V-tuttaa kun jätkän aikuiset pennut loisii
jo toista viikkoa meillä joulunvietossa. Yritin mieheltä kysellä saunassa, josko olisivat milloin lähdössä. Ei tiennyt, eikä kuulemma saa kysyäkään. Haluaisin edes muutaman päivän olla rauhassa kotona lomalla minäkin.
Kommentit (30)
Ihmiset selvästi alapeukuttavat ja arvostelevat ap:tä, koska kyseessä on äitipuoli. Jos lasten uupunut oma äiti olisi kirjoittanut saman jutun, olisi kommentoijilla vähän toisenlainen mielipide... Kyllä ihmisellä on oikeus nauttia hetken lomastaan ilman vieraita, oli suhde vieraisiin sitten millainen tahansa.
Ihmiset on erilaisia. Toiset eivät pysty rentoutumaan, kun on vieraita tai muuten enemmän väkeä talossa. Vieraitahan nuo lapset aloittajalle käytännössä on ja pahimmillaan joutuu näille raittelemaan ruokaa yms. Kun eivät ole lapsuudenkodissaan ja ainakaan sillon en itse kehtaisi kaappeja vapaasti kaivella.
Itse ainakin odotan lomalta niitä rentoja hetkiä, kun voi kulkea missä vaatetuksessa huvittaa, villasukat jalassa ja kääriytyä vilttiin lukemaan kirjaa. Vieressä lasi viiniä ja ehkä suklaata, sopiva tunnelmavalaistus. Niin ja saa oikeasti olla yksin ilman ylimääräisiä ääniä. Ei tarvitse hetkeen pohtia mitä muut suunnittelevat päivälle ja tarvitseeko itse jotenkin olla osallisena. Ja minulla on siihen omassa kodissani oikeus.
Huhhuh, miten aikuiset ihmiset jaksavat viettää aikaansa vanhemmallaan, jonka koti ei ole heidän lapsuutenkotinsa. Oikeasti en ymmärrä, itse en olisi viettänyt edes lapsuudenkodissani kuin pakolliset pari päivää jouluna.
Ymmärrän kyllä ap:tä oikein hyvin. Oman loman haluaisi viettää rauhassa, edes osan lomasta. Ei, en ole äitipuoli kenellekään.
Heitä helvettiin ne sieltä makoilemasta. Mitä peräkammarinpoikia ne oikein on jos ei kaksvitosina ole kavereita tai omaa puolisoa ja perhettä? Mä en kattois, mut toisaalta mieheni lapset ovatkin saaneet ihan hyvän tapakasvatuksen. Pihalle vaan moiset elätit. Älä piittaa noista kukkahattutädeistä kun passaa poikiaan viiskymppisiksi asti.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 09:44"]
Ihmiset selvästi alapeukuttavat ja arvostelevat ap:tä, koska kyseessä on äitipuoli. Jos lasten uupunut oma äiti olisi kirjoittanut saman jutun, olisi kommentoijilla vähän toisenlainen mielipide... Kyllä ihmisellä on oikeus nauttia hetken lomastaan ilman vieraita, oli suhde vieraisiin sitten millainen tahansa.
[/quote]
Tähän kiinnitin itsekin huomiota. Meikäläisellä pinna kiristyy jo muutamassa päivässä, kun OMAT aikuiset lapset loisivat täällä. Kyllä, rakastan heitä yli kaiken ja on ihanaa, että tulevat! Väsyn vaan siihen passaamiseen, koska hehän ovat kylässä eikä heille mielestään kuulu mitkään kotityöt. Palvelun sen sijaan on pelattava.
Mitäs jos Ap lopettais palvelun ja hoitais vaan omat ruuat? Kun jääkaappi on tyhjä ja palvelu loppuu, luulisi tajuavan lähteä kotiin.
Nuoret aikuiset ovat usein itsekkäitä ja lapsellisia. Ongelma on ap:n ja hänen miehensä välinen eli perheen tavoista sopiminen.
Lähetä ne jonnekin....maksa niille hotelli lähikaupunkiin ja ryyppäysrahaa päälle. Tai mene itse, sanot lähtiessä miehelle, että soittaa kun kotiin voi tulla. Mulla ei kestäisi hermot vieraita ihmisiä paria päivää pidempää, ei omassa kotona eikä itse vieraana, ei miehen eikä omissa sukulaisissa. Aikuisia lapsia mulla ei ole...eli nähtäväksi jää miten tuon oman lapsukaisen vierailut joskus menee.
Mikä esti aapeeta tekemästä omia juttujaan, kun miehen lapset olivat kylässä? Eiväthän 25v. ole enää vahdittavia lapsia, eikä tarvitse viihdyttää heitä.