Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies juo (usein) yksikseen keittiössä,

Vierailija
28.12.2014 |

puhuu kovaan ääneen puhelimessa ja lätisee teineille "elämän totuuksia". Minä valvon ja kuuntelen, milloin sammahtaa. Tarkistan ettei esim. kynttilä ole jäänyt päälle palamaan, ja vasta sitten voin nukkua. Raskasta, etenkin jos aamulla on työpäivä...En jaksaisi tätä kuviota enää, mutta selväpäinen mies on ihan ok, enkä haluaisi hajottaa perhettä. Lapset eivät varmaan juurikaan näkisi enää isäänsä eron jälkeen.Mitä mä teen? Nyt menee taas hetki ennenkuin mukavasta isukista tulee taas örveltävä paskanjauhaja. Mutta se tulee taas, ykskaks yllättäen. Hän istuu tuohon juomaan, muista viis. Ja juo juuri niin kauan kuin viinaa on... Olen niin väsynyt tähän! Ja niin on lapsetkin. Teinipoika tosin "ymmärtää", että isän pitää välillä vähän "rentoutua".....mutta mä en ymmärrä rentoutumistaan, koska mä stressaan näitä öitä ihan älyttömästi ja olen lopen uupunut aamulla.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 12:19"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 12:16"]Ap, mitä jos lakkaisit näyttelemästä ulospäin että teillä ei ole ongelmaa? Olet jo viisaasti selittänyt lapsille mistä juopottelussa on kyse, mikset alkaisi puhua siitä muillekin? Mitä salaaminen auttaa? 10 [/quote] Kyllä oma puoliso pitää voida häpäistä isolla kirkolla. Minun puolisollani on ylipainoa ja ahmimisongelma -> menen siis kuuluttamaan siitä kaikille.

[/quote]

Eihän miehellä ole ongelmaa, hän saa kaiken: juoda aina halutessaan ja kotiasiat hoituvat siitä huolimatta. Mistä häpeästä oikein puhut? Kysehän on siitä, että ap:n on helpompi elää kun hänen ei tarvitse teeskennellä. Ja siitäkin, että jos alkoholismia lakattaisiin salaamasta niinkuin nyt on tapana, sen kanssa pärjättäisiin paremmin. 

Vierailija
42/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN ollut tuo edellinen 36.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 12:23"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 12:19"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 12:16"]Ap, mitä jos lakkaisit näyttelemästä ulospäin että teillä ei ole ongelmaa? Olet jo viisaasti selittänyt lapsille mistä juopottelussa on kyse, mikset alkaisi puhua siitä muillekin? Mitä salaaminen auttaa? 10 [/quote] Kyllä oma puoliso pitää voida häpäistä isolla kirkolla. Minun puolisollani on ylipainoa ja ahmimisongelma -> menen siis kuuluttamaan siitä kaikille.

[/quote]

Eihän miehellä ole ongelmaa, hän saa kaiken: juoda aina halutessaan ja kotiasiat hoituvat siitä huolimatta. Mistä häpeästä oikein puhut? Kysehän on siitä, että ap:n on helpompi elää kun hänen ei tarvitse teeskennellä. Ja siitäkin, että jos alkoholismia lakattaisiin salaamasta niinkuin nyt on tapana, sen kanssa pärjättäisiin paremmin. 

[/quote]

Salaamisesta ei tietenkään ole iloa, mutta ei tarkoita että pitäisi alkaa julkisesti avautumaan perheen sisäisistä ongelmista. Tietenkin, jos joku kysyy, niin voi vastata rehellisesti.

Vierailija
44/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulla ole muuta mahdollisuutta kuin hyväksyä tuo juominen tai sitten lähteä kävelemään. Voit toki puhua miehen kanssa ongelmasta niin että ehkä jotain tajuaisi. Miettiä ääneen sitä että miltä tuntuisi asua eri osotteissa ja kun omia lapsia ei näkisi päivittäin? Miltä tuntuisi jos vaimo löytäisi uuden kumppanin joka kasvattaisi hänen lapsiaan? Miten mies kokisi sen että sinä joisit usein ja olisit kännissä?

Kissa pitää nostaa kunnolla pöydälle! Salaamalla ei mitään saavuteta. Mä tiedän kokemuksesta että tämä ongelma ei ole mikään helppo ratkaista. Tsemppiä ja voimia tulevaan.