Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on oikeassa minä vai seinänaapurini. Teen blenderillä joka aamun itselleni aamupalaa klo 7.00 ja 2 naapuriani valittaa siitä jatkuvast...

Vierailija
23.10.2021 |

Mielestäni äänet kuuluvat normaaliin elämään, varsinkin aamupalan laittaminen, mutta naapureiden mielestä minun tulisi elää äänettä asunnossani ja varoa häiritsemästä heitä.

Kommentit (2119)

Vierailija
1161/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viera8ilija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamalia ihmisiä, joille toisten ihmisten asumis- ja nukkumisrauha ei merkitse mitään. Kaikesta pitäisi olla pikkutarkat lait - sitten ehkä toiminta muuttuisi. Hyi hitto, kaikenlaisia niitä onkin.

Kamalia ihmisiä ne, jotka yrittää kieltää muilta normaalit elämisen äänet myös hiljaisuuden ulkopuolella. Kuvittelevat olevansa järjestyssääntöjen yläpuolella ja voivansa määräillä mitä muiden kodeissa saa tehdä

No älä ota naapureitasi huomioon, koska et selvästikään kykene siihen.

Järjestyssääntöjen mukaisen hiljaisuusajan noudattaminen ja metelöinnin välttäminen on muiden huomioimista. Naapurin keksimää blenderinkäyttökieltoa ei muut ole velvollisia noudattamaan

Vahvistit tällä aiemman toteamukseni.

Otatko itse jokaisen naapurisi henkilökohtaiset tarpeet huomioon?

Aika lailla kyllä. Olen toiminut talon hallituksessakin vuosia.

En usko, että käyt joka kerta kysymässä, ettei kukaan halua nukkua kun aiot pestä pyykkiä tai imuroida. Voit tietämättäsi häiritä naapurin unta, vaikka toisin kuvittelet

Vierailija
1162/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti että joku viitsii nykyaikana jonkun naapurin äänistä itkeä. Jotain bileitä ja humalassa möykkäämistä pidetään ihan normaalina ja sitten joku hermostuu blenderistä 🤣. Suurin osa suomalaista on muutenkin hereillä joka aamu 7 aikaan, niin mikä ongelma??

En herää vielä klo 7 enkä myöskään pidä yöaikaan bilettämistä normaalina enkä humalassa möykkäämistä, en päivälläkään. Ei kenenkään tarvitse sietää kovaäänistä musiikkia tai humalaisten huutoa päiväsaikaankaan. Ainakaan meidän taloyhtiössä sellainen lopetettaisiin nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jo yli tuhat viestiä siitä että blenderi käy pari minuuttia aamulla.

Tarkoitat siis tehosekoitinta?

Vierailija
1164/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klo seitsemän on normaali-ihmisen heräämisaika, poikkeuksena vuorotyötä tekevät. Ihme jos max.muutaman minuutin kestävä blendaus noin paljon häiritsee.

Mä teen vuorotyötä ja silti olen aina klo 7 hereillä. :D Eli jäljelle jää työttömien/eläkeläisten yöunet.

Minä olen iltavirkku, opiskelija ja työn tekijä. Teen yleensä 12 tunnin päiviä, kun ensin opiskelen ja sitten teen vielä töitä (koneellani). Päiväni painottuvat iltaan. Herään hieman ennen 9 aamulla, jos on mahdollista olla etänä.

En todellakaan oleta, että maailma pyörii minun elämäni mukaan, joten en esimerkiksi iltaisin ala blenderöimään, vaan elän hissun kissun kunnioittaen naapureita. Ei myöskään haittaa naapurien normaalit aamuvalmistelut ja kolistelut. Blenderin suhteen olisi erittäin oleellista, kauanko sitä surruutellaan, tapahtuuko joka aamu ja mihin kellonlyömään. Satunnainen kovakaan ääni ei haittaa, joka-aamuinen sydänkohtaus alkaa kiristää hermoja.

Iltavirkkujen ja iltatyöläisten oletetaan automaattisesti ottavan muut kaikessa huomioon. Aamuihmiset olettavat muiden elävän heidän mukaansa. Pitävät itseään parempina ja ahkerampina.

