Löytyykö vertaistukea??
Lyhyesti: Mies petti, annoin anteeksi, mutta oma tuska ja suru tapahtuneesta kestää ja kesää paraneeko tästä ikinä???
Kommentit (8)
Vasta sitten kun olet oikeasti antanut anteeksi ja opit jälleen luottamaan.
Pettämisen anteeksiantaminen on kuin lupaus että annat pettää toistekin. Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi huonoon suhteeseen
Sitä juuri pelkäänkin, ettäkun sai anteeksi eikä ero tullutkaan, niin pettäminen jatkuu. Lopettaako pettäjä oikeesti ikinä???
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 14:27"]Sitä juuri pelkäänkin, ettäkun sai anteeksi eikä ero tullutkaan, niin pettäminen jatkuu. Lopettaako pettäjä oikeesti ikinä???
[/quote]
Sitä ei koskaan tiedä, riippuu ihmisestä. Itse yritin olla pettäjän kanssa 5 vuotta, mutta ei se vain unohdu aina jos mies meni työmatkalle alkoi taas takaraivossa kolkutta epävarmuus mitä jos taas.
Oma kokemus: Ei pääse ikinä yli, yritin kyllä kovasti. Vieläkin v#tuttaa exän pettäminen, vaikka asiasta on jo vuosia.
Jos sitä tarvii kysyä, niin tiedät vastauksen kyllä itsekin. Voi olla, että pääset tapahtuneesta yli vuosien aikana, mutta oletko valmis elämään seuraavia vuosia tuskan ja pettymyksen kanssa?! Se on se oikea kysymys...
Riippuu varmaan molempien luonteesta ja toisen käytöksestä muuten.
Itse en enää antaisi anteeksi. En henkistä enkä fyysistä pettämistä, vaikka olisi kosto jostain.
Sairas mieli pettää. Ehkä pahinta mitä olen kokenut. Vuosiakin myöhemmin asia kummittelee mielessä. Jopa unissa. Yritin antaa anteeksi, siinä meni melkein vuosi. rakkaus kukoisti taas kunnes jotkut riidat toivat asiat esiin. Loppuviimein ahdistus oli niin suurta että alkoi epäilemään kaikkea "epämääräistä" toisen käytöksessä.
Ei unohtunut edes viidessä vuodessa varsinkin kun toinen ei oikeasti ymmärrä myöhemmässä käytöksessään mitään vikaa, viatonta kaikki vaan. Helposti elämässä viaton meno johtaakin johonkin ihan muuhun.
Toiset varmaan unohtaa helpommin, reagoi kevyemmin, kostaa tai muuten yrittää antaa anteeksi.
Itse jäin rikkinäiseksi, vaikka on asiaa käsitelty, ymmärretty, anteeksi annettu.
Noh en väitä olevani muutenkaan peruskaavan mies, vaan herkempi, uskollinen, enempi epäsäännöllistä romantikkoa ja läheisriippuvaista hyvässä mielessä..:) Toisinaan perus miehen kaavan mukaan toimiva, vaikkakaan en perusta alkosta saati penkkiurheilusta.
Siis uskollisiakin miehiä on?! Miksi ei oo mun kohdalle sattunu? :( -ap-