Aavistiko Aki Sirkesalo kohtalonsa?!
Aurinko maalaa mun ihoani
Aallokko hyväilee hiuksiani
Yksinäisen atollin
löysin, sitä kävelin
rantaan, jonka korallin
sekaan heti sukelsin
Valtakuntaan vedenalaiseen
leijailen, leijailen
Meri on turkoosinsininen
Hitaasti kellun ja nautiskelen
Tuskin edes muistaisin
mitä tänne pakenin
Ajantajun kadotin
Syvemmälle vajosin
Valtakuntaan vedenalaiseen
leijailen, leijailen
En ole yksin enkä yksinäinen
On ympärilläni parvi monituhatpäinen
kalojen, kauniiden, hiljaisten,
suurien, pienien, värikkäiden
Niitä tuijottelen
ja pois tahdo en
vaan leijailen
...vedenalaiseen valtakuntaan
aallot minua kuljettaa
Hyvä juttu, että biisin soundista päätellen suhtautui melko positiivisesti kohtaloonsa :) Aallot Akia kuljettakoon vaan
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:27"]Kuunnelkaapa viimeisen levyn viimeinen kappale. :(
[/quote]
Kerro mitä siin on.
Sopisi kai paremmin, että
En ole yksin enkä yksinäinen
On ympärilläni parvi monituhatpäinen
ruumiiden, kauniiden, hiljaisten,
suurien, pienien, värikkäiden
Aki kävi ilmeisesti useasti Thaimaassa, joten sanoitus voi viitata siihen.
Aki on oikeasti elossa, hänen kuolemansa lavastettiin. Elelee perheineen Thaimaassa uusilla henkilöllisyyksillä.
Viimeisen levyn vika kappale oli tule nyt.
Surullinen juttu. Edelleen nousee kyyneleet silmiin kun tätä muistelee. En ollenkaan voi ymmärtää miten jotkut voi keksiä tästä vitsejä :(
Näin Akin vähän ennen tsunamia menossa Helsingin pää-Sokoksen vessaan. Katsoi minua vessan ovelta ennen kuin meni sisään. Jätti jäähyväiset.
Kuulostaa enemmän unen pohjalta tehdyltä biisiltä. Tietty tässä voidaan toki vain kertoa sukeltamisesta, Akihan tykkäsi matkustella etelämmissä maissa.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:29"]Moni artisti on laulanut merestä, hukkumisesta, kuolemisesta, syövästä yms. Tuo nyt oli vain sattumaa. Meri on runollinen aihe.
[/quote]
Totta. Aina voi jälkikäteen löytyä yhteyksiä. Eräs tsunamissa menehtynyt oli nimeltään Sea. Lausuttiin seea.
Ei aavistanut.
ei olisi mennyt tuolloin reissuun, jos olisi aavistanut vaaran. Olisi suojellut perhettään ja itseään.
Eikö nämä samat jutut puitu netissä kymmenen vuotta sitten?
Oli muistaakseni biisintekomatkalla karibialla(?), etelä-Amerikan suunnalla tmv. jossain vaiheessa.
Ja kuten joku mainitsi, tsunamiaallot eivät olleet turkoosin värisiä vaan ruskean mutaisia. :(
Se on vaikeaa sanoa, aavistiko kohtalonsa vai ei. Näemme sen sitten kun itse lähdemme.
Oli miten hyvänsä niin Akin kohtalo koskettaa vieläkin. Hyvä musiikintekijä ja varmasti myös hyvä ihminen.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 09:18"]Se on vaikeaa sanoa, aavistiko kohtalonsa vai ei. Näemme sen sitten kun itse lähdemme.
Oli miten hyvänsä niin Akin kohtalo koskettaa vieläkin. Hyvä musiikintekijä ja varmasti myös hyvä ihminen.
[/quote]
Ja toki myös vaimon ja lasten. Ja muiden siellä menehtyneiden.
Löytyikö hänen ruumis vai jäikö kadoksiin?
[quote author="Vierailija" time="27.12.2014 klo 00:52"]Näin Akin vähän ennen tsunamia menossa Helsingin pää-Sokoksen vessaan. Katsoi minua vessan ovelta ennen kuin meni sisään. Jätti jäähyväiset.
[/quote]
Joo jätti random av-mammalle jäähyväiset , varmasti.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:27"]
Kuunnelkaapa viimeisen levyn viimeinen kappale. :(
[/quote]
Mikä biisi? Ja mitä siinä lauletaan?