Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oi että tuosta Alexa Dagmarin kodista tulee upea!!

Vierailija
26.12.2014 |

Mä haluaisin kanssa samaa tyyliä seuraavaan asuntoon. Tietääkö kukaan mistä noi keittiön kaapit on hankittu?

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 11:56"]

Hei, juoksupyötä puuttuu. Mihinhän se tulee?

[/quote]

Voin kuvitella kuinka mielessäsi oli "sairaan hyvä vitsi" ja kuinka sua ottikaan päähän ihan sikana, kun menit pilaamaan sen kertomalla väärin :D

Vierailija
42/76 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:09"]

Hehe. Olen hieman kateellinen. Edes mun viisikymppisillä työssäkäyvillä vanhemillla ei olisi varaa tohon elintasoon :D

Mietin just samaa, kun katselin kuvia. :D Minulla, kolmekymppisellä työssäkäyvällä tai kenelläkään tuntemallani ihmisellä ei olisi varaa moiseen asuntoon. Siksi kuvia katsoo vähän epäuskoisena, "vau", vaikka toisaalta sisustustyyli on ihan erilainen kuin omani. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 18:44"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 18:41"]Lueskelin kommentteja. Ei meinaa mitään ammattia hankkia itselleen, kun vanhemmatkaan ei ole kouluttautuneet. Oiskohan sitten kannattanut käydä ammattikoulu eikä lukioa? Pelkillä lukion papereilla kun ei mitään tee. [/quote] "Ilman kouluttautumistakin voi menestyä" onko se menestystä, jos meet äidin liikkeeseen töihin. Äitihän sen menestyksen on tehnyt eikä tytär:D Kaunis koti heillä kyllä on!

[/quote]Ihan sama mutta Alexalla ja Mariannalla on molemmilla sellaiset perhetaustat joita oikeasti kadehdin. Itse jouduin syntymään ja kasvamaan maalla ilkeämielisten junttien parissa. He sitävastoin ovat molemmat tyylitietoisia ja hyväkäytöksisiä juuri ehkä hyvän kasvatuksen ansiosta, ja he todella erottuvat edukseen moniin muihin bloggareihin verrattuina.

Vierailija
44/76 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 22:13"][quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 22:05"]

Myös minua ihmetyttää se ainainen persoonallisuuden vaatimus. Itse olen ainakin ihan tietoisesti luonut juuri sellaisen selkeän, harmonisen, hotellimaisen ja jopa vähän ylellisenkin sisustuksen ainakin materiaalien osalta. Rakastan kotiani todella paljon ja viihdyn siellä erittäin hyvin. Toki meiltä löytyy mm. omia valokuvia ja taidetta seiniltä, sekä muutamia harkittuja juttuja esim. isoisän käsityönä tekemiä asioita. Mutta persoonatonta varmasti monen mielestä, eikä se minua haittaa.

Ei minulle anna mitään lisäarvoa tai iloa se että esineillä on joku tarina, enkä ole mitenkään kiintynyt materiaan ylipäätään. Rakastan vain kauneutta minkä värien, muotojen ja materiaalien harmonia muodostaa. Toki hyvä muotoilu kiinnostaa ja laadukkaat materiaalit.

[/quote]

Mä olen ihan samaa mieltä ja mullakin on tuollainen koti. 

En sinänsä välitä sisustamisesta yhtään, haluan vain harmonisen ja kauniin kodin.

Luulen, että joillekin tavarat, esineet, huonekalut yms. on jotenkin tärkeitä, niillä on tarinoita ja niihin on joku henkilökohtainen suhde, itse en taasen ymmärrä tuollaista, koska en välitä materiasta henk. kohtaisella tasolla. Mutta tuollaiset materiaan tunnetasolla kiintyvät vaativat muilta sitä "persoonallisuutta" jne. eivätkä ymmärrä, että koteja ja ihmisiä on erilaisia.
[/quote]

Ei kai persoonallisuus ja harmonisuus ole välttämättä toistensa vastakohtia? Omaan silmääni oma kotini näyttää harmoniselta, vaikka se on myös värikäs (paljon lämpimiä sävyjä ja punaista) ja kai sitten myös ns. persoonallinen (usealla tavaralla on jokin tarina takanaan). Persoonallisuus ei ole mikään itsetarkoitus, laitan vaan mieluumin ylimääräiset rahani muuhun kuin huonekaluihin. Usealla tavaralla on tarina takanaan vaan sen takia, että ne on esimerkiksi kavereilta muuttojen yhteydessä saatuja tai perinnöksi saatuja huonekaluja, eli lähtökohtaisesti ilmaiseksi/ muutamalla kympillä ostettuja juttuja :)

Alexan kämppä ei ole omaan makuuni, mutta arvostan silti tuota asunnon laittamiseen käytettyä panostusta ja kuten sanottua, tärkeintähän on, että itse tykkää.

Vierailija
45/76 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon jo ihan unohtanut Alexan blogin! Vai että remppaa. Pitääpä kurkata. Mä lopetin blogin seuraamisen kun Alexasta + poikaystävästä oli lehdessä juttua. Poikaystävä toivoi, että saisi lisää ilmaisia ulkomaanmatkoja blogin kautta..  Töttöröö ja näkemiin :)Kaikki pitäis saada ilmaiseksi. Nyt meen katsomaan blogia, kuinka paljon siellä onkaan yhteistyökuvioita :) 

Vierailija
46/76 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni Alexan koti on kuin jonkun rikkaan eläkeläismummon koti. Minun mummollani oli juuri samanlaisia elementtejä kodissaan kattokruunuista kultaisiin peileihin ja kaikki siltä väliltä. Itse en voisi tuollaisessa asua, mummolafiilis liian kovasti esillä. Toki minun ei siellä tarvitsekaan viihtyä, riittää että omistajat viihtyvät :)

Vierailija
47/76 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kanssa tajua miksi aina moititaan tuosta persoonallisuuden puutteesta. Joku Anu Harkin Ratula on vissiin sitten sitä persoonallisista? Kaikki ei vaan tykkää semmoisesta.

Mä pidän kyllä marmorista, mutta tuolta ehkä vähentäisin... Menee vähän jo yli kun sitä on keittiössä, kylppärissä, työpöydissä ja sohvapöydissä. Tuolla kun on kaikkea Boknäsiä ja muuta klassista, niin keittiöön voisi sopia joku laadukas massiivipuutasokin. Mutta pääpiirteiltään kyllä tosiaan aika upea kämppä. Tais mennä Helsingin arvoasuntojen joukkoon samantien. Se lähtötilanne oli niin rupu... :D Kunnon 60-luvun kämäkaappia ja muuta ihan roskalaatikkotavaraa.

Vierailija
48/76 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 000 € velan hoitokustannus 2333 euroa/kk ei vaadi mitään "rikkaita" vanhempia.

Vierailija
49/76 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 09:34"]500 000 € velan hoitokustannus 2333 euroa/kk ei vaadi mitään "rikkaita" vanhempia.
[/quote]

Vain miehen, joka maksaa.

Vierailija
50/76 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, juoksupyötä puuttuu. Mihinhän se tulee?

Vierailija
51/76 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pyörä.

Vierailija
52/76 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylikäs ja harmoninen asunto. Todellakin hotellityyliä (luksus sellaista). Myös minä kaipaisin sisustukseen jotakin säröä, vastakohtaisuutta, eloa tai miksi sitä sitten kutsuisikin. Monet kutsuvat sitä persoonallisuudeksi. Toki pääasia, että asukkaat itse viihtyvät.

Niin, noista lainanhotokuluista, 2333€ kuussa on melkoinen summa. En usko että kouluttamaton saa missään työssä sellaista palkkaa, että pystyy tuollaiset lainat maksamaan. Varsinkin kun tuo elämäntyyli on muutenkin melko kallista. Paitsi tietysti vanhempien yrityksestä voi saada huippupalkkaa. Tuo poikaystävä/mies ei vaikuta kovin rahakkaalta kun haikailee ilmaisten matkojen perään. Tai sitten on vaan rahoistaan tosi pihi. Tuskinpa noilla blogien tuloilla ihan tuollaiseen elämään pääsee. Vaan eipä ole minulta pois enkä osaa olla edes kateellinen. Päinvastoin jotenkin säälittää...

Vierailija
53/76 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi tuo Alexan työpöytä mutta en löydä merkkiä ja hintaa...

Vierailija
54/76 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai juoksupyörä olis tulossa? Ihanaa sen haluan nähdä.

Itse mietin, että käyköhän tuolla siivooja tai onkohan nää tosi siisteysfriikkejä. Valkoisessa kun näkyy heti jäljet. Entä miten koskaan ei ole mitään sälää tai likaisia sukkia lattialla.. tai ehkä on, mut ei kuvissa heh. Että sopiiko kaikki tavarat noihin kaappeihin.

Mutta aikas ihanaa olisi herätä tuossa kämpässä, olo olis kuin jossain luksushotellissa.

Vierailija
55/76 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pidän! Nuoreksi tytöksi tietenkin aika kehittynyt maku, näkee että kotona on panostettu sisustukseen ja sisustamisen parissa on työskennelty pidempään. Olisinpa itsekin osannut tuollaista tuon ikäisenä, olisi jäänyt monet sotkamiset vaiheet käymättä läpi.

Vierailija
56/76 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 12:34"]

Itse mietin, että käyköhän tuolla siivooja tai onkohan nää tosi siisteysfriikkejä. Valkoisessa kun näkyy heti jäljet. Entä miten koskaan ei ole mitään sälää tai likaisia sukkia lattialla.. tai ehkä on, mut ei kuvissa heh. Että sopiiko kaikki tavarat noihin kaappeihin.

[/quote]

Mä perussiistinä vaaleassa asunnossa asujana en ymmärrä tätä kysymystä. Monet tota tosiaan ihmettelevät aina. Mulla ei ole juuri koskaan sottaista, eikä sukkia ja roinaa ole lattialla. Se on vaan mulle luontainen tila. En mä osaa jättää sukkia tai roskia lojumaan. Samalla vaivalla ne laittaa takaisin paikalleen. En vaan osaa jättää mitään sotkua jälkeeni. Samaten jos jotain kaatuu tms, niin kyllä mä sen heti pyyhin pois. En vaan tajua missä se ongelma on. Mä ymmärrän, ettei kaikille ole luontaista ylläpitää siisteyttä ja järjestystä. Mutta mulle tosiaan on, enkä näe mitään erikoista siinä että jollain on aina siistiä ja harmonista. Mä en ylipäänsä vaan sotke, joten ei mun mielestä ole mitenkään erityishankalaa pitää tuollaista siivoa yllä.

Vierailija
57/76 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 09:34"]

Mä en kanssa tajua miksi aina moititaan tuosta persoonallisuuden puutteesta. Joku Anu Harkin Ratula on vissiin sitten sitä persoonallisista? Kaikki ei vaan tykkää semmoisesta.

[/quote]

Tämä näin. Joidenkin maku vaan oikeasti on tuo hotellihuone. Kyllä sen myös huomaa blogeista, ketkä väkisin vääntävät sitä kokovalkoista, ja keiden maku se oikeasti on. Alexa osaa tuon tyylin, ja heillä on varaa toteuttaa sitä. Toki pienemmälläkin rahalla onnistuisi, mutta ne näyttävät blogeissa vähän sellaisilta väkisin raavituilta ikeoilta.

Meidän kotimme on mallia lsd-ituhippiluola, varsin "persoonallinen", mutta ymmärrän täysin että jonkun persoona on marmorihotelli. En tajua miksi se olisi yhtään sen huonompi, kuin joku vanhan tavaran kierrätyskotikutolook.

Vierailija
58/76 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöiseen oli laittanu 1500 euroa + pimennysverhot 1000 euroa.

EPSON EHTW6600 PROJEKTORI 3LCD 2500 LUMEN, V11H651040 - Tekniset

= 2500 euroa

Vierailija
59/76 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman tylsän näköistä, ainakin vielä, kun ei oo kauheasti "omia tavaroita" levällään. Ja toki sisustus kesken :) Mutta mielelläni tuolla asuisin! 

Vierailija
60/76 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kovasti Alexan tyylistä etenkin pukeutumisessa, mutta aikani blogia seurattuani huomasin, että hän kyllä kopioi omat juttunsa ihan suoraan muutamasta ei-kotimaisesta blogista jota itse seuraa. Aina laukut ja vaatteet on niitä sen hetken "it-juttuja", joita löytyy kaikilta tunnetuimmilta muotibloggaajilta. Varsinaiseksi trendsetteriksi hänestä ei ainakaan vielä näytä olevan.