Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on oikeassa minä vai seinänaapurini. Teen blenderillä joka aamun itselleni aamupalaa klo 7.00 ja 2 naapuriani valittaa siitä jatkuvast...

Vierailija
23.10.2021 |

Mielestäni äänet kuuluvat normaaliin elämään, varsinkin aamupalan laittaminen, mutta naapureiden mielestä minun tulisi elää äänettä asunnossani ja varoa häiritsemästä heitä.

Kommentit (2119)

Vierailija
1561/2119 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku naapurisi tekisi aamupalaa blenderillä kun sinä yrität nukkua, niin tuntuisiko kivalta? Tee vaikka illalla se smoothie valmiiksi jos puuro tai leipä eivät riitä.

Mä ainakin haluan, että aamusmoothie on KYLMÄ, eli jäisistä marjoista tehty. Ei ole ollenkaan sama asia tehdä se jo edellisenä iltana valmiiksi jääkaappiin - maku menee pilalle.

Jos hiljaisuus loppuu klo 7, naapurit pitäköön suunsa kiinni. Ihan kuin blendaus kestäisi puolta minuuttia tai minuuttia kauemmin.

Mun sisko menee töihin kolmeksi yöllä. Nukkumaan se menee joskus klo 18-19, joskus jopa aikaisemmin jos on ollut huonosti nukuttuja öitä. Eli aamusmoothiet pitää olla tehtynä klo 18 mennessä. Harmi vaan naapuri elää ihan eri aikataulussa ja tulee useimmiten kotiin vasta siskoni jo nukkuessa. Naapuri ei siis saa koskaan aamulla smoothieta koska siskoni häiriintyy iltasurinoista ja toinen naapuri taas aamusurinoista. Kolmas varmaan haluaisi nukkua rauhassa puoleen päivään tai yli kun pitää tehdä öisin IT-hommia toiselle puolelle maailmaa. Tasan ei mene, kun pari asukasta diktaattorimaisesti määrää koska muut saavat tehdä mitäkin.

Tämä oli tietty keksitty juttu siltä osin että kyllä siellä saa ihmiset elää elämäänsä vaikka jotkut nukkuukin.

Vierailija
1562/2119 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauraisin jos naapuri laittaisi jotain heippalappuja asiasta enkä muuttaisi aamupalan valmistamista. Normaalia elämää eikä hiljaisuuden aikana joten valittajan mielenterveydessä vain vikaa.

Eli jos sinun asunnosta kantautuvat äänet häiritsevät naapurin elämää ja naapuri tulee kertomaan asiasta sinulle, naapurin täytyy olla seinähullu? Oletko tosiaan sitä mieltä, että hiljaisuuden päättymisen jälkeen ei tarvitse piitata muiden asumisrauhasta?

Se, että valmistaa aamulla smoothiensa ei ole sitä, että ei piittaisi muiden asumisrauhasta!

Minä valmistan smoothien, siihen menee pari minuuttia, mutta en metelöi enkä huudata musiikkia tai paisko ovia. Miksi juuri tämä smoothie saa täällä kaikki sekaisin?

Ymmärrän, että ap:n naapuri häiriintyi juurikin tästä smoothien valmistuksesta, mutta nyt jokainen on sitä mieltä, että smoothieta ei missään nimessä saa tehdä missään kerrostalossa tai on häirikkö.

Mutta jospa se valmistusääni on tasoltaan sama kuin jos joku laittaisi joka aamu naapureille kuuluvan musiikin kotonaan soimaan?

Kumpi on silloin mielestäsi hyväksyttävää jos melu on samaa tasoa?

Ajatteletko, että musiikista olisi hyväksyttävää valittaa, mutta aamupalasta ei.

Vai olisiko naapuri edelleen pähkähullu?

Ei ole se smoothien valmistus vään äänen taso nyt ongelma.

Kotirauha vastaan aamupala nyt tosiaan mietinnässä.

Kyllä kotirauhan pitää olla kellon ympäri. Jos jonkun kotirauhaa häiritään millä tahansa milloin tahansa siitä saa valittaa.

Leimautumatta hulluksi.

Niin, kyse tässä kai on siitä minkä kukakin kokee kotirauhan häirinnäksi. Kolmatta kertaa laitan esimerkiksi sen kaverin alakerran mummon, jonka kotirauhaa häiritsi se, että yläpuolisessa asunnossa käveltiin. Aina ihminen ei itse ymmärrä olevansa kohtuuton hiljaisuuden vaatimuksissaan. Silloin voi kyllä sanoa ettei ihan täysillä käy, jos menee sellaisesta valittamaan, vaikka tämän valittajan mielestä hänessä ei ole mitään vikaa. Sen takia ei tosiaan voi tanssia jokaisen naapurin pillin mukaan, koska ei ne kaikki oikeasti ole järjellisiä vaatimuksia. Mun korvaani vaatimus ettei blenderiä saa käyttää silloin jos joku taloyhtiössä ehkä mahdollisesti nukkuu, on älytön.

Tästä syystä onkin isännöitsijä, taloyhtiön hallitus, asumisen ammattilaiset, lakimiehet tarvittaessa näitä ratkomassa. Koska teidän täysmaalikkojen mielipiteet nyt on mitä on. Kunnioitettavia toki jokainen sinänsä, mutta yhtä helvettiähän siitä tulisi, josko vain niihin perustuen pitäisi taloyhtiötä pyörittää. 

Ja ne nauraa sut pihalle, jos sä nillität blenderistä. Sopii kokeilla.

Väärin meni taas. Ihan tasavertaisuusperiaatteen vuoksi pitää myös blenderistä mahdollisesti nillittäneen asukkaan huoli huomioida. Ilman mitään naureskelua. Olen myös itse tehnyt naapurista valituksen. Niillä kerroilla luonnollisesti kun asiaa on käsitelty, minä en ole hallituksen jäsenenä ottanut kantaa, tai voinut äänestää puolesta tai vastaan. 

Pitää huomioida, mutta ei hallituksen kokouksessa. Hallitukselle maksetaan kokouspalkkiot taloyhtiön asioiden käsittelystä. Naapurin valitus koskien toista asukasta hoidetaan tasan heidän ja isännöitsijän kanssa. Eri asia, jos kyseessä on taloyhtiötä koskeva asia. Ja mistä äänestyksestä sä puhut tässä yhteydessä? Ai, että kumman puolelle asetutaan vai? Voi kuule, toivottavasti sä oikeasti trollaat. Vasta, jos tämä blenderi-asia menisi siihen, että äänieristyksiä vahvistettaisiin, olisi se hallituksen asia.

Kyllä hallituskin joutuu käsittelemään asumisrauharikkomuksia. Ei ainakaan meidän hallitus ulkoista niitä pelkästään isännöitsijälle. Nekin ovat taloyhtiöasioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1563/2119 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku naapurisi tekisi aamupalaa blenderillä kun sinä yrität nukkua, niin tuntuisiko kivalta? Tee vaikka illalla se smoothie valmiiksi jos puuro tai leipä eivät riitä.

Mä ainakin haluan, että aamusmoothie on KYLMÄ, eli jäisistä marjoista tehty. Ei ole ollenkaan sama asia tehdä se jo edellisenä iltana valmiiksi jääkaappiin - maku menee pilalle.

Jos hiljaisuus loppuu klo 7, naapurit pitäköön suunsa kiinni. Ihan kuin blendaus kestäisi puolta minuuttia tai minuuttia kauemmin.

Mä haluun, mä haluun... Sitä tässä ketjussa riittääkin. Kaikkea muuta halutaan paitsi ymmärtää asia.

Voih sinua hupsua. Pitääkö tämä siis tavuttaa: jos hiljaisuus kestää aamuseitsemään, se kestää silloin aamuseitsemään. Päättyy siis klo 7.00 - jäikö kysyttävää? Tässä ei ole kyse haluista vaan säännöistä, joita AP noudattaa kyllä osaltaan, jos malttaa sentään odottaa hiljaisuuden päättymistä. Jos kerrostalossa ei ääniä kestä (varsinkin kun kyse on max minuutista), ei kannata asua kerrostalossa vaan keskellä metsää omassa rauhassa.

Vierailija
1564/2119 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun sisko menee töihin kolmeksi yöllä. Nukkumaan se menee joskus klo 18-19, joskus jopa aikaisemmin jos on ollut huonosti nukuttuja öitä. Eli aamusmoothiet pitää olla tehtynä klo 18 mennessä. Harmi vaan naapuri elää ihan eri aikataulussa ja tulee useimmiten kotiin vasta siskoni jo nukkuessa. Naapuri ei siis saa koskaan aamulla smoothieta koska siskoni häiriintyy iltasurinoista ja toinen naapuri taas aamusurinoista. Kolmas varmaan haluaisi nukkua rauhassa puoleen päivään tai yli kun pitää tehdä öisin IT-hommia toiselle puolelle maailmaa. Tasan ei mene, kun pari asukasta diktaattorimaisesti määrää koska muut saavat tehdä mitäkin.

Tämä oli tietty keksitty juttu siltä osin että kyllä siellä saa ihmiset elää elämäänsä vaikka jotkut nukkuukin.

Toisensa huomioon ottavat sosiaaliset naapurit eivät tässä tapauksessa valmistaisikaan mitään tehosekoitineruokia - korkeintaan silloin, kun kummallakin on vapaapäivä. Mutta tämäkin on kuvitelmaa, koska moni keskivertonykysuomalainen on epäsosiaalinen erakko eikä piittaa naapurinsa elämänrytmistä.

Vierailija
1565/2119 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluun, mä haluun... Sitä tässä ketjussa riittääkin. Kaikkea muuta halutaan paitsi ymmärtää asia.

Voih sinua hupsua. Pitääkö tämä siis tavuttaa: jos hiljaisuus kestää aamuseitsemään, se kestää silloin aamuseitsemään. Päättyy siis klo 7.00 - jäikö kysyttävää? Tässä ei ole kyse haluista vaan säännöistä, joita AP noudattaa kyllä osaltaan, jos malttaa sentään odottaa hiljaisuuden päättymistä. Jos kerrostalossa ei ääniä kestä (varsinkin kun kyse on max minuutista), ei kannata asua kerrostalossa vaan keskellä metsää omassa rauhassa.

Edelleenkin: kaikkea, mitä ei erikseen kielletä, ei ole pakko eikä sopivaakaan tehdä. Jos siis kykenee ajattelemaan muutakin kuin omia mielitekoja.

Vierailija
1566/2119 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en vaan käsitä näitä, että 7 jälkeen saa kotonaan tuottaa ääntä vaikka katuporalla. Ei mitään väliä kaikuuko koko talon asukkaille.

Ei saa, tietyt järjestyssäännöt ovat voimassa kaikkina vuorokaudenaikoina.

Joku turvahan täytyy asukkailla olla, muutenhan tietyntyyppiset ihmiset eläisivät kuin siat pellolla.

Meinaat että esimerkiksi kylppäriremonttia piikkaamisineen ei saa tehdä? 😂

Vierailija
1567/2119 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauraisin jos naapuri laittaisi jotain heippalappuja asiasta enkä muuttaisi aamupalan valmistamista. Normaalia elämää eikä hiljaisuuden aikana joten valittajan mielenterveydessä vain vikaa.

Eli jos sinun asunnosta kantautuvat äänet häiritsevät naapurin elämää ja naapuri tulee kertomaan asiasta sinulle, naapurin täytyy olla seinähullu? Oletko tosiaan sitä mieltä, että hiljaisuuden päättymisen jälkeen ei tarvitse piitata muiden asumisrauhasta?

Se, että valmistaa aamulla smoothiensa ei ole sitä, että ei piittaisi muiden asumisrauhasta!

Minä valmistan smoothien, siihen menee pari minuuttia, mutta en metelöi enkä huudata musiikkia tai paisko ovia. Miksi juuri tämä smoothie saa täällä kaikki sekaisin?

Ymmärrän, että ap:n naapuri häiriintyi juurikin tästä smoothien valmistuksesta, mutta nyt jokainen on sitä mieltä, että smoothieta ei missään nimessä saa tehdä missään kerrostalossa tai on häirikkö.

Käsittääkseni kyse on siitä, onko klo 7 aamulla liian varhainen ajankohta käyttää tehosekoitinta. Minun mielestä on. Itse käytän melua aiheuttavia laitteita vain noin klo 9 ja 21 välillä. Kyllä minäkin valmistan smoothien silloin tällöin, mutta en niin varhain kuin ap.

Sori mutta klo 21 on aivan liian myöhäinen aika aiheuttaa tuollaista meluhaittaa, mitä blenderistä syntyy. Minä olen jo nukkumassa silloin ja herätät minut metelöinnilläsi. Valmista smoothiesi klo 20 mennessä, muuten olet häirikkö joka ei ota naapureita huomioon.

Juuri näin. Meillä, kuten varmaan monella muullakin, menee lapset nukkumaan klo 20. Tehkää ne aamupalasmoothiet mieluummin aamulla! Maistuvatkin paremmalta tuoreena...

Muuttakaa niiden kersojen kanssa sitten muualle, jos ei riitä että viralliseen hiljaisuusaikaan mennessä talossa hiljenee, vaan pitäisi teidän mieliksi jo alkuillasta lopettaa kaikki "elämisen äänet". Niin yksinkertaista se on.

Vierailija
1568/2119 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jospa se valmistusääni on tasoltaan sama kuin jos joku laittaisi joka aamu naapureille kuuluvan musiikin kotonaan soimaan?

Ajatteletko, että musiikista olisi hyväksyttävää valittaa, mutta aamupalasta ei.

Kyllä kotirauhan pitää olla kellon ympäri. Jos jonkun kotirauhaa häiritään millä tahansa milloin tahansa siitä saa valittaa.

Leimautumatta hulluksi.

Niin, kyse tässä kai on siitä minkä kukakin kokee kotirauhan häirinnäksi. Kolmatta kertaa laitan esimerkiksi sen kaverin alakerran mummon, jonka kotirauhaa häiritsi se, että yläpuolisessa asunnossa käveltiin. Aina ihminen ei itse ymmärrä olevansa kohtuuton hiljaisuuden vaatimuksissaan. Silloin voi kyllä sanoa ettei ihan täysillä käy, jos menee sellaisesta valittamaan, vaikka tämän valittajan mielestä hänessä ei ole mitään vikaa. Sen takia ei tosiaan voi tanssia jokaisen naapurin pillin mukaan, koska ei ne kaikki oikeasti ole järjellisiä vaatimuksia. Mun korvaani vaatimus ettei blenderiä saa käyttää silloin jos joku taloyhtiössä ehkä mahdollisesti nukkuu, on älytön.

Tästä syystä onkin isännöitsijä, taloyhtiön hallitus, asumisen ammattilaiset, lakimiehet tarvittaessa näitä ratkomassa. Koska teidän täysmaalikkojen mielipiteet nyt on mitä on. Kunnioitettavia toki jokainen sinänsä, mutta yhtä helvettiähän siitä tulisi, josko vain niihin perustuen pitäisi taloyhtiötä pyörittää. 

Väärin meni taas. Ihan tasavertaisuusperiaatteen vuoksi pitää myös blenderistä mahdollisesti nillittäneen asukkaan huoli huomioida. Ilman mitään naureskelua. Olen myös itse tehnyt naapurista valituksen. Niillä kerroilla luonnollisesti kun asiaa on käsitelty, minä en ole hallituksen jäsenenä ottanut kantaa, tai voinut äänestää puolesta tai vastaan. 

Pitää huomioida, mutta ei hallituksen kokouksessa. Hallitukselle maksetaan kokouspalkkiot taloyhtiön asioiden käsittelystä. Naapurin valitus koskien toista asukasta hoidetaan tasan heidän ja isännöitsijän kanssa. Eri asia, jos kyseessä on taloyhtiötä koskeva asia. Ja mistä äänestyksestä sä puhut tässä yhteydessä? Ai, että kumman puolelle asetutaan vai? Voi kuule, toivottavasti sä oikeasti trollaat. Vasta, jos tämä blenderi-asia menisi siihen, että äänieristyksiä vahvistettaisiin, olisi se hallituksen asia.

Joo, sovitaan nyt sitten näin.

P.s. mitä luulet asukkaiden asioiden käsittelyn olevan? 

Vierailija
1569/2119 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni kyse on siitä, onko klo 7 aamulla liian varhainen ajankohta käyttää tehosekoitinta. Minun mielestä on. Itse käytän melua aiheuttavia laitteita vain noin klo 9 ja 21 välillä. Kyllä minäkin valmistan smoothien silloin tällöin, mutta en niin varhain kuin ap.

Sori mutta klo 21 on aivan liian myöhäinen aika aiheuttaa tuollaista meluhaittaa, mitä blenderistä syntyy. Minä olen jo nukkumassa silloin ja herätät minut metelöinnilläsi. Valmista smoothiesi klo 20 mennessä, muuten olet häirikkö joka ei ota naapureita huomioon.

Juuri näin. Meillä, kuten varmaan monella muullakin, menee lapset nukkumaan klo 20. Tehkää ne aamupalasmoothiet mieluummin aamulla! Maistuvatkin paremmalta tuoreena...

Muuttakaa niiden kersojen kanssa sitten muualle, jos ei riitä että viralliseen hiljaisuusaikaan mennessä talossa hiljenee, vaan pitäisi teidän mieliksi jo alkuillasta lopettaa kaikki "elämisen äänet". Niin yksinkertaista se on.

Jep, myös ne joiden mielestä virallisen hiljaisuusajan päätyttyä klo 7 ei saa käyttää blenderiä, voivat muuttaa muualle. Yksinkertaista.

Vierailija
1570/2119 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäjestysäännöt on vähän jälkeenjääneitä Kyllä se aamuhiljaisuus saisi nykyään jatkua mielellään sinne 9-10 asti. Itse en esimerkiksi käutä poraa tai vastaavia mielellään kun 12-18:00 välillä. Maton tamppaamista ei onneksi enää kovin moni harrasta. Valitettavasti ne vaan on juuri ne aamuvirkut partiolaiset, jotka herättää sitten koko talon asukkaat tamppaamalla kesäkuumalla sisäpihalla kaikki helteessä nukkuvat hereille klo 7.

Vierailija
1571/2119 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en vaan käsitä näitä, että 7 jälkeen saa kotonaan tuottaa ääntä vaikka katuporalla. Ei mitään väliä kaikuuko koko talon asukkaille.

Ei saa, tietyt järjestyssäännöt ovat voimassa kaikkina vuorokaudenaikoina.

Joku turvahan täytyy asukkailla olla, muutenhan tietyntyyppiset ihmiset eläisivät kuin siat pellolla.

Meinaat että esimerkiksi kylppäriremonttia piikkaamisineen ei saa tehdä? 😂

Oot vissiin itse montakin kylpyhuoneen remontin muutostyöilmoitusta itse tehnyt, kun kaikista mahdollista skenaarioista tämä oli päällimmäinen?

Vierailija
1572/2119 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No muuta sä muualle, jos ei normiaikaan huvita heräillä. Pitää joidenkin yökukkujien mieliksi jättä blenderikin käynnistämättä. Taidan aikaistaa smootien puoli seiskaksi, heti aamusuihkun jälkeen.

Vierailija
1573/2119 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki herää aamulla 7:00 aikaan vielä. Varsinkin monet vanhemmat ikäluokat nukkuvat reilusi aamu 10:00+ puolelle. Eli varsin törkeää ja itsekeskeistä on pitää meteliä noin aikaisin aamulla vaikka siinä ei laillisesti mitään ongelmaa olisikaan. Kostoiskua kerjäät naapureiden suunnalta.

Vierailija
1574/2119 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No muuta sä muualle, jos ei normiaikaan huvita heräillä. Pitää joidenkin yökukkujien mieliksi jättä blenderikin käynnistämättä. Taidan aikaistaa smootien puoli seiskaksi, heti aamusuihkun jälkeen.

No ihan vapaasti, kaikin mokomin! Siis jos teillä hiljaisuus päättyy kuudelta, niin tee mitä haluat. Pointti oli, että kyllä hiljaisuuden ulkopuolella saa jokainen blendata niin paljon kuin huvittaa. Minua ei sun lasten aikainen nukkumaanmenoaika kiinnosta, jos haluan kahdeksan jälkeen blendata smoothien tai vispata kermaa.

Vierailija
1575/2119 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki herää aamulla 7:00 aikaan vielä. Varsinkin monet vanhemmat ikäluokat nukkuvat reilusi aamu 10:00+ puolelle. Eli varsin törkeää ja itsekeskeistä on pitää meteliä noin aikaisin aamulla vaikka siinä ei laillisesti mitään ongelmaa olisikaan. Kostoiskua kerjäät naapureiden suunnalta.

Vanhemmat ikäluokat on hyvä ja muuttaa pois kerrostalosta, jos normaali eläminen äänineen ahdistaa. Todella törkeää on tuokin, että naapurin pitäisi jättää itselleen mieluisa aamusmoothie tekemättä siksi, että joku ehkä haluaakin loikoilla kymmeneen asti sängyssä. Hiljaisuusaika on se mitä kuuluu kunnioittaa, se joka ei sen ulkopuolellakaan ääniä kestä, painuu rivariin tai okt asumaan.

Vierailija
1576/2119 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä palaa voi blenderissä tehdä? Tee illalla aamuksi valmista.

Itse laitan smoothien jäisiä marjoja tai hedelmiä, se smoothien koostumus ja makukin muuttuu jos tekee illalla. 

T.Eri

Vierailija
1577/2119 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leimautumatta hulluksi.

Kyllä hallituskin joutuu käsittelemään asumisrauharikkomuksia. Ei ainakaan meidän hallitus ulkoista niitä pelkästään isännöitsijälle. Nekin ovat taloyhtiöasioita.

Mutta ei blenderi-asiaa. Tässä puhutaan blenderistä 😅 Voi apua, jos teidän asuntoyhtiöt oikeasti maksaa hallitukselle siitä, että 1An Pirkko valittaa 3An blenderistä ja 8B Seppo 10Bn kukkaistutuksista.

Vierailija
1578/2119 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tehosekoitinta aamuisin käyttävä naapuri!

Tiesitkö että voisit syödä aamuisin mysliä tai täysjyvämuroja maidon kera, joita ei tarvitse murskata millään tehosekoittimella (englanniksi blender, mikäli suomi ei ole äidinkielesi). Hedelmät kuten omenat, banaanit ja mandariinit on myös syödä kokonaisina. Lisäksi on olemassa hyviä täystuoremehuja ja nektareita, jotka tulevat yleensä edullisemmiksi kuin smoothiet kaupasta ostettuna.

Nämä ovat ilmaisia vinkkejä.

Vierailija
1579/2119 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat ikäluokat on hyvä ja muuttaa pois kerrostalosta, jos normaali eläminen äänineen ahdistaa. Todella törkeää on tuokin, että naapurin pitäisi jättää itselleen mieluisa aamusmoothie tekemättä siksi, että joku ehkä haluaakin loikoilla kymmeneen asti sängyssä. Hiljaisuusaika on se mitä kuuluu kunnioittaa, se joka ei sen ulkopuolellakaan ääniä kestä, painuu rivariin tai okt asumaan.

Tämä on totta kerrostaloasumisessa. Voihan se olla ärsyttävää, mutta se ei silti tarkoita etteikö se olisi täysin sallittua. Silloin tosiaan on parempi asua omakotitalossa, jos tuollaista ei kestä. 

Vierailija
1580/2119 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on aineksia sosiologeille tehdä päätelmiä nykysuomalaisten yhteisöllisyydestä - tai oikeammin sen puutteesta. Itsekkyys on selvästi lisääntynyt kaupunkimaisen asumisen myötä, ja kaikki kyetään perustelemaan oman navan hyväksi ihan niin kuin uhmakkaat teinit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän