Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on oikeassa minä vai seinänaapurini. Teen blenderillä joka aamun itselleni aamupalaa klo 7.00 ja 2 naapuriani valittaa siitä jatkuvast...

Vierailija
23.10.2021 |

Mielestäni äänet kuuluvat normaaliin elämään, varsinkin aamupalan laittaminen, mutta naapureiden mielestä minun tulisi elää äänettä asunnossani ja varoa häiritsemästä heitä.

Kommentit (2119)

Vierailija
281/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne, joiden mielestä blenderin käyttö ei ole ongelma, eivät selkeästi asu pahvitalossa. Kun jopa naapurin PUHE kuuluu omaan asuntoon, niin blenderin käyttö on silkkaa kidutusta. Aikaisin aamulla ja myöhään illalla pitäisi osata miettiä myös muita kuin omaa napaansa, kerrostalossa kun asuu muitakin. Muiden huomioon ottaminen kuuluu hyviin käytöstapoihin, mutta valitettavasti niitä nykyisin harvemmille on opetettu.

Sinähän se mietit vain itseäsi, kun koet oikeudeksesi rajoittaa muita. Ne käytöstavat, ne käytöstavat. Sun naapurisi joutuu kuuntelemaan sun elämää ihan samalla tavalla kuin sä heidän. Miettisit vähän naapureitasi, kun käyt pas*alla tai siirryt sängystä sohvalle.

Vierailija
282/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne, joiden mielestä blenderin käyttö ei ole ongelma, eivät selkeästi asu pahvitalossa. Kun jopa naapurin PUHE kuuluu omaan asuntoon, niin blenderin käyttö on silkkaa kidutusta. Aikaisin aamulla ja myöhään illalla pitäisi osata miettiä myös muita kuin omaa napaansa, kerrostalossa kun asuu muitakin. Muiden huomioon ottaminen kuuluu hyviin käytöstapoihin, mutta valitettavasti niitä nykyisin harvemmille on opetettu.

Sepäs siinä onkin, kun jokaisella asukkaalla on se oma raja mistä häiriintyy, ja minkä kokee itse elämisen ääniksi. Kuvitelma tai vaatimus siitä että jokainen kymmenistä asukkaista kokisi juuri samoin kuin esim. sinä, on harhaista. Tällöin he eivät myöskään koe kiusaavansa sinua kun elävät normaalia elämäänsä, vaan heidän mielestään sinä valitat tyhjästä ja olet ikävä valittaja.

Muistan kun itse asuin pahvitalossa enkä valittanut muiden tekemisistä, koska ymmärsin että äänieristys on huono, enkä ajatellut että naapureiden tulee elää niin kuin minä käsken.  Ikävää oli se että minulle valitettiin kuitenkin, vaikka asuin kuin kusisukassa. Eli minun olisi pitänyt olla äänetön. vaikka he eivät olleet. Tähän loppui minun kohtelias hiljaisuudessa elämiseni, ja naapurit saivat nauttia siitä mistä minäkin olin aiemmin nauttinut :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä voi tehdä valmiiksi illalla (ei pysy hyvänä), haloo ihmiset ja teidän "neuvot".

Vierailija
284/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seinänaapurit ovat oikeassa. Vastoin monen luuloa, myöskään hiljaisuuden ulkopuolella ei ole vapaa touhuamaan mitä vaan, ja vaikka se oman elämän normaaliin kuuluisi.

Häiritsevä määritellään mm. metelin määrällä ja toistuvuudella. Tämä toistuu joka aamu klo seitsemän, ja asiasta on jo kaksi naapuria valittanut ja silti se jatkuu. Lähinnä ihmettelen, ettei postiluukusta ole vielä tipahtanut taloyhtiön huomautusta. 

"Smoothien teko kielletty taloyhtiössä."

Haha.

Ei mitään blenderikieltoa tarvita, eikä se läpi menisikään. Tässä on perusteet, mihin vedota:  https://www.isannointiliitto.fi/artikkeli-2/naapurisopu/

Näitä tälläisiä on tullut käsiteltyä ihan tarpeeksi pitkäaikaisena taloyhtiön hallituksen jäsenenä. Tässä toteutuu hyvien käytöstapojen unohtaminen, häiritsevän elämän toistuvuus ja häiritsevyys koska kaksi naapuria useamman kerran valittanut. Ihan selvä keissi.

Osaatko edes lukea? Tuossa puhutaan rappukäytävässä pauhaavasta musiikista ja 8 h haukkuvasta koirasta. Ei nuo esimerkit ole millään tavoin verrannollisia parin minuuttia kestävään blenderin käyttöön.

Osaan. Osaatko sinä? Menikö ohi sana esimerkiksi? Turha minun kimppuuni tässä on käydä. Menee ihan rutiinilla, joskus on muka yksilönvapauden törkeän loukkauksen kohteeksi joutunut asukas meinannut melkein tulla oveni läpi. Vaikken minä näitä päätä. Olen vaan ollut yhtenä mukana sitä käsittelemässä, onko huomautus tai varoitus aiheellinen. 

Niin, linkkaamassasi tekstissä puhutaan esimerkeistä jotka ovat kenen tahansa mielestä räikeää häiriköintiä, ja perustelet sillä näkemystä että kaikki normaaliin elämään kuuluvat äänetkin on kielletty jos joku ammattivalittaja keksii niistä häiriintyä. Mikään kohta linkkaamassasi tekstissä ei kuitenkaan tue väitettäsi. Siitä, että olet ollut oikeudessa käsittelemässä ruuanlaiton vuoksi tehtyjen häätöjen laillisuutta meillä on vain sinun sanasi.

Missä ihmeen oikeudessa olen ollut? :D :D

Vierailija
285/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen klo 7 ollut toisessa kaupungissa töissä jo parin tunnin ajan. Onko oikeasti näin paljon ihmisiä ketkä nukkuvat arkena vielä klo 7 jälkeen?? Työttömiä kaikki?

Herään itse 06.30 (työt alkaa 07.30) arkisin. Mutta viikonloppuisin nukun mielelläni pitempään.

Mieheni tekee vuorotyötä ja nukkuu aamuisin klo 07 vielä.

Se, että sinä käyt toisessa kaupungissa töissä ja työt aloittanut klo 05.00 ei tarkoita, että muilla olisi klo 05.00 alkava makkaramassam tekeminen edessä.

Makkaramassaa :D No miksi kaikkien pitäisi elää sinun miehesi työaikojen mukaisesti? Teen minäkin vuorotyötä. En silti valita naapureille, vaikka tekisivätkin ruokaa ihan mihin kellonaikaan tahansa vuorokaudesta. Siinähän tekevät ja syövät.

Ei moni muu kuin klo 05 alkava työvuoro ole kuin elintarviketeollisuudessa tai hoitoalalla.

”No miksi kaikkien pitäisi elää sinun miehesi työaikojen mukaisesti?”

Oletko sä joku teini? Miksiköhän ylipäänsä on järjestyssäännöt ja niissä yleisesti hiljaisuusajat määritelty?

Vierailija
286/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä selität?

Muuta muualle, jos se 90 sek blenderi pilaa elämän.

Vierailija
287/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä voi tehdä valmiiksi illalla (ei pysy hyvänä), haloo ihmiset ja teidän "neuvot".

Kerropa, miksi minun smoothiet on vielä seuraavana päivänä hyviä? Teen kerralla 2-3 tötsää.

Vierailija
288/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos, omat naapurini ovat hiljaisia… Joskus perjantaisin/lauantaisin vieressä lauletaan karaokea ja juhlitaan, mutta lopettavat aina viimeistään klo 22 mennessä.

Ei ole vielä osunut kohdalleni naapuria, joka metelöisi.

Vierailija
289/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen klo 7 ollut toisessa kaupungissa töissä jo parin tunnin ajan. Onko oikeasti näin paljon ihmisiä ketkä nukkuvat arkena vielä klo 7 jälkeen?? Työttömiä kaikki?

Ja meet nukkumaan heti jo klo 15? Et ole koskaan käynyt vaikka harrastuksissa ko 18 tai elokuvissa klo 21? Joku siellä ollut sinua kuitenkin palvelemassa? Työttömiähän ne kaikki. 

Minä nukun aina maanantaisin klo yhdeksään. Ja silti ehdin tehdä kahdeksan tunnin työpäivän. Ajatella. 

Vierailija
290/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeassa oleminenhan tässä onkin se oleellinen juttu.🤦🏻 Et sitten voi tehdä aamupalaasi valmiiksi illalla. Iso asiahan se olisikin ajatella hieman edes muita. Sen sijaan jatkat toimintaasi, koska minä-minä ja setvit vielä asiaa nettipalstalla.

Illalla valmiiksi tehty smoothie on pahaa, ja minusta on kohtuutonta itsekkyyttä vaatia naapuria juomaan pahaa aamupalaa vain siksi että minusta hän ei saa käyttää normaaliin aamuaikaan keittiökoneitaan.

Mutta kohtuutonta itsekkyyttä ei ole vaatia naapureita heräämään viikonloppuisinkin jo kello seitsemän? 

Vierailija
291/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa, miksi minun smoothiet on vielä seuraavana päivänä hyviä? Teen kerralla 2-3 tötsää.

Hienoa sulle, mun ei ole.

Yleensä sen takia, koska niissä on banaania, chian sieminiä ja kaurahiutaleita.

Banaani tummuu, chia limaistuu ja kaura imee nestettä. Smoothie onkin jonkun sortin tuorepuuro, jossa tummia banaaniklimppejä ja chialimaa.

Ei kiitos.

Vierailija
292/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos, omat naapurini ovat hiljaisia… Joskus perjantaisin/lauantaisin vieressä lauletaan karaokea ja juhlitaan, mutta lopettavat aina viimeistään klo 22 mennessä.

Niin eli karaokelaulajat ovat hiljaa hiljaisuuden ajan (7-22), mutta eivät ennen sitä.

Aivan kuten ap on hiljaa hiljaisuuden ajan (23-7) ja käyttää blenderiään vasta hiljaisuuden loputtua.

Vierailija
293/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites, te jotka ette ymmärrä miten jotain voi häiritä hetätys joka aamu klo 7 naapurin blenderinkäyttöön. Olette varmaan samoja ihmisiä, jotka kuitenkin valittaisivat esim. parveketupakoinnista?

Vierailija
294/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeassa oleminenhan tässä onkin se oleellinen juttu.🤦🏻 Et sitten voi tehdä aamupalaasi valmiiksi illalla. Iso asiahan se olisikin ajatella hieman edes muita. Sen sijaan jatkat toimintaasi, koska minä-minä ja setvit vielä asiaa nettipalstalla.

Illalla valmiiksi tehty smoothie on pahaa, ja minusta on kohtuutonta itsekkyyttä vaatia naapuria juomaan pahaa aamupalaa vain siksi että minusta hän ei saa käyttää normaaliin aamuaikaan keittiökoneitaan.

Mutta kohtuutonta itsekkyyttä ei ole vaatia naapureita heräämään viikonloppuisinkin jo kello seitsemän? 

Siis se smoothien teko kestää ihan max 2 min, eikös sen jälkeen voi enää nukkua vai?

Vierailija
295/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole, tiedätkö miksi? Koska jokainen elää omaa elämäänsä, ei sen naapurin. Viikonloppuisin on täysin normaalia herätä klo 7, lapsiperheissä jo selvästi aiemminkin.

Vierailija
296/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Saa laulaa ennen hiljaisuutta karaokea. Ja samalla lailla ap saa tehdä aamiaista blenderillään kun se hiljaisuus on päättynyt.

Vierailija
297/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan karaokevehkeet ja alan pitämään bileitä viikonloppuaamuisin klo 7. Aikuinen nainen mä oooooon…

Koska mä voin eikä naapureita tarvitse ottaa huomioon. Klo 7 on jo ihmisten aika herätä!

Vierailija
298/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole, tiedätkö miksi? Koska jokainen elää omaa elämäänsä, ei sen naapurin. Viikonloppuisin on täysin normaalia herätä klo 7, lapsiperheissä jo selvästi aiemminkin.

Minäminäminäminäminäminä. 

Itse heräsin tänään vasta 9.30. Saanko tämän rikkeeni nyt jotenkin anteeksi, oi te suuri heräämisoraakkeli?

Vierailija
299/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites, te jotka ette ymmärrä miten jotain voi häiritä hetätys joka aamu klo 7 naapurin blenderinkäyttöön. Olette varmaan samoja ihmisiä, jotka kuitenkin valittaisivat esim. parveketupakoinnista?

En valittaisi edes parveketupakoinnista, kun kerran olisin parveketupakoinnin sallivaan taloon muuttanut. Tupakoinnista valittavat ovat ihan niitä samoja omaan elämäänsä kyllästyneitä ”Mulla on oikeus pitää ikkunoita auki” valittajia kuin blenderistä valittajatkin.

Vierailija
300/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäminäminäminäminäminä. 

Itse heräsin tänään vasta 9.30. Saanko tämän rikkeeni nyt jotenkin anteeksi, oi te suuri heräämisoraakkeli?

Vai heräämisoraakkeli 🙄 On täysin normaalia herätä 7, se ei sulje pois sitä, että 9:30 ei myös olisi normaalia. Sepä se, kun jokainen elää ihan just siinä rytmissä kuin haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme