Jos nykynuoret eivät perusta perheitä eivätkä tee lapsia niin silloin eläkesysteemi kaatuu
Eläkesysteemi toimii siten, että työssäkäyvä sukupolvi maksaa aina eläkkeellä olevien eläkkeet. Kun nykyiset nuoret menevät eläkkeelle niin heidän eläkkeensä maksaa sitten tuolloin työssä oleva sukupolvi eli nykyisten nuorten lapset. Jos nykynuoret eivät perusta perheitä eivätkä tee lapsia niin silloin eläkesysteemi kaatuu. Ja se on vain ja ainoastaan nykynuorten vika. Jos ei ole lapsia niin silloin voi itse säästää omaa vanhuuttaan varten rahaa eli pitää laittaa rahaa säästöön ja lopettaa aivan kaikki turhuudet.
Sitä paitsi Suomen eläkevarat ovat hyvin pienet, vain noin 224 miljardia euroa. eli noin 40700 euroa per suomalainen. Tuolla rahalla ei pitkälle pötkitä. Pelastus on vain ja ainoastaan se, että nykynuoret ymmärtää lasten tekemiset tärkeyden.
Kommentit (81)
Ei se oikeasti niin mene. että tuleva sukupolvi maksaa edellisen eläkkeet, kyllä jokainen sukupolvi maksaa omansa, niitä on kerätty ja sijoitettu tuottamaan ja nyt nautitaan tuotoista. Eläkevarallisuus on tällä hetkellä huipussaan juuri siitä syystä, että siellä on paljon edellisten ylijäämää. Ja mikäli eläkeläisten määrä vähenee, niin eläkkeet riittävät hyvin tulevillekin.
Vierailija kirjoitti:
Ei se oikeasti niin mene. että tuleva sukupolvi maksaa edellisen eläkkeet, kyllä jokainen sukupolvi maksaa omansa, niitä on kerätty ja sijoitettu tuottamaan ja nyt nautitaan tuotoista. Eläkevarallisuus on tällä hetkellä huipussaan juuri siitä syystä, että siellä on paljon edellisten ylijäämää. Ja mikäli eläkeläisten määrä vähenee, niin eläkkeet riittävät hyvin tulevillekin.
Työssäkäyvät maksaa 30 miljardia vuodessa nykyisten eläkeläisten eläkkeitä, muuten tuo rahasto kuluisi loppuun 7 vuodessa.
Usein tuntuu unohtuvan ettei näistä nykyajan eläkeläisistä tai eläkeikää lähestyvistä monet itsekään tehneet paljon lapsia, monilla heistäkin on lapsia vain 1-2 tai ei yhtään. Älytöntä ajatella että ongelma korjaantuisi sillä että nyt yhtäkkiä aletaan kiireellä tekemään lapsia. Mitkään synnytystalkoot ei enää tässä vaiheessa auta vaan järjestelmään on tehtävä muutoksia.
Vierailija kirjoitti:
Rahaa valtion kassassa riittää kyllä, se täytyy vain jakaa täysin uusiksi.
Lisääntymisen tukeminen rajallisilla resursseilla varustetulla planeetalla, joka natisee ylikansoittuneena, on täysin moraalitonta. Siispä lapsilisät on lakkautettava ja nämä varat suunnattava eläkkeiden maksuun.
Kukin saa sitten kustantaa itse oman perhe-elämänsä, mikäli lapsia haluaa. Kuten yleensä muutkin, puhtaasti elämäntapavalinnat, pulitetaan omasta pussista.
Tupakoitsijat ja alkolin juojat voisivat maksaa sairaalahoitonsa itse.
Tänne tulijat tekevät lapsia, vaan ne ei tee työtä, myyvät vain huumeita kantaväestön lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Ei eläkejärjestelmä kaadu, koska ulkomailta tuodaan työntekijöitä yhtä paljon kuin omat ikäluokat pienenevät.
Mutta kun ne ei tuppaa tekemään niitä töitä!😁
Vierailija kirjoitti:
Eläke korvataan perusturvalla. Ei ole maksajiakaan tarpeeksi tulevaisuudessa. Töitä ei ole kaikille.
Mistä se perusturva tulee, jos ei ole veronmaksajia? Taikaseinästä?
Miksi minun pitäisi olla huolissani tulevista sukupolvista, kun ette tekään eläkeläiset olleet? Itse olen varautunut vanhuutta varten (mikäli siis sinne asti edes elän).
