Onko aikuisilla miehillä oikeastaan muita tyylisuuntia kuin bisnespukeutuminen
Ja vapaa-ajan neuletyyli? Tietysti aikuinen voi pukeutua rokahtavasti jne. mutta ne ovat silti enemmän nuorisotyylejä.
Kommentit (23)
Fiftareita näkee aina silloin tällöin vanhemmissakin miehissä. Urheilija tuli tosiaan kans tuuli/maastopukuineen mieleen, sit on sellainen rekkamiestyyli kans, baareissa törmää näihin hassunhauskoihin t-paitoihin ja farkkuihin. Myös rokkareita näkee täällä päin ainakin. Ja samoin ihan duunari, joka siis on aina kesät talvet niissä huomiovaatteissa missä vaan.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 21:23"]
Fiftareita näkee aina silloin tällöin vanhemmissakin miehissä. Urheilija tuli tosiaan kans tuuli/maastopukuineen mieleen, sit on sellainen rekkamiestyyli kans, baareissa törmää näihin hassunhauskoihin t-paitoihin ja farkkuihin. Myös rokkareita näkee täällä päin ainakin. Ja samoin ihan duunari, joka siis on aina kesät talvet niissä huomiovaatteissa missä vaan.
[/quote]Niin ja onhan vielä sellainen "kalastaja"-lookkikin; paksuja neuleita jne.
Espoo-tyyli, vanha hippi, "metsästäjä" tms luonnossa liikkuja (maastovaatetta, 100-taskun liivejä jne), klassinen (muistuttaa bisnestä mutta enemmän esim 30-luvun tyyliä mukana), "rivitanssija" eli country-henkinen ja eksentrinen minusta ainakin.
No onhan näitä vaikka mitä, preppyjä, hipstereitä, hoppareita...
Sukkahousut sortsien alla lenkkeilevä hinttarityyli
Lumberjack-tyyli sopii loistavasti jo teini-iän ohittaneelle miehelle. Varsinkin jos on sellainen roteva tai "miehekäs" mies. :)
Junnuilla se näyttääkin hassulta.
Yleinen on sellainenkin tyyli, jossa asukokonaisuus koostetaan yksinomaan paikallisen robin hoodin tai vastaavan puljun tekstiileistä.
Ihan normaali farkut ja paita -tyyli, niin kuin naisillakin. Tai kotosalla verskat ja t-paita.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 00:31"]Ihan normaali farkut ja paita -tyyli, niin kuin naisillakin. Tai kotosalla verskat ja t-paita.
[/quote]Minä olen kotona munasillani
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 00:38"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 00:31"]Ihan normaali farkut ja paita -tyyli, niin kuin naisillakin. Tai kotosalla verskat ja t-paita. [/quote]Minä olen kotona munasillani
[/quote]
Niin minunkin mieheni. Tai on sillä verskat, mutta ne on niin reikäiset, että munat vilkkuu. On kuulemma kaikkein parhaimmat housut, juuri sopivaksi huopuneet, ei saa missään nimessä hävittää tai tulee avioero heti saman tien.
Tauski-look parhaat päivänsä nähneillä.
Business
https://u1115759.files.wordpress.com/2012/04/prep-4.jpg?w=523
Esbo/porvari
http://ak1.ostkcdn.com/images/products/9007903/Mens-Cotton-Long-sleeve-V-neck-Sweater-P16210879.jpg
Sporty and casual:
Duunari:
https://mattshadowswifey.files.wordpress.com/2013/02/tumblr_mbqttyiwot1rwdmp9o1_5001.jpg
Rokkari
http://blog.mallzee.com/wp-content/uploads/2014/01/Zayn-Malik-fashion.jpg
Hyväosainen
http://hs10.snstatic.fi/webkuva/taysi/560/1305820877298?ts=153
Elämänkoulu
"metsuriseksuaali", ns. lumbersexual
http://www.ibar.ba/wp-content/uploads/2014/11/Ovo-je-novi-trend-me%C4%91u-mu%C5%A1karcima2.jpg
Dandy. Näitä ei Suomessa näy vielä vanhemmassa ikäpolvessa, mutta suurkaupungeissa on sen konservatiivisen business-tyylin rinnalla miehiä, jotka käyttävät vähän erikoisemmista materiaaleista tehtyjä pukuja ja mielenkiintoisen värisiä paitoja, solmioita ja sukkia. Ovat vähän luovemmissa ammateissa, eivätkä välttämättä homoja. Pukeutumistyyli on taas noussut trendikkääksi maailmalla, ja siitä lainataan business-pukeutumiseen. Helsingissäkin näkyy jo nuoria pukumiehiä, joilla on erikoisen väriset sukat.
Lisäisin vielä moottoripyörämiestyyli, helvetin enkelit yms.
Miksi pitäisi olla joku tyyli? Kyllä kai aikuiselle ihmisellä on muitakin asioita, joilla rakentaa identiteettiään.
Kyllä rokkarityyli mun mielestä menee vanhemmallekin mihelle ihan hyvin. Toki se yleensä eroaa yksityiskohdiltaan "nuorisotyylistä". Ajaton on myös myös ns. arkkitehtityyli = erikoisemmat silmälasit ja mustat vaatteet. Tää pätee sekä miehiin että naisiin. Sitten on nää Marimekon Jokapoika-paitoihin pukeutuvat valokuvausta harrastavat lintubongarit. Mitäs muuta.. Etenkin maaseutukaupungeissa on miestyyppi joka pukeutuu aina urheiluvaatteisiin.
Onko muuten aikuisille naisille sun mielestä enemmän erilaisia pukeutumisgenrejä?