Näitä ominaisuuksia en voi sietää naisissa! t. itsekin nainen
Listaanpa tähän ominaisuuksia, joita löytyy 90% naisista ja jotka laittavat sappeni kiehumaan. Kuinka moni osuu sinuun?
- huono itsetunto ("Mä nyt oon tämmönen ruma läski")
- arkuus ("Pelkään olla yksin yötä kotona/kulkea pimeän puiston läpi/lasketella mustassa rinteessä/tarttua haastavaan projektiin jne.")
- fyysisen rasituksen välttely ("Inhoan hikoilemista ja hengästymistä")
- herkkyys ("Itken kumminkaiman avioeroa kolme viikkoa")
- ylihuolehtivaisuus ("Onko sulla nyt tarpeeksi vaatetta päällä/ota vielä kolmas pulla/älä nyt mene sinne uima-altaan syvään päähän")
- avuttomaksi heittäytyminen ("En mä osaa kilpailuttaa sähköyhtiöitä, mies tehköön sen, kun ymmärtää raha-asioista paremmin")
- ihmisten ylitulkitseminen ("Liisa-Maijallan äänensävy muuttui, kun se sanoi mulle, että mun kuivakakku oli hyvää, senkin valehtelijapaska se ämmä se")
Kommentit (113)
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 15:32"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 13:37"]
Eli jos menen miesten kanssa pihalle grillaamaan ja juomaan kaljaa niin olen naistenvihaaja, petturi? Pitäisi istua siellä sisällä pilkkomassa salaattia ja kuunnella kuinka monta millilitraa kenenkin lapsi imee kerralla vaikkei kiinnosta tippaakaan?
[/quote]
Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että ne äijätkin haluaisivat olla siellä keskenään? Vaikka kuinka olet itse sitä mieltä, että olet tervetullut porukkaan ja niin sanotaan, niin tosiasia on, että äijät haluaisivat joskus olla ihan ilman ensimmäistäkään naista, vaikka tällä olisi kuinka äijämäiset jutut. Minä olen ehkä se, jolle kuitenkin niitä asioita eniten sanotaan, ja yksi on tämä, että ärsyttää väkisin äijäporukkaan tunkevat naiset. Mulle se sanotaan siksi, että osaan lukea tilanteita ja näen, milloin ne äijät ottaa porukkaansa tunkevan naisen mukaansa, mutta pitkin hampain. Minä en aina viihdy naisporukoissa, en siksi, että he ovat naisia, vaan siksi, että joissain porukoissa ei yhteistä sävletä löydy. Mutta en tunge ukkojenkaan sekaan väkisin, koska heillä on halu olla myös keskenään. Olen kymmeniä kertoja kuullut äijien valitusta - selän takana - siitä, että joku nainen tunkee väkisin matkaan ja on rasite. - Naisinsinööri.
[/quote]
Eli olet tällainen "hyvä jätkä" itse, okei. Ehkä tässä ei nyt tarkoitettu sitä, vaan tilanteita joissa naisen odotetaan automaattisesti viihtyvän toisten pikkuvaimojen kera siellä sisällä laittamassa söpösti ruokaa ja keskustelemassa vauvan kakan väristä, sillä aikaa kun miehet chillaa terassilla kylmän kaljan kanssa.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 16:26"]
- Kyky multitaskingiin
[/quote]
Naisten ylivertainen kyky multitaskingiin on pelkkä myytti, vakuuttavaa tieteellistä näyttöä sen puolesta ei ole. Itseasiassa pari vuotta sitten ruotsalaistutkimuksessa todettiin, että miehiltä sujuu multitaskaus paremmin ja lisäksi huomattiin, että ovulaation aikaan naiset ovat vielä erityisen huonoja moniajajia. Ainoa asia mikä on pystytty suht kiistattomasti osoittamaan, on se, että sukupuolesta riippumatta yhteen asiaan kerrallaan keskittyminen on poikkeuksetta tehokkaampaa, kuin monen asian tekeminen samaan aikaan.
Hahaa, hyvä lista! Muhun täsmää noista nämä:
- huono itsetunto, ei ulkonäön suhteen, mutta muuten kyllä
- arkuus ihmissuhdeasioissa ja esiintymisessä, ei muuten. (Sen sijaan ärsyttää aivan suunnattomasti ne arkajalat aikuiset naiset joita pelottaa olla yksin yötä kotona. Siis mitä vittua!?!)
- avuttomaksi heittäytyminen, lähinnä kädentaitoja vaativissa kodintöissä ja vastaavissa, ei kuitenkaan esim. raha-asioissa
- ihmisten ylitulkitseminen ja siihen liittyen juoruilu. Tää osuu niin hyvin, että naurattais, jos ei itkettäis. Koitan tehdä asialle jotain.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 16:43"]
--
Eli olet tällainen "hyvä jätkä" itse, okei. Ehkä tässä ei nyt tarkoitettu sitä, vaan tilanteita joissa naisen odotetaan automaattisesti viihtyvän toisten pikkuvaimojen kera siellä sisällä laittamassa söpösti ruokaa ja keskustelemassa vauvan kakan väristä, sillä aikaa kun miehet chillaa terassilla kylmän kaljan kanssa.
[/quote]
Ohis liittyy jengiin: paljastit yhden toisen ongelman, minkä vuoksi miehet yleensä menevät terassille chillaamaan ja naiset kokkailemaan keittiöön. Nimittäin juuri ne stereotyyppiset oletukset! Yksi hyvin tyypillinen ja usein koettu oma kokemukseni:
Pariskunta tulee lapsineen kylään. Miehet vetäytyvät kaljat kourassa autotalliin ja naiset jäävät kokkailemaan ja leikittämään lapsia. Minua tämä rooli ei välttämättä kiinnosta, etenkin, kun olen olettanut olevani vieras muiden joukossa. Silti olen siinä vahtimassa lasta tai auttamassa, edes pitämässä seuraa perheen emännälle, jonka harteille kaatuu koko juhlien yms. tarjoilu ja lasten pitäminen pois jaloista.
Onko kukaan tullut miettineeksi, että kyllä me naisetkin haluaisimme ottaa kaljat ja rentoutua! Jostakin kumman syystä kukaan ei kuitenkaan ole tarjoutumassa vaihtamaan rooleja: perheen isää pyydetään vahtimaan pikku-Taavia tai -Tiinaa, ja hän vahtii tasan kaksi sekuntia, ehkä. Sitten lapsi hätistetään äidin luokse. Tai pyydä auttamaan tarjoilujen kanssa: maleksimista ja avutonta hortoilua, kunnes taas karataan autotalliin.
Minusta tuo on hemmetin epäreilu asetelma, koska en pysty välttämättä vaikuttamaan omaan rooliini "kanaemona" kuin korkeintaan ampaisemalla autotalliin miesten sekaan (kuka muuten oikeasti väittää, että autonrenkaat tai auton elämänkaari ovat kiinnostavampia asioita kuin Ikean kaapit? Siksi, että ne on miesten juttuja?) tai ristimällä käteni tiukasti kiinni kieltäytyen vahtimasta yhtäkään lasta tai koskemasta yhteenkään ruoka-aineeseen. Tälläkin tavalla sälytän lähinnä homman niille naisille, jotka pitävät itse tätä roolia itsestäänselvyytenä, nauttivat siitä tai tekevät sen, kun kukaan muu ei suostu. Ja sitten vielä väitetään, että naiset olisivat avuttomia.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 16:43"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 15:32"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 13:37"]
Eli jos menen miesten kanssa pihalle grillaamaan ja juomaan kaljaa niin olen naistenvihaaja, petturi? Pitäisi istua siellä sisällä pilkkomassa salaattia ja kuunnella kuinka monta millilitraa kenenkin lapsi imee kerralla vaikkei kiinnosta tippaakaan?
[/quote]
Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että ne äijätkin haluaisivat olla siellä keskenään? Vaikka kuinka olet itse sitä mieltä, että olet tervetullut porukkaan ja niin sanotaan, niin tosiasia on, että äijät haluaisivat joskus olla ihan ilman ensimmäistäkään naista, vaikka tällä olisi kuinka äijämäiset jutut. Minä olen ehkä se, jolle kuitenkin niitä asioita eniten sanotaan, ja yksi on tämä, että ärsyttää väkisin äijäporukkaan tunkevat naiset. Mulle se sanotaan siksi, että osaan lukea tilanteita ja näen, milloin ne äijät ottaa porukkaansa tunkevan naisen mukaansa, mutta pitkin hampain. Minä en aina viihdy naisporukoissa, en siksi, että he ovat naisia, vaan siksi, että joissain porukoissa ei yhteistä sävletä löydy. Mutta en tunge ukkojenkaan sekaan väkisin, koska heillä on halu olla myös keskenään. Olen kymmeniä kertoja kuullut äijien valitusta - selän takana - siitä, että joku nainen tunkee väkisin matkaan ja on rasite. - Naisinsinööri.
[/quote]
[/quote]
Ei, en ole hyvä jätkä, vaan joskus on tilanteita, ettei mulle ole sitä omaa porukkaa, jos tosiaan toiset ovat pienten lasten äitejä, tai ehkä ennestään toisensa paremmin tuntevia, ettei mulla ole mitään yhteistä eikä löydy mitään harrastustakaan. Yleensä kun tehdään yhdessä jotain, jokaisen oletetaan tekevän jotain, eikä niin, että osa menee juomaan kaljaa. Minä valitsen jonkun homman, missä saan touhuta yksin, esim. saunan lämmityksen. Ruuanlaittoon voin osallistua, mutta voin ihan hyvin touhuta omianikin, isossa porukassa ei kukaan edes huomaa jos en osallistu keskusteluun. Mutta silloin kun minun mieheni on paikalla, hän on usein juuri keittiössä, koska on hyvä tekemään ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 21:27"]
miesvaltaisella alalla mua arsyttaa kaksi piirretta: joko naisellisuutta ylikorostetaan hairitsevasti tai sitten yritetaan olla mies miesten joukossa. Tosi usein omalla alallani naiset myos kayttaa tosi siivotonta kielta..
[/quote]
Niin, ja loppujen olen kokenut, että minusta useimmat miehet pitävät, siis sillä tavalla, että kokevat minut mukavaksi. Olen ihan tavallinen, enkä yritä olla jätkä tai en korosta naisellisuutta, vaan kevyt meikki, naiselliset vaatteet ja tavalliset jutut, puhutaan niitä näitä tavallisista asioista. Olen ihan vaan oma itseni, niin tavis kuin olla voi, ja seurani kelpaa kaikille. En kyllä koe ärsyttäväni naisiakaan, lukuunottamatta ylinaisellisia ja kovina jätkinä itseään pitäviä.
Sanoisin, että 90%:lla ihmisistä on jokin noista piirteistä. Itse olen hirveä itkupilli. Mies on surkea talousasioissa.
Elät omituisten naisten ympäröimänä, jos 90% heistä omaa kaikki nuo ominaisuudet.
AP.n kysymykseen palatakseni: En voi sietää naisissa, sitä piirrettä että ollaan helvetin takakireitä, esim. työpaikalla/kotona. Tiedän pari keski-ikäistä eronnutta (ehkä omaan elämäänsä pettynyttä) sinkkunaista, jotka ovat työpaikalla todella, todella kireitä. Mikä kummaa tällaisia ikikireitä naisia vaivaa? Niiden kanssa "yhteistyö" on silkkaa kidutusta! Tekisi mieli huutaa, että kyllä näkee, että puutteessa on oltu, enkä ihmettele.
Inhoan naisten tapaa myös lokeroida toisia naisia, ja suvaita vain omanlaisia naisia (vinkki ap:lle!). Relatkaa naiset vähän, yrittäkää ymmärtää niitä muunkinlaisia naisia kuin itsennekaltaisia!
Mitä pahaa on herkkyydessä? Minusta se on vahvuus ihmisessä, että uskaltaa tuntea ja näyttää tunteensa. En ihaile kovuutta ja kylmäkiskoisuutta, miehessä tai naisessa.
Arkuus ura-asioissa ja muissa on naisilla pitkälti yhteiskunnan ja kasvatuksen tehokas tulos. Todella vaikea pyristellä irti jostain, mihin on aina sosiaalistettu.
Kakkukuvaus nauratti minuakin - naisilla on todella usein taipumusta tuollaiseen ylitulkintaan :D
Itsekin inhoan tuota "mä oon niinku yks jätkist"-asennetta ja jatkuvaa naisten haukkumista, yleensä ovat vielä kaikista pahimpia draamakuningattaria. AP:n mainitsemat piirteet ovat vittumaisia sukupuolesta riippumatta.
Mutta joitakin naisille ominaisia piirteitä inhoan (miehille on tietty omat vastaavansa). Yksi näistä on juuri tuo, että uuden suhteen alettua ei ole mitään muuta elämää kuin se ihku poikkis ja yhteydenpito kavereihin loppuu lähes kokonaan. Kun sitten kovin leisku on suhteesta hälvennyt, tullaankin 3kk jäisen kohtelun jälkeen juttelemaan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Ja silloinkin keskustelu keskittyy lähinnä poikaystävään ja poikaystävän kavereihin. Hyvällä tuurilla saattaa päästä oman miesystävänsä kanssa tapaamaan, koska silloin voi tehdä tuplatreffit eikä tarvitse poistua ihkuhanipöön kainalosta.
Toinen on tyhmäksi tekeytyminen, jota harrastaa luojan kiitos vain ne bimbot. Ne, jotka eivät edes yritä ymmärtää tai oppia uusia asioita ja ovat ylpeitä siitä, koska on niin hihhih-hassua ja suloista olla tällainen tyhmä tytöntyllerö, iiks! Siis apua en mä osaa pistää tätä läppärii päälle, laita sä! Hih! Voisko joku mies tulla kattoo, ku mä en oikeen tajuu, hihii!
itestäni tuli vähän aikaa sitten äiti ja tottakai minun silmissä lapseni on maailman ihanin mutta en tuputa sitä muille mutta kun muutamat tuttuni saivat samoihin aikoin lapsen (todella monta vauvaa puolen vuoden sisällä) niin voi jeesus sitä hössötystä ja vertailua ja sitten kun ei kehtaa sanoa että ei mua oikeestaan kiinnosta...-.- onhan se kivaa puhua omasta pikkusesta mut rajansa kaikella. Kaikki bimbo teinit ja ikiteinit on kans raivostuttavia, kuten joku tuolla mainitsikin se sössötys ja muu ylihysteerisyys turhista asioita..
Kaikille osuu joku kohta noista joskus :D
Ensimmäinen kohta ei kylläkään ole huonoa itsetuntoa, vaan noilla valitusvirsillä kalastellaan huomiota ja kehuja.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 14:20"]
Ensimmäinen kohta ei kylläkään ole huonoa itsetuntoa, vaan noilla valitusvirsillä kalastellaan huomiota ja kehuja.
[/quote]
Ja sitä huomiota ja kehua kalastellaan, koska huono itsetunto.
Juoruilu: kerrotaan tuo kuivakakkuepisodi 10 ihmiselle, suurennellaan ja vääristellään tarinaa. Kerrotaan toisten tulkintoja toisille totuuksina "Mirkullekin se Liisa-Maija aina valehtelee!"
Se järkyttävä kotkotus ja kiljuminen... arrgh. "HHIHII VOI ETTÄ JOO EN OO NÄHNY PITKÄÄN AIKAAN SITÄ JA SITÄ VOI ETTÄ OOTPAS LAIHTUNUT IHIHUHUHUH" Lärvi umpeen.
Ja mä piittaan sun mielipiteestäs pennin vertaa. Suurin osa naisista tuskin piittaa.
En itsekään siedä juoruilua eikä suht vieraiden ihmisten asiat muutenkaan varsinaisesti kiinnosta (ei kiinnosta pohtia, miksi lissulle tuli ero että oliko lissulla joku toinen vaiko miehellä ja kyllähän se mies aina sellainen ja tällainen oli ja lissukin silloin firman juhlissa sitä ja tätä), en sitä että yksinkertaisen asian kertomiseen menee vartti (juurikin jonkun esimerkki siitä, että näkee jonkun vanhan tutun, jonka mies mainitsee yhdellä lauseella ja naiselta tulee puolen tunnin turha jaaritus, jonka loputtua ei enää muista mikä oli alkuperäinen aihe, mutta toisaalta ei kertojakaan enää siitä puhu vaan jostakin aivan muusta sivupolusta) enkä typerää iik ampiainen iik hämähäkki iik mikämilloinkin-naurettavaa mukanaisellisen kimakoinnin esittämistä.
Ja nämä asiat eivät ole sen siedettävämpiä miehissä, mutta toistaiseksi miesten en ole kuullut em. asioita tekevän. Jos nämä sitten tekevät naisesta naisellisen, niin äijämäisyys kuulostaa oikein hyvältä.