Jep. Täälläkin pidetään työttömänä ihmistä, joka ei ole kello 7 jokainen arkiaamu hereillä. ;D Todellisuudessa iltavirkut ovat ahkeruuden lisäksi jatkuvasti huomaavaisempia muita kohtaan. :) 

Mulla on yleensä aamun eka palaveri vasta kahdeksalta tai yhdeksältä, joten kello seitsemältä olen vielä umpisten unessa.

Jos sinä vielä nukut klo 7 ja klo 8 pitäisi olla töissä,  niin silloin pitäisi olla erittäin lyhyt työmatka, ehkä 15 minuuttia ja tuskinpa sitä ennen ehtisi käydä suihkussa ja syödä jotain, jollei sitten halua olla töissä täysin räjähtäneen näköisenä ja hikisenä.

Öö, etätyö? Onko ihan uusi käsite? 

Naisena, vaikka vain vartin työmatka, en tunnin päästä suoritepisteellä vielä olisi. Osa miehistä tuon kyllä tekee jopa kolmeen varttiin tai alle. 

Ei siinä alkuperäisessä lauseessa ollut mitään mainintaa etätyöstä, joka on yleistynyt vasta korona-aikana. Minä ainakin iltavirkkuna miehenä haluan varata aamulla riittävästi aikaa sitä lähtemistä varten vaikka inhoankin varhaisia herätyksiä. Olen ohjelmoinnut itseni aamurutiineita varten edellisenä iltana ja haluan olla töissä puhtaana, virkeänä ja parta ajettuna enkä torkkua paria ensimmäistä tuntia. Seuraan sen verran maailman tapahtumia että haluan katsoa YLE:n aamu-tv:n uutiset kaikessa rauhassa samalla kun syön aamiaista. Jos minun pitää olla klo 8:00 töissä noin 30 minuutin työmatkan jälkeen, nousen ylös viimeistään klo 6:15.

Vähän sivusta mutta tämä etätyöaika on kyllä näkynyt aamupalaverien selvästi heikentyneenä laatuna. Tietyt ihmiset on käytännössä täysin hyödyttömiä kun ovat heränneet 10 minuuttia ennen palaveria vaikka epäilemättä heidän itsensä mielestä on mahtavaa nukkua pidempään. Ei koske kaikkia, tietenkään, mutta joillekin tekisi selvästi hyvää herätä vähän aikaisemmin ja käydä vaikka vartti ulkona kävelemässä ennen sitä ensimmäistä palaveria että oikeasti heräävät. Ja toki sekin että usein olisi ihan hyödyllistä vaikka vallan valmistautuakin vähän siihen palaveriin, ettei pelkästään hukkaisi muiden aikaa. Se valmistautuminen ei välttämättä tarkoita sen kummempaa kuin viiden-kymmenen minuutin omien ajatusten selvittelyä joka aiemmin hoitui luonnostaan työmatkalla, mutta sillä voi olla iso merkitys sille panokselle minkä pystyy palaverissa antamaan.

En ole koskaan ymmärtänyt, miksi on pakko järjestää aamupalavereita, koska kaikki eivät todellakaan ole aamuvirkkuja.

Kai se johtuu osittain siitä että niistä aamutunneistakin maksetaan palkkaa ja silloinkin pitäisi pystyä työstään suoriutumaan. 

Niin ja New Yorkissa on yhä aamua silloin kun täällä on klo 16.00. Mielummin olen aina osallistunut heidän omaan aamunsa buukkaamiin kokouksiin, kuin vaikka siihen nykiläisten paikallisen ajan klo 15 kokoukseen.

Vierailija
1165/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viera8ilija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamalia ihmisiä, joille toisten ihmisten asumis- ja nukkumisrauha ei merkitse mitään. Kaikesta pitäisi olla pikkutarkat lait - sitten ehkä toiminta muuttuisi. Hyi hitto, kaikenlaisia niitä onkin.

Kamalia ihmisiä ne, jotka yrittää kieltää muilta normaalit elämisen äänet myös hiljaisuuden ulkopuolella. Kuvittelevat olevansa järjestyssääntöjen yläpuolella ja voivansa määräillä mitä muiden kodeissa saa tehdä

Järjestyssääntöjen mukaisen hiljaisuusajan noudattaminen ja metelöinnin välttäminen on muiden huomioimista. Naapurin keksimää blenderinkäyttökieltoa ei muut ole velvollisia noudattamaan

En usko, että käyt joka kerta kysymässä, ettei kukaan halua nukkua kun aiot pestä pyykkiä tai imuroida. Voit tietämättäsi häiritä naapurin unta, vaikka toisin kuvittelet

Totta. Mutta en pyykkää enkä imuroi enkä blenderöi yöllä enkä aamuvarhaisella. Sillä tavalla minimoin aiheuttamani äänihaitat.

Vierailija
1166/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapuri X haluaa syödä vapaasti aamupalansa omassa kodissaan. Naapuri 2 haluaa nukkua vapaasti pitkään omassa kodissaan. Molempien halu estää toisen toivetta toteutumasta. Kumman toive on oikeutetumpi tai tärkeämpi? Tästä tässä on kysymys, kummalla on suurempi oikeus saada asua vapaasti omassa kodissaan, huomioimatta naapurinsa toivetta?

Naapuri ei pysty syömään muuta ruokaa kuin smoothieta juuri tehtynä? Keksitkö muuta lähestymistapaa?

Naapuri herää vlenderiin ja ei saa enää unta. Miten naapuri voisi nukkua toisin? Vai voisiko se toinen naapuri tehdä edellisiltana ruoat tai syödä ilman. lenderiä samat raaka-aineet?

Ymmärrätkö, että ei hiljaisuuden päättyessä voida rajoittaa normaalia elämää yksilöllisten nukkumisjärjestelyiden takia?

Ymmärrätkö, että jokainen voi miettiä, onko pakko käynnistää blenderi aamuseitsemältä ja voiko joku ehkä herätä sen ääneen?

No sillä, että hiljaisuus loppuu useimmissa taloyhtiöissä klo 7:00 on se tarkoitus, että normaali elämä äänineen saa alkaa, ja blenderinkin voi kaivaa kaapista. Jos olisi sääntö, että ihmisten kuuluu saada nukkua aamulla klo kahdeksaan tai yhdeksään, niin myös hiljaisuus loppuisi siihen aikaan.  eri

Juu: sinun todellisuudessasi asia on juuri näin ja koska ÄO:si on se, mikä on, kanssasi on turha väitellä. Sääliksi käy naapureitasi.

No voi kuules, kun se todellisuus löytyy sieltä kunkin taloyhtiön järjestyssäännöistä, mitkä ovat laatineet mitä ilmeisimmin ihan normaalin äo:n omaavat henkilöt :D Olen muuten ollut vuosia asukastoimikunnassa ja käsittelyssä oli valituksia ja pari häätöäkin jouduimme hoitamaan isännöisijän kanssa. Tuttua on.

Jos me nyt kaikki soitellaan huomenissa isännöisijöillemme tai vastaaville, ja kysytään, saako blendata klo seitsemältä, niin aivan varmasti vastaus on myöntävä. Ihan samoin saa rempan aloittaa silloin, kuten monet muutkin toiminnot. Jopa sen pianon soitonkin. Klo 7:00 luokitellaan aamuksi ja päivä alkaa siitä.

Vierailija
1167/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimilla taloyhtiöillä on tällaiset, joita järjestyssäännöiksi kutsutaan. Lähes kaikilla on säännöissä hiljaisuusaika, joka on tyypillisesti 22-07. Tänä aikana ei voi tehdä mitään suihkussakäyntiä äänekkämpää, mutta muuna aikana voi elää normaalisti niin aamulla kuin illalla.

Tämä aika on säädetty enemmistön valverytmin mukaan, koska ihan jokaista vuorotyöläistä, iltavirkkua tai etätöitä tekevää aamupäiväkerholaista ei voida otta huomioon. Sori nyt vaan, mutta näin se realiteetti on. Iso osa kerrostaloasujista on niitä, joiden on "mölistävä" aikaisin aamusta, eli mentävä töihin viimeistään kahdeksaksi. Meni kauneusunet vtuiksi tai ei.

Klo 7 saa käyttää keittiökoneita, jos yhtiösäännöt sen sallii. Muutosta saa kyllä halutessaan hakea taloyhtiöltä. Kohteliaisuus olisi silti suotavaa, eli miettiä voisiko sitä äänihaittaa jotenkin kohtuullistaa. Valitus, määräily ja häiriköksi haukkuminen ei sitä ole.

Edelleenkin toisten huomioon ottaminen on sallittua ja suotavaa 24/7.

Jep, ja kun kaikki ottavat toisensa huomioon, ei tarvitse valittaa siitäkään, jos naapuri käyttää blenderiä. Vai toimiiko tämä vain yhteen suuntaan?

Vierailija
1168/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viera8ilija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi hallituksen jäsenen tietävän, että järjestyssäännöt määrää hiljaisuusajan, eikä joku kerrostalonillittäjä

Vierailija
1169/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtaatkin haisee pahalta kunnes oma perheenjäsen pääsee sinne töihin. Silloin aletaan puhua rahan tuoksusta. Voisiko aloittajan työttömät naapurit ajatella, että taas se ap tekee aamupalaa ja menee sitten töihin ansaitsemaan veroeuroja joilla heidänkin elämä kustannetaan?

Vierailija
1170/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klo seitsemän on normaali-ihmisen heräämisaika, poikkeuksena vuorotyötä tekevät. Ihme jos max.muutaman minuutin kestävä blendaus noin paljon häiritsee.

Mä teen vuorotyötä ja silti olen aina klo 7 hereillä. :D Eli jäljelle jää työttömien/eläkeläisten yöunet.

Minä olen iltavirkku, opiskelija ja työn tekijä. Teen yleensä 12 tunnin päiviä, kun ensin opiskelen ja sitten teen vielä töitä (koneellani). Päiväni painottuvat iltaan. Herään hieman ennen 9 aamulla, jos on mahdollista olla etänä.

En todellakaan oleta, että maailma pyörii minun elämäni mukaan, joten en esimerkiksi iltaisin ala blenderöimään, vaan elän hissun kissun kunnioittaen naapureita. Ei myöskään haittaa naapurien normaalit aamuvalmistelut ja kolistelut. Blenderin suhteen olisi erittäin oleellista, kauanko sitä surruutellaan, tapahtuuko joka aamu ja mihin kellonlyömään. Satunnainen kovakaan ääni ei haittaa, joka-aamuinen sydänkohtaus alkaa kiristää hermoja.

Iltavirkkujen ja iltatyöläisten oletetaan automaattisesti ottavan muut kaikessa huomioon. Aamuihmiset olettavat muiden elävän heidän mukaansa. Pitävät itseään parempina ja ahkerampina.

Jep. Täälläkin pidetään työttömänä ihmistä, joka ei ole kello 7 jokainen arkiaamu hereillä. ;D Todellisuudessa iltavirkut ovat ahkeruuden lisäksi jatkuvasti huomaavaisempia muita kohtaan. :) 

Mulla on yleensä aamun eka palaveri vasta kahdeksalta tai yhdeksältä, joten kello seitsemältä olen vielä umpisten unessa.

Jos sinä vielä nukut klo 7 ja klo 8 pitäisi olla töissä,  niin silloin pitäisi olla erittäin lyhyt työmatka, ehkä 15 minuuttia ja tuskinpa sitä ennen ehtisi käydä suihkussa ja syödä jotain, jollei sitten halua olla töissä täysin räjähtäneen näköisenä ja hikisenä.

Naisena, vaikka vain vartin työmatka, en tunnin päästä suoritepisteellä vielä olisi. Osa miehistä tuon kyllä tekee jopa kolmeen varttiin tai alle. 

Ei siinä alkuperäisessä lauseessa ollut mitään mainintaa etätyöstä, joka on yleistynyt vasta korona-aikana. Minä ainakin iltavirkkuna miehenä haluan varata aamulla riittävästi aikaa sitä lähtemistä varten vaikka inhoankin varhaisia herätyksiä. Olen ohjelmoinnut itseni aamurutiineita varten edellisenä iltana ja haluan olla töissä puhtaana, virkeänä ja parta ajettuna enkä torkkua paria ensimmäistä tuntia. Seuraan sen verran maailman tapahtumia että haluan katsoa YLE:n aamu-tv:n uutiset kaikessa rauhassa samalla kun syön aamiaista. Jos minun pitää olla klo 8:00 töissä noin 30 minuutin työmatkan jälkeen, nousen ylös viimeistään klo 6:15.

Vähän sivusta mutta tämä etätyöaika on kyllä näkynyt aamupalaverien selvästi heikentyneenä laatuna. Tietyt ihmiset on käytännössä täysin hyödyttömiä kun ovat heränneet 10 minuuttia ennen palaveria vaikka epäilemättä heidän itsensä mielestä on mahtavaa nukkua pidempään. Ei koske kaikkia, tietenkään, mutta joillekin tekisi selvästi hyvää herätä vähän aikaisemmin ja käydä vaikka vartti ulkona kävelemässä ennen sitä ensimmäistä palaveria että oikeasti heräävät. Ja toki sekin että usein olisi ihan hyödyllistä vaikka vallan valmistautuakin vähän siihen palaveriin, ettei pelkästään hukkaisi muiden aikaa. Se valmistautuminen ei välttämättä tarkoita sen kummempaa kuin viiden-kymmenen minuutin omien ajatusten selvittelyä joka aiemmin hoitui luonnostaan työmatkalla, mutta sillä voi olla iso merkitys sille panokselle minkä pystyy palaverissa antamaan.

En ole koskaan ymmärtänyt, miksi on pakko järjestää aamupalavereita, koska kaikki eivät todellakaan ole aamuvirkkuja.

Kai se johtuu osittain siitä että niistä aamutunneistakin maksetaan palkkaa ja silloinkin pitäisi pystyä työstään suoriutumaan. 

Firman kannattaa sitten palkata pelkästään niitä tehokkaita aamuvirkkuja. 

Aika harva on niin iltavirkku että 00-08 unirytmi ei kropalle sopisi jos niin haluaisi, vaikka otettaisiinkin huomioon se että jokaisella kronotyypin osalta tietty biologian sanelema preferenssi on. Eri asia jos iltavirkkua pitäisi alkaa sopeuttamaan aamuviideltä heräämiseen.

Vierailija
1171/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapuri X haluaa syödä vapaasti aamupalansa omassa kodissaan. Naapuri 2 haluaa nukkua vapaasti pitkään omassa kodissaan. Molempien halu estää toisen toivetta toteutumasta. Kumman toive on oikeutetumpi tai tärkeämpi? Tästä tässä on kysymys, kummalla on suurempi oikeus saada asua vapaasti omassa kodissaan, huomioimatta naapurinsa toivetta?

Naapuri ei pysty syömään muuta ruokaa kuin smoothieta juuri tehtynä? Keksitkö muuta lähestymistapaa?

Naapuri herää vlenderiin ja ei saa enää unta. Miten naapuri voisi nukkua toisin? Vai voisiko se toinen naapuri tehdä edellisiltana ruoat tai syödä ilman. lenderiä samat raaka-aineet?

Ymmärrätkö, että ei hiljaisuuden päättyessä voida rajoittaa normaalia elämää yksilöllisten nukkumisjärjestelyiden takia?

Ymmärrätkö, että jokainen voi miettiä, onko pakko käynnistää blenderi aamuseitsemältä ja voiko joku ehkä herätä sen ääneen?

No sillä, että hiljaisuus loppuu useimmissa taloyhtiöissä klo 7:00 on se tarkoitus, että normaali elämä äänineen saa alkaa, ja blenderinkin voi kaivaa kaapista. Jos olisi sääntö, että ihmisten kuuluu saada nukkua aamulla klo kahdeksaan tai yhdeksään, niin myös hiljaisuus loppuisi siihen aikaan.  eri

Juu: sinun todellisuudessasi asia on juuri näin ja koska ÄO:si on se, mikä on, kanssasi on turha väitellä. Sääliksi käy naapureitasi.

No voi kuules, kun se todellisuus löytyy sieltä kunkin taloyhtiön järjestyssäännöistä, mitkä ovat laatineet mitä ilmeisimmin ihan normaalin äo:n omaavat henkilöt :D Olen muuten ollut vuosia asukastoimikunnassa ja käsittelyssä oli valituksia ja pari häätöäkin jouduimme hoitamaan isännöisijän kanssa. Tuttua on.

Jos me nyt kaikki soitellaan huomenissa isännöisijöillemme tai vastaaville, ja kysytään, saako blendata klo seitsemältä, niin aivan varmasti vastaus on myöntävä. Ihan samoin saa rempan aloittaa silloin, kuten monet muutkin toiminnot. Jopa sen pianon soitonkin. Klo 7:00 luokitellaan aamuksi ja päivä alkaa siitä.

