Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on oikeassa minä vai seinänaapurini. Teen blenderillä joka aamun itselleni aamupalaa klo 7.00 ja 2 naapuriani valittaa siitä jatkuvast...

Vierailija
23.10.2021 |

Mielestäni äänet kuuluvat normaaliin elämään, varsinkin aamupalan laittaminen, mutta naapureiden mielestä minun tulisi elää äänettä asunnossani ja varoa häiritsemästä heitä.

Kommentit (2119)

Vierailija
601/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jauhan kahvipavut jo illalla valmiiks, kun se masiina pitää kovaa meteliä. Kuuluu hyvin naapuriin.

Vierailija
602/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voinko mä valittaa isännöitsijälle siitä, että kohta taas lumiaura ajaa parkkipaikan klo 5.00 aikaan yöllä ja se häiritsee minua koska herään siihen. Kaikissa kerrostaloissa on häiriötä ja siihen pitää mielestäni vaan tottua.

Ap 

Tuskin yksikään aura tulee siihen aikaan parkkiksia auraamaan. Siihen aikaan ne puhdistaa kauppojen parkkiksia, jalkakäytäviä ja ajoväyliä. Vasta kun ihmiset herää ja lähtee töihin, on asuintalojen parkkisten aurauksen vuoro.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi millanen numero on tehty jostain aamu seitsemältä tapahtuvasta blendaamisesta. Olisivat onnellisia, että se on vain blenderi hetken aikaa klo 7, eikä koko yön kestänyt musiikin huudatus ja juopuneen mölinä ym. häiriköinti.

Kai se on sitten pienempi paha, että naapuri valvoo kaiket yöt, huudattaa musaa, häiriköi ympäri vuorokauden, käyttää huumeita alkoholin lisäksi, tehtailee rikoksia, kuten murtautuu naapureiden asuntoihin, autoihin, varastokoppeihin ja putsaa kaiken koruista autonrenkaisiin, että saa huumeensa; pahoinpitelee, heiluu puukon kanssa, herättää suurta pelkoa ja hänen luona ramppaa jatkuvasti alamaailman porukkaa jne. Kai ne naapurit kestäisivät kaiken tuon paremmin kuin aamu seitsemältä tapahtuvan, yhden lyhytkestoisen blenderin käytön. 😂

Hupaisa postauksesi menee kategoriaan "ei voi olla mitään ongelmaa, koska jollain toisella on isompi ongelma".

Vierailija
604/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra isä heikkohermoisia kirjoitti:

Yhden talon asukkaat oli valittanut juomatölkkien palautus koneen äänistä alakerran kaupassa ja uusi talo !!!

Siitä muuten voi lähteä valtava melu, jos kauppaa rakentaessa ei olla huomioitu sijoitusta ja lisäeristystä ylläoleviin asuntoihin. Se olisi pitänyt kauppaa rakentaessa ottaa huomioo lisäerityksenä.

Vierailija
605/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako kerrostalossa avata vesihanan yöllä, jos alkaa janottamaan?

Löhteekö siitä 88dB:n ääni? Jos löhtee, niin isännöitsijälle tieto - jotain vikaa putkissa.

Ei sen 88 dB:n voimakkuudella tarvitse naapurissa kuulua. Paljon hiljaisempikin ääni riittää, oliko 30 dB vai 35.

Vierailija
606/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua häiritsee aamulehden jakajan äänet rapussa. Naapurit voisivat ajatella muita kuin itseään ja lakkauttaa lehtitilauksensa. Täällä yritetään hei nukkua siihen aikaan!

Vierailija
607/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voinko mä valittaa isännöitsijälle siitä, että kohta taas lumiaura ajaa parkkipaikan klo 5.00 aikaan yöllä ja se häiritsee minua koska herään siihen. Kaikissa kerrostaloissa on häiriötä ja siihen pitää mielestäni vaan tottua.

Ap 

Tuskin yksikään aura tulee siihen aikaan parkkiksia auraamaan. Siihen aikaan ne puhdistaa kauppojen parkkiksia, jalkakäytäviä ja ajoväyliä. Vasta kun ihmiset herää ja lähtee töihin, on asuintalojen parkkisten aurauksen vuoro.

Ei ne tulekaan. Hyvä jos ehtivät puoleen päivään mennessä putsamaan pihat. Siis silloin, kun muutkin kuin ap, ovat jo lähteneet töihin.

Vierailija
608/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap 

Myöhäistä se sit on, kun asukkaat ei pääse töihin auraamattoman pihan tai kadun vuoksi. Kyllä ne kuule vaan aurataan 5-7 välillä.

Vierailija
609/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinänaapurisi voi muuttaa rauhallisempaan paikkaan asumaan jos normaalit elämisen äänet häiritsevät. Ainakin meidän taloyhtiössä hiljaisuus on klo 22.00-7.00. Itseäni ei häiritse jos vuorotyötä tekevä käy esim. suihkussa tuon 22.00 jälkeen, kunhan ei nyt esim. imuroimaan ala. Täällä kyllä valitetaan jopa vessan vetämisestä hiljaisuuden jälkeen.

Vierailija
610/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, mikseivät ihmiset voi ottaa toisia huomioon, asumisessaankin ja sen tuottamissa äänissä. Itse en aiheuta kerrostaloasunnossani mitään suuria ääniä ennen klo 9 tai klo 21 jälkeen enkä lainkaan sunnuntaisin tai muina päivinä. Enkä siinä välissäkään huudata musiikkia täysillä tms. Hiljaisuus on nautinto, jonka voi myös lahjoittaa naapureille kaikkien yhteiseksi viihtyvyydeksi. Jos se edellyttää jostain varhaisaamusmoothien valmistuksesta pidättäytymistä, niin ei se ole suuri uhraus.

Juuri tämä. Kerrostalossa on kohteliasta ottaa muutkin huomioon eikä ajatella vain sitä omaa napaa. En ymmärrä mikä pakko on tahallaan aiheuttaa häiritsevää melua aikaisin aamulla tai myöhään illalla. Ja kyllä, blenderi on häiritsevää melua.

Melua, joka kestää ehkä 50 sekuntia.

Onko nykyihmiset näin herkkiä?

Oletko sinä niitä, jotka torkuttavat herätyskelloa tunnin?

En ole, ei liity asiaan mitenkään.

Normaali ihminen kyllä osaa nukahtaa uudelleeen, jos herää hetkeksi ääneen.

Eri asia joku lehtipuhallin tai kirkon kellon, jotka itseäni häiritsee, kun koitan nukkua pitkään.

Ai jos tulee ykskaks naapurista kantautuvien äänien herättämäksi, onkin epänormaali ja itsessä vika, jos ei osaa enää nukahtaa? En minä ainakaan saa välttämättä nukutuksi enää, jos tulen herätetyksi jotain tuntia ennen tavoiteltua heräämisaikaa. Sitten olen koko päivän väsynyt, jonkun välinpitämättömän törpön takia.

Sun nukkuminen on sinun ongelma, ei naapurin.

Yhäkin kerrostalossa hiljaisuus loppuu klo 7 ja sinä voit pitää korvatulppia tai muuttaa pois, jos se ei sinun elämääsi sovi.

Olisipa kyllä hauska tälläinen aloite taloyhtiön kokouksessa. "Minun mielestäni jokaisen, joka ei kestä häiritsevää meteliä kerrostalossa, kannattaa joko alkaa käyttämään korvatulppia tai muuttaa pois."

Joko SINÄ hyväksyt tilanteen tai SINÄ teet jotain, jotta tilanne paranee, esimerkiksi muutat pois tai ostat korvatulpat.

Blendaaja klo 7 menee sääntöjen mukaan.

Sääntöjä noudetaan, ei huonounisen naapurin vinkuminen ole tärkeämpää.

Nimenomaan sääntöjä noudatetaan. Ja tässä tapauksessa jos olisin itse siitä toistuvasta metelistä kärsivä, kävisin ensin naapurin juttusilla. Josko mitään toisten huomioimista ei tapahtuisi, ja blendaus jatkuisi joka aamu klo 7, ottaisin yhteyttä isännöintiin. Jos toinen asukas kysyisi minulta neuvoa vastaavassa tapauksessa, ohjeistaisin kirjaamaan häiriöajat ylös, ja sitten ottamaan yhteyttä isännöintiin. Jos näitä valituksia kertyy useammaltakin naapurilta, niin sittenhän tuota käsitellään jo hallituksessa seuraavaksi. Riittääkö tekemiseksi? 

