päin Suomea asut?

Kiitos, asun Varsinais-Suomessa.

ap

Lapseton ja yksinäinen saa paljon henkisesti kun lähtee vapaaehtoistyöhön. Joka kaupunki kunta tarjoaa kursseja.Yksinäiset kohtaa toisensa ja saavat koko elämän matkansa ystävyyden. Mikä estää sinua ? Tai eri järjestöiltä pyytää itsellesi ystävän. Kumpikaan muoto ei maksa mitään. Esin. ystävän saat tai itse ryhdyt ystäväksi Kontakti: Kirkon diakonin ( ei tarvitse kuulua kirkkoon)Punanen risti,Diakonilaitos!Ryhdistäydy elämä odotaa sinua noiden linkkejen kautta.

Vierailija
28/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä nimimerkki Ap oikein on. Onhan tämä käsittämätön henkilö tai sitten joku esiintyy hänenä. Pari päivää sitten hän kirjoitti, että hänen puolisonsa on ilkeä ja sitä ja tätä, poika on sitä ja tätä. Kysyy palstalta onko hänen aviopuolisollaan kaksisuuntainen mielialahäiriö ja nyt hän onkin yksinäinen eikä ole puhelimessa kuin kaksi numeroa. Ap tai Ap nimimerkkiä käyttävä, on ehkä paras, että tosiaan ostat köyttä, alkaa viestittelysi olla sitä luokkaa, ettei ole ihme, että kirjoitat mitä kirjoitat.

Vierailija
29/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mä olen parikymppisenä yrittänyt itsemurhaa, mutta tässä sitä edelleen ollaan, nyt jo 44v. Ajattelen nykyään niin, että kuollaan sitä kumminkin. Mun elämäntavoilla ei varmaan tarvitse kovin vanhaksi elellä.

Masennuskin on sellainen, että siihen olen iän myötä turtunut. Mun elämä on vaan tätä sängyssä makaamista. Töissä käyn kyllä, mutta muuten vaan makaan. Ei mikään oikein enää tunnu miltään. Menee se elämä näinkin. Enää muutama vuosikymmen ja sitten en enää nouse sängystä ja se oli siinä.

Vierailija
30/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunpa pystyisin olemaan vihaamatta. Vihaan, koska en ole pystynyt taistelemaan kovempaa. Jos olisin pystynyt, mun elämä olisi parempaa, mutta mun voimat ja kyvyt eivät ole riittäneet.

ap

Kamalaa, mutta monella on tämä asenne. Sulle on selkästi annettu tavallista hankalammat lähtökohdat elämälle. Se ei ole sun syy. Miksi sun olisi pitänyt pystyä taistelemaan yksin?

Monilla meistä on tiivis perhe ja ystäväpiiri tukena elämässä. En minäkään pystyisi taistelemaan yksin.

Vierailija
31/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä haluaisit elämääsi?

Lapsen ja miehen t: ap

Tuo ei ole ap: vastaus, kiitos trolli.

Haluaisin voida hyvin ja elää tasaista arkea, jonka välillä keskeyttäisi vaikka teatterireissu tai retki jonnekinpäin Suomea. Tottakai olisin halunnut puolison ja oman perheen.

ap

Siinähän on se tähti jota tavoitella. Eikun elämään

Vierailija
32/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunpa pystyisin olemaan vihaamatta. Vihaan, koska en ole pystynyt taistelemaan kovempaa. Jos olisin pystynyt, mun elämä olisi parempaa, mutta mun voimat ja kyvyt eivät ole riittäneet.

ap

Kohtele itseäsi kuin muita ja muita kuin itseäsi. Äläkä tee itsellesi mitä et tekisi muille. Nöyryys, myötätunto, hyväksyvyys.

Vierailija
33/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä luovuta vielä. ♥️ Toivon että saisit jostain ystäviä. Missä päin Suomea asut?

ap

Lapseton ja yksinäinen saa paljon henkisesti kun lähtee vapaaehtoistyöhön. Joka kaupunki kunta tarjoaa kursseja.Yksinäiset kohtaa toisensa ja saavat koko elämän matkansa ystävyyden. Mikä estää sinua ? Tai eri järjestöiltä pyytää itsellesi ystävän. Kumpikaan muoto ei maksa mitään. Esin. ystävän saat tai itse ryhdyt ystäväksi Kontakti: Kirkon diakonin ( ei tarvitse kuulua kirkkoon)Punanen risti,Diakonilaitos!Ryhdistäydy elämä odotaa sinua noiden linkkejen kautta.

Tein nuorempana paljon vapaaehtoistyötä ja olen sitä miettinyt nytkin, mutta en ole vaan löytänyt sopivaa paikkaa. Mä en henkilökohtaisesti haluaisi "ystävää" tuollaisen ystäväpalvelun kautta, koska kyseinen henkilö viettäisi minun kanssa aikaa vapaaehtoistyönsä vuoksi, ei siksi että hän haluaisi sitä juuri minun kanssani viettää.

ap

Vierailija
34/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä nimimerkki Ap oikein on. Onhan tämä käsittämätön henkilö tai sitten joku esiintyy hänenä. Pari päivää sitten hän kirjoitti, että hänen puolisonsa on ilkeä ja sitä ja tätä, poika on sitä ja tätä. Kysyy palstalta onko hänen aviopuolisollaan kaksisuuntainen mielialahäiriö ja nyt hän onkin yksinäinen eikä ole puhelimessa kuin kaksi numeroa. Ap tai Ap nimimerkkiä käyttävä, on ehkä paras, että tosiaan ostat köyttä, alkaa viestittelysi olla sitä luokkaa, ettei ole ihme, että kirjoitat mitä kirjoitat.

Kas, "hauska" trollikin eksyi tänne. Pyytäisin, että et trollaisi tässä ketjussa. Mukavaa syksynjatkoa sinulle kuitenkin!

ap

Vierailija
35/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askel ulos nihilismistä olisi eksistentialismi kuten jo ehdotettu tai absurdismi. Camusilla on hyviä ideoita absurdista.

Vierailija
36/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Taistelet liian kovaa. Viha vie sinulta tarvitsemasi energian ja voiman. 

Vierailija
37/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itkemättömät itkut

" Kaikki menneet murheelliset päivät,

itkut, jotka itkemättä jäivät,

suru, jota lievitä ei kukaan

kipu, joka aina tulee mukaan

tuska, joka yhä kulkee kohti

murhe, joka epätoivoon johti

kyynel, joka poskille ei juokse; kaikki kootaan Isän luokse.

Kerran vielä merkityksen saavat

kaikki itkut, kaikki lyödyt haavat.

Aika kutoo suurta salaisuutta:

kivun kautta Jumala luo uutta.

Mikään vaihe ei voi mennä hukkaan.

kyyneleetikin puhkeavat kukkaan.

Vaikkei silmä vielä nähdä saata,

tuskakin on toivon kasvumaata"         A-M Kaskinen

❤️🙏Aamen

Vierailija
38/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin sinua varten, jota jouluna paleltaa.

Minä synnyin talliin ja seimeen, voin sinua rakastaa.

Minä tulin sinua varten, jolla ei ole ystävää.

Minä tulin sinua varten, saatan sinua ymmärtää.

Sillä sinä olet minulle rakas, olen tähtesi kärsinyt.

Sinä olet minulle rakas, ota minut vastaan nyt.

Sillä sinä olet minulle rakas, minä kannoin tuomion.

Sinä olet minulle rakas, ovi taivaan auki on.

Minä tulin sinua varten, jota ihmiset pettävät.

Minä tulin sinua varten, jonka toiset jo jättivät.

Minä tulin sinua varten, joka yössäsi nyyhkytät.

Minä tulin sinua varten, joka yksin sairastat...

San. Erkki Leminen

Säv. Pekka Simojoki

Vierailija
39/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä haluaisit elämääsi?

Lapsen ja miehen t: ap

Kaikkia toiveita ei ole tehty täytettäviksi, siitä huolimatta voi elää täysipainoista ja hyvää elämää. Maapallollekin on parempi kun ihmiset eivät lisäänny ja kuluta liikaa. Tee elämästäsi omanlainen niillä korteilla jotka sinulle on jaettu, tai koeta pelata korttisi paremmiksi. 

Niin, joillakin ne kuitenkin lähes kaikki toteutuu ja toisilla ei yksikään. Oma perhe on ollut mun ainoa suurempi unelma.

ap

Vierailija
40/78 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tein nuorempana paljon vapaaehtoistyötä ja olen sitä miettinyt nytkin, mutta en ole vaan löytänyt sopivaa paikkaa. Mä en henkilökohtaisesti haluaisi "ystävää" tuollaisen ystäväpalvelun kautta, koska kyseinen henkilö viettäisi minun kanssa aikaa vapaaehtoistyönsä vuoksi, ei siksi että hän haluaisi sitä juuri minun kanssani viettää.

ap

No minä ajattelen sen toisinpäin: olen yksin, mutta aloitan ehkä vapaaehtoistyön siksi, että sillä toisella olisi vähän aikaa kuulija. En yritä hakea sieltä kavereita, siis ollenkaan. Vaan tehdä elämääni pienen hetken jolloin olen muille hyödyksi ja tueksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi