Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Annatko poikien painia?

Vierailija
23.10.2021 |

Oma 13v poika painii joskus kaveriensa kanssa, kuulemma vain mittelevät voimiaan. Itse en ole kyllä ihan varma pitäisikö kieltää moiset leikit ennen kuin oikeasti sattuu jotain.

Kommentit (169)

Vierailija
161/169 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kiusaamista ja mikä leikkipainia. Haluaako pienempi sitä, jos isompi kaataa tai tulee päälle koko ajan. Aikuisten pitäisi olla tarkkana, onko kyse hauskuudesta vai vakava tilanne. Ja mihin kaadutaan tai voiko lyödä pään.

Vierailija
162/169 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkittua tietoa  ei ole, mutta omat pojat ei kotona painineet eikä koulussa tapelleet. Molemmista tuli rahoituksen asiantuntijoita eli tosinössöjä, joilla on suhteessa työmäärään hämmentävän suuret tulot. Ne kovimmat tappelijat on joko masentuneita huumehörhöjä tai ns. sekatyömiehiä eli hanttihommissa.

Minä olen sekatyömies eli aika moniosaaja, en mikään yhden tempun poni, mutten kyllä tappele. Mistä tämän repäsit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/169 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n poika on homo 

Vierailija
164/169 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 13-vuotias enää mistään vanhempien kielloista välitä 

Vierailija
165/169 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Pohojanmaalla 60-luvulla tapahtunutta: Olimme pihalla ja tuli nahinaa naapurin Villen kanssa. Menin tupaan:

-Villee löi mua puukoolla.

-Pitääkö sun puukootta pihalla roikootella, isä totesi.

Vierailija
166/169 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etelä-Pohojanmaalla 60-luvulla tapahtunutta: Olimme pihalla ja tuli nahinaa naapurin Villen kanssa. Menin tupaan:

-Villee löi mua puukoolla.

-Pitääkö sun puukootta pihalla roikootella, isä totesi.

(Roikootella = kulkea alasti tai vähissä vaatteissa eli verhoossa.)

Vierailija
167/169 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaveri on tyttö, niin voivat kyllä painia. Jos taas poika niin kiellä heti, ettei pojastasi kasva homoa.

Jos tytön kanssa painii, on suuri todennäköisyys joutua selätetyksi. Tuon ikäiset tytöt ovat poikia isompia ja vahvempia hetkellisesti ennen kuin pojilla pääsee murrosikä vauhtiin. Tytölle häviämiselle voi olla vakavat seuraukset nuoren pojan itsetunnolle.

No täytyy kyllä aika heikko itsetunto olla jos ei tytölle häviämistä kestä 

Vierailija
168/169 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna, koska meidän pojasta ei mitään homoa saa tulla, joka aikuisenakin "painiskelee" muiden miesten kanssa.

Vierailija
169/169 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme poikaa, jotka toisinaan tönivät, tappelevat ja painivat keskenään. 

Yleensä jos joku on luovuttamassa, ohjeistan että "nyt et anna periksi vaan väännät loppuun asti!"

Tai jos on lähdössä karkuun, käännän ympäri ja sanon että "vie loppuun se mikä on aloitettu, lyö takaisin äläkä alistu!"

Myös ryhmätyötä käsitellään, jos kaksi tappelee niin kolmas ei seiso tumput suorina sivussa vaan menee joko väliin tai sitten auttamaan altavastaajaa.

En kasvata pojistani pelkureita enkä luovuttajia. Kun kotona omalla porukalla oppivat tappelemaan turvallisessa ympäristössä, eivät sitten ulkomaailmassa ole paskat housuissa heti kun joku vähän ärähtää.

Eikä me olla mikään työtön narkkiperhe vaan ihan tavalliset, asiantuntijatyössä käyvät keskiluokkaiset korkeakoulun käyneet vanhemmat.

T. Isukki