Hallitus kokoontuukin miettimään, että onko apn blenderöinti häirintää. Voi kuule, ei kokoonnu. Miten yksinkertaisia ihmiset oikein on.

Ei hallitus tietenkään kokoonnu yksittäisen metelöinnin takia, yleensä. Yleensä moiset käsitellään seuraavan kokouksen yhteydessä muiden asialistalla olevien asioiden ohessa.

Tarpeeksi vakavan häiriön kyseessä ollessa, jolloin ei voi odottaa seuraavaan varsinaiseen kokoukseen, on kyllä itsekin koettuna ns. hätäkokous tavalla yhdeksältä illalla käsittely, päätös ja toimeksianto jo seuraavaan aamuun. 

Aivan, yksikään hallitus ei ota asialistalleen apn klo 7 blenderin käyttöä. Hätäkokous pidetään vain ja ainoastaan silloin, kun on kyseessä hätä. Silloinkaan ei kyllä häätöä saada seuraavalle päivälle, hallitus ei sitä itse saa edes toimeenpantua. Että sanotko nyt esimerkin toimenpiteestä, jossa seuraavana aamuna jotain tehdään.

Josko tarpeeksi moni asukas moisesta valittaisi, se olisi pakko ottaa asialistalle. Joko todetaan normaaliksi asumisääneksi tai häiriötä aiheuttavaksi. Mutta käsiteltävä se on. Ylimääräinen kokous voidaan pitää, josko käsiteltävässä asiassa niin paljon seikkoja, ettei se normaalin kokouksen asialistalle enää mahtuisi. Hätäkokous pidetään vain, kun kyseessä on hätä. Kyllä sen perusteella ehti heti seuraavana aamuna lähtemään niin varotus asukkaalle kuin osakkaalle plus rikosilmoitus. 

Rikosilmoitus blenderistä? Sanotko nyt mistä sä puhut. Kyllä, on pari syytä hätäkokoukselle, mutta häätöä ei silti seuraavaksi päiväksi saada.

Onko sulla joku luetun hahmottamisongelma? Missä kohtaa olen väittänyt, että taloyhtiössämme on järjestetty hätäkokous syystä blender? 

Missä kohtaa edes olen väittänyt, että häädön saa seuraavaksi päiväksi? 

Vierailija
611/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi millanen numero on tehty jostain aamu seitsemältä tapahtuvasta blendaamisesta. Olisivat onnellisia, että se on vain blenderi hetken aikaa klo 7, eikä koko yön kestänyt musiikin huudatus ja juopuneen mölinä ym. häiriköinti.

Kai se on sitten pienempi paha, että naapuri valvoo kaiket yöt, huudattaa musaa, häiriköi ympäri vuorokauden, käyttää huumeita alkoholin lisäksi, tehtailee rikoksia, kuten murtautuu naapureiden asuntoihin, autoihin, varastokoppeihin ja putsaa kaiken koruista autonrenkaisiin, että saa huumeensa; pahoinpitelee, heiluu puukon kanssa, herättää suurta pelkoa ja hänen luona ramppaa jatkuvasti alamaailman porukkaa jne. Kai ne naapurit kestäisivät kaiken tuon paremmin kuin aamu seitsemältä tapahtuvan, yhden lyhytkestoisen blenderin käytön. 😂

Nämä kaikkihan ovat, poislukien ehkä blenderi, ihan sellaisia häiriötekijöitä ja tekoja, joihin pitää jo poliisinkin puuttua? Ja varmaan on puuttunutkin.

Mikä oli siis viestisi sanoma?

Eli jos oikeasti meluisa blenderi häiritsee niin siitä ei saa valittaa tai se ei ole ihmiselle "oikea" syy häiriintyä?

Kun ei naapuri ole uhannut puukolla tai pahoinpidellyt niin oikeastaan pitäisi olla kiitollinen siitä blenderin melusta?

Eli mikä tahansa lievempi häiriötekijä pitää sietää kun on niin paljon tai voisi kamalampia naapureita.

Nämä ovat aina niitä maailma huonoimpia vertauksia. Kun jossain on paljon vielä kamalampaa, ellei sitämätöntä niin ei saa valittaa.

Vierailija
612/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pieraisee todella kovaa joka aamu klo 7, niin voidaanko siitäkin tehdä asunnon haltuunotto? Pieru siis on pitkä ja kestää yhtä kauan kuin blenderillä suristaminen.

Entä jos aamukakka on todella äänekäs? Melu on toistuvaa, koska aamukakka tulee joka aamu. Tuleeko häätö?

Menee tämä minäminäminä ja minun oikeuteni ihmisten argumentointi samalla tasolle kuin he todellisuudessakin ovat.

Vierailija
613/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ehkä blenderistä valittaisi jos muutaman minuutin sitä aamulla huudatat, mutta toisaalta kyllä vähän ihmettelen, mikä pakko sun on sitä käyttää just klo 7.00. Teet tosiaan illalla valmiiksi tai vasta aamukahdeksalta. Niin kiire ei sen hipsterismoothien kanssa ole, että sen pitää olla just 07.00.

Mä herään kello 5.55 ja painun ulos ovesta klo 6.20 jotta ehdin töihin seitsemäksi. Ei kaikki voi venyttää aamupalaa mielin määrin. Asun toki omakotitalossa enkä tee smoothieita, mutta jos asumismuoto olisi eri ja en käyttäisi blenderiä hiljaisuuden aikana, turha olisi valittaa. Mulla on oikeus syödä sellainen aamupala jonka haluan syödä. Samoin naapureilla on oikeus alkaa laulattaa poraa hiljaisuuden alkamiseen saakka, ja mun olisi turha urputtaa vaikka se tarkoittaisi etten saa nukuttua tarpeeksi.

Vierailija
614/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, mikseivät ihmiset voi ottaa toisia huomioon, asumisessaankin ja sen tuottamissa äänissä. Itse en aiheuta kerrostaloasunnossani mitään suuria ääniä ennen klo 9 tai klo 21 jälkeen enkä lainkaan sunnuntaisin tai muina päivinä. Enkä siinä välissäkään huudata musiikkia täysillä tms. Hiljaisuus on nautinto, jonka voi myös lahjoittaa naapureille kaikkien yhteiseksi viihtyvyydeksi. Jos se edellyttää jostain varhaisaamusmoothien valmistuksesta pidättäytymistä, niin ei se ole suuri uhraus.

Juuri tämä. Kerrostalossa on kohteliasta ottaa muutkin huomioon eikä ajatella vain sitä omaa napaa. En ymmärrä mikä pakko on tahallaan aiheuttaa häiritsevää melua aikaisin aamulla tai myöhään illalla. Ja kyllä, blenderi on häiritsevää melua.

Eri asia joku lehtipuhallin tai kirkon kellon, jotka itseäni häiritsee, kun koitan nukkua pitkään.

Ai jos tulee ykskaks naapurista kantautuvien äänien herättämäksi, onkin epänormaali ja itsessä vika, jos ei osaa enää nukahtaa? En minä ainakaan saa välttämättä nukutuksi enää, jos tulen herätetyksi jotain tuntia ennen tavoiteltua heräämisaikaa. Sitten olen koko päivän väsynyt, jonkun välinpitämättömän törpön takia.

Yhäkin kerrostalossa hiljaisuus loppuu klo 7 ja sinä voit pitää korvatulppia tai muuttaa pois, jos se ei sinun elämääsi sovi.

Olisipa kyllä hauska tälläinen aloite taloyhtiön kokouksessa. "Minun mielestäni jokaisen, joka ei kestä häiritsevää meteliä kerrostalossa, kannattaa joko alkaa käyttämään korvatulppia tai muuttaa pois."

Joko SINÄ hyväksyt tilanteen tai SINÄ teet jotain, jotta tilanne paranee, esimerkiksi muutat pois tai ostat korvatulpat.

Nimenomaan sääntöjä noudatetaan. Ja tässä tapauksessa jos olisin itse siitä toistuvasta metelistä kärsivä, kävisin ensin naapurin juttusilla. Josko mitään toisten huomioimista ei tapahtuisi, ja blendaus jatkuisi joka aamu klo 7, ottaisin yhteyttä isännöintiin. Jos toinen asukas kysyisi minulta neuvoa vastaavassa tapauksessa, ohjeistaisin kirjaamaan häiriöajat ylös, ja sitten ottamaan yhteyttä isännöintiin. Jos näitä valituksia kertyy useammaltakin naapurilta, niin sittenhän tuota käsitellään jo hallituksessa seuraavaksi. Riittääkö tekemiseksi? 

Hallitus kokoontuukin miettimään, että onko apn blenderöinti häirintää. Voi kuule, ei kokoonnu. Miten yksinkertaisia ihmiset oikein on.

Ei hallitus tietenkään kokoonnu yksittäisen metelöinnin takia, yleensä. Yleensä moiset käsitellään seuraavan kokouksen yhteydessä muiden asialistalla olevien asioiden ohessa.

Tarpeeksi vakavan häiriön kyseessä ollessa, jolloin ei voi odottaa seuraavaan varsinaiseen kokoukseen, on kyllä itsekin koettuna ns. hätäkokous tavalla yhdeksältä illalla käsittely, päätös ja toimeksianto jo seuraavaan aamuun. 

Aivan, yksikään hallitus ei ota asialistalleen apn klo 7 blenderin käyttöä. Hätäkokous pidetään vain ja ainoastaan silloin, kun on kyseessä hätä. Silloinkaan ei kyllä häätöä saada seuraavalle päivälle, hallitus ei sitä itse saa edes toimeenpantua. Että sanotko nyt esimerkin toimenpiteestä, jossa seuraavana aamuna jotain tehdään.

Josko tarpeeksi moni asukas moisesta valittaisi, se olisi pakko ottaa asialistalle. Joko todetaan normaaliksi asumisääneksi tai häiriötä aiheuttavaksi. Mutta käsiteltävä se on. Ylimääräinen kokous voidaan pitää, josko käsiteltävässä asiassa niin paljon seikkoja, ettei se normaalin kokouksen asialistalle enää mahtuisi. Hätäkokous pidetään vain, kun kyseessä on hätä. Kyllä sen perusteella ehti heti seuraavana aamuna lähtemään niin varotus asukkaalle kuin osakkaalle plus rikosilmoitus. 

Taloyhtiön on helpompi toimia, jos usea valittaa, mutta sen on toimittava silloinkin, kun vain yksi valittaa. Voihan olla, että jokin melu kantautuu vain yhteen naapurihuoneistoon. Mutta yhdenvertaisuusperiaate edellyttää, että kaikilla on oltava samanlainen oikeus asumisrauhaan.

Totta. Kävi ajatusvirhe. Asialistalle menee myös jo yksittäisen asukkaan ongelma. Koska yhdenvertaisuusperiaate. Toimenpidelistalle se ei välttämättä vielä mene, samasta syystä. Kerrostalossa kun normaalit elämisen äänet ovat sallittuja ja niitä ammattivalittajiakin löytyy. Toki riippuu asian vakavuudesta tämäkin. Siitä blenderistä tarvittaisiin varmaan useamman asukkaan valitus ja lisäselvityksiä. Joissain rajatapauksessa riittäisi kenties jo yhdenkin asukkaan valitus ja häiriön todentaminen desibelimittauksin.

Sitten taas kuvitteellinen tilanne että toinen naapuri käynyt toisen kimppuun, ei siinä voisi enää neuvoa asukasta katsotaan ensin, josko se käy jonkun muunkin päälle ja kirjaathan päällekäyntiajat. 

Siitä blenderistä ei todellakaan keskusteltaisi yhtiökokouksessa, koska se olisi julkinen nöyryytys sille valittajalle. Tämä asia hoidettaisiin sen yksittäisen henkilön kanssa, sinne huoneistoon tultaisiin desibelimittarin kanssa. Hän tuskin päästäisi ketään aamulla mittausta tekemään, mutta jos päästäisi. Ja jos se todella ylittäisi sallitun melutason, sen melun aiheuttajan kanssa katsottaisiin mistä rakenteista se ääni kulkeutuu ja tehtäisiin jotain. Se blendaaja ei todellakaan joutuisi häätöuhan alle tai saisi edes varoitusta. Missä ihme maailmassa te elätte?

Vierailija
615/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pieraisee todella kovaa joka aamu klo 7, niin voidaanko siitäkin tehdä asunnon haltuunotto? Pieru siis on pitkä ja kestää yhtä kauan kuin blenderillä suristaminen.

Entä jos aamukakka on todella äänekäs? Melu on toistuvaa, koska aamukakka tulee joka aamu. Tuleeko häätö?

Menee tämä minäminäminä ja minun oikeuteni ihmisten argumentointi samalla tasolle kuin he todellisuudessakin ovat.

No itse olen herännyt aamuisin yläkerran vessaääniin ja mietin kumpi on pahempi, jatkuva vessaääniin herääminen vai smoothien tekeminen?

Vierailija
616/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jauhan kahvipavut jo illalla valmiiks, kun se masiina pitää kovaa meteliä. Kuuluu hyvin naapuriin.

Näin normaalijärjesllä varustetut toimii. Vain itsekkäät jauhaisi pavut kello 07 aamulla, koska eihän se itseä haittaa, kun on jo hereillä.

Vierailija
617/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, joiden toimista valitetaan - ettekö pysty ajattelemaan sitä valittajan kannalta?

Eivät he yleensä valita vain tylsyyttään tai ilkeyttämään, vaan siksi, että toimintanne oikeasti häiritsee. Unen jatkuva, säännöllinen häiriytyminen on erittäin merkittävä terveyshaitta. Ihminen myös herkistyy tällaiselle melulle, ja keho jännittyyjo etukäteen, kun tietää/aavistaa, että kohta se ryske taas alkaa.

Ajatelkaa, ajattelemattomat, että teidän mitätön aamushow'nne saattaa ajaa naapurin reseptilääkkeiden käyttäjäksi, jonka terveys on luhistunut kroonisesti.

Minä jos tietäisin tämmöisen itsekkään tyypin, keksisin kyllä keinot vaikuttaa hänen aamurutiineihinsa, ellei pelkkä huomautus riitä.

Te jotka valitatte, ettäkö pysty asettumaan naapurienne kannalle. Valittajan kanta ei automaattisesti ole oikea.

Naapurienne terveydelle ei tee hyvää kieltää terveellinen aamupala

Vuokrasimme yhden asunnon ihmiselle, joka asuu yli puolet ajasta Saksassa. Yksi alakerran mummeli valitti jatkuvasti hänen aiheuttamasta melusta. Kun asiaa tutkittiin ,tämä vuokralainen ei edes ollut Suomessa silloin kun metelistä valitettiin. Kukaan muu asukas ei ollut tätä meteliä kuullut, eikä tämän valittajan asunto edes ollut vuokralleantamamme asunnon alla. Mummeli soitteli ja valitti jatkuvasti myös yöaikaan.

Vierailija
618/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse olen herännyt aamuisin yläkerran vessaääniin ja mietin kumpi on pahempi, jatkuva vessaääniin herääminen vai smoothien tekeminen?

Kumpi on tarpeellista: käydä vessassa vai aloittaa jumalaton meteli 07?

Vierailija
619/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikosilmoitus blenderistä? Sanotko nyt mistä sä puhut. Kyllä, on pari syytä hätäkokoukselle, mutta häätöä ei silti seuraavaksi päiväksi saada.

Onko sulla joku luetun hahmottamisongelma? Missä kohtaa olen väittänyt, että taloyhtiössämme on järjestetty hätäkokous syystä blender? 

Missä kohtaa edes olen väittänyt, että häädön saa seuraavaksi päiväksi? 

Tiedätkö missä keskustelussa sä olet ja mihin sä vastaat? Sulta kysyttiin niistä toimenpiteistä ja syistä (vaikka puhut ohi aiheen) sä et vaan saa aikaiseksi niitä eritellä.

Vierailija
620/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloittaja nyt tietää, että hänen jokaa-amuinen blenderöintinsä häiritsee ainakin kahta naapuria niin eikö ihan simppeliä olisi se ymmärtää? Ja jotenkin hiukan vaimentaa jollain pienellä konstilla, että melua ei niin paljon jatkossa syntyisi?

Kaikkia helpottava ratkaisu ja sopu säilyisi.

Ei tarvitsisi kenenkäån vaivata asialla päätään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme