Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokaisella ihmisellä tuntuu olevan omia rajoitteita, jotka usein saattavat muista kuulostaa aivan naurettavilta. Mitä rajoitteita teillä on?

Vierailija
23.10.2021 |

Joillakin menee fobin puolelle monesti.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no ei välttämättä monesti, ennemminkin joskus.

Vierailija
2/49 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole fobioita, mutta olen tosi usein sillä tavalla lamaantunut, etten jaksa mitään tai saa mitään aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole maitoa, en juo suodatinkahvia. Silloin olen ilman kahvia. 

Vierailija
4/49 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty käyttämään ns. siistejä vaatteita. Tai pystyn mutta se vie kaiken huomion enkä voi tehdä muuta silloin.

Vierailija
5/49 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää humalaisia ihmisiä, siksi välttelen juhlia, joissa tiedän, että alkoholia käytetään.

Vierailija
6/49 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnosoimaton ja hoitamaton sosiaalisten tilanteiden pelko. En käy ihmisten ilmoilla kuin ihan pakosta ja jopa lääkäriinmeno tuntuu mahdottomalta. Aina ei ollut näin, ja ihmettelen miten elämäni onkin tällä tavalla kaventunut.

Vierailija
7/49 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi sietää humalaisia ihmisiä, siksi välttelen juhlia, joissa tiedän, että alkoholia käytetään.

Ja sanomattakin varmaan selvää, että baareissa en käy.

Vierailija
8/49 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sanomattakin varmaan selvää, että baareissa en käy.

Mulla on sama juttu. Yksi syy on se, että en tykkää siitä, kuinka "suoria" monista tulee humalassa. Suurin syy on kuitenkin emetophobia, jonka takia välttelen myös esim. huvipuistoja.

Vierailija
9/49 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkean paikan kammoni on joidenkin mielestä huvittavaa, vaikka se aika yleistä on. Lisäksi kaikenlaiset ahtaat kellaritilat tuntuvat ahdistavilta. Sukellusveneeseen menoa en voi edes kuvitella.

Vierailija
10/49 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty asioimaan kauppakeskuksissa enkä myymälöissä, joissa on taustamusiikkia tai toistuvia kuulutuksia.

Vierailija
11/49 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kammoan kellareita ja pellejä. 

Vierailija
12/49 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa uida vaikka olen jo 40, koska lapsena ei käyty perheen kanssa ikinä missään uimapaikoissa jotain yksittäistä uimahallikäyntiä lukuun ottamatta.

Vierailija
13/49 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan narkkaripellejä. Turhaa pullistelua ja sitten itkettää.

Vierailija
14/49 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty asioimaan kauppakeskuksissa enkä myymälöissä, joissa on taustamusiikkia tai toistuvia kuulutuksia.

Minä en voi asioida Kouolan Veturissa, koska siellä soitetaan samaa ikivanhaa kasari-ysäri-nollari-musaa, jota kaupalliset radiokanavat on rynkyttäneet viimeiset 25 vuotta.

Vierailija
15/49 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelen kovaäänisiä ja rähäköitä ihmisiä.

Vierailija
16/49 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi hahmotushäiriön  takia ajaa ajokorttii. Sen verran lievä, että vaikutan vaan tyhmältä.

Vierailija
17/49 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välttelen kovaäänisiä ja rähäköitä ihmisiä.

Minä taas välttelen sitä toista ääripäätä ihmisistä. Niitä joilla on esim super veltto kädenpuristus.

Vierailija
18/49 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kartan vanhempia miehiä, koska kimppuuni on kerran sellainen käynyt.

Vierailija
19/49 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän kovasti keksiä mutta onpas tämä muuten vaikeaa. Ehkä ainoa mikä tulee mieleen on piikkikammo, siis sellainen että tekee fyysisesti pahaa menipä piikki itseen tai johonkin muuhun, terveydenhoitoala ei koskaan ole kiinnostanut, liekö tuo ollut joku alitajuntainen este.

Vierailija
20/49 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on fobia staattisia sähköiskuja kohtaan. Se ei varsinaisesti rajoita tekemisiäni, arjessa se näkyy vaan silleen että en yleensä suoraan kosketa mitään mistä sähköiskun voisi saada, jos olen juuri noussut keinokuituiselta tai muoviselta istuimelta vaan vaikka kyynärpää edellä. 

Mutta sellainen ihan oikea rajoite tähän liittyen on, että en käy pakkasella kampaajalla. :D Se ajatus kuivien hiusten harjaamisesta kun mulla on keinokuitulakana päällä on liian kauhea. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi