Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies juo (usein) yksikseen keittiössä,

Vierailija
28.12.2014 |

puhuu kovaan ääneen puhelimessa ja lätisee teineille "elämän totuuksia". Minä valvon ja kuuntelen, milloin sammahtaa. Tarkistan ettei esim. kynttilä ole jäänyt päälle palamaan, ja vasta sitten voin nukkua. Raskasta, etenkin jos aamulla on työpäivä...En jaksaisi tätä kuviota enää, mutta selväpäinen mies on ihan ok, enkä haluaisi hajottaa perhettä. Lapset eivät varmaan juurikaan näkisi enää isäänsä eron jälkeen.Mitä mä teen? Nyt menee taas hetki ennenkuin mukavasta isukista tulee taas örveltävä paskanjauhaja. Mutta se tulee taas, ykskaks yllättäen. Hän istuu tuohon juomaan, muista viis. Ja juo juuri niin kauan kuin viinaa on... Olen niin väsynyt tähän! Ja niin on lapsetkin. Teinipoika tosin "ymmärtää", että isän pitää välillä vähän "rentoutua".....mutta mä en ymmärrä rentoutumistaan, koska mä stressaan näitä öitä ihan älyttömästi ja olen lopen uupunut aamulla.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavoin siis mahdollistat miehesi juomisen? Oletko kertaakaan vienyt miestäsi aamulla töihin, kun hän ei ole ollut ajokunnossa? Oletko raahannut lumihankeen sammuneen miehen lämpimään nukkumaan? Mitä tämä paljon puhuttu juomisen mahdollistaminen on?

Vierailija
22/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herranjestas sentään! Pari olutta päivässä! Kyllä nyt on helvetti irti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

<<Näinhän se kuvio juuri menee. En ole koskaan tuntenut alkoholistia, joka olisi tunnustanut olevansa alkoholisti. Ja (liian) monta olen tuntenut.

<<Sinun miehelläsi  EI ole ongelmia. Teillä, siis sinulla ja lapsillasi on. Välitä itsestäsi ja lapsistasi.

Vierailija
24/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 11:48"]

Ei herranjestas sentään! Pari olutta päivässä! Kyllä nyt on helvetti irti.

[/quote]

Tuon on pakko olla ap:ltä optimistinen arvio. Ehkä hän on tottunut salaamaan ja puolustelemaan miehen viinanjuontia, ja se rooli on jäänyt päälle täälläkin.

Kun jankkaa ja kaatuilee ja joutuu terveyskeskukseen paikattavaksi, sellaista ei parilla oluella saada aikaan.

Vierailija
25/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on masentunut, auta ja tue, ohjaa hakemaan apua. Sun ruikuttamisellas asiat ei parane, tukea se mies tarvitsee.

Vierailija
26/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 11:10"]

Niin, 8 ja 10. Olette molemmat niin oikeassa. Ja se tästä tekeekin niin vaikeaa, miehellänihän EI ole ongelmaa...se on ilmiselvästi mulla! Mutta musta vaan tuntuu, etten pysty sitä "onglmaani" ratkaisemaan, koska en pysty siihen vaikuttamaan. Olen yrittänyt puhua hänelle, ja lupauksia on tehtykin, mutta niin ne vaan aina kaatuvat oluttölkin edessä. Mulla pitäisi olla jotain ihmevoimia esim. erota hänestä ja hänen rakkaasta alkoholistaan. Mutta mun ongelma tulee vastaan siinä, että toki tämä juominen on "säännöllisen satunnaista", eikä jatku seuraavana päivänä. Ja selväpäinen iskä on ihan mukava ja tärkeä lapsille. Hänestä minäkin pidän. Mutta mies tuntuu jopa ajattelevan niin, että hän on humalassa kaikkein "aidoimmillaan"..uskomatonta! Minä en enää itse käytä paljoakaan alkoholia, enkä lähde hänen kanssaan minnekään juhliin yms. tämän asian takia. Aika ahdistavaa ja rajoittavaa, mutta ainoa järkevä tapa toimia ilman suurempia murheita. En halua, enkä jaksa, vahtia humalassa olevaa miestäni missään maailmalla. Vaikka hänestä se olisi kauhean mukavaa, että olisin "vahtimassa", ettei tulisi riitoja muiden kanssa, tai että pääsee kotiin sieltä reissultansa suht ehjin nahoin. Mietinkö liikaa? Pidänkö liikaa kiinni hyvistä (eli selvistä) jaksoista elämässämme? Vaikka hän tietysti on suurimman osan aikaa selvin päin, niin ärtymyskynnys on madaltunut, ja hän saattaa kilahtaa ihan olemattomista asioista. Mulla on aika iso ongelma (?), yksin kannettavaksi.  Ap

[/quote]

Ihme ruikuttaja ap. Miehellä on varmasti syynsä ja se ei sun valittamisella parane, pahenee vaan. Puhu asiat kunnolla ja yritä ohjata raittiimpaan suuntaan. Ettet vaan itse olisi se syy siihen juomiseen, kuulostat aika saatanan kylmältä ja narsistiselta naiselta.

Vierailija
27/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 lisää vielä. Miksi puhut lapsille isän ongelmista? Käännät lapet isää vastaan, mainipuloit omalle puolelle. Sairas ämmä, jätä edes ne lapset kiistojenne ulkopuolelle ja ole nainen äläkä ruikuttava akka.

Vierailija
28/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

17, kerran olen vienyt töihin. Tuo lumihankeen sammuminen on täysin mahdollista, vahdin valvomisellani,ettei niin käy..samoin tulipalon varalta pysyn hereillä niin kauan, että mies nukkuu sikeästi.

Mahdollistaminen. Tunnen sen sanan merkityksen hyvin. Ehkä vähän vaikea selittää, mutta yritän kuitenkin. Se, etten pysty puuttumaan hänen juomiseensa, koska mun 'valta' ,tai vaikutusvalta, alkoholin rinnalla ei vaan riitä mihinkään. En siis kykene vaikuttamaan siihen millään tavalla, vaikka se on häiritsevää ja pakostakin keskeistä elämässämme. Se on tavallaan vaiettu salaisuus...jota yksi ei myönnä ongelmaksi, vaan "normaaliksi olotilaksi", koska hänellä on ilmeisen hyvä olla humalassa. Me muut kärsimme siitä, mutta emme "tee mitään", koska emme pysty tekemään muuta kuin niitä radikaaleja ratkaisuja, joita ei ole ihan helppoa tehdä..Tietää varmaan jokainen, joka on avioeron kokenut.

Toiseksi varmaan se, että asia yritetään salata myös muilta, jolloin me tavallaan "näyttelemme" ulospäin "tavallista" Ja sekin raskasta, koska meillä ei mielestäni ole "tavallista".

Olen miehelle tavallaan tukipilari. Hän luottaa minuun täysin, että hoidan ja pidän huolta kodista, lapsista ja myös hänestä...olen ihminen, jolle perhe ja läheiset ovat prio ykkösiä. Tekee kaiken aina vaan vaikeammaksi. Se, että "mahdollistan", on varmaan sitä, että annan anteeksi ja uskon tulevaan. Uskon, että hän ymmärtäisi lopettaa..mutta juominen on hänen tapansa "rentoutua" ja olla siinä omassa hyvässä olossaan, jonka vaikutuksen esim. minä saan vaikkapa luonnossa kävelystä. Eli niin kauan kuin ajattelen näin ja haluan säilyttää tämän perheen kasassa, niin kauan hän sitä "hyväksikäyttää". Tai sitten hän jonkun reissun aikana löytää vaikkapa jonkun toisen, joka hyväksyy hänen juomisensa paremmin, sekin on aivan mahdollista. ELi hän tavallaan "voittaa" aina. Koska hän joka tapauksessa juo aina. Kaikki toimii meillä, vaikka hän juo...lapset ruokitaan ja huolehditaan (minen toimestani), ja kaapissa on ruokaa. Sitä se kai tarkoittaa. Vastuun arjesta kantaa 'joku muu' joka tapauksessa. Esim. jouluun hän ei osallistunut mitenkään muuten kuin osallistumalla aattona ruokailuun ja saamalla myös lahjoja. Itse hän ei siis ostanut tai tehnyt mitään sen toteuttamiseksi. Jotain tällaista se on...Ap

Vierailija
29/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, aivan...Voihan se olla, että juuri minä olen se juomisen syy miehelle-joo-o. Miksei HÄN sitten LÄHDE??? Ole hyvä ja vastaa! Ap

Vierailija
30/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap on tehnyt perheen eteen, mies tuo leivän taloon ja joskus rentoutuu. Täällä kiillotat omaa kruunuasia, häpeä edes! Miten voit puida perheen yksityisiä asioita AV-palstalla, olisi edes reilua jättää tällaiset asiat muualla kuin tuoda niitä tänne ruodittavaksi. Osaatko edes hävetä?!

Vierailija
31/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 12:10"]

Ahaa, aivan...Voihan se olla, että juuri minä olen se juomisen syy miehelle-joo-o. Miksei HÄN sitten LÄHDE??? Ole hyvä ja vastaa! Ap

[/quote]

Ehkä hän odottaa sinun ottavan jalat alle, miksi mies kotoaan lähtisi? Mies on varmaan maksanut talon ja sinä olet siinä ikään kuin kylkiäisenä. Miksi et sinä ole lähtenyt, täällä ruikutat asiaa?

Vierailija
32/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten (niin miesten, naisten, teinien kuin jopa lasten ja vanhustenkin) ryyppääminen on kyllä merkillinen ilmiö. Onneksi ollaan parempaan suuntaan menossa, mutta varmaan useamman sukupolven vaatii, että humalahakuiseen juomiseen aletaan yleisesti suhtautumaan halveksuttavana ilmiönä. Känninen ihminen on poikkeuksetta naurettava, rasittava ja säälittävä.

Vierailija
33/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä joskus kävin vieraissa kun oli pahin ryyppyputki menossa, mies sai kuulla jälkeen päin asiasta ja se saattaa vähän hiertää tässä?

ap

Vierailija
34/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vaan näistä vinkeistä. Eipä tullut mitään uutta. Saldoksi jäi siis: Olen itse syypää ja narsisti. Tai, että TUE alkoholistimiestäsi. Niin tekisin, jos siihen pystyisin, mutta kun kyse on nyt siitä, etten KYKENE, enkä jaksa, koska olen itse voimaton ja uupunut tämän ongelman edessä! Ap.

Vierailija
35/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä jos lakkaisit näyttelemästä ulospäin että teillä ei ole ongelmaa? Olet jo viisaasti selittänyt lapsille mistä juopottelussa on kyse, mikset alkaisi puhua siitä muillekin? Mitä salaaminen auttaa?

10

Vierailija
36/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, tämä on tärkeä aihe. Opettele hieman tiivistämään, niin viestejäsi jaksaa lukeakin.

Täällä useat hysteeriset naiset luulevat mahdollistavansa miehen juomisen silloin, kun eivät suoraan kiellä miestänsä juomasta. Mutta eihän se niin mene. Mutta jos tosiaan valvot ja kuskaat miestäsi, niin ensiksi voit lopettaa sen passaamisen. Palovaroittimet ovat melko hyviä nykyään.

Vierailija
37/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 12:16"]Ap, mitä jos lakkaisit näyttelemästä ulospäin että teillä ei ole ongelmaa? Olet jo viisaasti selittänyt lapsille mistä juopottelussa on kyse, mikset alkaisi puhua siitä muillekin? Mitä salaaminen auttaa?

10
[/quote]

Kyllä oma puoliso pitää voida häpäistä isolla kirkolla. Minun puolisollani on ylipainoa ja ahmimisongelma -> menen siis kuuluttamaan siitä kaikille.

Vierailija
38/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 12:16"]

Kiitos vaan näistä vinkeistä. Eipä tullut mitään uutta. Saldoksi jäi siis: Olen itse syypää ja narsisti. Tai, että TUE alkoholistimiestäsi. Niin tekisin, jos siihen pystyisin, mutta kun kyse on nyt siitä, etten KYKENE, enkä jaksa, koska olen itse voimaton ja uupunut tämän ongelman edessä! Ap.

[/quote]

ap, älä anna yhden tai kahden tahallaan ärsyttävän ilkiön masentaa. Jätä vaan huomiotta tuo huutelija. Me muut tiedetään millaista sulla on, kun ollaan itse koettu samaa. Rohkeutta!

10

Vierailija
39/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 12:16"]

[/quote]

Perhe terapiaa. Ja jos tilanne on niin kuin sanot, niin lähde. Mitä ap jättää kertomatta, muuta kuin pettäneensä, kolikolla kun on aina kaksi puolta?

Vierailija
40/44 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä näyttää olevan useampikin "ap". Kuitenkin, en elä hänen siivellään, Kannan ison korteni tähän kekoon. Ja nyt sulkeudun omien asioideni miettimiseen taas itsekseni. Oli näköjään iso virhe avata tällainen keskustelu. Korjaan asian, ja lopetan keskustelun tähän. Ap