Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka myöntää, että on saanut mukavuussektion?

Vierailija
12.08.2008 |

Kun täällä niin kovasti vouhkataan aina, että Suomessakin se on mahdollista. Itse en ole kuullut tai tunne ketään sellaista ihmistä. Itseänikin on sellaisesta epäilty, minkä olen kokenut erittäin loukkaavana.

Ensimmäinen syntyi kiireellisellä sektiolla avotarjonnan vuoksi ja epäsuhdan ja toinen leikattiin samasta syystä, + että kohtuani oli ensimmäisessä sektiossa jouduttu ompelemaan tavallista enemmän verenvuodon vuoksi ja nyt minulla on vaivana ohentunut kohtu, max yhden lapsen voin enää saada.

Elin raskausajan terveellisesti, söin enkä antanut painonnousta ja harrastin liikuntaakin. Kumpikaan lapsista ei vain ottanut syntyäkseen ja toista yritettiin käynnistääkin pari päivää. Itse olen lyhyt ja lapseni isä on iso, lapseni olivat molemmat pienehköjä alle 3,5kg. Olisin aika paljon antanut, mikäli heidät olisin saanut tavallisesti maailmaan saattaa ja olisin ollut kaiken valmis kärsimäänkin eppareineen kaikkineen ilman ikävää ja rumaa arpea (vaikka se onkin ihan tavallinen arpi) Kaikille se ei ole mahdollista.

Olkaa kilttejä. Älkää syyllistäkö äitejä sektiosta tai siitä, ettei äiti joka on joutunut sektioon osannut synnyttää tai teki sitä tai tätä väärin tai ei ole synnyttänyt lastaan. Se tuntuu pahalta. Kaikki eivät ole yhtä onnekkaita kuin itse olette.

Minulla on kaksi tervettä lasta joita rakastan äärimmäisesti, olen halunnut heidät ja ehkä vielä sen yhden muksun joskus. Kunnioittakaamme toistemme äitiyttä ja sitä, että meillä kaikilla on siihen tavalla tai toisella ollut mahdollisuus!

t. 2 x sektiomamma

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

halusin juuri siksi aiheesta keskustelua, kun en itsekään usko, että Suomessa sellaista saa. Siksi kysymys on provosoivasti esitetty, selvennykseksi. Kun täällä vaan aina epäillään ja tosiaan itseänikin on siitä epäilty, niin kysytäänpä sitten onko ketään, joka sellaisessa olisi ollut :) Tuskin ;) Mistä te siis revitte noita juttujanne kun epäilette mukavuussektioita? ;)

Vierailija
62/73 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa suurin osa sektioiduista mammoista kokee paitsi sen sektion, myös paskamaisen synnytysyrityksen sitä ennen. Koko toimenpidevalikoima käydään läpi, vain toosan repeäminen jää puuttumaan.

Vierailija
64/73 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavallani tuota vaakaviiltoa tuskin huomaa. Itselleni olin vaatimassa sektion koska pelkäsin repeämistä, siihen ei suostuttu ja minä en suostunut ponnistamaan täysillä ja lapsi avitettiin imukupilla ulos.

Vierailija
65/73 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

monet jotka ei ymmärrä pelkoa lääketieteelliseksi syyksi katsovat siis pelkosektion "mukavuussektioksi".. joissain sairaaloissa pelkääville äideille järjestetään paljon tukea ja esim terapiaa, jotta äiti voisi vielä harkita alatiesynnytystä, joissain sairaaloissa pelkosektio annetaan suoralta kädeltä. ei se silti ole mukavuussektio, pelko voi johtua monista syistä, oikeista vakavistakin syistä ja tuskin on alle yhdeksässä kuukaudessa parannettavissa.

Vierailija
66/73 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi oli kuollut kohtuun vk 35 ja halusin ennemmin sektion kuin synnytyksen, koska se oli itselleni henkisesti helpompaa ja näin saatoin jättää vielä mahdollisuuden sille, että kykenisin henkisesti vielä synnyttämään elävän lapsen, varasin alatiesynnytyksen ikään kuin hänelle.

Kovin mukavaa ei kuitenkaan ollut.

Vierailija
67/73 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa ;(

Vierailija
68/73 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut hätäsektio. On kuitenkin erittäin paljon kudostyypistä kiinni millaiseksi arpi jää, tämä on siis täysin yksilöllistä. Minusta tuntuu, ettei osa alatiesynnyttäneistä ymmärrä millainen toimenpide sektio on ja jotain katkeruutta on jäänyt omasta synnytyskokemuksesta ja siksi automaattisesti ajatellaan, että sektio olisi mukavuussyistä tehty. Tai kadehditaan sektion saaneita. Minä myönnän, että kadehdin teitä, alatiesynnyttäneet ;D ap

Vierailija
69/73 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksosistamme olikin perä- ja poikkitilassa. Että siinä mielessä mukavuussektio, vaikka aika hätäisesti siihen jouduinkin:-)

Vierailija
70/73 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vakuuta meidät! t. ap

Vierailija
71/73 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toka perusteltiin sillä, että tehtiin samaan viiltoon kuin eka. - 18

Vierailija
72/73 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 tuntia synnytyssalissa, josta 2 tuntia ponnistusta, supistustippa tietenkin koko ajan ja kaikki mahdolliset kivunlievitykset joita yhden synnytyksen aikana saa antaa. Sitten helpottava päätös leikkauksesta. Lapsi ei kaiken tuon yrittämisen jälkeen liikahtanut milliäkään synnytyskanavaan, ei matunut vaikka oli aivan normikokoinen 3,7 kg poika.

Vaakasuoraan vetivät viillon koska ei ollut sekunneista kiinni lapsen henki. Tosin kuoltu oltas lopulta molemmat jos leikkausta ei olisi tehty.

Toinen lapsi tuli suunnitellulla sektiolla, koska Taysissa kuvasivat 3 vkoa ennen la:ta ja totesivat, ettei mahdu tuo hieman pienempi tyttökään tulemaan alakautta.

En ole mitenkään "katkera" asiasta vaan ainoastaan onnellinen kahdesta lapsestani sekä äärettömän kiitollinen mahdollisuudesta saada sektio. 100 vuotta sitten olisin kuollut. Jos tuo "synnyttämättömyys" on jonkun mielestä puutteeni, niin voi voi.

Vierailija
73/73 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä:

-Halusin varmistaa, että mieheni voi olla kotona hoitamassa vanhempia lapsia.

-Halusin nukkua ja levätä kunnolla ennen nuorimmaisen syntymää.

-Halusin välttyä repeämiltä, peräpukamilta ja runsaalta jälkivuodolta.

-Halusin minimoida riskejä oman ikäni vuoksi

-Halusin käydä kampaajalla ja kosmetologilla ennen synnytystä.

-Halusin, että koko talo on siisti ja puhdas, kun lähden synnyttämään.

-Halusin päättää itse mahdollisimman nopeasta kotiutumispäivästä

Kaikki meni paremmin kuin uskalsin odottaa, enkä koe millään tavalla olevani huonompi äiti kuopuksellemme kuin vanhemmille lapsilleni. Sen sijaan olin huomattavasti levänneempi ja tyytyväisempi kotiutuessani, kuin olin aikanaan vanhempien lasten luomusynnytysten jäljiltä.