Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos nykynuoret eivät perusta perheitä eivätkä tee lapsia niin silloin eläkesysteemi kaatuu

Vierailija
24.10.2021 |

Eläkesysteemi toimii siten, että työssäkäyvä sukupolvi maksaa aina eläkkeellä olevien eläkkeet. Kun nykyiset nuoret menevät eläkkeelle niin heidän eläkkeensä maksaa sitten tuolloin työssä oleva sukupolvi eli nykyisten nuorten lapset. Jos nykynuoret eivät perusta perheitä eivätkä tee lapsia niin silloin eläkesysteemi kaatuu. Ja se on vain ja ainoastaan nykynuorten vika. Jos ei ole lapsia niin silloin voi itse säästää omaa vanhuuttaan varten rahaa eli pitää laittaa rahaa säästöön ja lopettaa aivan kaikki turhuudet.

Sitä paitsi Suomen eläkevarat ovat hyvin pienet, vain noin 224 miljardia euroa. eli noin 40700 euroa per suomalainen. Tuolla rahalla ei pitkälle pötkitä. Pelastus on vain ja ainoastaan se, että nykynuoret ymmärtää lasten tekemiset tärkeyden.

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset tekivät rakenteellisen ansan itselleen. Siellähän kiljutte vaipoissa apua, lol!

Vierailija
2/81 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko edellisen sukupolven kannattanut ajatella välillä muita eikä aina vain itseään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söpöä että joku luulee, että nykyiset parikymppiset pääsevät koskaan eläkkeelle.

Vierailija
4/81 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, eläkejärjestelmä kaatuu, se on selvä.

Tämä ei ole mikään syy tehdä lapsia, jos sielussaan tuntee toisin.

Vierailija
5/81 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääuutislähetyksiin pakollinen aktiosio, pissikset ei muutoin tajua.

Vierailija
6/81 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silti meillä on tällä hetkellä rahastoissa summa, josta voidaan maksaa kaikkien ennen vuotta 1957 syntyneiden eläkkeet, vaikka sinne ei tulisi enää euroakaan lisää! Eli nykyiset työssäkäyvät eivät mysteerisesti maksakaan eläkkeellä olevien eläkkeitä, he maksoivat ne aikanaan itse. Ongelma syntyy vasta sitten, kun uusien sääntöjen mukaiset eläkkeet tulevat maksuun eli eläkettä on kertynyt opiskeluaikana ja perhevapailla. Silloin ei ole maksettu eläkemaksuja lainkaan, eli syntyy ikävä kuoppa, jonka muut joutuvat kustantamaan.

Vierailija
7/81 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei synny lapsia kun ei synny parisuhteitakaan. Noin yksinkertaista se on.

Vierailija
8/81 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellekään ei ole velvollisuutta lisääntyä yhteiskunnan eteen. Joka muuta väittää, tutustukoon sanaan "Lebensborn" ja sen historiaan

Vierailija
9/81 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juuri eilen ajattelin, että hyvä kun ei ole lapsia niin ei tarvitse kantaa murhetta heistä täällä sairaassa ilmapiirissä! 

Vierailija
10/81 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläke korvataan perusturvalla. Ei ole maksajiakaan tarpeeksi tulevaisuudessa. Töitä ei ole kaikille.

Vierailija
11/81 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset kertoivat minulle, ettei pidä hankkia lapsia, jos ei ole niitä varaa kasvattaa. Kokoomuslaiset sanoivat, ettei heikoin aines, eli tuilla elävät, saisi lisääntyä. Nyt kun on löydät housuissa, koettavat vaihtaa viestiä.

Vierailija
12/81 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläke korvataan perusturvalla. Ei ole maksajiakaan tarpeeksi tulevaisuudessa. Töitä ei ole kaikille.

Mistä luulet, että johonkin perusturvaan olisi varaa? Eiköhän palata rytinällä siihen, että perheet, suvut ja klaanit huolehtivat omistaan. Jos sellaista ei ole, niin se on voi voi.

Vierailija
13/81 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos töitä ei ole kaikille, se tarkoittaa että kaikkea tarvittavaa tuotetaan niin, ettei ihmistyövoimaa tarvita niin paljon kuin ennen.

Tuotanto pitää vain jakaa tasaisemmin kuten myöskin työ.

Se ettei eläkkeitä voisi tulevaisuudessa maksaa on oikeiston propagandaa.

14/81 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset tekivät rakenteellisen ansan itselleen. Siellähän kiljutte vaipoissa apua, lol!

Aivan. Väestö ei voi kasvaa ikuisesti. Järjestelmä, joka perustuu väestön jatkuvaan kasvuun, on rakenteellisesti viallinen. 

Vierailija
15/81 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja silti meillä on tällä hetkellä rahastoissa summa, josta voidaan maksaa kaikkien ennen vuotta 1957 syntyneiden eläkkeet, vaikka sinne ei tulisi enää euroakaan lisää! Eli nykyiset työssäkäyvät eivät mysteerisesti maksakaan eläkkeellä olevien eläkkeitä, he maksoivat ne aikanaan itse. Ongelma syntyy vasta sitten, kun uusien sääntöjen mukaiset eläkkeet tulevat maksuun eli eläkettä on kertynyt opiskeluaikana ja perhevapailla. Silloin ei ole maksettu eläkemaksuja lainkaan, eli syntyy ikävä kuoppa, jonka muut joutuvat kustantamaan.

Tuo rahasto riittäisi 7 vuotta. Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia vuodessa, työssäkäyvät maksavat palkkojensa eläkemaksuista 30 miljardia vuodessa nyt eläkkeellä oleville, tuo 3 miljardia kansaneläkkeisiin ja takuueläkkeisiin maksetaan verorahoista.

Rahastosta on maksettu eläkkeitä vain yksi miljardi vuoden 2015 jälkeen, siksi se on vielä noin iso.

Vierailija
16/81 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäluokassa 20 - 39 on miehiä 70 000 enemmän kuin naisia.

Vierailija
17/81 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se miksi parisuhteita ei enää synny on oikeastaan lähinnä miesten syytä. Miesten ulkonäkövaatimuksista naisia kohtaan on tullut täysin utopistisia. Laihuuden lisäksi vaaditaan paljon muutakin tai muuten sut kelpuutetaan vain yhdeksi illaksi. Ei muutenkaan haluta sitoutua vaan etsitään aina vaan jos löytyisi jotain parempaa. Lastenteko halutaan sinne ikään 40-50v, jolloin ne mahdollisuudet laskee hyvin paljon, koska ainakaan minä nuori 22v nainen en todellakaan ole kiinnostunut muista kuin omanikäsistä tai max. 5v vanhemmista. Ei me sinkut enää kohdata. Sanoisin mun sukupolven olevan historian pinnallisin sukupolvi.

Vierailija
18/81 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos ei tee lapsia, niin onkin ihan helppoa säästää itselleen eläkettä varten. Lapset ne vievät hirveästi rahaa.

Vierailija
19/81 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se miksi parisuhteita ei enää synny on oikeastaan lähinnä miesten syytä. Miesten ulkonäkövaatimuksista naisia kohtaan on tullut täysin utopistisia. Laihuuden lisäksi vaaditaan paljon muutakin tai muuten sut kelpuutetaan vain yhdeksi illaksi. Ei muutenkaan haluta sitoutua vaan etsitään aina vaan jos löytyisi jotain parempaa. Lastenteko halutaan sinne ikään 40-50v, jolloin ne mahdollisuudet laskee hyvin paljon, koska ainakaan minä nuori 22v nainen en todellakaan ole kiinnostunut muista kuin omanikäsistä tai max. 5v vanhemmista. Ei me sinkut enää kohdata. Sanoisin mun sukupolven olevan historian pinnallisin sukupolvi.

No kenen kanssa sitten makaatte?

Vierailija
20/81 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja seurannut myös avioeroja, johtuu miesten käytöksestä. Naiset mukavia ja rentoja. En tiedä mikä nykymiehiä vaivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän