Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos nykynuoret eivät perusta perheitä eivätkä tee lapsia niin silloin eläkesysteemi kaatuu

Vierailija
24.10.2021 |

Eläkesysteemi toimii siten, että työssäkäyvä sukupolvi maksaa aina eläkkeellä olevien eläkkeet. Kun nykyiset nuoret menevät eläkkeelle niin heidän eläkkeensä maksaa sitten tuolloin työssä oleva sukupolvi eli nykyisten nuorten lapset. Jos nykynuoret eivät perusta perheitä eivätkä tee lapsia niin silloin eläkesysteemi kaatuu. Ja se on vain ja ainoastaan nykynuorten vika. Jos ei ole lapsia niin silloin voi itse säästää omaa vanhuuttaan varten rahaa eli pitää laittaa rahaa säästöön ja lopettaa aivan kaikki turhuudet.

Sitä paitsi Suomen eläkevarat ovat hyvin pienet, vain noin 224 miljardia euroa. eli noin 40700 euroa per suomalainen. Tuolla rahalla ei pitkälle pötkitä. Pelastus on vain ja ainoastaan se, että nykynuoret ymmärtää lasten tekemiset tärkeyden.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös jokainen työssäkäyvä maksa eläkettä itselleen, mitä ne menneet ja tulevat sukupolvet tähän liittyy?

Ei mua kiinnosta maksaa jonkun 70v namusedän eläkkeitä

Vierailija
62/81 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se oikeasti niin mene. että tuleva sukupolvi maksaa edellisen eläkkeet, kyllä jokainen sukupolvi maksaa omansa, niitä on kerätty ja sijoitettu tuottamaan ja nyt nautitaan tuotoista. Eläkevarallisuus on tällä hetkellä huipussaan juuri siitä syystä, että siellä on paljon edellisten ylijäämää. Ja mikäli eläkeläisten määrä vähenee, niin eläkkeet riittävät hyvin tulevillekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se oikeasti niin mene. että tuleva sukupolvi maksaa edellisen eläkkeet, kyllä jokainen sukupolvi maksaa omansa, niitä on kerätty ja sijoitettu tuottamaan ja nyt nautitaan tuotoista. Eläkevarallisuus on tällä hetkellä huipussaan juuri siitä syystä, että siellä on paljon edellisten ylijäämää. Ja mikäli eläkeläisten määrä vähenee, niin eläkkeet riittävät hyvin tulevillekin.

Työssäkäyvät maksaa 30 miljardia vuodessa nykyisten eläkeläisten eläkkeitä, muuten tuo rahasto kuluisi loppuun 7 vuodessa.

Vierailija
64/81 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein tuntuu unohtuvan ettei näistä nykyajan eläkeläisistä tai eläkeikää lähestyvistä monet itsekään tehneet paljon lapsia, monilla heistäkin on lapsia vain 1-2 tai ei yhtään. Älytöntä ajatella että ongelma korjaantuisi sillä että nyt yhtäkkiä aletaan kiireellä tekemään lapsia. Mitkään synnytystalkoot ei enää tässä vaiheessa auta vaan järjestelmään on tehtävä muutoksia.

Vierailija
65/81 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa valtion kassassa riittää kyllä, se täytyy vain jakaa täysin uusiksi. 

Lisääntymisen tukeminen rajallisilla resursseilla varustetulla planeetalla, joka natisee ylikansoittuneena, on täysin moraalitonta. Siispä lapsilisät on lakkautettava ja nämä varat  suunnattava eläkkeiden maksuun. 

Kukin saa sitten kustantaa itse oman perhe-elämänsä, mikäli lapsia haluaa. Kuten yleensä muutkin, puhtaasti elämäntapavalinnat, pulitetaan omasta pussista.

Tupakoitsijat ja alkolin juojat voisivat maksaa sairaalahoitonsa itse.

Vierailija
66/81 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne tulijat tekevät lapsia, vaan ne ei tee työtä, myyvät vain huumeita kantaväestön lapsille.

Vierailija
67/81 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei eläkejärjestelmä kaadu, koska ulkomailta tuodaan työntekijöitä yhtä paljon kuin omat ikäluokat pienenevät.

Mutta kun ne ei tuppaa tekemään niitä töitä!😁

Vierailija
68/81 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläke korvataan perusturvalla. Ei ole maksajiakaan tarpeeksi tulevaisuudessa. Töitä ei ole kaikille.

Mistä se perusturva tulee, jos ei ole veronmaksajia? Taikaseinästä?

Vierailija
69/81 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi olla huolissani tulevista sukupolvista, kun ette tekään eläkeläiset olleet? Itse olen varautunut vanhuutta varten (mikäli siis sinne asti edes elän).

Vierailija
70/81 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain artikkelista luin että lapsen saattaminen aikuisikään maksaa + 130 000 euroa. En aio tehdä lapsia ja eläkkeestä ei tarvitse kolmikymppisenä haaveillakaan, alan siis säästämään sukanvarteen nämäkin rahat. 

Vierailija
71/81 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tänne syntyisi huomenna miljoona lasta, jos nämä eivät mene töihin, eli maksa veroja vaan elävät tuilla, kaatuu koko yhteiskunta.

Mitään hyötyä ei ole lukumääräisesti suuresta lapsimäärästä, jos taloudellista toimeliaisuutta ei synny.

Ja sitä ei synny, koska kaikki automatisoidaan.

Vierailija
72/81 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkesysteemin kaatumisella pelottelu on Kokoomuksen ja Venäjän tiedustelupalvelun propagandaa. Turha meitä on pelotella!

Vierailija
73/81 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillehän tuli kymmeniätuhansia uusia asukkaita muutamia vuosia sitten. Tunnetusti heille syntyy paljon lapsia. Kovasti kuulutettiin sitä, että saadaan runsaasti työvoimaa ja uusia veronmaksajia. Mikä nyt sitten on hätänä?

Vierailija
74/81 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalat palkat ja pankkien yleinen lainahaluttomuus ei innosta hankkimaan jälkipolvea.

Vierailija
75/81 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat siis nuorten synnyttävän tähän maahan lisää työttömiä, jotka jossain vaiheessa ovat vanhoja ja työkyvyttömiä eläkeläisiä? Saanko kysyä, miksi? Järjestetään ensin kaikille työtä haluaville asiallinen palkkatyö ilman että tarvii tilipäivänä jonottaa sossun luukulle. Sen jälkeen aletaan suunnittelemaan, josko tehdään lisää kansalaisia tähän maahan. Syntyvyyden lasku on parasta mitä tälle maalle on koskaan tapahtunut, heti sodan jälkeen.

Vierailija
76/81 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat riittävät oikein hyvin kun sieltä poistetaan ne jotka eivät ole maksaneet omia eläkkeitään. Yrittäjien eläkkeitä maksetaan 33% kun eivät itse ole maksaneet. Maatalouteen 1000 milj/v ja kirsikkana päälle takuueläke vaikka olisi miljonääri. Jo pelkästään näillä varat tuplaantuvat.

Vierailija
77/81 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän minä ymmärrän, että eläke huolettaa itse kutakin, mutta on täysin väärin laskea että potti on 47000 e per nokka. Eläke kertyy niille, jotka eläkekassaan ovat maksaneet. Puolet populasta ei ole tehnyt vielä mitään asian eteen. Rapiat 30 vuotta olen pottia kerryttänyt keskituloisena ja 800 e/kk ansaittuna. Loppua kohti kertymä lisääntyy, mutta kyllähän se on niin, että pitkän työuran tehneet ovat ne suurimmat häviäjät. Suurimmat voitajat ovat lyhyen uran suurella loppupalkalla tehneet ja kelan tuilla eläjät.

Vierailija
78/81 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse napsautan itselleni kuulan kalloon ennen eläkepäiviä, sitten kun aika on kypsä. 

M35

Vierailija
79/81 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse napsautan itselleni kuulan kalloon ennen eläkepäiviä, sitten kun aika on kypsä. 

M35

Mitä vielä odotat? Työelämä on helvettiä, itse odotan jos eläkkeellä saisi sähkölaskun maksetua. Kalaa saa järvestä, perunaa pellosta ja marjoja metsästä ja sen vapauden vailla työnantajan vinoilua.

Vierailija
80/81 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten elättäminen tulee todella kalliiksi.  Monissa maissa äiti-ihmiset  saavat eäläkettä  satase.n enemmän ja he pääsevät  aikaisemmin elkkeelle. Idea on  että  kun naisten aika kuitenkin menee   lapsista  huolehtimiseen ,voi siitä   vanhana  saada edes vähän   jotain takaisin.   Naisethan tekevät  valtavan määrän työtä  kotitaloudessa  , eikä siitä maksetta mitään.    Lapseton  voi  keskittyä   rahakkaisiin  töihin ja  oman  vanhuutensa turvaamiseen. Miehet  kuolee aikaisemmin  ja vanhata naiset ovat sitten  turvaverkostona   tyttärilleen ja  taas ja heidän lapsilleen  . Lapsettomat  ovat  yhteiskunnan  vapaamatkustajia ja voivat  nukkua milloin lystää.  he eivät   kasvata  omalla  palkallaan veronmaksajia.  Nuoret miehet  Suomessa  eivät halua lapsia  , jos  on tulossa vauava , avomies  pakottaa  helposti  aborttiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan