V-tuttaa kun jätkän aikuiset pennut loisii
jo toista viikkoa meillä joulunvietossa. Yritin mieheltä kysellä saunassa, josko olisivat milloin lähdössä. Ei tiennyt, eikä kuulemma saa kysyäkään. Haluaisin edes muutaman päivän olla rauhassa kotona lomalla minäkin.
Kommentit (30)
Aika paska olet sinä. Kai ne lapset saa olla kylässä jos siltä tuntuu. Haluaa kai ne lapsetkin rauhassa nähdä isäänsä, ei se ikä siinä ole se tärkein asia.
Olisit sopinut jo etukäteen vierailun keston, asiallista kaikkia kohtaan. On sullakin oikeus lepoon, mutta isä ei ymmärrettävästi aja lapsiaan pois luotaan.
Ai että määrättömäksi ajaksi voi tulla häiritsemään toisen lomaa? Joskus sitä vain ihminen haluaisi olla kotonaan ihan omassa rauhassa. Ei liene liikaa pyydetty. Kun edes tietäisi, milloin lähtee, mutta isi on kieltänyt kysymästä, ettei kaksvitoset loukkaannu. Omia suunnitelmia olen jo muutellut siinä toivossa, että saisin pari päivää rauhassa kotona olla.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 00:49"]
Ai että määrättömäksi ajaksi voi tulla häiritsemään toisen lomaa? Joskus sitä vain ihminen haluaisi olla kotonaan ihan omassa rauhassa. Ei liene liikaa pyydetty. Kun edes tietäisi, milloin lähtee, mutta isi on kieltänyt kysymästä, ettei kaksvitoset loukkaannu. Omia suunnitelmia olen jo muutellut siinä toivossa, että saisin pari päivää rauhassa kotona olla.
[/quote]
Eihän ne edelleekään ole sun lomaa häiritsemässä, vaan isäänsä tapaamassa.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 00:44"]
Olisit sopinut jo etukäteen vierailun keston, asiallista kaikkia kohtaan. On sullakin oikeus lepoon, mutta isä ei ymmärrettävästi aja lapsiaan pois luotaan.
[/quote]Näiltä ei saa kysyä, monesti en tiedä tulostakaan kuin paria tuntia aikaisemmin. Kommunikaatio ei vaan ole ikinä pelannut. Kahdestaan meillä kyllä menee hyvin.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 00:55"]
[/quote]
[/quote]Sattuu olemaan minun kotini!
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 00:22"]jo toista viikkoa meillä joulunvietossa. Yritin mieheltä kysellä saunassa, josko olisivat milloin lähdössä. Ei tiennyt, eikä kuulemma saa kysyäkään. Haluaisin edes muutaman päivän olla rauhassa kotona lomalla minäkin.
[/quote]
"Jätkän" ? "Pennut" ? :S
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 00:29"]No, olisi minusta reilua kertoa tullessaan, milloin lähtee. että aika paska alapeukutus. ap
[/quote]
"Paska" ?
T Hienokorva
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 00:59"]
[/quote]
[/quote]
myös miehesi koti.
taidat ap olla aika minä minä minä ja minun persoona. itselläsi ainakin palstalla hyvin ikävä tapa kommunikoida.
Mutta ei niiden aikuisten lasten! Omituista käytöstä heiltä ja isänsä ihan nössö. Aikuiset sopivat vierailuista etukäteen, myös kestosta, vaikka kuinka olisivat sukulaisia. Tsemppiä ap.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 01:01"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 00:59"]
[/quote]
[/quote]
myös miehesi koti.
[/quote]
Joo, ei tule kaksvitoset teidän kotiin sanomatta kuinka kauan aikovat olla, eikö heillä ole omaa elämää ollenkaan, vai tulivatko perheineen? Kyllähän tuon ikäisillä on vähintään avopuoliso? Vai ovatko jotain ihme nössöjä kuten isänsä? Mutta ap hei, ei sun mies ole mikään jätkä, vanha ukko jos on kerran jo isoisäikäinen, jätkä tarkoittaa poikaa tai nuorta miestä. Ja pennut tarkoittaa lapsia, ei aikuisia ihmisiä. Oletko itsekin joku kaksvitonen pentu?
Ehdottomasti itse olisin sopinut mieheni kanssa jo ennakkoon useastakin syystä, koska jälkikasvu lähtee. Tähän vaikuttavat esim. ruokailujen suunnittelu ja ruoan osto, mahdolliset vierailut tai tuttavien kylään tulo, vuodenvaihteen järjestelyt jne. En ymmärrä miksei kommunikaatio pelaa suhteessa ja miksei voi kysyä lasten suunnitelmista.
[/quote]
[/quote]
Ne on kaksvitosia ja se on myös naisenkin KOTI!
Voi voi, monta kertaa kyselin etukäteen: Ei voi tietää. Toisen tulosta tiesin pari päivää aikaisemmin, toisen pari tuntia. Isästä on epähienoa kysellä olemisista. Itse olen sitten kautta rantain yrittänyt saada selvyytä lähtöpäivästä. Vastausta ei ole tullut.
Anteeksi karkea kielenkäyttöni, joka tuntuu eräitä ärsyttävän, mutta toista viikkoa tässä jo mennään niin, että tämä öinen hetki on ainoa oma hetkeni. Töitten alku lähestyy...
Ja tämä on mieheni ja minun yhteinen koti, ei näiden lapsuudenkoti, joka ehkä muuttaisi asiaa.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 01:38"]
Ehdottomasti itse olisin sopinut mieheni kanssa jo ennakkoon useastakin syystä, koska jälkikasvu lähtee. Tähän vaikuttavat esim. ruokailujen suunnittelu ja ruoan osto, mahdolliset vierailut tai tuttavien kylään tulo, vuodenvaihteen järjestelyt jne. En ymmärrä miksei kommunikaatio pelaa suhteessa ja miksei voi kysyä lasten suunnitelmista.
[/quote]Jouluruuat nyt oli ihan normaalisti hommattu, mutta tämän jälkeen isi käy "lapsosten" kanssa päivittämässä tarpeita, siis päivittäin.
Ja nyt ei oikeasti puhuta mistään keskenkasvuisista opiskelijoista, vaan aikuisista lapsettomista (sinkuista) ihmisistä. ap
Kun vierailu on ohi, keskustelet varmasti miehesi kanssa miten jatkossa hoidatte vastaavat tilanteet, kun olet tyytymätön tähän käytäntöönne. Meille aikuiset lapsemme ovat tärkeä osa perhettämme, mutta tärkeä on myös vähäinen vapaa-aikamme.
No, olisi minusta reilua kertoa tullessaan, milloin lähtee. että aika paska alapeukutus. ap