Jostain artikkelista luin että lapsen saattaminen aikuisikään maksaa + 130 000 euroa. En aio tehdä lapsia ja eläkkeestä ei tarvitse kolmikymppisenä haaveillakaan, alan siis säästämään sukanvarteen nämäkin rahat.
Vaikka tänne syntyisi huomenna miljoona lasta, jos nämä eivät mene töihin, eli maksa veroja vaan elävät tuilla, kaatuu koko yhteiskunta.
Mitään hyötyä ei ole lukumääräisesti suuresta lapsimäärästä, jos taloudellista toimeliaisuutta ei synny.
Ja sitä ei synny, koska kaikki automatisoidaan.
Eläkesysteemin kaatumisella pelottelu on Kokoomuksen ja Venäjän tiedustelupalvelun propagandaa. Turha meitä on pelotella!
Meillehän tuli kymmeniätuhansia uusia asukkaita muutamia vuosia sitten. Tunnetusti heille syntyy paljon lapsia. Kovasti kuulutettiin sitä, että saadaan runsaasti työvoimaa ja uusia veronmaksajia. Mikä nyt sitten on hätänä?
Matalat palkat ja pankkien yleinen lainahaluttomuus ei innosta hankkimaan jälkipolvea.
Haluat siis nuorten synnyttävän tähän maahan lisää työttömiä, jotka jossain vaiheessa ovat vanhoja ja työkyvyttömiä eläkeläisiä? Saanko kysyä, miksi? Järjestetään ensin kaikille työtä haluaville asiallinen palkkatyö ilman että tarvii tilipäivänä jonottaa sossun luukulle. Sen jälkeen aletaan suunnittelemaan, josko tehdään lisää kansalaisia tähän maahan. Syntyvyyden lasku on parasta mitä tälle maalle on koskaan tapahtunut, heti sodan jälkeen.
Rahat riittävät oikein hyvin kun sieltä poistetaan ne jotka eivät ole maksaneet omia eläkkeitään. Yrittäjien eläkkeitä maksetaan 33% kun eivät itse ole maksaneet. Maatalouteen 1000 milj/v ja kirsikkana päälle takuueläke vaikka olisi miljonääri. Jo pelkästään näillä varat tuplaantuvat.
Kyllähän minä ymmärrän, että eläke huolettaa itse kutakin, mutta on täysin väärin laskea että potti on 47000 e per nokka. Eläke kertyy niille, jotka eläkekassaan ovat maksaneet. Puolet populasta ei ole tehnyt vielä mitään asian eteen. Rapiat 30 vuotta olen pottia kerryttänyt keskituloisena ja 800 e/kk ansaittuna. Loppua kohti kertymä lisääntyy, mutta kyllähän se on niin, että pitkän työuran tehneet ovat ne suurimmat häviäjät. Suurimmat voitajat ovat lyhyen uran suurella loppupalkalla tehneet ja kelan tuilla eläjät.
Itse napsautan itselleni kuulan kalloon ennen eläkepäiviä, sitten kun aika on kypsä.
M35
Vierailija kirjoitti:
Itse napsautan itselleni kuulan kalloon ennen eläkepäiviä, sitten kun aika on kypsä.
M35
Mitä vielä odotat? Työelämä on helvettiä, itse odotan jos eläkkeellä saisi sähkölaskun maksetua. Kalaa saa järvestä, perunaa pellosta ja marjoja metsästä ja sen vapauden vailla työnantajan vinoilua.
Lasten elättäminen tulee todella kalliiksi. Monissa maissa äiti-ihmiset saavat eäläkettä satase.n enemmän ja he pääsevät aikaisemmin elkkeelle. Idea on että kun naisten aika kuitenkin menee lapsista huolehtimiseen ,voi siitä vanhana saada edes vähän jotain takaisin. Naisethan tekevät valtavan määrän työtä kotitaloudessa , eikä siitä maksetta mitään. Lapseton voi keskittyä rahakkaisiin töihin ja oman vanhuutensa turvaamiseen. Miehet kuolee aikaisemmin ja vanhata naiset ovat sitten turvaverkostona tyttärilleen ja taas ja heidän lapsilleen . Lapsettomat ovat yhteiskunnan vapaamatkustajia ja voivat nukkua milloin lystää. he eivät kasvata omalla palkallaan veronmaksajia. Nuoret miehet Suomessa eivät halua lapsia , jos on tulossa vauava , avomies pakottaa helposti aborttiin.
Eikös jokainen työssäkäyvä maksa eläkettä itselleen, mitä ne menneet ja tulevat sukupolvet tähän liittyy?
Ei mua kiinnosta maksaa jonkun 70v namusedän eläkkeitä