Ihanko isännöitsijän mielipidettä tarvitset tällaiseen? Olet malliesimerkki ihmisestä, joka ei halua tinkiä mistään omista mieliteoistaan toisten mukavuuden hyväksi, ellei ole ehdoton pakko ja asia määritelty pikkutarkasti jossain lakipykälässä.

Vierailija
1172/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et tee sitä sun sörsseliä illalla valmiiksi? Kaikille helpompaa ja kivempaa: sulla jääkaappikylmä sötkötys valmiina nautittavaksi ja kenenkään ei tarvitse herätä kukonlaulun aikaan johonkin pärinään ja rämistelyyn. Nou problem nou more.

En tee sitä illalla valmiiksi koska monet hedelmät menevät piloille. Omenakin tummuu mustaksi jos sitä pitää kuorittuna yön yli.

Ap

Onko se siellä smoothiessa tummumassa? Puuttuuko sun aamupalasta c-vitamiini, kun hedelmät noin tummuvat?

Vierailija
1173/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viera8ilija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Mutta en pyykkää enkä imuroi enkä blenderöi yöllä enkä aamuvarhaisella. Sillä tavalla minimoin aiheuttamani äänihaitat.

Mutta et huomioi yötyöläusten unen tarvetta

Vierailija
1174/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Firman kannattaa sitten palkata pelkästään niitä tehokkaita aamuvirkkuja. 

Pl.  kenties koodaajat, sillä 9-17 tai 8-16 "hirmuvallalla" yhteiskunta yhä nyt vaan pyörii. Vaihtoehto on kapinoida sitä vastaan, tai sitten hyväksyä se. Helpommin hyvä liksa työstä, joka ei vuorotyötä, vaikuttaisi ainakin omaan kokemukseen pohjautuen tulevan hyväksymällä asian, vaikka aamuvirkku en ole minäkään. 

Vierailija
1175/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee niin sanotusti tunteisiin sen takia, kun aina joutuu ventovieraille selittämään henkilökohtaisia asioitaan, kun ihminen ei vaan voi hyväksyä kun sanon ettei jokin käy tai sovi. Ja sen takia mulla menee koko blenderi-gate tunteisiin

Ei se ole henkilökohtainen asia, jos joku toiminta häiritsee jonkun kotirauhaa jatkuvasti.

Parempi vaan selittää niin ymmärrystä löytyy monessa asiassa helpommin.

Sairaudet ovat henkilökohtainen asia, tietosuojalailla erityisen salassa pidettäväksi luokiteltu. Selitykseksi pitäisi riittää ”olen pahoillani, mutta tämä on minulle terveyden kannalta välttämätön asia”, sen sijaan että pitää paljastaa syvästi henkilökohtaisia asioita ventovieraille.

Vierailija
1176/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viera8ilija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi hallituksen jäsenen tietävän, että järjestyssäännöt määrää hiljaisuusajan, eikä joku kerrostalonillittäjä

Tee niin kuin haluat. Onneksi et asu meidän talossa. Täällä naapurit ottavat toisensa huomioon ympärivuorokautisesti kyttäämättä joitain hiljaisuusaikoja.

Vierailija
1177/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30 vuotta kolmivuorotyötä tehneenä lähinnä naurattaa jonkun 9-17 töitään tekevän aamublenderöinnistä itkeminen.

Kun sattuu omalle ohdalle, ei enää naurata.

Vierailija
1178/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko isännöitsijän mielipidettä tarvitset tällaiseen? Olet malliesimerkki ihmisestä, joka ei halua tinkiä mistään omista mieliteoistaan toisten mukavuuden hyväksi, ellei ole ehdoton pakko ja asia määritelty pikkutarkasti jossain lakipykälässä.

Eikä ne valittajat halua tinkiä omasta mukavuudestaan muiden hyväksi

Vierailija
1179/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viera8ilija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta et huomioi yötyöläusten unen tarvetta

Minun tapauksessani siihen ei ole tarvetta. Talossamme on alle 20 huoneistoa eikä yhtään yötyöläistä.  Sinänsä yötyöläisten unen tarve on varmasti hankalin huomioida, koska heillä on valtaenemmistöstä poikkeava vuorokausirytmi. Hyvällä naapurivuorovaikutuksella siihen kyllä onnistuu vaikuttamaan.

Vierailija
1180/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blenderistä lähtee niin hirveä ääni, että ymmärrän täysin naapureiden ärtymyksen tässä tapauksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi